Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Teknik bilgi yardımı hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhaba,

    Hem forumda hem camiada yeniyim elimden geldiğince konuları takip edip bilgi edinmeye, gerekse geçmiş konuları okuyarak bilgi edinmeye çalışıyorum.

    Merak ettiğim birkaç konu var görüşlerini bekliyorum;

    Gerek mevcut motorum için gerekse genel görüş itibariyle cevaplayabilirsiniz.

    -İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.

    -Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?

    -15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.

    -Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.

    -Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.

    -Daha önceden de yaşadığım bu sorunla ilgili konu açmıştım fakat herhangi bir çözüm bulamadım. Elimden geldiğince tekrar anlatacağım;

    Sorunum; Arkada artçı olduğu taktirde gidonda 2-3 cm aralığında sallantı yapıyor. Düşük hızlarda ciddi anlamda kontrolsüzlük veriyor ve motor kafasına göre gidebilme eğilimine giriyor.

    Motoru ilk aldığımda ön jantta bir miktar ve arka jantta bir miktar balans vardı. Bu derece hissedilmese de hissediliyordu. Bu balanstan kaynaklanıyor olacak ki arka amortisörlerimden birisi yağ kaçırmaya başladı ve ustaya götürüp arka lastiğimi, arka jantımı ve arka amortisörlerimi değiştirttim. İşte gidon sallantım bu noktadan sonra çığrından çıktı ve artçı almaktan korkar oldum. Belirtmek isterim ki yeni yeni öğrenme aşamasındayken yardımcı olan arkadaşımla uzun süre sürdük bu tedirginliği ve bu gidon sallantısı olaylarını hiç yaşadığımı hatırlamıyorum.

    Takmış olduğu arka jant ilk önce yamuk geldi. Aldıktan sonra kontrol etmeden teslim aldım ve başka bir ustaya bu sorunumu anlattığımda arka jantımın hala yamuk olduğunu söylemesi üzerine tekrar aynı ustaya gidip jantı yine değiştirttim.

    Taktığı arka amortisörler orijinal amortisörler değil.

    Lise fizik derslerine dayanarak düşündüğümde arka amortisörlerim orijinaline göre yumuşak kalıyor bu sebepten dolayı arkada birisi oturduğunda motorun ön taraf ağırlığı azalıyor ve yere az temas ediyor. Bir miktar balansta eklenince üstüne bu olay gerçekleşiyor.

    Konuyu çok fazla uzattığımın farkındayım fakat artık buradaki ustalarla bu sorunumu çözemeyeceğimi anladım çünkü kime göstersem çözüm sunulmuyor.

    Şimdiden yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Se-ZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda Shadow Vt 750 C4
    -İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.

    Rölanti ayarı karbüratörlü motorlarda motor sıcakken yapılır. Motor ısındıktan sonra, biraz dinleme usülü yağlamaya zarar vermeyecek kadar yüksek, motoru bağırtmayacak kadar düşük bir devir ayarlamanız yeterlidir. Kışın rölantiyi daha yüksek, yazın alçak yapmakta fayda var, hem kolay çalışır hem de stop etmemiş olur. Enjeksiyonlu motosikletler gibi sabit bir ayar mekanizması yok, sıcaklığa göre arasıra düzenlemekte fayda var.

    -Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?

    Cikle dediğimiz zaten bunun için var, zengin karışım yakıt vererek motorun kolay çalışmasına vesile olur. Motoru çalıştırdıktan sonra birkaç dakika jikle ile çalışmalı, motorun sesinin bir süre sonra değiştiğini farkedebilirsiniz, bu artık jiklenin kapanması gerektiği anlamına gelir. Jikle açıkken motor sürmek bujilerinizi ıslatır, fazla yaktırır ve tavsiye edilmez. Karbüratörlü motosiklere özelikle kışın kendilerine gelmeleri için birkaç dakika vermek gerek.

    -15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.

    Direkt önerebileceğim birşey yok ama profilinizde MH125 kullandığınızı görüyorum, motosikleti sıkıştırıyorsunuz muhtemelen, bu yüzden motor şişiyor olabilir, Bunlar dışında yürür aksam ile alakalı bir probleme işaret ediyor olabilir, aklıma ilk gelenler bunlar, daha bilgili ve yetkin kişiler muhtemelen öneride bulunacaklardır.

    -Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.

    Açıkcası motorunuzu tanımak bu yüzden önemli, yolda giderken mutlaka motorunuzu dinleyin, herşey yolundayken nasıl çalıştığını bilin. Bu her motor için böyle. Bir motorda arıza olduğunda en kolay belirtiyi yakıttan anlarsınız, Bu yüzden her yakıt aldığınızda tripmetreyi sıfırlayıp bir depo ile ne kadar gittiğinizi takip edin. Hırıltılı ıslık sesi bana ilk egzozu hatırlattı, motor bloğundan itibaren bir lamba yardımıyla gözlemleyin bakalım, gevşemiş bir vida, delinme vs. var mı.

    -Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.

    125 CC ve tek silindir motosiklerde doğal bir durum bu. Ancak her zaman olduğundan daha fazla titreme var ise bir soruna işaret ediyor demektir.

    Diğer soruları da peyderpey bir başka arkadaş yanıtlayacaktır
    espresso ve sedattemiz bunu beğendiler.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    arka amortisör eskimiş olabilir hor kullanmaktan.kaç kmde motor? ortalama 60bin km de arka amortisör eskir.jantları düzeltmen lazım.lastiklerin havası normal olmalı.bunlar gidondaki titreşimi azaltır.

  4. #4
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Alıntı Se-ZeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.

    Rölanti ayarı karbüratörlü motorlarda motor sıcakken yapılır. Motor ısındıktan sonra, biraz dinleme usülü yağlamaya zarar vermeyecek kadar yüksek, motoru bağırtmayacak kadar düşük bir devir ayarlamanız yeterlidir. Kışın rölantiyi daha yüksek, yazın alçak yapmakta fayda var, hem kolay çalışır hem de stop etmemiş olur. Enjeksiyonlu motosikletler gibi sabit bir ayar mekanizması yok, sıcaklığa göre arasıra düzenlemekte fayda var.

    -Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?

    Cikle dediğimiz zaten bunun için var, zengin karışım yakıt vererek motorun kolay çalışmasına vesile olur. Motoru çalıştırdıktan sonra birkaç dakika jikle ile çalışmalı, motorun sesinin bir süre sonra değiştiğini farkedebilirsiniz, bu artık jiklenin kapanması gerektiği anlamına gelir. Jikle açıkken motor sürmek bujilerinizi ıslatır, fazla yaktırır ve tavsiye edilmez. Karbüratörlü motosiklere özelikle kışın kendilerine gelmeleri için birkaç dakika vermek gerek.

    -15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.

    Direkt önerebileceğim birşey yok ama profilinizde MH125 kullandığınızı görüyorum, motosikleti sıkıştırıyorsunuz muhtemelen, bu yüzden motor şişiyor olabilir, Bunlar dışında yürür aksam ile alakalı bir probleme işaret ediyor olabilir, aklıma ilk gelenler bunlar, daha bilgili ve yetkin kişiler muhtemelen öneride bulunacaklardır.

    -Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.

    Açıkcası motorunuzu tanımak bu yüzden önemli, yolda giderken mutlaka motorunuzu dinleyin, herşey yolundayken nasıl çalıştığını bilin. Bu her motor için böyle. Bir motorda arıza olduğunda en kolay belirtiyi yakıttan anlarsınız, Bu yüzden her yakıt aldığınızda tripmetreyi sıfırlayıp bir depo ile ne kadar gittiğinizi takip edin. Hırıltılı ıslık sesi bana ilk egzozu hatırlattı, motor bloğundan itibaren bir lamba yardımıyla gözlemleyin bakalım, gevşemiş bir vida, delinme vs. var mı.

    -Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.

    125 CC ve tek silindir motosiklerde doğal bir durum bu. Ancak her zaman olduğundan daha fazla titreme var ise bir soruna işaret ediyor demektir.

    Diğer soruları da peyderpey bir başka arkadaş yanıtlayacaktır
    yorumlarınız için gerçekten çok teşekkür ediyorum. Motosikleti sıkıştırarak kullanmıyorum en fazla 7-8k devir aralığında ilerliyorum. Bu elbette sokak aralarınd daha da düşük oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------

    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka amortisör eskimiş olabilir hor kullanmaktan.kaç kmde motor? ortalama 60bin km de arka amortisör eskir.jantları düzeltmen lazım.lastiklerin havası normal olmalı.bunlar gidondaki titreşimi azaltır.
    motor 21 bin km de. amortisör değişimi 18k civarında yapıldı. lastik basıncı hakkında bilgim yok inmesi veya azalması durumunda ustaya götürüyorum o elindeki aletle ölçerek basıyor

  5. #5
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    -İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.

    Rölanti ayarını motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde ayarlamalısınız. Jiklenin kapalı olduğundan emin olun. İlk olarak motor devrini devir ayar vidası ile 3500 d/dk' ya kadar çıkarın. Ardından karışım/hava ayar vidasını çevirerek motorun devrini yükseltin. Bu vidayı çok yavaş çevirin, çevirmeye devam ettiğiniz halde devrin yükselmeyip sabit kaldığı noktayı bulun ve vidayla oynamayı orada bırakın. Ardından devir ayar vidası ile motor devrini 1400-1500 d/dk arasına geri getirin.

    Sorun devam ederse;
    1. Yakıtınızın kalitesinde sorun olabilir. Enjektör/Karbüratör temizleyici ekleyerek tekrar deneyin.
    2. Yakıt deposunda ve karbüratör şamandra haznesinde su olabilir. Karbüratörün en altındaki tahliye vidasını gevşetip bir çay bardağı kadar yakıt akmasını sağlayıp vidayı tekrar kapatın.
    3. Varsa yakıt filtresini değiştirin.
    4. Yakıt deposu altındaki yakıt musluğunu depodan sökün. Depo içinde kalan kısmında yakıt süzgeci var, onu balata spreyi/benzin ve fırça yardımıyla temizleyin.
    5. Karbüratörü söküp temizleyin, diyaframı özellikle kontrol edin. Eğer yırtık veya delik varsa mutlaka değiştirin. Karbüratörü toplarken "O"Ringleri değiştirin.
    6. Süpap ayarını kontrol edin. Mutlaka sentil kullanın ve kullanım klavuzundaki değere ayarladığınızdan emin olun. Süpap ayarı sizin motosikletinizde motor tamamen soğukken yapılmalıdır.
    7. Hiçbir vakum hortumunda tırtık veya çatlak olmadığından, özellikle emme manifold bağlantılarında vakum kaçağı olmadığından emin olun. Şüpheniz olan kısım varsa yenisiyle değiştirin.


    -Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?

    Hava çok soğuksa normal. Ancak jikle, motor çalıştırıldıktan 15 sn kadar sonra kapatılmalıdır. Eğer jikle çekiliyken marş yapılır ve motor 2-3 marşta (Her marş süresi 5 sn. kadardır) çalışmazsa jikle kapatılarak marş denemesine devam edilmelidir. Aksi halde motor boğulur ve çalışmaz hale gelir.

    -15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.

    Sorun yakıt sisteminde, ateşleme sisteminde veya süpap ayarında olabilir. Bu temel üçlü detaylı kontrol edildikten sonra diğer ilk akla gelmeyen faktörler incelenmelidir. İlk iş yukarıda yazdığım ve bu sorununuzla ilişkili diğer problemlerinizi çözmelisiniz. Onlar çözüldüğünde bu sorun devam ederse detaylıca konuşabiliriz.

    -Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.

    Bunun çok ciddi bilgi ve profesyonel ekipman gerektiren çözümleri var. Ancak sizin sorunuzun doğru sorulma şekli "Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir?" yerine, "Motor sesinden sorun anlaşılır mı?" olması gerektiğini var sayıyorum. Buna göre cevap nispeten "Evet" olur. Ancak sesi, sesin oluştuğu koşulların da belirtilerek çekilecek uygun bir video ile paylaşırsanız çözüm konusunda yardımı olabilir.

    -Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.

    Sorununuz aynaların kalitesinden ve motosikletinizdeki diğer problemlerin birleşiminden kaynaklı. Daha kaliteli(ancak genellikle daha çirkin) aynalara geçip motosiklette titreşime neden olan sorunları azaltır veya çözerseniz probleminiz de nispeten azalacak veya çözülecektir. Unutmayın ki pahalı veya tabiri caizse "Şekil" aynalar kaliteli demek değildir. Basit ve ucuz bir yan sanayi scooter aynası piyasada "Rizoma" v.s gibi markalar adından satılan çin malı CNC işi ama kalitesiz aynalardan çok daha kaliteli görüntü verebilir, deneyin.

    -Daha önceden de yaşadığım bu sorunla ilgili konu açmıştım fakat herhangi bir çözüm bulamadım. Elimden geldiğince tekrar anlatacağım;

    Sorunum; Arkada artçı olduğu taktirde gidonda 2-3 cm aralığında sallantı yapıyor. Düşük hızlarda ciddi anlamda kontrolsüzlük veriyor ve motor kafasına göre gidebilme eğilimine giriyor.

    Motoru ilk aldığımda ön jantta bir miktar ve arka jantta bir miktar balans vardı. Bu derece hissedilmese de hissediliyordu. Bu balanstan kaynaklanıyor olacak ki arka amortisörlerimden birisi yağ kaçırmaya başladı ve ustaya götürüp arka lastiğimi, arka jantımı ve arka amortisörlerimi değiştirttim. İşte gidon sallantım bu noktadan sonra çığrından çıktı ve artçı almaktan korkar oldum. Belirtmek isterim ki yeni yeni öğrenme aşamasındayken yardımcı olan arkadaşımla uzun süre sürdük bu tedirginliği ve bu gidon sallantısı olaylarını hiç yaşadığımı hatırlamıyorum.

    Temel olasılıklar:
    1. Lastikler yanlış takılmış [Sökülüp düzeltilmeli]
    2. Balans yapılmamış/yanlış yapılmış [Balans yapılmalı]
    3. Teker göbek mili(ön ve/veya arka) eğri [Sökülüp tornada kontrol ettirilmeli, gerekirse değiştirilmeli]
    4. Teker rulmanları eğri takılmış[Sökülüp yenisi ile değiştirilmeli]
    5. Arka teker sağ/sol zincir gerginliği eşit değil [Ayarlanmalı]
    6. Arka amortisörler aşırı yumuşak ayarlanmış [Kademeli olarak sertlik arttırılmalı, kesinlikle doğrudan en serte ayarlanmamalı]
    7. Jantlar göbekten eğri [Kontrol edilmeli, gerekirse değişmeli]
    8. Ön düzende alt mesnet eğri[Değişmeli]
    9. Ön amortisörler üst mesnetten doğru yükseklikte ayarlanmamış(Amortisör borusu üst mesnetten sadece 1mm kadar yukarıda olmalıdır, ne daha içeride, ne daha yukarıda) [Ayarlanmalı]
    10. Ön amortisör hidrolik miktarı çok az [Boşaltılıp tekrar doğru miktarda yenihidrolikle yenilenmeli]
    11. Lastikler üretim hatalı [yenilenmeli]
    12. Yapılan işçilikte montaj hatası (Sıkılmamış veya gevşek civata ve somunlar) var[Tek tek kontrol edilmeli]


    Takmış olduğu arka jant ilk önce yamuk geldi. Aldıktan sonra kontrol etmeden teslim aldım ve başka bir ustaya bu sorunumu anlattığımda arka jantımın hala yamuk olduğunu söylemesi üzerine tekrar aynı ustaya gidip jantı yine değiştirttim.

    Taktığı arka amortisörler orijinal amortisörler değil.

    Lise fizik derslerine dayanarak düşündüğümde arka amortisörlerim orijinaline göre yumuşak kalıyor bu sebepten dolayı arkada birisi oturduğunda motorun ön taraf ağırlığı azalıyor ve yere az temas ediyor. Bir miktar balansta eklenince üstüne bu olay gerçekleşiyor.

    Konuyu çok fazla uzattığımın farkındayım fakat artık buradaki ustalarla bu sorunumu çözemeyeceğimi anladım çünkü kime göstersem çözüm sunulmuyor.

    Şimdiden yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim[/QUOTE]

    Aklıma gelen olasılıklarla birlikte yazdım. Umarım sorununuz çözülür. Güvenli sürün
    sedattemiz bunu beğendi.

  6. #6
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -İdeal rölanti ayarı kaç olmalı. Yazları 1k kullanıyordum ama kış ayına gelince sabahları çalıştırdığımda ısınmasını beklerken stop ettiğini gördüm ve 2k ya çıkardım.

    Rölanti ayarını motor normal çalışma sıcaklığına geldiğinde ayarlamalısınız. Jiklenin kapalı olduğundan emin olun. İlk olarak motor devrini devir ayar vidası ile 3500 d/dk' ya kadar çıkarın. Ardından karışım/hava ayar vidasını çevirerek motorun devrini yükseltin. Bu vidayı çok yavaş çevirin, çevirmeye devam ettiğiniz halde devrin yükselmeyip sabit kaldığı noktayı bulun ve vidayla oynamayı orada bırakın. Ardından devir ayar vidası ile motor devrini 1400-1500 d/dk arasına geri getirin.

    Sorun devam ederse;
    1. Yakıtınızın kalitesinde sorun olabilir. Enjektör/Karbüratör temizleyici ekleyerek tekrar deneyin.
    2. Yakıt deposunda ve karbüratör şamandra haznesinde su olabilir. Karbüratörün en altındaki tahliye vidasını gevşetip bir çay bardağı kadar yakıt akmasını sağlayıp vidayı tekrar kapatın.
    3. Varsa yakıt filtresini değiştirin.
    4. Yakıt deposu altındaki yakıt musluğunu depodan sökün. Depo içinde kalan kısmında yakıt süzgeci var, onu balata spreyi/benzin ve fırça yardımıyla temizleyin.
    5. Karbüratörü söküp temizleyin, diyaframı özellikle kontrol edin. Eğer yırtık veya delik varsa mutlaka değiştirin. Karbüratörü toplarken "O"Ringleri değiştirin.
    6. Süpap ayarını kontrol edin. Mutlaka sentil kullanın ve kullanım klavuzundaki değere ayarladığınızdan emin olun. Süpap ayarı sizin motosikletinizde motor tamamen soğukken yapılmalıdır.
    7. Hiçbir vakum hortumunda tırtık veya çatlak olmadığından, özellikle emme manifold bağlantılarında vakum kaçağı olmadığından emin olun. Şüpheniz olan kısım varsa yenisiyle değiştirin.


    -Soğuk havalarda cikle ayarını açmadan çalıştıramıyorum. Açıp çalıştırıyorum, bu şekilde sürersem stop ediyor. Bu ayar ne zaman kapatılmalıdır?

    Hava çok soğuksa normal. Ancak jikle, motor çalıştırıldıktan 15 sn kadar sonra kapatılmalıdır. Eğer jikle çekiliyken marş yapılır ve motor 2-3 marşta (Her marş süresi 5 sn. kadardır) çalışmazsa jikle kapatılarak marş denemesine devam edilmelidir. Aksi halde motor boğulur ve çalışmaz hale gelir.

    -15-20 dklık bir sürüşün ardından kısa bir mola verip(5dk maks) çalıştırdığımda geç marş alıyor. Bu durum yaz ve kış mevsimi için geçerli.

    Sorun yakıt sisteminde, ateşleme sisteminde veya süpap ayarında olabilir. Bu temel üçlü detaylı kontrol edildikten sonra diğer ilk akla gelmeyen faktörler incelenmelidir. İlk iş yukarıda yazdığım ve bu sorununuzla ilişkili diğer problemlerinizi çözmelisiniz. Onlar çözüldüğünde bu sorun devam ederse detaylıca konuşabiliriz.

    -Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir? sürüş esnasında gaz açtıkça bir hırıltılı ıslık sesi duyuyorum. Bu yeni mi oldu yoksa daha önceden var mıydı pek emin değilim. Elbette sesi duymadan yorum yapamazsınız fakat aksi bir durum ise video çekip yükleyebilirim.

    Bunun çok ciddi bilgi ve profesyonel ekipman gerektiren çözümleri var. Ancak sizin sorunuzun doğru sorulma şekli "Motorun sesinden kaynaklanan bir sorun nasıl tespit edilir?" yerine, "Motor sesinden sorun anlaşılır mı?" olması gerektiğini var sayıyorum. Buna göre cevap nispeten "Evet" olur. Ancak sesi, sesin oluştuğu koşulların da belirtilerek çekilecek uygun bir video ile paylaşırsanız çözüm konusunda yardımı olabilir.

    -Yine sürüş esnasında aynalar inanılmaz titriyor. Arkamda bir cisim olduğunu görebiliyorum fakat cismi seçebilmem için gazı kesmem gerekiyor. Aşağıda belirtilen sorundan kaynaklılığı vardır diye yorumluyorum.

    Sorununuz aynaların kalitesinden ve motosikletinizdeki diğer problemlerin birleşiminden kaynaklı. Daha kaliteli(ancak genellikle daha çirkin) aynalara geçip motosiklette titreşime neden olan sorunları azaltır veya çözerseniz probleminiz de nispeten azalacak veya çözülecektir. Unutmayın ki pahalı veya tabiri caizse "Şekil" aynalar kaliteli demek değildir. Basit ve ucuz bir yan sanayi scooter aynası piyasada "Rizoma" v.s gibi markalar adından satılan çin malı CNC işi ama kalitesiz aynalardan çok daha kaliteli görüntü verebilir, deneyin.

    -Daha önceden de yaşadığım bu sorunla ilgili konu açmıştım fakat herhangi bir çözüm bulamadım. Elimden geldiğince tekrar anlatacağım;

    Sorunum; Arkada artçı olduğu taktirde gidonda 2-3 cm aralığında sallantı yapıyor. Düşük hızlarda ciddi anlamda kontrolsüzlük veriyor ve motor kafasına göre gidebilme eğilimine giriyor.

    Motoru ilk aldığımda ön jantta bir miktar ve arka jantta bir miktar balans vardı. Bu derece hissedilmese de hissediliyordu. Bu balanstan kaynaklanıyor olacak ki arka amortisörlerimden birisi yağ kaçırmaya başladı ve ustaya götürüp arka lastiğimi, arka jantımı ve arka amortisörlerimi değiştirttim. İşte gidon sallantım bu noktadan sonra çığrından çıktı ve artçı almaktan korkar oldum. Belirtmek isterim ki yeni yeni öğrenme aşamasındayken yardımcı olan arkadaşımla uzun süre sürdük bu tedirginliği ve bu gidon sallantısı olaylarını hiç yaşadığımı hatırlamıyorum.

    Temel olasılıklar:
    1. Lastikler yanlış takılmış [Sökülüp düzeltilmeli]
    2. Balans yapılmamış/yanlış yapılmış [Balans yapılmalı]
    3. Teker göbek mili(ön ve/veya arka) eğri [Sökülüp tornada kontrol ettirilmeli, gerekirse değiştirilmeli]
    4. Teker rulmanları eğri takılmış[Sökülüp yenisi ile değiştirilmeli]
    5. Arka teker sağ/sol zincir gerginliği eşit değil [Ayarlanmalı]
    6. Arka amortisörler aşırı yumuşak ayarlanmış [Kademeli olarak sertlik arttırılmalı, kesinlikle doğrudan en serte ayarlanmamalı]
    7. Jantlar göbekten eğri [Kontrol edilmeli, gerekirse değişmeli]
    8. Ön düzende alt mesnet eğri[Değişmeli]
    9. Ön amortisörler üst mesnetten doğru yükseklikte ayarlanmamış(Amortisör borusu üst mesnetten sadece 1mm kadar yukarıda olmalıdır, ne daha içeride, ne daha yukarıda) [Ayarlanmalı]
    10. Ön amortisör hidrolik miktarı çok az [Boşaltılıp tekrar doğru miktarda yenihidrolikle yenilenmeli]
    11. Lastikler üretim hatalı [yenilenmeli]
    12. Yapılan işçilikte montaj hatası (Sıkılmamış veya gevşek civata ve somunlar) var[Tek tek kontrol edilmeli]


    Takmış olduğu arka jant ilk önce yamuk geldi. Aldıktan sonra kontrol etmeden teslim aldım ve başka bir ustaya bu sorunumu anlattığımda arka jantımın hala yamuk olduğunu söylemesi üzerine tekrar aynı ustaya gidip jantı yine değiştirttim.

    Taktığı arka amortisörler orijinal amortisörler değil.

    Lise fizik derslerine dayanarak düşündüğümde arka amortisörlerim orijinaline göre yumuşak kalıyor bu sebepten dolayı arkada birisi oturduğunda motorun ön taraf ağırlığı azalıyor ve yere az temas ediyor. Bir miktar balansta eklenince üstüne bu olay gerçekleşiyor.

    Konuyu çok fazla uzattığımın farkındayım fakat artık buradaki ustalarla bu sorunumu çözemeyeceğimi anladım çünkü kime göstersem çözüm sunulmuyor.

    Şimdiden yorumlarınız ve yardımlarınız için teşekkür ederim
    Aklıma gelen olasılıklarla birlikte yazdım. Umarım sorununuz çözülür. Güvenli sürün[/QUOTE]

    cevaplarınız için çok teşekkür ederim

  7. #7
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    önceki motorumda soğukta marş almama jikle kapalıyken çalışmama gibi sorunlar vardı karbüratörü temizledim ve bujiyi değiştirdim kışın bile kolay kolay jikle açmadan çalışmaya başladı bir deneyebilirsin
    bende başlarda rolantiyi yükseltmekle geçiçi bi çözüm sağlamıştım 2k ya yükseltmiştim ama zararlı oldugunu öğrendim tekrardan 1k - 1.5k devir arasına sabitledim hem motorun sesi değişiyo rahatladıgı anlaşılıyodu
    sende bir deneyebilirsin
    sedattemiz bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)