Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor freni yapmak zararlı mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    selamlar herkese, yokuşun eğimine göre 1 veya 2.viteste iniyorum ama 1.viteste inerken alt motor patlayacakmışçasına kompresöre biniyor, bunun bi zararı olur mu? motor modeli 100'lük cub.
    Ey Büyük Atatürk!
    Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
    hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
    freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
    varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Kompresyonda inmenin hiçbir zararı yok , sadece vites küçültüp zart diye maneti bırakmamak lazım, sürekli frenle inmektense kompresyona bindirmek tüm taşıtlar için daha emniyetlidir , eskiler şöyle derdi "yokuşu çıktığın viteste in"
    bursalıali, ozanturk, espresso ve 5 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    seyfi0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2021
    Şehir
    kocaeli
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyonda inmenin hiçbir zararı yok , sadece vites küçültüp zart diye maneti bırakmamak lazım, sürekli frenle inmektense kompresyona bindirmek tüm taşıtlar için daha emniyetlidir , eskiler şöyle derdi "yokuşu çıktığın viteste in"
    Katılıyorum

  5. #5
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    evet ,en doğrusu ,hangi vitesde çıktıysan ya da çıkacaksan onunla in.
    bursevi

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    küçükçekmece - cennet arası yokuşta bi kere 2 den 1'e atacağıma boşa atmıştım motoru durduramayıp yuvarlandım. Kralı gelsin debriyaja basarak motoru indiremez oradan :D, bazı yerlerde daha emniyetli olduğu kanısındayım.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    açıkçası motorlara prenses gibi davranmama taraftarıyım. fazla düşünüyoruz.
    ozanturk, freasy, 1996furkan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    11 Temmuz 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF Moto CL-X 250 / TVS Jupiter 125
    Motorda ve arabalarda yolun eğimine göre en düşük 2.veya 3.viteste motor freni yaptırırım. 1.viteste motoru yormaya gerek yok.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Motosikletinizin freni zayıfsa kesinlikle motor freni ile desteklemenizi öneririm, bir zamanlar kullandığım Cg'nin frenleri ön ve arka kampanaydı dururken aklı bin karayı seçmemek için motor freni ile destekleyip etkili frenleme yapabiliyordum, malesef motosiklet gariban olunca haliyle frenleride gariban oluyor o yüzden bu tür motorlarda can güvenliği için motor freni yapmak dahada sağlıklı olacaktır.

  10. #10

    Üyelik
    30 Eylül 2021
    Yolun gerektirdiği vitesi kullanın. Gaz kolu ve vitesi fren maneti olarak kullanabilirsiniz. Fren ile hız düşürme alışkanlığına sahipseniz riskli zeminlerde kayma ihtimaliniz fazla olur. Vites ve hız beşin ikisidir.

  11. #11
    Şükrü Çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Benelli TNT 250/ Honda Dio 110
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    küçükçekmece - cennet arası yokuşta bi kere 2 den 1'e atacağıma boşa atmıştım motoru durduramayıp yuvarlandım. Kralı gelsin debriyaja basarak motoru indiremez oradan :D, bazı yerlerde daha emniyetli olduğu kanısındayım.
    O yokuşu günde 5,6 kez iner çıkarım. Her inişimde yokuşunda sonunda üç buçuk atıyorum. Çok sıkıntı 😁😁

  12. #12
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
    hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
    freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
    varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...
    sen bence o yüksek tonajlıa raçla yola sakın çıkma... kendi canını önemsemiyor olabilirsin başkalarını düşün!
    Ekarademir ve birbilent bunu beğendiler.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Otomatik vites cup mı yoksa debriyajlımı?

    Zararı olmaz fakat debrşyajlı vitesliyse 2 ila 1. vitesin arasında boşluk var çok hızlıysanız 2 den bire atmak şanzuman için ileriye yönelik vites geçme sorunu dişli aşınması tarak kaydırması (şanzuman içinde bir parça) yapabilir.

  14. #14
    Sagopa K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2020
    Şehir
    bin\debug\
    Motosikleti
    Asya Swift-R 170
    yorum yazan herkese teşekkürler, önerilerinizi dikkate alacağım. bu sırada ön ve arka freni de ufak ufak sıkıyorum tabii.

    @bassturbin
    cub yarı otomatik hocam.
    bassturbin bunu beğendi.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    gazlamadığım sürece vites düşürmüyorum, yokuş var diye vites düşürecek halimiz yok. yokuş aşağı inerken hızım iyiyse yada çok ise gazı bırakırım ve duruma göre fren yaparım, motor kompressyona giriyorsa bu onun problemi, o kompressyona girmesin diye yokuş aşağı debriyaj sıkılmaz.

    fakat 0 derece yada daha altında ki havalar özellikle motor freni ile yavaşlıyorum, kışın 0 derecenin altındaki hava istisnadır yani... -3 derece havada işe gittiğimi bilirim... 2018 yılında -3 de işe motorla gidiyorum, giderken arka kampana fren buz tutunca kullanamadım ve koca yolu sadece motor freni ile gitmek zorunda kaldım. işe vardığımda orta sehpa açılmadı, yolda giderken oda buz tutmuş, çatır çutur etti zorlayınca açıldı...

    marş motoru buz tutmuş, ayak marşı ile çalıştırdım falan filan...

    kardeşim biz motor sürmeye dün başlamadık hani ayıktırayım bak. kardı kışta yanlaya yanlaya motor süren bir motorcuyuz biz, hayvan gibi motor severiz biz.

  16. #16
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi motorum için konuşuyorum... yüklü yüksüz 10 teker kamyon da kullandım... 18 tona kadar...
    hepi topu 180 kg benim motor... neden kompresyon ile motoru yorayım...
    freni yoklayarak, hızımın gerektiği vites ile güvenli şekilde inerim... düşük vites, yüksek devir ile inmem...
    varsın gitsin fren balatası... ( 3 yıldı,r 20.000 km dir hala bitmedi brentalar)...
    Kamyonu sanırım sadece bi yerden bi yere düzlükte yürüttünüz. Yoksa hangi vasıta olursa olsun bu şekilde sürülmez. Mesele fren balatasının bitmesi değil. Mesele balatanın ısınması. Kamyonun freni patladı denilen mevzu budur zaten. Balatalar ısınır ve tutmaz. Zaten fren sisteminde hava kaçağı patlama vs olursa kendi kilitler imdatı.
    espresso, DickName ve birbilent bunu beğendiler.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen bence o yüksek tonajlıa raçla yola sakın çıkma... kendi canını önemsemiyor olabilirsin başkalarını düşün!
    yanlış anlaşıldı sanırım... kamyonu tabiki de usulune uygun kullanıyorum... düşük vites, düşük hız, gerektiği yerde eksoz freni...
    asıl anlatmak istediğim ağırlık meselesiyle ilgiliydi... ama neyse... herkes kendi bildiği gibi kullansın...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:10 ----------

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kamyonu sanırım sadece bi yerden bi yere düzlükte yürüttünüz. Yoksa hangi vasıta olursa olsun bu şekilde sürülmez. Mesele fren balatasının bitmesi değil. Mesele balatanın ısınması. Kamyonun freni patladı denilen mevzu budur zaten. Balatalar ısınır ve tutmaz. Zaten fren sisteminde hava kaçağı patlama vs olursa kendi kilitler imdatı.
    yanlış anlaşıldım sanırım...
    kamyondan kastım ağırlık meselesi ile ilgiliydi sadece...
    ordaki sürüş şeklim motosiklet ile ilgili... kamyon ile alakası yok... neyi nasıl kullanmam gerektiğini çok iyi bilirim...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  18. #18
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Motor freninin bir zararı yoktur ancak yüksek hızlarda seyrederken küçük vitese atıp debriyaji bırakırsanız motora aşırı derecede yük bindirmiş oluyorsunuz. Böyle olunca uzun vadede zarar verir.

  19. #19
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    konuya teknik olarak cevap vereceğim. azı karar fazlası zarar.

    zincir dediğimiz mevzu ani gerilmelerde malzeme esnemesi kopması veya gevremesi gibi durumlara gark olan bir mevzu.

    yani ani yüksek devirlerden bırakma, sık sık bırak gazla bırak gazla yapılırsa ömrü falan yalan olacak bir mevzu.

    fakat sert bırakılmayan motor frenleri motorunuza bir zarar vermez.

  20. #20
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Haftada 3-4 defa resimdeki yokuşu iniyorum.
    Birde bu resmin arkasında 3 kattan fazla bu uzunluk var.
    Yol çoğu zaman ıslak olur.
    Motor fireni motora zararmış falan palavra.
    Evet 1.viteste bu yokuş inmek dişlileri fazlaca zorluyor.
    Ama 2.vites ideal.
    Ara ara kuruya gelince ince ince fren kullanmak gerek.
    Eğer çok ıslaksa hele birde esnaf deterjanlı su dökmüşse tek şans 1.viteste yokuşa başlayıp ince frenlemeyle sonunda çıkmak.

    Sadece fren çoğu zaman kaymayla sonuçlanıyor.



    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)