Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha XV950r Ön Kafa Sallama Problemi ve Gidon Titreşimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Aralık 2022
    Merhabalar 3 ay önce almış olduğum 2018 model xv950r motosikletimde ön kafa sallama problemi var(kronik). 90 kmde giderken motor tireşiminden ötürü gidonda ve aynalarda inanılmaz titreşim var.

    Çözüm bulabilen varsa yardımcı olabilir misiniz?

    Bazı arkadaşlar all balls hard riser değişiminden falan bahsetmiş. Kafa sallama içinde michelin lastik önermiş aracın üstünde hala fabrikasyon lastik bulunmakta değiştirilecektir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mgokhan57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Sinop
    Motosikleti
    Honda Forza 250 2022
    Çok anladığımı söyleyemem ama, gidon amortisörü kullanabilirsiniz diye düşünüyorum.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Lastik balansının ya da havalarının uygun basınçta olmaması gibi bir problem olabilir mi acaba?
    bassturbin ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    tommygun

    Cant yamukmu değilmi lastik yamukmu değilmi kontrol edilmeli (lastik yamulurmu evet yamulur muhtelif nedenlerden gözle pek görünmez bazen uzun süre inik lastik veya betonda kalırsa bölgesel kıvam bozulması ve lastik dikişleri yer yapıyor olabiliyor).Sonra düzgün sıfır hata ile balans yapılacak olmadı arka cant lastiğede yapılacak oda olmalı ön lastik değiştirilmeli...
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    12 Aralık 2022
    Balansa bakıldı herhangi bir problem yok lastik değişiminden sonra tekrar bakılması lazım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik balansının ya da havalarının uygun basınçta olmaması gibi bir problem olabilir mi acaba?
    Havalar fabrikanın dediği şekilde basıyorum.

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Genelde ilk denenen ve çözüm yüzdesine en çok sahip olan yöntem furş yataklarının ve bilyasının farklı bir marka komple değişmesidir. Bir başka söylenti ise fabrika çıkışlı lastiği dalgalı yapısından (yağmur kanalı) dolayı bunu yaptığı.

  7. #7

    Üyelik
    12 Aralık 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde ilk denenen ve çözüm yüzdesine en çok sahip olan yöntem furş yataklarının ve bilyasının farklı bir marka komple değişmesidir. Bir başka söylenti ise fabrika çıkışlı lastiği dalgalı yapısından (yağmur kanalı) dolayı bunu yaptığı.
    Lastikleri değiştireceğim bakalım düzelecek mi

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    standart ön düzendeki rulmanlar bilyeli rulman .allballs'ın sattığı konik ,makaralı.Kullanım amacı;sürtünme katsayısı az ve yüke daha dayanıklı.Bahsi geçen motor spor cruiser.Bu modelde gidon ağırlıkları var mı?Yamaha zaten bir çok modelinde makaralı rulman kullanıyor,bu motorda da kullanabilirdi.Arkadaşların söylediği gibi sorun tespiti için önce lastik ve jantlardan başlayın.Rulmanları değiştirmek istediğinizde allballs(çin malı) yerine motorunuzla uyumlu rulmanları temin edebilirsiniz.parça listesinde uyumlu modeller yazar.En azında skf,koyo vb.marka olur.yamaha veya diğerlerinin stoğunda dahi olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    06 Ocak 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 750X
    https://www.youtube.com/watch?v=oVsQc86H0rI
    Bu arkadaşın da başına aynı sorun gelmiş. videoyu izlerseniz çözünü lastik değişimiyle bulmuşlar.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Tank slapper şakası olmaz gösterin onu bir ara tracer 900 içinde aynı şeyler deniyordu

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2017
    Motosikleti
    xsr 900
    xv950 uzun süre kullandım, bu motordaki sorun kafa sallama değil, direksiyondan elinizi çekerseniz 90km üstünde direksiyonda çoooook ciddi bir titreşim oluşup korkutuyor. xv950 forumlarında çok tartışıldı bu konu, hatta Japonyadaki Yamaha motosiklet 2 elle kullanılır diye açıklama yapmış bunun için, elinizi tutarsanız problem yok diyorlar Benim araştırmalarımda yukarda başka bir arkadaşında bahsettiği gibi furş rulmanının bilyeli olmasından kaynaklanıyormuş, bu sorunu çözen konik rulmanlar satıyorlar xv950 için,
    şurdan okuyabilirsiniz,
    https://dressup.motorcycles/wiki/yamaha-bolt-steering-bearing-replacement/
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    12 Aralık 2022
    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

  13. #13

    Üyelik
    07 Eylül 2009
    Şehir
    беларусь\Минск - Sivas
    Motosikleti
    Aprilia Caponord 1200 add & Benelli Tnt 249 S
    lastik değiimi, rulman deiimi, gidon denge topuzu. bu seçeneklerden birisi ile çözebilirsin. tabi motorda yapısal bir hata yoksa.
    Helal Haram ver ALLAHIM,
    Menzilciler yer ALLAHIM...

  14. #14
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    hocam merhaba,

    bu durum arkada artçı varken yada yüklü çantalar varken mi oluyor? yoksa tek sürseniz bile oluyor mu?

  15. #15

    Üyelik
    12 Aralık 2022
    Gidon topuzunu önerdiler ama görüntüsünü bozacak ve kaynak yapılması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:29 ----------

    Tek sürsem bile oluyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)