Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

yeni bir crf 250 rally mi yoksa xt 660z tenere mi mantıklı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    deadqool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt 125 r
    Merhaba
    XT 125 R motorum var ve eski geliyor artık 2005 model, satıp değiştirmek istiyorum crf 250 rally ve xt660z tenere arasında düşünüyorum ikisi de ikinci el 100k 150k arası fiyatlarda var. Ya da herşeyi geçtim bu dönemde motor alınmaz mı diyorsunuz ki hemen alamam zaten 3 5 aya ancak.
    crf 250 rally tam benlik gibi duruyor ama hayalim tenere 700 ve ona param yetmez malesef bu yüzden eski tenere olabilir mi diye düşünüyorum tarzı şekli cc depo vb açısından ama ikinci elleri hep yüksek km satılıyor.
    Amacım genelde işe gidip gelmek ve mümkün olan her boş anımda şehir dışı gezileri yapmak.
    Lütfen diğer motorları saymayın boyum uzun naked yada racing gibi tarzlar hiç hoşuma gitmiyor bana kalsa wr 250 alıp rampalardan uçcam ama diğer alanlarda yetersiz kalıyor cross motorlar bu yüzden cross havasında uzun yol motoru seviyorum.
    Eski tenerenin kötü yanlarını çok okudum izledim gördüm ama crf de mükemmel bi motor değil gibi seçemiyorum o yüzden.
    trk 251 gibi şeylerde var ama güvenemiyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Benim mantığım Crf 250 derken gönlüm Xt660 diyor. Tek silindir, hart hurt bir güç, tork. 2 motoru da kullanmadan yorum yapıyorum ama yerinizde olsam sanırım Xt660 derdim.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    deadqool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt 125 r
    Benimde mantık crf gönlüm tenere xt 125ten sonra tenere beni bozmaz gibi geliyor ama crf çok pasif kalacak gibi geliyor nedense

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    660tenere arka lastik 130 ve agırlık 200kg.şehir içi yorar ,uzun yolda yol tutuş az.
    crf rally arka lastik 120,agırlık 150 civarı.şehir içi için iyi,uzun yol için lastik ufak
    trk 251 180kg civarı ve arka lastik 150.size en ideali trk251 bence.hem uzun yol hem şehir içi için
    bir de ktm 250 adv ye bakın.ufak gelmiyorsa 250adv alın hem hafif,hem az yakar hem enduro tarzı.hem uzun yol yapılır.ktm almam derseniz trk 251 iyi gibi
    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...i_TRK_251.html
    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...0_rally_17.htm
    https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...enere%2008.htm
    https://www.spormoto.com/ktm/travel/ktm-250-adventure/

  5. #5
    deadqool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt 125 r
    KTM'nin kafası çok çirkin geliyor bana güzeldir belki motor bilmiyorum ama kafa tasarımı çok çirkin geliyor

  6. #6
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Aktif şehir içi kullanımını göz önünde bulundurunca ağırlık ve yakıt avantajıyla Rally bana daha mantıklı geldi. Ayrıca 660 kullanmadım fakat Rally çok eğlenceli bir motosiklet. Bütçem uygun olsa elimin altında her zaman bulundurmak isterdim.

  7. #7

    Üyelik
    25 Mayıs 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha XT660 ZA Tenere
    Bende orta segment enduro arayışındayken forumda konu açıp tavsiyeler almış ve uzun uzun araştırmıştım. 4 Şubatta tam 1 yıllık XT660 Z Absli model kullanıcısı olucam 23 binde aldığım motor şuan 36 bin kilometrede. Bursada yaşıyorum işe gidip gelmek için ve şehir dışıda sürekli kullanıyorum. Karadeniz Doğu Anadolu ve İç Anadoluyu kapsayan 5 Bin kilometrelik bir turumda oldu 2 3 günlük küçük kaçamaklar haricinde. İşe gidiş gelişimin haricindeki kullanımların yüzde 90 ı eşimle artçılıdır. 2 3 günlük kaçamaklar ve uzun turlarda her zaman çadırlı motor yüklü şekildedir. Bu girişi şu yüzden yazdım en azından kulaktan dolma bilgilerle değil kullanıcı olduğumu bilerek ve az çok tecrübe ettiğimi düşünerek okumanı istediğim için. Öncelikle eşin var mı yok mu bilmiyorum eğer teksen ve artçısız kullanıcaksan benim tavsiyem kesinlikle CRF250 Rally kaldı ki Borçkada tanıştığımız yine Bursalı bir çift bizim turumuzdan daha uzununu artçılı 250Rally ile yapıyordu. Yapılır ama yorar vs. diyenleri zerre kadar kaale almıyorum yeri gelir nefes almakta insanı yorar hatta spor yapmakta ama karşılığında sağlayacağın fayda daha baskında kabul edilebilir. Fakat 250cc bir makine ile 660cc bir makine aynı fiyatlarda şuan o yüzden maddi anlamda pek mantıklı değil bence. Geleyim 660'a sen nerede ne şekilde çok fazla kötü yorum okudun bilmiyorum ama o okuduklarının yüzde 75'i ömründe canlı şekilde Tenereyi görmeyip şehir efsaneleriyle kulaklarını dolduran tipler olduklarına eminim. Uzun yolda 5 vites 4 binde titremede olmadan 110 km hızla gidip gayet makul bir yakıt tüketimiyle yolculuğunu yapabilirsin. Motorun gücü iyidir 250Rally ile zaten kıyaslanamaz. Ağırlık merkezinin diğer çoğu motora göre yukarıda olması bir gerçek fakat yolda giderken lap diye düşersin anlamına gelmez bu durum. Artçı selesi kısmı daha uzun olsaydı bizim için daha iyi olurdu mesela onu eleştirebilirim. Nazik narin bir motor değildir gerekli bakımlarını yaptığın takdirde zor koşullar altında bile gerekli olan tüm performansı sunar. Elektronik oyuncakların olmaması benim için güzel o yaşları geçtik artık ama bir başkası ne düşünür bu konuda bilmiyorum. Şehir içinde hantal kaldığını söyleyenler var ama bunu diyenler acaba ne süre ne kadar kilometre kullanmışlar aslında onu öğrenmek lazım ve hangi durumlarda hantal onu sormak lazım. Yüksekliği sebebiyle ayna derdi olmadan aralardan geçilebiliyor, arabaların arasından çok dar olmadığı sürece şerit atlanabiliyor bazen duran trafikte yapıyorum bunu bende ama tabiki scooter performansı beklememek lazım sonuçta 21 inç bir ön janta sahip bu güzellik. Asfalt performansı ne demek ben pek anlamıyorum sanırım racing gibi gidip scooter rahatlığı istemek gibi birşey. Beni ve gruplarımda tanıdığım birçok kişiyi asfalt ve asfalt dışı performansı oldukça tatmin ediyor. 250Rally Vstrom250 Africa Twin 1100 ve KTM 690 kullandım fakat bunlar 20 25 kilometreyi geçmemiştir o yüzden hiç yorum bile yapamam. Keşke herkes uzun süre deneyimlediği konular hakkında fikirde bulunsa... Yanlız benim özellikle tavsiyem yabancı forumlarda araştırın bu tarz konuları birde. Çünkü onlar maddi imkanlardan dolayı daha sert kullandıkları için değerlendirmeleride daha bir kriter olabiliyor. Ben motorumu gerçekten çok seviyorum evet artçılı olmasam 250Rally kullanırdım bu net yada artçı selesi daha makul olsa birkaç yıl sonra Tenere700 hedefim olabilirdi ama yaptığım araştırmalar (özellikle yurtdışı - yurtiçindede bu motorla uzun turlar yapmış youtuberler) sonucunda verebileceğim en rasyonel karar Absli Tenere660 tı ve iyikide almışım. Umarım hiçbir zaman ayrılmadan baika motorlarıda alabilecek ekonomik özgürlüğe sahip olurum. Özelden mesaj atarsanız numaramı yazarım uzun uzun görüşürüz istersenizde hatta benden çok daha eski Tenere kullanıcılarıyla görüştürürüm sizi.
    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  8. #8
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Şehir içi kullanımda hafifliği ve pratikliği ile crf öne çıkar, yakıtı da tenere’ye göre saha düşüktür, Tenere’nin uzun yolu daha iyidir ama şehir içinde daha fazla yakıt tüketecektir.

  9. #9
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Eski crf kullanıcısı hali hazırda tenere sahibi olarak yorum yapmak istiyorum.Crf çok güzel motordu ekonomik kıvrak fakat uzun yol dersenz tam ızdırap olmuştu bana.Yakıt deposu çok yetersiz.son hız düşük yüksek ve cılız ruzgardan çok etkileniyor.Tenerenin deposunun büyüklüğü,torku ve rüzgardan koruması uzun yolda crf ile kıyaslanamaz. Şehir içinde hantal diyenlere bir tur verebilirim gazı fazla kaçırınca tekere geliyor hayvan Ben tam olarak kullanım amacınızı bilemem ama tenere tavsiye ederim.Crf,nc,dl 650,transalp elimden geçti tenerenin gördüğü ilgiyi hiç biri görmemişti
    zihnigonen bunu beğendi.

  10. #10
    deadqool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt 125 r
    Peki bu tenere konusunda kafam çok karıştı
    Xt660z ,xt660 ,xtz660 , xt660a gibi bir çok modeli çıkıyor karşıma bu yeni tenere 700den önceki versiyonu hangisi veya herkesin bildigi sevdigi normali hangisi yada absli olan hangisi 100 150k arasi belki biraz daha fazla bakıyorum model konusunda yardımcı olabilir misin

  11. #11

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı deadqool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu tenere konusunda kafam çok karıştı
    Xt660z ,xt660 ,xtz660 , xt660a gibi bir çok modeli çıkıyor karşıma bu yeni tenere 700den önceki versiyonu hangisi veya herkesin bildigi sevdigi normali hangisi yada absli olan hangisi 100 150k arasi belki biraz daha fazla bakıyorum model konusunda yardımcı olabilir misin
    Bunu ben de merak ediyorum. Süper Tenere alabilmek için Honca NC-İntegra ve 2017 Honda CRF'yi sattım. İlk fırsatta ya CRF ya da Tenere 660 almak istiyorum. Şu kodları o yüzden ben de merak ediyorum. Yalnız hondanın şu sinyal ile kornanın yerini değiştirmesine acayip kıl oluyorum. CRF almazsam bir sebebi bu olur.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Sinyal korna değişikliğine alışmak 2 gün sürüyor sorun değil. Ben de Honda'dan Suzuki'ye geçince o kadar bocaladım sonra konu kapandı. Mevzu değil.

    Bence Honda'nınki daha doğru bu arada, sizi bilmem ama ben sinyalleri kornadan en az 10 katı fazla kullanıyorum, en çok kullandığım kontrolün baş parmağımın en kolay ve çabuk ulaşabildiği yerde olması çok mantıklı geliyor bana.

  13. #13
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Bu güne kadar hem XT 660 ı hem de CRF Rally yi hiç kullanmamış olmama rağmen , belki haddim olmasa da söze karışmak istiyorum . Çünki bu 2 motorun
    tam ortasındaki HONDA NX 400 isimli motosikleti 4 yıl kullandım. Honda falconu sattıktan sonra , en büyük arzum dileğim bir XT 660 sahibi olmaktı .
    (( Niçün almadın be adam )) diye sorduğunu tahmin ediyorum. O aralar 12 sene önce geçirdiğim bel fıtığı operasyonu sonrası ağrılarım biraz daha çoğalınca
    85 cm sele yükseklikli XT 660 yerine ,81 cm sele yükseklikli, Mondial RX 3 i EVO yu 8 yıldır kullanıyorum. Benim sana naçizane önerilerim şöyle : Eğer bu almak istediğin motoru yalnızca şehiriçi ve 100 km yi geçmeyen mesafeler içinde hem de tek tabanca kullanacaksan Rally sana yeterli olabilir. Ancaaaaaak , yok ben ara sıra arkama artçımı alırım , şöyle 200 - 300 km bana vızıltı gelir diyorsan , senin ideal demirden beygirin YAMAHA XT 660 ATZ
    TENERE. Sanırım o 660 dan sonraki A harfi ABS nin simgesi. Hele hele çoğu zaman artçın oluyorsa Rally yi hiç düşünme . Her ne kadar standart CRF ile
    Rally arasında ,bir gıdım konfor farkı olsa da , hiç bir şekilde Yamaha'nın yanına bile yaklaşamaz. Yine de bunların hepsinden önce her 2 motoru da
    en azından 5 er km kullan . Artısını eksisini kendin gör. Ve ondan sonra kendi kararını ver. Her şey gönlünüzce olsun.
    bursevi

  14. #14

  15. #15
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Ben CRF derdim.

  16. #16
    Quando 696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2023
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Bajaj D400
    Öncelikle adventure ve enduro, off road farklı kategoriler. Sürüş tarzın çok önemli bu konuda ve yaptığın yol tarzı.
    Uzun yol yapmayı tercih edip araziye sık giriyorsan XT660Z mantıklı bir tercih baktığımızda. Genel olarak titreşim ve sıcaklık konusundan şikayetçi olur çoğu kişi fakat doğru bir ekipman tercihiyle o sıcaklık konusunu minimuma indirebilirsin ve de titreşim konusu ise 125 km hızdan sonra kendini birazcık hissettiriyor onun dışında abartıldığı kadar bir titreşim şahsımca görmedim. Malzeme kalitesi olarak çok iyidir tavsiye ederim.
    Araziye çok girmeyip ağırlıklı yolu tercih ediyorsan hem ekonomi hem malzeme kalitesi hem de aerodinamisiyle eski motosikletim KTM 250 Adventure'ı tavsiye ederim fakat alır almaz lastiklerini değiştirmelisin ve boy 1,87 üzeriyse iyi bir gidon yükseltmeyle çok memnun kalabileceğin bir motosiklet.
    XT660Z vs 250 ADV
    250 adv dar alanda manevrası çok iyi ve hafif 6 bin ile 8 bin devir arası çok tatlı bir agresifliği var.
    XT660Z ise torklu ve arazi performansı çok keyifli bir motosiklet.
    Tercih tamamen sürüş tazında bitiyor.

  17. #17

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    kullanma hedefinizi yazmamışsınız. iki motor da ayrı dünyalar.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    4 yıl 660 tenere kulladım kullanım amacınıza göre yorum yaparsak sizin için daha yardımcı olmuş oluruz
    tenere tam bir katır gibidir uzun yola da gidilir şehir içinde ulaşım aracı gibi de kullanılır kullanmadım ama kullanan arkadaşlar var yakıt şehir içinde 6lt ağırlık merkezi yukarıda titreşim herkesin bildiği gibi var güçlü olduğundan crf ile kıyas kabul etmeyecek derece de uzun ömürlü
    parça kalitesi de ona göre temiz kullanılmış 2. el alınır km olarak ta bütçe önemli ne kadar yeni o kadar iyi aslında
    ben şahsen tenere alırken sıfır km ler olmasına rağman param da vardı gidip 2 .el keşke sıfır alsaydım dedim gerçekten çok keyifli bir motosiklet türkiye de karadeniz marmara ege bölgesinde pek çok yere gittim gürcistanı da 660 ile gezdim tek önerim abs li alman olur
    crf rally de kullandım deposu küçük tenere ye göre güçsüz daha çok rüzgar alıyor uzun yola gidilmez değil ama yoruyor artçı ile kullanım keyifsiz

  19. #19
    deadqool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt 125 r
    Özür dilerim kendi motorumu ve sürüşümden bahsetmemişim 6 yıldır yamaha xt 125 r 2005 modelini kullanıyorum değıştirme isteğim bu yüzden eskidi ve 3 sene otoparkta yattı motor kullanış tarzı olarak cross bir motoru normal kullanmak zor insanı dürtüyor örnegin engebeli yollarda diğer arabalar yavaşlarken ben gaz açıp ayağa kalkıyorum bazen istwr istemez virajlarda ayağimi one atiyorum cunku kucuklukten beri motocross cok seviyorum ve izliyoeum fakat bu sporu yapmak icin butcem yok (rampa arazi gbi kullanimlarda cross motorlar hasat oluyor plakalari olmuyor araziye goturup getirmek icin arac gerekiyor vb bi ton masraf ) demek istedigim apacilik yapmadan hatta yavas sekilde is ev arasi kullaniyorum ama uzak yol gitmek cok istyoeum fakat depo kucuk ve cross cok ruzgar aliyor artcim bazen oluyor bazen olmuyor ama artcili bi motor alcaksam devamli biner kisaca motocross ruhu olan ama saf cross olmayan uzun yola gidebilecek ve saglam bir motor istyorum yamaha xt 125r eski ve hafif olmasi disinda bi sikintim yok boyumda 186

  20. #20

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı deadqool adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özür dilerim kendi motorumu ve sürüşümden bahsetmemişim 6 yıldır yamaha xt 125 r 2005 modelini kullanıyorum değıştirme isteğim bu yüzden eskidi ve 3 sene otoparkta yattı motor kullanış tarzı olarak cross bir motoru normal kullanmak zor insanı dürtüyor örnegin engebeli yollarda diğer arabalar yavaşlarken ben gaz açıp ayağa kalkıyorum bazen istwr istemez virajlarda ayağimi one atiyorum cunku kucuklukten beri motocross cok seviyorum ve izliyoeum fakat bu sporu yapmak icin butcem yok (rampa arazi gbi kullanimlarda cross motorlar hasat oluyor plakalari olmuyor araziye goturup getirmek icin arac gerekiyor vb bi ton masraf ) demek istedigim apacilik yapmadan hatta yavas sekilde is ev arasi kullaniyorum ama uzak yol gitmek cok istyoeum fakat depo kucuk ve cross cok ruzgar aliyor artcim bazen oluyor bazen olmuyor ama artcili bi motor alcaksam devamli biner kisaca motocross ruhu olan ama saf cross olmayan uzun yola gidebilecek ve saglam bir motor istyorum yamaha xt 125r eski ve hafif olmasi disinda bi sikintim yok boyumda 186
    Selam .son yazını görünce crf250l'yi pas geçtim.xt660 her türlü ihtiyacını (dürtülerini de dahil)tatmin edecektir.Umarım ileride de istediğin 700'e sahip olursun.tenere 650 ile alakası olmayan bir motor.Deneme fırsatım oldu büyük boy motocross dersem abartı olmayacaktır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)