Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bu keçe patlamış mo

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Merhaba sabah motora baktığımdq sağdaki ön amortisör bacağında yağ vardı sildim yola çıktım fotoğraftaki gibi oldu patlak mı yoksa kir mi
    https://www.hizliresim.com/ma72uob


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Merhaba yağ sızdırmaya başlamış zamanla artar yerde damlalar görürsün...

  3. #3

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    Ne yapmam gerekiyor keçeyi değiştirmem yeterli olacakmıdır

  4. #4
    Burak.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2022
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS200 2022
    Ns200 kullanırken bende de çok nadir oluyordu yıllarca bir sorun çıkmadı silip geçmiştim

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Her iki keçeyi de (toz + yağ) değiştirmek gerekir. Bunlar genelde sağlı sollu takım satılır; madem vakti gelmiş, el değmişken her iki tarafın da birden amortisör yağını ve keçelerini değiştirin.

    Bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmem.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    01 Kasım 2020
    Motosikleti
    CB250R
    r25 2020 model için ortalama ne kadar masraf çıkar bilgisi olan var mı fazla para vermek istemiyorum

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r25 2020 model için ortalama ne kadar masraf çıkar bilgisi olan var mı fazla para vermek istemiyorum
    İstanbul'da iseniz Maslak Oto Sanayi Sitesinde Motoface var, orayı arayıp sorabilirsiniz. R25 amortisör yağ + keçe değişimi için.

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    yeni sızdırmaya başladıysa keçe değişimine gerek kalmadan ve amortisörleri sökmeden sızdırmayı %90 önlemen mümkün.bunun için satılan aparatlar var
    rontgen filminden,cam filminden bile yapabilir.yaptığın aparatla keçenin temas eden yüzeyini temizleyerek sızıntıları engelleyebilirsin.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı deadlymagic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    r25 2020 model için ortalama ne kadar masraf çıkar bilgisi olan var mı fazla para vermek istemiyorum
    Yetkili servis fiyatı nedir bilemem ama kendiniz Athena keçe, Motul amortisör yağı alsanız ve özel servise, ustaya gitseniz bile malzeme maliyetiydi, işçilikti derken en az 1000 TL gider diye düşünüyorum.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yetkili servis fiyatı nedir bilemem ama kendiniz Athena keçe, Motul amortisör yağı alsanız ve özel servise, ustaya gitseniz bile malzeme maliyetiydi, işçilikti derken en az 1000 TL gider diye düşünüyorum.
    Katılıyorum: Orijinal veya iyi kalite yan sanayi keçeler oldukça pahalı. İşçiliği de olan bir iş; ustayı ort. 1 - 1,5 saat arası oyalar...
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni sızdırmaya başladıysa keçe değişimine gerek kalmadan ve amortisörleri sökmeden sızdırmayı %90 önlemen mümkün.bunun için satılan aparatlar var
    rontgen filminden,cam filminden bile yapabilir.yaptığın aparatla keçenin temas eden yüzeyini temizleyerek sızıntıları engelleyebilirsin.https://www.v1mx.nl/26414-large_defa...isk-racing.jpg
    Selam , bu işlem bana pek sağlıklı görünmedi , yağ sızdırmaya sebep olan keçenin arasına giren parçacıklar o aparatı araya soktuğunuzda amortisörün içine itilmiş olacak , keçe değişiminde esas olan amortisörü komple dağıtıp içini tertemiz yapmak ve yağınıda yenilemektir , kaçağı geçici kesebilirsiniz ama bir müddet sonra hasssas nikelajlı kısım ile yağ içinde çalışan subap ve piston takımı zarar görürse tamir edilemez hale gelip komple değişim gerekebilir..
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Değiştirin geçin en sağlıklısı o... Elinizden iş geliyorsa zevkle yaparsınız. Teknik servis kılavuzunuz varsa daha da kolay olur... Şehir yakınsa yardımcı olabilirim...

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Yağ kacağı var. Yağ azaldıkça amortisör yumuşar. Viraj alma ve ani manevra güvensiz bir hal almaya başlar. Amortisör fazla dalma yapacağı için ön frende dengeniz bozulabilir. Motora bir şey olmaz. Fakat size olabilir.

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam , bu işlem bana pek sağlıklı görünmedi , yağ sızdırmaya sebep olan keçenin arasına giren parçacıklar o aparatı araya soktuğunuzda amortisörün içine itilmiş olacak , keçe değişiminde esas olan amortisörü komple dağıtıp içini tertemiz yapmak ve yağınıda yenilemektir , kaçağı geçici kesebilirsiniz ama bir müddet sonra hasssas nikelajlı kısım ile yağ içinde çalışan subap ve piston takımı zarar görürse tamir edilemez hale gelip komple değişim gerekebilir..
    yağ değişimi 30dk , keçe değiştirmek 90dk,üstelik ustada uygun takım yoksa keçelerin montaj sırasında bozulma ihtimali de var.

    Yağ değiştirmek için keçe değiştirilmesi bana mantıklı gelmiyor.Çoğunlukla keçeler sorun çıkarana kadar yağ değiştirilmediği için ikisi bir arada yapılmaya çalışılıyor.keçenin temas eden yüzeyi temizlediğinde nikelajlı kısmı neden zarar görsün?Arkadaşın motorunun amortisörünü bilmiyorum,üstte piston varsa kapalı sistemdir, yağı ayrıdır.öyle olmasa bile zarar verebilecek miktarda içeri pislik girebiliyorsa aynı şekilde yağ dışarı çıkabilir İlaveten söylediğiniz gibi aslında pislikleri içeri itmiyorsunuz.Aparatın şekli düz değil uç kısmı daha ince araya yapışan pislikleri çekip alıyorsunuz.Bu önerdiğim yöntem bozuk keçeler için veya periyodik yapılabilecek uygulama değil.Toz keçesi incelendiğinde yağ keçesinin durumu hakkında ipucu verir.toz keçesi çatlamış ,yırtılmışsa iç kısımda pislik varsa tek çözüm yolu değişimdir.Özetle bu yöntem kelliğe çare değil,gür saçlar vaat etmiyor.

  15. #15

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    Greyhorse' un bahsettiği yöntemle benim problem çözüldü. Yoksa Ankara'daki Ruhi ustaya gidecektim. Bu arada plastik aparatı peynir kutusundan kendim yaptım.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ değişimi 30dk , keçe değiştirmek 90dk,üstelik ustada uygun takım yoksa keçelerin montaj sırasında bozulma ihtimali de var.

    Yağ değiştirmek için keçe değiştirilmesi bana mantıklı gelmiyor.Çoğunlukla keçeler sorun çıkarana kadar yağ değiştirilmediği için ikisi bir arada yapılmaya çalışılıyor.keçenin temas eden yüzeyi temizlediğinde nikelajlı kısmı neden zarar görsün?Arkadaşın motorunun amortisörünü bilmiyorum,üstte piston varsa kapalı sistemdir, yağı ayrıdır.öyle olmasa bile zarar verebilecek miktarda içeri pislik girebiliyorsa aynı şekilde yağ dışarı çıkabilir İlaveten söylediğiniz gibi aslında pislikleri içeri itmiyorsunuz.Aparatın şekli düz değil uç kısmı daha ince araya yapışan pislikleri çekip alıyorsunuz.Bu önerdiğim yöntem bozuk keçeler için veya periyodik yapılabilecek uygulama değil.Toz keçesi incelendiğinde yağ keçesinin durumu hakkında ipucu verir.toz keçesi çatlamış ,yırtılmışsa iç kısımda pislik varsa tek çözüm yolu değişimdir.Özetle bu yöntem kelliğe çare değil,gür saçlar vaat etmiyor.
    kendi motorlarımın hem ön hem arka amortisör keçelerini defalarca değişmiş biri olarak ne kadar sürede yapılacağını biliyorum ayrıca yağ değiştirmek için keçe değişimi gibi bir şey yazmadım amortisörden yağ sızıyorsa keçenin de yağında değişim vakti gelmiştir , siz 50bin km deki bir amortisörün içinden çıkan yağı hiç gördünüz mü ? görünce adam doğru yazmış dersin emin ol.. o aparatı keçe ile boru arasına soktuğunuzda keçenin dudaklarında biriken tüm pislikler içeri girecektir , o anlık keçenin dudağı temizlendiği için kaçak kesebilir ama içerideki yağ daha çok kirlenmiş olacak..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)