Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ducati Monster 696 - 2014

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Herkese merhabalar,
    uzun süredir aklımda olan bu (Ducati Monster 696 - 2014 Model) motor ve tipi ,fiziğiyle bayağı bir ilgimi çekmiş durumda. Sizlere danışmak ve yardımınızı almak isterim dostlar sizce bu motor alınır mı? Satarken zorlanırsınız diyenleriniz olabilir ama ben alıp uzun yıllar sürmek istiyorum. Bir sıkıntı çıkarır mı ne gibi zorluklar çıkarır? Desmo bakımı hakkında bilgim var, motora ne kadar iyi bakım yaparsanız Desmo bakımı sizi üzmez zaten 24bin km bir bakımları var, millet gözünde çok büyütür oldu bu Desmoyu aslına bakarsanız normal bir Yamaha, bir Honda kadar tutuyor diyebilirim bakımları tabi onların ki 24bin de bir değil onları baz alarak söylüyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Normal motosikletlerde desmo kayışı yerine egzantirik zinciri var.Aslında onun da belli aralıklarla gerginliğinin kontrol edilip motosiklet modeline ve kullanıma göre 50.000-100.000 km civarı değişmesi gerekli.Ama yurdum motorcusu pek sallamaz.Şu anda fiyatları bilmiyorum ama Desmo bakımı büyük ihtimalle daha pahalı ve daha sık yapıldığından tamamen tahmini olarak kilometre bazında Desmo bakımı enzantirik bakımının 3 yada 4 katı tutar.

    Bunun dışında Ducati biraz daha egzotik ve Avrupalı olduğundan parça fiyat ve bulunabilirliği Japonlara göre biraz daha sıkıntı.(Japonlar bile bu aralar biraz sıkıntı.)En önemli konu ise yaşadığınız yerde Ducati'den anlayan iyi bir usta olması gerekli.İyi bir özel servis bakımları Korlas'a göre kısmen daha ucuza halledebilir diye düşünüyorum.

    Yanlış hatırlıyor olabilirim yada bana öyle gelmiş olabilir ; Monster,MT 07,ER6N gibi rakiplerine oranla çok daha yatık ve rahatsız bir oturuş poziyonu var.Ama bir Japon ile bir Ducati'yi yanyana inceleyince Ducati'nin parçalarındaki kalite ve ayrıntı bariz şekilde ortaya çıkıyor.Yalnız Ducati genel olarak kaliteli gözüksede her zaman Japonlara göre biraz daha nazik aletler.

    Son olarak Piyasada 8-10 yaşında ve mucizevi şekilde 24.000 km geçmemiş ve Desmo bakımı yapılmamış bir dünya Ducati dolaşıyor.Desmo bakımı her ne kadar 24.000 km (Eski modellerde 18.000 km) olasa da aynı zaman 5 yıldır.Yani km dolmasa bile 5 yıl dolunca kayışların değiştirilmesi gereklidir.8 yaşında Desmo bakımına girmemiş bir Monster'ın kayışlar çatlamaya başlamıştır,sert kullanıldıysa büyük ihtimalle kopmanın eşiğine gelmiş olabilir.O yüzden alırken bu durumu göz önünde bulundurarak motosikleti almadan önce ya ekspertiz yaptırın yada gerçekten iyi bir Ducati ustasına gösterin.
    spacenet, Cyan, wing41 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bir Ducati bakmak her zaman Honda Yamaha bakmaktan pahalı olacaktır, bu yanılgıdan kurtar öncelikle kendini. Alma etme falan demiyorum, MT-07'ye bineceğine elbette 696'ya bin, ama bir Ducati'ye binmenin ek maliyeti olacağı unutmamak lazım.

    2014 model 696 bakarken en çok dikkat edilmesi gereken şey motorun geçmişi ve kullanıcı profili. Benim de bir Ducati'm olsun diye hevesle alıp motorun yedi ceddini ters çeviren bir sürü insan var.. Geçenlerde biriyle tanıştım, 748'i var, sanat eseri diye saklamak lazım ama, halini anlatsam inanmazsınız.. Sonra da öğrenci halimle bu kadar oluyor dedi.. e ama güzel kardeşim sen neden öğrenci halinle 748'e binmeye çalışıyorsun ki? :(

    Düzgün biri sürdüyse düzenli olarak ilgi gösterildiyse alınabilir. Lakin 2014 henüz yeni Audi sonrası dönem, o yüzden ekstra kırılganlıklar narinlikler çıkacaktır, bunlara da hazırlıklı olmak lazım.
    spacenet bunu beğendi.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Forum üyelerimizden berk_cglr'ın Monster 696 ile ilgili çok güzel bir uzun dönem inceleme videosu var. Henüz izlememişseniz izlemenizi tavsiye ederim. Özellikle Shell marka yağdan sonra motorun daha güzel çalışması bana çok ilginç gelmişti.

    https://youtu.be/9NUgzupChSc
    spacenet, berk_cglr, Cyan ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Dostlarım güzel ve bilgilendirici yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu yorumlardan sonra biraz daha bu konunun üzerine biraz daha düşünmem gerektiği sorguladım, açıkcası gözüm biraz korktu bahsettiğim motorsiklet https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...70458780/detay bu idi. benim görüşüm temiz motora benziyor km bakımından gayet iyi durumda.

  6. #6

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    geçmişini iyi sorgula. evet bakımdan korkma temizse motor ve sen de temiz kullanacaksan ama motoru pavyondan kurtaracaksan.. bazen kurtarmamak gerekebilir :D ne kadar güzelse o kadar da nazik bunu da aklından çıkarmamakta fayda var. japon kadar fazla anlayanını bulamayacağın bir motor tabii. 696 ducati için tabiri caizse başlangıç segmenti gibi o yüzden diğerlerine göre bir tık hem avantaj hem dezavantaj. avantaj kısmı parçadır piyasadır bilinirlik vs kısımları. dezavantajı ise avantaj kısımlarının kötüye kullanılması olarak düşün. nice 696lar gördüm gelinlik kız gibi allı pullu böyle ımmmh ama nicelerini de gördüm gel bi soluklan yak bi cigara anlat başına neler geldi gardaşım diyesim geldi.

    velhasıl geçmişi önemli ve yüksek km işine pek bulaşmaman faydalı ducati için. ha mt07 alacağıma ya da er6n alacağıma her türlü nakeda bineceksem monstera binerim. namussuz çok güzel. ok gibi gidiyor zıpçık gibi duruyor. kontrol edilebilirliği de bi tatlı ama gidon turu pulsardan beter, evlerden ırak. kamyon döndürür gibi hissedersin. ayaklıkta çevireyim desen, ducatilerde ayaklık normal japonlardaki gibi değil bi garip bağlanıyor. servisleri de önermez pek o şekilde çevirmeyi sürekli.

    karışık konu ama yukarda bi arkadaş da demiş buna binmenin bazen ekstra maliyetleri olabilir ama değer mi.. valla değer. naked biniceksen monster ya da street triple falan bin yani kıçı başı ayrı oynayan, durmayan mt07dense..

    ne yazdım be canım sıkılmış :D haydin görüşürüz :D
    spacenet bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İlandaki motoru ben hadi direkt eliyorum demeyeyim ama..
    Bu kişi bu motoru birinden hiç paraya almış, elinden geliyorsa iki sıkmış, yıkamış cilalamış satıyor belli. Bilmeden atıp tutuyorum ama.

    Gözün korkmasın, ama MT-07'ye biner gibi binemezsin 696'ya.
    Şu an neye biniyorsun tabi bunu bilmeden de bir rota önermek zor ama, düzgününü kovalayabilirsin, biraz zaman alacaktır.
    spacenet bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    ilandaki motorun üstünde doğru düzgün malzeme yok. muhtemelen düşmüş veya kazalı motoru almış toplamış.

    aynalar saçma sapan, gidon topuzu bulamamış çirkin bir manet koruyucu takmış, manet bulamamış çin işi manet takmış. arka çamurluk yok, kısa plakalık takmış bir de pulsar işi sıyırıcı çamurluk takmış. egsozlar zaten sahteyim diye bağırıyor. sinyaller falan allahlık.

    ben olsam uzak dururum.

    ilanla alakam yok ama aynı paraya 10 kat daha temiz motor:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...68903496/detay

    desmosu yapılmış diyor, düzgün ustaya göster al.
    spacenet bunu beğendi.

  9. #9
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    2 sene ducati kullanmış biri olarak bende yorum yazmak istiyorum.

    alma!
    spacenet ve mgokhan57 bunu beğendiler.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı spacenet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlarım güzel ve bilgilendirici yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu yorumlardan sonra biraz daha bu konunun üzerine biraz daha düşünmem gerektiği sorguladım, açıkcası gözüm biraz korktu bahsettiğim motorsiklet https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...70458780/detay bu idi. benim görüşüm temiz motora benziyor km bakımından gayet iyi durumda.
    Markadan bağımsız bir motosiklette bu şekilde kuyruk altına sokuşturulmuş plakaya rastlarsan o motosikletten koşarak uzaklaş.Kazalı olmasa bile apaçinin elinde çıkmış hor kullanılmış motordur.
    spacenet bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  11. #11
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Hocam önce 696 alınır mı sorunuza cevap vereyim, Evet.
    Diğer yandan verdiğiniz linke baktığımda motor hernekadar temiz görünsede kabaca ilk gözüme çarpan şasinin sağ tarafında dare izleri var özellikle mesnet hizasında iyi bir ezik var, muhtemelen önden darbede sağ amortisör borusu ezmiş gibi görünüyor, birde sağ üst mesnet kelepçesinde çatlak var gibi ama fotoğraf yanılsaması olabilir kontrol etmek lazım, bu motora niyetlendiyseniz dikkatli bir şekilde kontrol ettirin.

    Şimdi dönelim 696 alınır mı sorusuna tekrar..
    696 konusunda kulaktan dolma bilgi çok dönüyor, özellikle de desmo ile ilgili sürekli bir korkutma durumu var.zaten sırf bu söylemler yüzünden insanlar geri adım atıyor korkuyor almaya.
    Günümüzde Japon, Avrupalı, Çinli farkı kalmadı parça fiyatları açısından hepsi pahalı, peki örneğin 696 nın x parçası önceki motorum olan mt07 den pahalı mı? Pek değil mt07’yi de baştan assagi toplamıştım ve absürt rakamlara almıştım parçalarını hiçte ucuz değildi.
    Peki parça bulunabilirliği? Yine mt den örnek vereyim, bazı parçalar stokta yoktu gelmesini bekledim, 696 da ise korlasa sipariş verdim geldi, stoklarında mevcuttu istediğim parçalar.. 2009 model 696’mın (buarada 2008 ila 2014 modeller arasında teknik hiçbir fark yoktur ) sağında solunda kullanılan bakır vs pullar bile mevcuttu stoklarında. İstedim geldi. Bu durum gerekli olabilecek tüm parçalar için geçerli mi? Tabiki değil. Buarada yine parça alımı için yurtdışına alım yapabileceğim sitelerde var oradan da isteyebilirdim uzun bekleme süresi olsaydı, fiyatlar da aynıydı üstelik ama gerek kalmadı. Buraya kadar bakım parça kısmı için size bir fikir vermiştir diye düşünüyorum.

    Kalite farkı kısmına pek girmeyeceğim sadece kısaca şunu söylemek isterim, 2015 model mt07 motorum ile 2009 model 696’ım yana konulduğunda 07 2009 model, 696 2015 model gibi görünüyor Net.
    Ben hergun mesai bitimi enaz bir saat motora bakıma ayıran biriyim, nekadar uğraşırsam uğraşayım mt diri görünmüyordu.
    Diğer bir konuda daha önce de birkaç kez okuduğum 696 ya nazik makina demeleri, kim nereden çıkarmış kimden duymuş da ikna olmuş yayıyor bunu?
    Bu söylemin açılımı hiç görmedim., nedir nazikligi, gitmem mi diyor nazlanıyor mu??
    Yada gaz açınca blok mu dağılıyor kol mu çıkarıyor??
    Yukarıda da arkadaşların dediği gibi, sen motora bakma feleğin çemberinden geçir sonra yalandan ilan aç, öyle bakımlı böyle bakımlı öyle baktım böyle baktım başım tacı gözümün nuruydu diye, sonra cebinde iki kuruş parası olan yav adam gibi bi motora biniyim diyen öğrenci yada genç bir kardeşim alsın motoru ikinci günde elinde patlasın! Motoru satan Y.vŞ.k da çaktım kurtuldum diye orda burda söylesin. Şimdi motor mu nazik? hangi marka model olursa olsun (kronik sorunu olduğu bilinen marka modelleri ayrı tutuyorum) bakmasan sende patlamazsa onda patlar.
    696 çok güzel bir motor tipi karizması sürüş keyfi, güvenilirliği, sağlamlığı bambaşka.

    Oturuş çoğu çıplak motordaki gibi dik değildir öne hafif bir açısı vardır ve boyunuza,kol boyunuza göre ayarladiginizda çok rahat bir oturuşunuz olur ki ayarlamazsanız yav bu rahat değil diye lanet okursunuz, sizin kabahatinizdir yani.

    Gidon açısı dardır, sürüşte en ufak açı yetersizliği yoktur, manevra yaparken biraz açı azlığını hissettirir.

    Yazın dahi jiklesiz çalışmaz diye hurafe vardır, oysa eski sahibi tarafından senkron ayarı yapılmamış:yaptırılmamıştır, oysa bal gibi de kışın dahi tek marj jiklesiz çalışır (çoook soğuk - bilmem kaç derecede ister herhalde bilemiyorum)

    Vites aralıkları uzundur düşük devir(3bin devir altı) sevmez, 3.500/400 devir itibaren delidir ne yapsa yeridir.

    Harika bir motor sesi vardır soğukken başka, ısınca başkalaşır, dinlemesi hoştur çok pis kışkırtır adamı gaza getirir.

    Hava soğutmalıdır, yeniler korkar, niyeyse

    Mermi gibi hızlanır, nal toplatır, arkadan bakanların ağzı açık kalır

    Müthiş keyiflidir sürmesi çok zevklidir, güvenlidir. Abs varmış yokmuş fark etmez freni sıktınmı acaba durabilecekmiyim diye düşündürtmez.

    Mt07 ile çokça karşılaştırılır, mukayese edilir/ edilmek istenir. oysa hiiiç mi hiç alakaları yoktur. Çokda kafa yormaya gerek yoktur

    Şimdi bahsettigimiz motor Ducati nin giriş seviyesi dediğimiz bir motor aslında öyle ahım şahım biseyde değil aslen, nice genç kardeşleri var darma duman eder 696 yı, üstünden geçer.. ama bu paraya bu yaşta 5 köfte yedirmesede 3köfte garanti.

    Hocam ne alırsanız alın önce çok iyi bir ekspertiz yaptırın Mutlaka ama Mutlaka! Motor görmeye giderken duygularınızı evde bırakın Mantığı aklı alın gidin, ha şunu unutmayın istediğiniz kadar ekspertiz yaptırın ne motor alırsanız alın sıfır almadığınız sürece ((ki onda da lastik değişimi yapmanız olsası) illaki yine para harcayacaksınız eksikleri çıkacak satıcının bilmediği yada sakladığı sorunlar çıkacak, burada iş nekadar sağlıklı ekspertiz yaptırdığızdan geçiyor, zaten para harcayacaksınız da o para 3 mü 5 mi onu belirleyecek sağlıklı bir inceleme.

    Çok uzattım son bir hatirlatma şayet 696 alacak olursanız alır almaz götürün desmo bakımını kendiniz yaptırın. Uzun yıllar aklınız selim olur, yok gerçekten helal süt emmis birinden alıyorsanız adam desmoyu yaptırmışsa (çıkma parcalarla olmadığına emin olun) yağ, buji hava filtresi değişimini yapın, aküyü kontrol ettirin ve 696 sürmenin keyfine varın.
    spacenet, Thracian, tommygun ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12

    Üyelik
    21 Ekim 2022
    Valla hepiniz süpersiniz, çok aydınlandırıcı yorumlar atmışsınız bende sizler sayesinde bilgilenmiş oldum. İnanın sizler kadar bilgi sahibi değilim ve şu yazdıklarınızdan sonra motora daha farklı yaklaşır oldum artık, hepiniz yazıp zaman harcamışsınız çok müteşekkir oldum, çok sağ olun dostlarım tekerinize taş değmesin.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Kalitesi,yol tutusu dizayni guzel alabilirsin.hem de cok ucuz.muadili m07 ve duke 690 dan daha ucuz

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hergun mesai bitimi enaz bir saat motora bakıma ayıran biriyim, nekadar uğraşırsam uğraşayım mt diri görünmüyordu.
    Diğer bir konuda daha önce de birkaç kez okuduğum 696 ya nazik makina demeleri, kim nereden çıkarmış kimden duymuş da ikna olmuş yayıyor bunu?
    Bu söylemin açılımı hiç görmedim., nedir nazikligi, gitmem mi diyor nazlanıyor mu??
    Yada gaz açınca blok mu dağılıyor kol mu çıkarıyor??
    Bunu ben yazmamıştım ama görüşe katıldığım için cevap yazayım. Bunu sadece Ducati değil, genel olarak Avrupa motosikletler için düşünüyorum, istisnalar olmakla birlikte.

    Naziklikten kasıt motosikletin düzenli bakıma karşı hassasiyeti.

    Mesela bir Japon naked'in kitapçığında 24 bin km'de bir sübap aralığı kontrolü geçer. Lakin bu bakımı yaptıran kullanıcıların büyük çoğunluğu 24 bin'de ve 48 bin'de hiç ayar istemediğini farkederler. Eski CB900F'imde durum buydu. Şimdiki motosikletimin sübap ayarı aralıkları 15000 mesela. Ama başka bir sebeple 5000 km'de açıldığında bir egzos subabının ayarı sınırda çıkmıştı. Bu motosikleti alıyorken muadili Ducatileri de araştırıp deneme sürüşü yapmıştım. Bazı kullanıcılar daha vakti gelmemiş olmasına rağmen sübap sesinden şikayet ediyorlardı mesela. Velhasıl servis kitapçığına yazılan rakamlarla gerçek uyuşmuyor.

    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oturuş çoğu çıplak motordaki gibi dik değildir öne hafif bir açısı vardır ve boyunuza,kol boyunuza göre ayarladiginizda çok rahat bir oturuşunuz olur ki ayarlamazsanız yav bu rahat değil diye lanet okursunuz, sizin kabahatinizdir yani.
    Şimdiye denediğim naked'larda böyle bir ayar görmedim. Mesela şimdikinde gidonu 1 inch ileri almamı mümkün kılacak bir düzenek koymuş KTM. Bir de daha yüksek bir sele versiyonu mevcut, parasını verip alırsanız. Ama daha önceki motosikletleri made yan sanayi dışında böyle seçenekler yoktu. Merak ettiğim, Ducati 696, dediğiniz gibi ergonomisini kol boyunuza ve hatta boynunuza göre ayarlayabilmeniz için ne gibi seçenekler sunuyor?

  15. #15
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu ben yazmamıştım ama görüşe katıldığım için cevap yazayım. Bunu sadece Ducati değil, genel olarak Avrupa motosikletler için düşünüyorum, istisnalar olmakla birlikte.

    Naziklikten kasıt motosikletin düzenli bakıma karşı hassasiyeti.

    Mesela bir Japon naked'in kitapçığında 24 bin km'de bir sübap aralığı kontrolü geçer. Lakin bu bakımı yaptıran kullanıcıların büyük çoğunluğu 24 bin'de ve 48 bin'de hiç ayar istemediğini farkederler. Eski CB900F'imde durum buydu. Şimdiki motosikletimin sübap ayarı aralıkları 15000 mesela. Ama başka bir sebeple 5000 km'de açıldığında bir egzos subabının ayarı sınırda çıkmıştı. Bu motosikleti alıyorken muadili Ducatileri de araştırıp deneme sürüşü yapmıştım. Bazı kullanıcılar daha vakti gelmemiş olmasına rağmen sübap sesinden şikayet ediyorlardı mesela. Velhasıl servis kitapçığına yazılan rakamlarla gerçek uyuşmuyor.


    Şimdiye denediğim naked'larda böyle bir ayar görmedim. Mesela şimdikinde gidonu 1 inch ileri almamı mümkün kılacak bir düzenek koymuş KTM. Bir de daha yüksek bir sele versiyonu mevcut, parasını verip alırsanız. Ama daha önceki motosikletleri made yan sanayi dışında böyle seçenekler yoktu. Merak ettiğim, Ducati 696, dediğiniz gibi ergonomisini kol boyunuza ve hatta boynunuza göre ayarlayabilmeniz için ne gibi seçenekler sunuyor?


    **hangi motor olursa olsun gerekli bakımları yapılmıyorsa kontrol edilmiyorsa, hor kullanılıyorsa sorun yaratır arıza verir ister istemez. ele ki elden ele geçmiş servis akıbeti belli olmayan bir motor ise bu arıza/sorun kaçınılmaz olur Tank dahi olsa. şimdi bu durumun müsebbibi motorun nazik oluşumu? hor kullanılmış oluşumu? kastettiğim bu. insanlar motorun geçmişini bilmiyor, bakımsız az biraz makyajlanmış çıkma parçalarla toplanmış motorları alıyorlar, sonra sorun çıktımı motor Nazik...
    kronik problemleri bilinen motorları kast etmiyorum bu arada, ktm örneğin.. statör, konjektör ateşleme bobin arızası verir 4-5 yaşlarında mesela, bilinen bir sorun. Alıcıları şayet iyi araştırıyorlarsa ortalama 30bin km civarlarında bu sorunun sıkça yaşandığını görürler.
    696 nın bilinen pek kronik sorunu, yok takip ettiğim tüm yurtdışı forumlarında bakımları yapıldığı sürece kurşun geçirmez motordur diye yazarlar.
    696 özelinde olmasada ducati'lerde bilinen en yaygın sorun marş motorudur, alıcısı araştırıyorsa bu sorunu yaşayabilecek oluşunu bilerek alması gerek.

    **Sanki çok özel bir şeyden, Bak ducati de böyle ayar var diğerlerinde yok demişim gibi sormuşsunuz.. yok hocam yok gayet sıradan basit diğer tüm motorlarda olduğu gibi.. gidon kelepçesini gevşetirsiniz, öne veya arkaya yapacağınız her milimetrik harekette gidonun yüksekliği size olan yakınlığı/uzaklığı değişir. birkaç deneme ile ihtiyacınız olan yüksekliği ve Uzaklık/yakınlığı ayarlayabilirsiniz. Bu.
    ve sele, bütçeniz varsa diğer birçok markada olduğu gibi bu markada da alçak, yüksek, konfor gibi alternatifler var sizin de söylediğiniz gibi.

  16. #16
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    benlik bir durum kalmamış ama yinede diyim , param olsa desmoyuda rahat karşılar ekonomide olsam tekrar alırdım ama 796 alırdım bir tık daha torklu olsun diye :D

    bu arada sakın en ucuzu ya da ufak tefek eksik var denilen motorlara bakma üzer 696 genelde bizim ülkede ducati tadmalık olmazsa satarız kafasıyla alınıp hiç edilip ucuza elden atılan motorlar oluyor nitekim benimki de öyleydi bir şekilde toparladım tabi.

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    **Sanki çok özel bir şeyden, Bak ducati de böyle ayar var diğerlerinde yok demişim gibi sormuşsunuz.. yok hocam yok gayet sıradan basit diğer tüm motorlarda olduğu gibi.. gidon kelepçesini gevşetirsiniz, öne veya arkaya yapacağınız her milimetrik harekette gidonun yüksekliği size olan yakınlığı/uzaklığı değişir. birkaç deneme ile ihtiyacınız olan yüksekliği ve Uzaklık/yakınlığı ayarlayabilirsiniz. Bu.
    ve sele, bütçeniz varsa diğer birçok markada olduğu gibi bu markada da alçak, yüksek, konfor gibi alternatifler var sizin de söylediğiniz gibi.
    İyi de gidon kelepçesini gevşetip gidonu çevirmekle elde edeceğiniz değişim acaip sınırlı. Hani demişsiniz ya "boyunuza,kol boyunuza göre ayarladiginizda çok rahat bir oturuşunuz olur ki ayarlamazsanız yav bu rahat değil diye lanet okursunuz, sizin kabahatinizdir yani." Durum çok ta öyle değil. Bazıları oturuşu rahatsız bulur, ve bahsettiğiniz "ayar" bu sorunu çözmez.

    Velhasıl motosikletinizi severek kullanmanız ve rahat etmeniz çok güzel, ama herkes rahat edecek, etmeyenin sorunu kendisidir gibi bir durum da söz konusu değil.

    Naziklik konusunda ekleyeceğim:

    Japon alıyorken çok aşırı düşünmem. Motor sesi düzgün geliyorsa, şase sağlamsa, düzgün gidiyorsa, satan düzgün bir tipse alır geçerim. Çünkü motorlar bir miktar bakım ihmalini kaldırıyorlar. Ama ikinci el Ducati alacaksam servisinde yapılmış tüm bakımlarının faturasını görmek isterim.

    Özellikle düşük cc Ducatilerin ikinci ellerinin fiyatının düşük olmasının sebebi de bu. Bir noktadan sonra motosikletin ikinci el fiyatı, servisinde yapılmış desmo bakımına yapılacak masrafa oranla düşük kalıyor. Alternatiflere yöneliniyor. Bir süre önce başlık açan arkadaş gibi orijinal trigger kayışı yerine diş mesafesi aynı ama daha ince bir kayış uydurulup yerine takılıyor, vs.
    berk_cglr bunu beğendi.

  18. #18
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de gidon kelepçesini gevşetip gidonu çevirmekle elde edeceğiniz değişim acaip sınırlı. Hani demişsiniz ya "boyunuza,kol boyunuza göre ayarladiginizda çok rahat bir oturuşunuz olur ki ayarlamazsanız yav bu rahat değil diye lanet okursunuz, sizin kabahatinizdir yani." Durum çok ta öyle değil. Bazıları oturuşu rahatsız bulur, ve bahsettiğiniz "ayar" bu sorunu çözmez.

    Velhasıl motosikletinizi severek kullanmanız ve rahat etmeniz çok güzel, ama herkes rahat edecek, etmeyenin sorunu kendisidir gibi bir durum da söz konusu değil.

    Naziklik konusunda ekleyeceğim:

    Japon alıyorken çok aşırı düşünmem. Motor sesi düzgün geliyorsa, şase sağlamsa, düzgün gidiyorsa, satan düzgün bir tipse alır geçerim. Çünkü motorlar bir miktar bakım ihmalini kaldırıyorlar. Ama ikinci el Ducati alacaksam servisinde yapılmış tüm bakımlarının faturasını görmek isterim.

    Özellikle düşük cc Ducatilerin ikinci ellerinin fiyatının düşük olmasının sebebi de bu. Bir noktadan sonra motosikletin ikinci el fiyatı, servisinde yapılmış desmo bakımına yapılacak masrafa oranla düşük kalıyor. Alternatiflere yöneliniyor. Bir süre önce başlık açan arkadaş gibi orijinal trigger kayışı yerine diş mesafesi aynı ama daha ince bir kayış uydurulup yerine takılıyor, vs.
    bu konuda sonuna kadar haklısınız bende aynı düşüncedeyim
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  19. #19
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de gidon kelepçesini gevşetip gidonu çevirmekle elde edeceğiniz değişim acaip sınırlı. Hani demişsiniz ya "boyunuza,kol boyunuza göre ayarladiginizda çok rahat bir oturuşunuz olur ki ayarlamazsanız yav bu rahat değil diye lanet okursunuz, sizin kabahatinizdir yani." Durum çok ta öyle değil. Bazıları oturuşu rahatsız bulur, ve bahsettiğiniz "ayar" bu sorunu çözmez.

    Velhasıl motosikletinizi severek kullanmanız ve rahat etmeniz çok güzel, ama herkes rahat edecek, etmeyenin sorunu kendisidir gibi bir durum da söz konusu değil.

    **hocam üzerine çok konuşulacak tarşılacak kafa patlatılacak bir şey yok, ne tez biter nede antitezler.. o küçük ayar kişiye yetmiyorsa bir türlü mutlu olamıyorsa piyasada gidon yükseltici vs aparat mevcut.. o da mı yetmedi gidon değişikliği yapılabilir.. o da mı olmadı hala mutlu değil mi?, motoru almaz yada satar. kökten çözüm. herhangi bir motorun tek sorunu gidonu olsun. dert ettiğiniz şeye bakın.



    Naziklik konusunda ekleyeceğim:

    Japon alıyorken çok aşırı düşünmem. Motor sesi düzgün geliyorsa, şase sağlamsa, düzgün gidiyorsa, satan düzgün bir tipse alır geçerim. Çünkü motorlar bir miktar bakım ihmalini kaldırıyorlar. Ama ikinci el Ducati alacaksam servisinde yapılmış tüm bakımlarının faturasını görmek isterim.

    Özellikle düşük cc Ducatilerin ikinci ellerinin fiyatının düşük olmasının sebebi de bu. Bir noktadan sonra motosikletin ikinci el fiyatı, servisinde yapılmış desmo bakımına yapılacak masrafa oranla düşük kalıyor. Alternatiflere yöneliniyor. Bir süre önce başlık açan arkadaş gibi orijinal trigger kayışı yerine diş mesafesi aynı ama daha ince bir kayış uydurulup yerine takılıyor, vs.
    ** hocam sizin çok aşırı düşünmeden bir şey alabilecek olduğunuza çok ikna olmadım.. japon, çin, avrupalı fark etmez.. bahsettiğiniz tüm kriterler her motor için geçerlidir. öylede olmalıdır.
    ** Ducatinin avukatı değilim fanı da değilim bugun bu motor olur yarın başka birşey.. ama genelde ducati için bilen bilmeyen,kullanan kullanmayan herkesin bir fikri, zikri yalan yanlış söylemi olduğundan insanları yanıltılıp korkutuluyor, hırsızın hiç mi kabahati yok da fatura markaya kesiliyor. her motorun farklı karakteri var bunun da desmo.. korkuyorsan alma, alacaksan da tüm motorlarda olduğu gibi gerekli kontrolleri yap. hepsi bu.

    ** sizin de vermiş olduğunuz örnekteki gibi, ''orijinal trigger kayışı yerine diş mesafesi aynı ama daha ince bir kayış uydurulup yerine takılıyor'' benim bahsettiğimde bu, şimdi motor mu nazik?

    Uzun lafın kısası ne marka ne model, ne tarz olursa olsun ne alıyorsanız, aldığınız motora göre bir kontrol listesi hazırlayıp bakın beğendiyseniz cebinizde de ekstra çıkabilecek sorun ve ihtiyaçlar için bir bütçe ayırarak alın.

    Ve son söz olarak 696 alınır mı? Evet.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

    ''bu arada sakın en ucuzu ya da ufak tefek eksik var denilen motorlara bakma üzer 696 genelde bizim ülkede ducati tadmalık olmazsa satarız kafasıyla alınıp hiç edilip ucuza elden atılan motorlar oluyor nitekim benimki de öyleydi bir şekilde toparladım tabi''

    maalesef çok haklısınız çok doğru
    696 alırken 796 lara hiç bakmamıştım, keşke baksaymışım.. denk düşse hemen takas ederim 796 ve hypermotorad ile.
    berk_cglr bunu beğendi.

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "japon, çin, avrupalı" basbayağı fark ediyor bence. İkinci el fiyatları boşuna farklı değil.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler