Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şasesi kaynaklı motor kullanmak??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Merhabalar hekrese bugün yol üstünde MT25 li bir arkadaşa denk geldim selamlaştık falan muhabbete koyulduk motorunun şasesinin üst grenaj altından yırtıldığını ve argon kaynak ile kaynatıp geri kullandığını söyledi kırılma olayıda kaza falan değil şaseyi bloğa bağlayan hatta ön koruma takozu yada demiri takılan yerdeki vidaları geri takılmamış ve farketmemiş bir süre öyle kullanmasının sonucunda olmuş argon kaynakla yapılan bir şase ne derece sağlam olabilir böyle kullanması riskli mi merak ettim? Aslında düşününce özel motor yapan kişilerde kaynak ile şase oluşturuyorlar yani fabrikada da kaynak görüyor bunlar belki kaynak farklılığı etkiler bilemiyorum argon ile kaynattırmış kendisi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    İşçilik güzelse açılar ayarlı yapıldıysa, herhangi bir yerde göre kasma çekme bozma yapmıyorsa ve son olarak satışta bak bu motorda şurada kaynak var böyle böyle yaptırdım denecekse neden olmasın

  3. #3
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    bu tarz şeyler çok basit kalır oldu piyasada önü dizel arkası benzinli araclar var orjinal şasede kaynak yanında hafif kusur kalır kaynak yapılmadan önceki demirin durumuna göre kaynak sağlam olabilir eğer başka biryerden kasma yapmıyorsa kolay kolay sıkıntı yaratmaz sonuçta fabrikadada belli bir standartlarda kaynak yapılıyor önemli olan işçilik

    mt25 ve r25 lerde koruma takozuna bağlı şase kırma sorunu var zaten arkadaş kronik takoz takmayın daha sağlıklı

  4. #4

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşçilik güzelse açılar ayarlı yapıldıysa, herhangi bir yerde göre kasma çekme bozma yapmıyorsa ve son olarak satışta bak bu motorda şurada kaynak var böyle böyle yaptırdım denecekse neden olmasın
    Dediğim gibi arkadaşı tanımıyorum denk gelip muhabbet ettiğim biriydi satarken söyler mi söylemez mi bilemem sadece merak ettiğim güzel işçilik ve argon kaynak ile eskisi gibi olur mu yada uzun süre götürecek sağlamlıkta olur mu kendisi bana hiç sıkıntı çıkmadığını zaten açı bozacak şekilde değilde derin çatlak gibi kırıldığını söyledi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------

    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tarz şeyler çok basit kalır oldu piyasada önü dizel arkası benzinli araclar var orjinal şasede kaynak yanında hafif kusur kalır kaynak yapılmadan önceki demirin durumuna göre kaynak sağlam olabilir eğer başka biryerden kasma yapmıyorsa kolay kolay sıkıntı yaratmaz sonuçta fabrikadada belli bir standartlarda kaynak yapılıyor önemli olan işçilik

    mt25 ve r25 lerde koruma takozuna bağlı şase kırma sorunu var zaten arkadaş kronik takoz takmayın daha sağlıklı
    Evet bu makinalarda takozdan dolayı şase kırma olayını bende duydum ki bu alet piyasada çok fazla illaki düşen yada bi şekilde kıran olmuştur demek ki kullanılıyor bu şekilde de

  5. #5
    izzmarit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Benelli TRK502
    Mesleğim gereği kaynak işleriyle iç içeyim.

    Herşeyin kaynağı yapılabilir ama uygun prosedürle.
    Fabrikada da zaten kaynakla birleştirilmiş bizde yapsak ne olur gibi düşünmemek gerek bu konuyu.
    Şasenin malzemesi nedir le başlayıp, dallanıp budaklanan bir konu.

    yaklaşık 60-80 bar basınçta çalışan kazanlar tasarlayıp imalatını yapıyoruz. kaynak işlemi öncesi malzeme belli bir ısıya getiriliyor, kaynak bittikten sonra gerilme giderme, röntgen vs çekiliyor.
    Zamanla bazı bölgelerde aşınma olduğunda tamir için yerinde kaynak yapılıyor ama özel çadır içinde gibi gibi. basit bir kaynak işlemi yapılamaz. patlarsa canlara mal olabilir (örnekleri var)

    Şase için konuşursak, sanayide yapılan kaynağın ne derece sağlam ve sağlıklı olduğu tartışılır. Evet şanslıysa senelerce hiç sıkıntı yaşamadan kullanılır. Ama şanssızsa bir çukur, bir taş bile o kaynağın bir anda kopmasıyla sonuçlanabilir.

    Yapılan kaynağın argon, elektrot, tıg, mıg olması kalitesini belirlemez. Malzemeye ve yapılacak bölgeye seçilir.

    Araba veya motosiklet bakarken ilk baktıracağım yer şasedir. Şase ucunda önemsiz bi işlem var vs yazan ilanlardan hemen kaçarım. Kaporta boya yenilenebilir fakat hayati bölgelerdeki işlemler sıkıntılıdır.
    joshua, espresso ve fazil bunu beğendiler.
    Benelli TRK502 - Hyosung GV250 - Regalraptor SPT350 - Kanuni Caracal200 - Kanuni Windy125 - Kawasaki GPZ500 - Kawasaki EN500 - Aprilia MANA850 - Regalraptor Spyder250 - Honda VT600 - Zealsun ZS150-19

  6. #6
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    her malzemenin kaynak tipi farklıdır, doğru malzemeye doğru kaynak tipi kullanılıp yapıldıysa sağlam olur, bu tarz problemler şaseye bağlanan koruma takozu, koruma demiri gibi ilave ekipmanları monte ederken motor bloğu civataları sökülüyor, aynı civata delikleri kullanılıyor, fabrika montajı olan civata sökülüp yerine daha uzunu takılıyor, kasıntılı montaj veya civatanın gevşemesi sonucunda gaz açtıkça motor bloğunun verdiği tork şaseye bükme gücü olarak yansıyor ve sonuç olarak şasede yırtılma kopma durumlarını görüyoruz.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    2013'te Marmaris'te bir scooter kiralamıştım, ortadan bir yere dolamışlar ama kaynaklar düzgün yapılmamıştı belli ki. Önü başka yöne esnerkan arkası başka yöne esniyordu motorun.

    Düzgün yapılırsa elbette kullanılır. Ama düzgün yapılıp yapılmadığından nasıl emin olacaksın, soru bu.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her malzemenin kaynak tipi farklıdır, doğru malzemeye doğru kaynak tipi kullanılıp yapıldıysa sağlam olur, bu tarz problemler şaseye bağlanan koruma takozu, koruma demiri gibi ilave ekipmanları monte ederken motor bloğu civataları sökülüyor, aynı civata delikleri kullanılıyor, fabrika montajı olan civata sökülüp yerine daha uzunu takılıyor, kasıntılı montaj veya civatanın gevşemesi sonucunda gaz açtıkça motor bloğunun verdiği tork şaseye bükme gücü olarak yansıyor ve sonuç olarak şasede yırtılma kopma durumlarını görüyoruz.
    Valla hocam kötü bir durum şase kırılması kaynak sağlam olursa sıkıntı yokta satarken bu adamı çok üzer alacak kişininde farketmesi için soyması lazım motoru yoksa anlaması biraz zor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:03 ----------

    Alıntı izzmarit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesleğim gereği kaynak işleriyle iç içeyim.

    Herşeyin kaynağı yapılabilir ama uygun prosedürle.
    Fabrikada da zaten kaynakla birleştirilmiş bizde yapsak ne olur gibi düşünmemek gerek bu konuyu.
    Şasenin malzemesi nedir le başlayıp, dallanıp budaklanan bir konu.

    yaklaşık 60-80 bar basınçta çalışan kazanlar tasarlayıp imalatını yapıyoruz. kaynak işlemi öncesi malzeme belli bir ısıya getiriliyor, kaynak bittikten sonra gerilme giderme, röntgen vs çekiliyor.
    Zamanla bazı bölgelerde aşınma olduğunda tamir için yerinde kaynak yapılıyor ama özel çadır içinde gibi gibi. basit bir kaynak işlemi yapılamaz. patlarsa canlara mal olabilir (örnekleri var)

    Şase için konuşursak, sanayide yapılan kaynağın ne derece sağlam ve sağlıklı olduğu tartışılır. Evet şanslıysa senelerce hiç sıkıntı yaşamadan kullanılır. Ama şanssızsa bir çukur, bir taş bile o kaynağın bir anda kopmasıyla sonuçlanabilir.

    Yapılan kaynağın argon, elektrot, tıg, mıg olması kalitesini belirlemez. Malzemeye ve yapılacak bölgeye seçilir.

    Araba veya motosiklet bakarken ilk baktıracağım yer şasedir. Şase ucunda önemsiz bi işlem var vs yazan ilanlardan hemen kaçarım. Kaporta boya yenilenebilir fakat hayati bölgelerdeki işlemler sıkıntılıdır.
    Bu konuyu biraz araştırdım ve o şekilde kullanıp sıkıntı yok diyenler var ki o arkadaşta öyle demişti bence burada asıl kötü olan ülkemizde şase temin edememek yurt dışından getirtmen gerekiyormuş vs bunun işletmesi vs çok sıkıcı iş

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    İşim gereği bende hem lazer hem argon kaynağı yaptırıyorum .Şasedeki kaynak ile ilgili bence önemli şeyler var.

    Mesela kırılma neden oluşmuş.Kırılmasıne ne sebep olmuş.Ve nasıl kırılmış.Misal bazen parça bir kırılıyor genelde sert malzemeler böyle olur.Kırılmış parçayı elinle birleştirdiğinde lego gibi birbirine oturur kırılan yeri gözle sadece çizgi gibi görürsün kırılmamış gibi durur.Bu şekilde kalıp parçası kaynatıp çalıştırdığım oluyor.

    Şase gibi daha yumuşak malzeme ise kırılırken uzama yaptıysa orjinal şekliyle kaynatmak daha zor.İşte burada şase geometrisi bozuldumu bozulmadımı olayı çok önemli.

    Diğer mevzu ise kaynak sırasında o bölgedeki boyaların yanması.Çok güzel temizlenip boya yapılması lazım.Oradan paslanmaması için.Fabrika boya gibi olmasada güzel işçilik ile sorunlar minimize edilebilir.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşim gereği bende hem lazer hem argon kaynağı yaptırıyorum .Şasedeki kaynak ile ilgili bence önemli şeyler var.

    Mesela kırılma neden oluşmuş.Kırılmasıne ne sebep olmuş.Ve nasıl kırılmış.Misal bazen parça bir kırılıyor genelde sert malzemeler böyle olur.Kırılmış parçayı elinle birleştirdiğinde lego gibi birbirine oturur kırılan yeri gözle sadece çizgi gibi görürsün kırılmamış gibi durur.Bu şekilde kalıp parçası kaynatıp çalıştırdığım oluyor.

    Şase gibi daha yumuşak malzeme ise kırılırken uzama yaptıysa orjinal şekliyle kaynatmak daha zor.İşte burada şase geometrisi bozuldumu bozulmadımı olayı çok önemli.

    Diğer mevzu ise kaynak sırasında o bölgedeki boyaların yanması.Çok güzel temizlenip boya yapılması lazım.Oradan paslanmaması için.Fabrika boya gibi olmasada güzel işçilik ile sorunlar minimize edilebilir.
    O an bana bir kaç fotoğraf gösterdi saplamalar bağlı değilken bir kaç mm ayrık duruyordu çatlak ama saplamaları takık fotoğrafını gösterdiğinde dediğiniz gibi birleşmiş çizik gibi duruyordu yani hiç ayrık yoktu sonrasında kaynak yaptırmış bana sağlam geldi tabi işin içinde değilim ve aynı motordan bende var yarın bana olmayacağının garantiside yok bilgi edinmek istedim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)