Motosiklet yüksek hacimli ve karbüratörlü (2002R1)
Sorun videosu
https://youtube.com/shorts/TVqoai1k-Wk?feature=share
Gün içinde hep tek seferde almakta olup
Akü ve bujiler sıfırdır.
Motosiklet yüksek hacimli ve karbüratörlü (2002R1)
Sorun videosu
https://youtube.com/shorts/TVqoai1k-Wk?feature=share
Gün içinde hep tek seferde almakta olup
Akü ve bujiler sıfırdır.
Marş motorunda sıkıntı var, marş motoru çalışıyor ama gücü miline aktaramıyor bundan dolayıda motorda hareket gözlemlenemiyor, marş motorunu kontrol ettirmenizde fayda var.
Kesinlikle marş motoru dişlisinde sorun var.
Marş pinyon dişlisine benziyor.
marş dinamosu motoru çevirmiyor... büyük ihtimal marş rublesi arızalı...
Marş piyon ruble vs de sorun var, video da marş kendi dönüyor, motoru çevirmiyor, muhtemelen sen tamirciye sıcak gidiyorsun orada alıyor ısınıca, soğukta böyle yapar
Videodaki ses marş kavramasından kaynaklı. Marş dişlisinin krank miline bağlandığı kısımdaki tek yön kavraması kaçırıyor, bundan emin olabilirsiniz. Motor ısındığındaki küçük genleşme farkı tek yön kavramasının işini yapabileceği noktaya ulaştığı bir aralıkta arıza gerçekleşmiş. Yakın zamanda motor sıcakken de marş yapamaz duruma geleceksiniz. Ama yine de diğer kontroller için devam edeyim. Belki işine yarayan olur.
Akü kaç yaşında? Eğer akü yaşı geçmeye başladı ise, arkadaşların dediklerine ek olarak akünün düşük ısılardaki performansı(Malum, havalar da soğudu, sabahları ise gece ayazından kalma daha da soğuk olmakta) daha da kötüleşecektir. Bunu da göz önünde bulundurun. En azından eğer varsa bir arkadaşınızdan geçici olarak motosikletinize uyumlu bir aküyü bir iki günlüğüne kullanmak için rica edip deneyin. İmkan varsa akü yük testini yaparak da durumu anlayabilirsiniz, ancak bu işlemi sabah saatinde ve yaşadığınız koşullarda yapmalısınız.
Bunun haricinde Marş rölesi, kontak, marş motoru elektrik bağlantıları, akü kutup başlarının sıkılığı da özellikle bu tip hava ve nem koşullarında başlangıç seviyesindeki arızalarda(özellikle gevşemeler, oksit ve küf, yaştan kaynaklı oluşan boşluk ve aşınmalar) kendilerini daha çok gösterirler.
Bunların sıkılıklarını kontrol edin/ettirin. Marş butonu dahil tamamına su itici ve yağlayıcı sprey sıkın(örn.WD40).
Basit bir ek detay ama; eğer yanlış motor yağı kullanıyorsanız(özellikle yaşlı motorlarda daha kalın tabir ettiğimiz yağlar) bu da soğuk havalarda marş performansını ciddi şekilde etkiler. Göz önünde bulundurun.
Hiç biri değilse marş sökülüp temizlenmeli ve fırçaları(kömürleri) kontrol edilmeli.
Sorun yine de düzelmiyor ise arızayı ateşleme ve yakıt sisteminde aramaya başlayabilirsiniz. Lakin muhtemelen bu kontrol ve bakımlar sonrası düzelecektir.
@Kural [ Z ] güzel bilgiler hocam, Eksik olmayın forumdan.
Çok çok çok teşekkür ediyorum Allah razı olsun siz ve tüm yardımcı olmaya çalışanlardan.
Akü yeni (0 dedi motoru 20 gün önce aldığım şahıs) voltajı 12.2 çıktı geçen bu değer iyi mi kötümü bilmiyorum şarja taktırdım. Önerdiğiniz kontrol ve bakımları uygulayacağım tekrar teşekkür ederim
buji sıfır denmiş ama belirteyim yine de. bilgim hiç yok ama bununa aynısını günlerce yaşamıştım. bir motorcu çözememişti problem yok deyip çalıştırıyordu bir şekil ama her sabah aynı problemi yaşıyordum.
bir gün keşfedildi mevzu meğer buji piposu çatlakmış.
dediğim gibi anlamam ama görünüş aynı olduğu için yazdım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)