Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor yağı viskozite seçimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Herkese merhaba,
    Motor yağ seçimi konusunda yardımlarınıza ihtiyacım var
    Motorum 1.000 km de 500 km de rodaj bakımına girdi ilk 500 km gayet iyiydi servis semisentetik 15w50 ipone yağ kullandı bakımda ancak motor sesi artık daha patırtılı çalışıyor acaba yağ kalın mı geldi birde vites artık daha yumuşak ancak sesli geçiyor
    Kitapçıkta 10w30 10w40 10w50
    15w40 15w50
    20w50 seçenekleri var ama yine kitapçıkta yazan aşağıdaki gibi
    “Oil type (SAE10W-40)
    Oil grade API (SF or SG)
    Acaba tam sentetik 10W40 ile yağı degistirmelimiyim ?

    Bu arada motor CFMOTO 150NK


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Bazı motorlar yağ seçiyor. Belki sizin seçtiğiniz yağ da motorunuza uygun olmayabilir. Şöyle ki;

    *Eski motorum Sym Wolf'te Motul 5100 10-40 kullandım, ilk 1000 km muhteşem sonra 4 ile 5 arası sahte boş vites oluyordu.
    *Yine eski motorum Sym Wolf'te Castrol Power1 10-40 kullandım, sahte boş vites kayboldu ama motor hep sarsıntılı ve bir değişik çalıştı ve ne zaman vites değiştirsem klank kulunk kuru debriyajım var gibiydi.
    *Gene eski motorum Sym Wolf'te Liqui Moly Street 10-40 kullandım, psikolojik de olabilir ama tüm sıkıntılarım gitti.
    *Şu anki motorumda benden önce Motul 7100 kullanılıyordu (ya da bana öyle söylediler) ben de devam edeyim dedim, baktım sahtesine denk gelme olasılığı çok yüksek ve çok pahalı. Yeniden Liqui Moly Street 10-40'a döndüm, onbinlerce km.dir farkettiğim bir sıkıntı yok.

    Ben size yeni yağınız için birkaç bin km daha şans vermenizi öneririm. Belki tüm sıkıntılarınız 1000 km içinde bitebilir.
    levend84 bunu beğendi.

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kardeşim onu bunu bilmem

    Alacağim yağ da iki kritere bakarim,gerisi hikaye

    TAM SENTETIK
    MA2


    ESTER katkisi da varsa değme keyfime.
    CRF bunu beğendi.

  4. #4
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Kışın tek silindir motor için full sentetik yağ çok bir katkı sağlamıyor.
    En azından benim motorlarda böyle oldu.
    Hava zaten soğuk olduğundan motor kolayca soğuyor ve yarı sentetik yeterli verimi veriyor.
    Tekrar: en azından benim motorlarda.

  5. #5
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Ben yaz kış viskoziteyi ve markayı sabit tutup 10w50 koyuyorum listede oda var. Birde tam sentetik soğutmada daha iyi kışın yarı sentetikle benim motor Yalova Gemlik arası rampada motor şişmişti

  6. #6
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Cevaplar için teşekkürler 10w40 liqui moly street race deneyeceğim bakalım umarım memnun kalırım

  7. #7

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı motorlar yağ seçiyor. Belki sizin seçtiğiniz yağ da motorunuza uygun olmayabilir. Şöyle ki;

    Yine eski motorum Sym Wolf'te Castrol Power1 10-40 kullandım, sahte boş vites kayboldu ama motor hep sarsıntılı ve bir değişik çalıştı ve ne zaman vites değiştirsem klank kulunk kuru debriyajım var gibiydi.

    Ben size yeni yağınız için birkaç bin km daha şans vermenizi öneririm. Belki tüm sıkıntılarınız 1000 km içinde bitebilir.
    Bu bende de var şu an. Vitesler katır kutur geçiyor. Kimi zaman geçmiyor, tepiklemek gerekiyor. 1'er litrelik yağları gözümün önünde açtı usta ama. Motul 10w40.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bende de var şu an. Vitesler katır kutur geçiyor. Kimi zaman geçmiyor, tepiklemek gerekiyor. 1'er litrelik yağları gözümün önünde açtı usta ama. Motul 10w40.
    Bir de mesela Motul 7100 her motosiklette aynı randımanı bence vermeyebiliyor. Tabi bu benim amatör görüşüm, daha tecrübeli arkadaşlar daha doğrusunu söyler. Yine Sym Wolf'ten örnek vereyim, tam sentetik 7100 bir zaman sonra debriyaj kaçırmalarına sebebiyet veriyordu.

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    havalar soğumaya başlayacak 10/40 veya 10/30 dan kalın yağ koymayın bence 10/50 vb gibi

  10. #10

    Üyelik
    17 Ocak 2017
    Motosikleti
    Artık yok
    Acaba egzozun rodajının bitmesinden kaynaklı bir ses değişimi yaşamış olabilir misiniz? Bildiğim kadarıyla egzoz içindeki elyaflarda bir miktar küçülüp ses karakteri değişiyor.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    10-30'dan 20-50'ye kadar kitapçık da şahaneymiş..

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10-30'dan 20-50'ye kadar kitapçık da şahaneymiş..
    Bu şekilde listeleyince aradaki makas ilginç gelebilir ama viskozitelerin yanında hava sıcaklıkları yada kullanım şartlarıda yazıyordur , super spor motorların tablosunda pist kullanımı öngörülerek 60 no bile vardır..

  13. #13
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    Alıntı Gouranga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba egzozun rodajının bitmesinden kaynaklı bir ses değişimi yaşamış olabilir misiniz? Bildiğim kadarıyla egzoz içindeki elyaflarda bir miktar küçülüp ses karakteri değişiyor.
    rölantide çalışması değişmedi ama 5.000dd den sonra bariz sesi kalınlaştı motorun
    birde nedendir bilmiyorum ama mesela agır akan trafikte yada sahil kenarında yavaşça gitmek istediğimde beceremiyorum
    2. vites 4.000dd de 30km hızla sabit gidemiyorum motora çok az gaz vermem gerekiyor öyle yapıncada motor al ver yapıyor bi hızlanıp bi yavaşlıyor

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu şekilde listeleyince aradaki makas ilginç gelebilir ama viskozitelerin yanında hava sıcaklıkları yada kullanım şartlarıda yazıyordur , super spor motorların tablosunda pist kullanımı öngörülerek 60 no bile vardır..
    Ya tabii ki tek bir yağ verilmek zorunda değil ve iklim şartları + kullanım tarzına göre farklı yağlar verilebilir de, bunun belirli hacimde daha doğrusu hacmine göre agresif güçte yapıda bir motorda olmasını beklerdim. 150cc ve öyle gebertilmiş bir yarış motoru olmayan bir motora 20W.. ne bileyim


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)