Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Yamaha İstanbul'un Karaborsacılık Yapması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Bence sorun şöyle çözülebilir .. Sen tekrar foruma geldiginde kendini daha net şekilde tanıtacak bir başlık aç ki; o zibidi, ergen ,karı-kız düşkünü , cok bilmiş insanlar gelip senin başlığına post atmasınlar

    Çünkü arada kalınca insanlar, normal user zannedip giriş yapıyorlar, sonra böyle tatsızlık yaşanıyor ..

    p/s : Sen evvelinde söylediklerimi bir düşün Ne söylediginden çok, nasıl söyledigin önem arzediyor cogu zaman iletişimde. Satış yöneticisiyim ya oradan biliyorum :kıps
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ocak 2023
    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi bu fikrimi / tespitimi bir örnekle açıklayayım.



    Bakınız örnek bu.

    Bir paragrafta aşağılamak, hakaret, küçük görmek, etiketlemek adına hepsi var.

    Saldırgan olmadığını söylerken bile gözü dönmüş.

    Bir de beni eğitecekmiş.
    Ahaga.bir de yazmis "uzun uzun anlatamam yaaa" diye anarsist teorisyen arkadas.

    Simdi bu cok bilmis anarsist teorisyen eyt basliginda soyle yazmis;

    "45 yaşında emekli olan insanlar 68 kuşağı. O zamanlar bütün dünyada işçi sınıfı hareketleri çok güçlüymüş, haliyle isyan edip haklarını alabilmişler.
    Siz de isyan edin siz de hakkınızı alın. İsyan etmeyene hak verilmez."

    Puhaha..ya vallahi full komedi.

    Hani tayyip cikiyor diyor ya,dogalgaz zammini yansitmiyoruz devlet olarak biz karsiliyoryz bizzzz.

    Ayni onun gibi.Hakkimizi kimden aliyiruz abi ? Devlet i ne saniyor bu anarsist teorisyen gercekten merak ediyorum.

  3. #43

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Liberallik neo-kapitalist politikaları desteklemek değildir. Ufak ufak bu yanlış hep yapılıyorken bir dokunmak istedim.
    Liberallik yetmez ama evet demek değildir.
    Lİberallik işime geldiği zaman onu kabul ederim işime geldiği zaman bunu kabul ederim demek değildir.
    AKP'nin zamanında liberal politikalar izlerken bir kesim toplumda tanınan ve aynı zamanda bir özellikleri liberal olmak olan (ki o da tartışılır) insanlardan destek görmesi de liberal düşüncenin problemi değildir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

    Alıntı yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sol ve anarşist grupları hiç anlayamadım.

    Hiç bir konuda çözüm ürettikleri yok.

    Hep direniş, yakalım yıkalım muhabbeti.
    Şaka veya sarkastik bir cevap var diye ümit ediyorum ama? Yoksa bugün sahip olduğumuz maddive manevi hemen her şeyi sol ve liberal hareketlere borçlu olduğumuzu düşününce insanın içi titriyor.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hayin Yamaha!

    Ne zamandır demediydim

    Bence Yamaha Türk insanının genetiğini çözdü. Anketlere bakıyorum, ülke genelinde birinci sıradaki parti halen aynı. Velhasıl Yamaha neyden zevk aldığımızı buldu ve bol bol veriyor
    Siluet... bunu beğendi.

  5. #45
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ocak 2023
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayin Yamaha!
    Sarkastik degil mi ?

    Not dusmemisin de ,o yuzden sey ettim..ama sarkastik sanki.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hırbonun kuyruk acısı büyük.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ocak 2023
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hırbonun kuyruk acısı büyük.
    Abi wallpaper i da kopyala lutfen.9 yere kopyaladin ama yeterli degil.tum turkiye bu basarini bilmeli.

    Kuyruk acisi can yakiyomus gercekten ;)

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Zevkle:



    Tipik bir uyuz Honda fan boyunun acı sonu.

  9. #49
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    TCK240 a göre :
    Belli bir mal veya hizmeti satmaktan kaçınarak kamu için acil bir ihtiyacın ortaya çıkmasına neden olan kişi,
    altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    Adam satmaktan kaçınmıyor. Sattığı ürüne aksesuar ekleyip "A" tipi haline getirerek satıyor.
    Sanki bu açıdan bakınca hukuken ortada anormal bir durum yok gibi...

    Stoklamak/depolamak tarafına gelince orası benim açımdan ilginç.

    Tasarruf yapıyoruz. Bu tasarruf ne olarak yapılıyor, Türk Lirası.
    Sonra paramız enflasyonla değer kaybetmesin, tasarrufumuz korunsun diye gidip altın, döviz vs alıyoruz.
    Bir anlamda altın ve döviz stoklamaktayız.
    Haliyle piyasada altın ve döviz azalınca fiyatıda artıyor.
    Sonuç: Birikimini, altın veya dövize çevirenlerin tamamı stokçu, karaborsacı gibi görünüyor.

    Öbür tarafta adam ne yapıyor. 3 tane motosiklet alıp deposuna koyuyor.
    Yani birikimini Türk Lirasından başka bir tipe çeviriyor.
    Temelde birikimi altın veya dövize çevirmekten hiçbir farkı yok.
    Ama motosiklet veya otomobil olarak birikimini muhafaza etmek isteyen stokçu oluyor.

    Ben pek işin içinden çıkamadım
    yaşlıveacemi bunu beğendi.

  10. #50
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TCK240 a göre :
    Belli bir mal veya hizmeti satmaktan kaçınarak kamu için acil bir ihtiyacın ortaya çıkmasına neden olan kişi,
    altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    Adam satmaktan kaçınmıyor. Sattığı ürüne aksesuar ekleyip "A" tipi haline getirerek satıyor.
    Sanki bu açıdan bakınca hukuken ortada anormal bir durum yok gibi...

    Stoklamak/depolamak tarafına gelince orası benim açımdan ilginç.

    Tasarruf yapıyoruz. Bu tasarruf ne olarak yapılıyor, Türk Lirası.
    Sonra paramız enflasyonla değer kaybetmesin, tasarrufumuz korunsun diye gidip altın, döviz vs alıyoruz.
    Bir anlamda altın ve döviz stoklamaktayız.
    Haliyle piyasada altın ve döviz azalınca fiyatıda artıyor.
    Sonuç: Birikimini, altın veya dövize çevirenlerin tamamı stokçu, karaborsacı gibi görünüyor.

    Öbür tarafta adam ne yapıyor. 3 tane motosiklet alıp deposuna koyuyor.
    Yani birikimini Türk Lirasından başka bir tipe çeviriyor.
    Temelde birikimi altın veya dövize çevirmekten hiçbir farkı yok.
    Ama motosiklet veya otomobil olarak birikimini muhafaza etmek isteyen stokçu oluyor.

    Ben pek işin içinden çıkamadım
    altın, euro gibi şeyler birim olarak değerlendiriliyor. fiyatı artsa bile her an herkes istediği zaman bunlara ulaşabiliyor.

    motosiklet stoklayan kişi insanların ürüne erişimini engelliyor.

    tabi hukuken bir sıkıntısı yok, esas soru şu. bu yapılan etik mi?
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #51
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    altın, euro gibi şeyler birim olarak değerlendiriliyor. fiyatı artsa bile her an herkes istediği zaman bunlara ulaşabiliyor.

    motosiklet stoklayan kişi insanların ürüne erişimini engelliyor.

    tabi hukuken bir sıkıntısı yok, esas soru şu. bu yapılan etik mi?
    Etik olup olmamasıda muallak bir konu.

    Dövize her an ulaşamıyorsun ne yazıkki.
    Yani ulaşıyorsun ama daha yüksek bedel ödemen gerekiyor.

    Dövizi stoklayınca ithalatçının motosiklet ithal etmesinide engellemiş veya zorlaştırmış oluyorsun.

    Yani etik konusunun ucu açık (en azından bana öyle geliyor), kesin bir sınır çizme şansı yok.

    Burada tek bir şeyden bahsedilebilir. Yaşamsal ürün/malların stoklanması gibi...

    Gıda, su, ilaç, yakıt gibi...

  12. #52
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etik olup olmamasıda muallak bir konu.

    Dövize her an ulaşamıyorsun ne yazıkki.
    Yani ulaşıyorsun ama daha yüksek bedel ödemen gerekiyor.

    Dövizi stoklayınca ithalatçının motosiklet ithal etmesinide engellemiş veya zorlaştırmış oluyorsun.

    Yani etik konusunun ucu açık (en azından bana öyle geliyor), kesin bir sınır çizme şansı yok.

    Burada tek bir şeyden bahsedilebilir. Yaşamsal ürün/malların stoklanması gibi...

    Gıda, su, ilaç, yakıt gibi...

    İki durumda fiyatı arttırıyor ama ulaşım konusunda pahalıya ulaşmak değil ürüne ulaşmak kısmını yorumlamak istemiştim.

    Mesela adam r25 alacak, sırada 100 kişi var. bunların bazıları birden fazla alıyor, bircogu da stokcu olabilir. yani alacak kişi o gün 150 bin tl olan r25'i hem aylarca alamıyor hemde sonra enflasyon nedeniyle 200 bine alıyor.

    diğer tarafta adam döviz alacak, sıra yok. birden fazla almak erişimini kısıtlamıyor. o günün fiyatı neyse zaten o gün alıyorsun. yani 50 dolar almak için 4 ay bekleyip 2 katı fiyattan almana gerek yok.

    İkiside piyasada fiyatı yükseltiyor, ancak birisi mala erişimini kısıtlıyor.

    Bence bu noktada cok farklı şeyler bunlar.

    Motor stokculugu yapan adam "piyasada motor kalmasın da çakayım 50 bin tl fazlasına" diyor.

    altın alan adam "piyasada altın kalmasın" değil de "enflasyon %160, para değer kaybediyor en azından yatırım olur" diyor.
    tommygun bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  13. #53
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki durumda fiyatı arttırıyor ama ulaşım konusunda pahalıya ulaşmak değil ürüne ulaşmak kısmını yorumlamak istemiştim.

    Mesela adam r25 alacak, sırada 100 kişi var. bunların bazıları birden fazla alıyor, bircogu da stokcu olabilir. yani alacak kişi o gün 150 bin tl olan r25'i hem aylarca alamıyor hemde sonra enflasyon nedeniyle 200 bine alıyor.

    diğer tarafta adam döviz alacak, sıra yok. birden fazla almak erişimini kısıtlamıyor. o günün fiyatı neyse zaten o gün alıyorsun. yani 50 dolar almak için 4 ay bekleyip 2 katı fiyattan almana gerek yok.

    İkiside piyasada fiyatı yükseltiyor, ancak birisi mala erişimini kısıtlıyor.

    Bence bu noktada cok farklı şeyler bunlar.

    Motor stokculugu yapan adam "piyasada motor kalmasın da çakayım 50 bin tl fazlasına" diyor.

    altın alan adam "piyasada altın kalmasın" değil de "enflasyon %160, para değer kaybediyor en azından yatırım olur" diyor.
    O döviz-altın işi tam olarak dediğin gibi olmuyor.
    Piyasa yapıcılara iş yaptığım için biliyorum.
    Öyle zaman oluyorki adam ne altın ne döviz alabiliyor.

    Evrak üzerinde alım/satım dersen o ayrı. Onu her daim yapabiliyorsun.
    Yani ortada döviz veya değerli metal yok ama sanki almış satmış gibi işlem yapılıyor.

    Piyasadaki motorları toplayıp, arz talep dengesi bozulunca yüksekten satmakla,
    Piyasadan değerli metal veya döviz toplayıp, yokluğu oluşunca yüksekten çakmak aynı şeyler gibi.

    Bakınız 2021 4.çeyrek döviz krizi.
    espresso bunu beğendi.

  14. #54
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O döviz-altın işi tam olarak dediğin gibi olmuyor.
    Piyasa yapıcılara iş yaptığım için biliyorum.
    Öyle zaman oluyorki adam ne altın ne döviz alabiliyor.

    Evrak üzerinde alım/satım dersen o ayrı. Onu her daim yapabiliyorsun.
    Yani ortada döviz veya değerli metal yok ama sanki almış satmış gibi işlem yapılıyor.

    Piyasadaki motorları toplayıp, arz talep dengesi bozulunca yüksekten satmakla,
    Piyasadan değerli metal veya döviz toplayıp, yokluğu oluşunca yüksekten çakmak aynı şeyler gibi.

    Bakınız 2021 4.çeyrek döviz krizi.


    abi ben, ben gibi adamlardan bahsediyorum.

    cebindeki 200 bin tl ile 3 tane 50cc motor alıp kenara bekleyen ya da 10 bin dolar alan adamlardan.

    stogu sömürüp piyasayı komple altüst eden üst segment abilere lafım yok. o denilen şey her türlü suc olmalı bence
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  15. #55
    toreador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2010
    Şehir
    Samanyolu
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Küresel bakışta etik bir durum değil evet; ancak kabul edelim ülke düzeyinde baktığımızda hiç de yanlış değil. Sadece olayın mağdur tarafında olan kişilerin şikayetçi olduğu bir durum. Yeterli finansal gücü ve zamanı olan herkes bunu yapmaz mı ülkede? Dürüstçe inceleyin konuyu rica ederim.

    Iphone alayım değerlenir, araç alayım değerlenir... Enflasyon kisvesi altında satın aldığınız ürünü sıfır aldığınızın üzerinde fiyatla satmayı hesaplamıyor olan herkes haklı bir mağduriyet yaşıyor. Fakat ekonomi gibi sayısız parametreye sahip dinamik yapıda bu bakış açısı da şu an aksesuar almadan sıfır ürünü temin edememeyi sağlıyor. Şu motosiklet forumunda bile sıfır araç alacak kişi, satarken zarar etmemekten hatta kar etmekten söz ediyor. Gerçek ekonomiden anlayan biri teknik olarak kara geçmediğini biliyordur ancak niyet ve bakış açısı burada dikkate değer kısım.

    Alıp kullanarak eskittiğimiz bir ürünü satarken zarar etmemeyi beceriyorsak, oradan edindiğimiz karla da sıfır ürünü aksesuarlarıyla birlikte alma zorunluluğumuza hayıflanmamak gerektiğini düşünüyorum. İstisna örneklerle haksız çıkarılmaya gayret gösterilmesi muhtemel bir argüman bu evet. Olağan çerçevede beklentiler aşağı yukarı aynıdır. Ben de 40 K motosikletimi şu an satsam 200 K'ya satarım evet. Ancak bu ticari yönteme de katkı sağlayan piyasanın ferdi olarak sövmek yerine, değiştirmek üzere bir çaba sarfetmediğim hatta bu esnaf kurnazlıklarından istifade ettiğim için kendime kızarım.

    Kınadığımız, doğru bulmadığımız, ayıpladığımız işleri bizzat yapma fırsatımız henüz olmadığından yanlış buluyoruz. Yoksa her yerli ve milli fani, karşısına bir fırsat çıktığında kendi kitabına uydurarak ve çok meşru gerekçelerle süsleyerek aynı şeyleri yapmaktan imtina etmez, garanti veriyorum.
    xtrafrozen ve Cenk Ayvaz bunu beğendiler.

  16. #56
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Alıntı toreador adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kınadığımız, doğru bulmadığımız, ayıpladığımız işleri bizzat yapma fırsatımız henüz olmadığından yanlış buluyoruz. Yoksa her yerli ve milli fani, karşısına bir fırsat çıktığında kendi kitabına uydurarak ve çok meşru gerekçelerle süsleyerek aynı şeyleri yapmaktan imtina etmez, garanti veriyorum.
    Şahane özetlemişsiniz.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  17. #57
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    çok bileni çok severler

  18. #58

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    altın, euro gibi şeyler birim olarak değerlendiriliyor. fiyatı artsa bile her an herkes istediği zaman bunlara ulaşabiliyor.
    Aslında bir farkı yok. Üçü de arzı sınırlı olan arkadaşlar. Hoş paranın arzının sınırlı olması konusu bilhassa 2008'den beri büyük soru işareti de, temel prensip olarak bakacaksak aslında aynı.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #59
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bir farkı yok. Üçü de arzı sınırlı olan arkadaşlar. Hoş paranın arzının sınırlı olması konusu bilhassa 2008'den beri büyük soru işareti de, temel prensip olarak bakacaksak aslında aynı.
    Bende bir fark olmadığını düşünüyorum.

    2 ay kadar önce 20.000 dolarla külçe altın alsaydım.
    Bugün külçe altını satınca 21.500 dolar civarı ediyor.
    Dolar bazında 1.500 dolar kadar bir getirisi olmuş olacak.
    TL bazında bakarsak 28.000 lira civarı bir getirisi olmuş oluyor.

    Başka bir açıdan,
    2 ay önceki 20.000 doların TL karşılığı 372.000 TL
    Bugün 20.000 doların TL karşılığı 379.000 TL
    Bugün 21.500 doların TL karşılığı 408.000 TL
    Referans birimi tümden TL bazında düşününce 36.000 TL getirisi olmuş oluyor.
    Getiri TL bazında % 9,6 ya tekabül ediyor.
    Getiri dolar bazında % 7,5 e tekabül ediyor.

    Sanki bütün mevzu bundan ibaret gibi.
    Bugün altın caziptir, yarın dolar olur, öbür gün motosiklet, başka bir gün ev, başka bir günse arsa.

    Önemli olan eldeki birikimi seçili referans değer üzerinden reel olarak korumak, mümkünse arttırmak.

  20. #60

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sanki bütün mevzu bundan ibaret gibi.
    Aynen öyle, defalarca yazıldı çizildi. 35 yaşına gelmiş evini almış bir genç var, güzel çalıştı güzel kazandı ikinci evini aldı diyelim (nasıl olacaksa bu devirde)
    Tüm mahalle alkış tutar, ailesi el üstünde tutar, arkadaşları helal olsun lan der.
    Bu herif şimdi ev araba hayal oldu motor alabiliyor parasını korumak için, ne o. FIRSATÇI! Ç böyle vurgulu.

    Adam barınmada arz talep dengesini bozuyor gık yok.
    Motosikleti bozunca rere rörö.


    not: Günlük bindiğim otomobilim, RS660 ve Vespa dışında tek bir taşıtım yok, olmadı da, motor alıp satmak gibi bir gayem de yok, geçmişte de olmadı.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)