Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sabahları bitmek bilmeyen marş sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Kasım 2022
    Motosikleti
    CBR250R
    Motosiklet yüksek hacimli ve karbüratörlü (2002R1)

    Sorun videosu

    https://youtube.com/shorts/TVqoai1k-Wk?feature=share

    Gün içinde hep tek seferde almakta olup
    Akü ve bujiler sıfırdır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Marş motorunda sıkıntı var, marş motoru çalışıyor ama gücü miline aktaramıyor bundan dolayıda motorda hareket gözlemlenemiyor, marş motorunu kontrol ettirmenizde fayda var.

  3. #3

    Üyelik
    16 Kasım 2022
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Marş motorunda sıkıntı var, marş motoru çalışıyor ama gücü miline aktaramıyor bundan dolayıda motorda hareket gözlemlenemiyor, marş motorunu kontrol ettirmenizde fayda var.
    Tamirciye ne zaman gitsem şuan tek seferde alıyor sorun yok diyor fakat baktıracağım teşekkür ediyorum

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Kesinlikle marş motoru dişlisinde sorun var.

  5. #5

    Üyelik
    16 Kasım 2022
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle marş motoru dişlisinde sorun var.
    Araştırmaya başladım teşekkür ederim, gün içinde tek seferde alması sadece sabahları böyle yapması hususunu değerlendirdiniz değilmi hocam

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı EMRER1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırmaya başladım teşekkür ederim, gün içinde tek seferde alması sadece sabahları böyle yapması hususunu değerlendirdiniz değilmi hocam
    Bu tarz arızalar kıl olabiliyor aynı yaşadığınız gibi sabah marş basmak için motosikletinize gidiyosunuz kimse yok daha sonrasında bir şekil çalıştırıp ustaya gittiğinizde sanki hiçbir sorun yokmuş gibi yapabiliyorki başınızada gelmiş.

  7. #7
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Marş pinyon dişlisine benziyor.

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    marş dinamosu motoru çevirmiyor... büyük ihtimal marş rublesi arızalı...
    F54 bunu beğendi.

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Marş piyon ruble vs de sorun var, video da marş kendi dönüyor, motoru çevirmiyor, muhtemelen sen tamirciye sıcak gidiyorsun orada alıyor ısınıca, soğukta böyle yapar

  10. #10
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Videodaki ses marş kavramasından kaynaklı. Marş dişlisinin krank miline bağlandığı kısımdaki tek yön kavraması kaçırıyor, bundan emin olabilirsiniz. Motor ısındığındaki küçük genleşme farkı tek yön kavramasının işini yapabileceği noktaya ulaştığı bir aralıkta arıza gerçekleşmiş. Yakın zamanda motor sıcakken de marş yapamaz duruma geleceksiniz. Ama yine de diğer kontroller için devam edeyim. Belki işine yarayan olur.

    Akü kaç yaşında? Eğer akü yaşı geçmeye başladı ise, arkadaşların dediklerine ek olarak akünün düşük ısılardaki performansı(Malum, havalar da soğudu, sabahları ise gece ayazından kalma daha da soğuk olmakta) daha da kötüleşecektir. Bunu da göz önünde bulundurun. En azından eğer varsa bir arkadaşınızdan geçici olarak motosikletinize uyumlu bir aküyü bir iki günlüğüne kullanmak için rica edip deneyin. İmkan varsa akü yük testini yaparak da durumu anlayabilirsiniz, ancak bu işlemi sabah saatinde ve yaşadığınız koşullarda yapmalısınız.

    Bunun haricinde Marş rölesi, kontak, marş motoru elektrik bağlantıları, akü kutup başlarının sıkılığı da özellikle bu tip hava ve nem koşullarında başlangıç seviyesindeki arızalarda(özellikle gevşemeler, oksit ve küf, yaştan kaynaklı oluşan boşluk ve aşınmalar) kendilerini daha çok gösterirler.

    Bunların sıkılıklarını kontrol edin/ettirin. Marş butonu dahil tamamına su itici ve yağlayıcı sprey sıkın(örn.WD40).

    Basit bir ek detay ama; eğer yanlış motor yağı kullanıyorsanız(özellikle yaşlı motorlarda daha kalın tabir ettiğimiz yağlar) bu da soğuk havalarda marş performansını ciddi şekilde etkiler. Göz önünde bulundurun.

    Hiç biri değilse marş sökülüp temizlenmeli ve fırçaları(kömürleri) kontrol edilmeli.

    Sorun yine de düzelmiyor ise arızayı ateşleme ve yakıt sisteminde aramaya başlayabilirsiniz. Lakin muhtemelen bu kontrol ve bakımlar sonrası düzelecektir.
    iskampavya, F54 ve Cyan bunu beğendiler.

  11. #11
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    @Kural [ Z ] güzel bilgiler hocam, Eksik olmayın forumdan.

  12. #12

    Üyelik
    16 Kasım 2022
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videodaki ses marş kavramasından kaynaklı. Marş dişlisinin krank miline bağlandığı kısımdaki tek yön kavraması kaçırıyor, bundan emin olabilirsiniz. Motor ısındığındaki küçük genleşme farkı tek yön kavramasının işini yapabileceği noktaya ulaştığı bir aralıkta arıza gerçekleşmiş. Yakın zamanda motor sıcakken de marş yapamaz duruma geleceksiniz. Ama yine de diğer kontroller için devam edeyim. Belki işine yarayan olur.

    Akü kaç yaşında? Eğer akü yaşı geçmeye başladı ise, arkadaşların dediklerine ek olarak akünün düşük ısılardaki performansı(Malum, havalar da soğudu, sabahları ise gece ayazından kalma daha da soğuk olmakta) daha da kötüleşecektir. Bunu da göz önünde bulundurun. En azından eğer varsa bir arkadaşınızdan geçici olarak motosikletinize uyumlu bir aküyü bir iki günlüğüne kullanmak için rica edip deneyin. İmkan varsa akü yük testini yaparak da durumu anlayabilirsiniz, ancak bu işlemi sabah saatinde ve yaşadığınız koşullarda yapmalısınız.

    Bunun haricinde Marş rölesi, kontak, marş motoru elektrik bağlantıları, akü kutup başlarının sıkılığı da özellikle bu tip hava ve nem koşullarında başlangıç seviyesindeki arızalarda(özellikle gevşemeler, oksit ve küf, yaştan kaynaklı oluşan boşluk ve aşınmalar) kendilerini daha çok gösterirler.

    Bunların sıkılıklarını kontrol edin/ettirin. Marş butonu dahil tamamına su itici ve yağlayıcı sprey sıkın(örn.WD40).

    Basit bir ek detay ama; eğer yanlış motor yağı kullanıyorsanız(özellikle yaşlı motorlarda daha kalın tabir ettiğimiz yağlar) bu da soğuk havalarda marş performansını ciddi şekilde etkiler. Göz önünde bulundurun.

    Hiç biri değilse marş sökülüp temizlenmeli ve fırçaları(kömürleri) kontrol edilmeli.

    Sorun yine de düzelmiyor ise arızayı ateşleme ve yakıt sisteminde aramaya başlayabilirsiniz. Lakin muhtemelen bu kontrol ve bakımlar sonrası düzelecektir.

    Çok çok çok teşekkür ediyorum Allah razı olsun siz ve tüm yardımcı olmaya çalışanlardan.


    Akü yeni (0 dedi motoru 20 gün önce aldığım şahıs) voltajı 12.2 çıktı geçen bu değer iyi mi kötümü bilmiyorum şarja taktırdım. Önerdiğiniz kontrol ve bakımları uygulayacağım tekrar teşekkür ederim

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    buji sıfır denmiş ama belirteyim yine de. bilgim hiç yok ama bununa aynısını günlerce yaşamıştım. bir motorcu çözememişti problem yok deyip çalıştırıyordu bir şekil ama her sabah aynı problemi yaşıyordum.
    bir gün keşfedildi mevzu meğer buji piposu çatlakmış.

    dediğim gibi anlamam ama görünüş aynı olduğu için yazdım.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)