Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklet boşta beş dakikadan fazla çalışırsa zarar görebilir mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bataryasına göre 1A şarj için yeterli olabilir; bizim bataryalar 8Ah falan civarı, yani şarj için 0,8A yetiyor olmalı.
    Yetmesine yetebilir ama sarji uzun surer

    "while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds" demis.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yetmesine yetebilir ama sarji uzun surer

    "while the motorcycle is idling though it does not provide as much amperage as when the motorcycle is at higher speeds" demis.
    Evet evet sonra ekledim rölantide şart etmek iyi fikir değil diye
    gurcanozturk bunu beğendi.

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı arican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Kışın motosikletimi yerinde akü ölmesin diye haftada beş on dak. çalıştırmayı düşünüyorum da...
    Boşa harcayacağın yakıt parasına basit bir akü şarj cihazı alsan hem akün gerçekten şarj olur hemde motorun zarar görmez..... hava veya su soğutma fark etmez tüm motorları uzun süre rolantide çalıştırmak çok düşük yağ basıncı nedeniyle zararlıdır , revizyonu çok pahalı gemi motorları bazı şartlarda uzun süre rölantide çalışmak zorunda kalıyor bu sırada düşük devirde yetersiz yağlama nedeniyle zarar görmesin diye elektrikli yağ pompası ile desteklenir , ayrıca motoru bu şekilde durduğu yerde periyodik çalıştırmak blok içinde oluşan yoğuşma nedeniyle yağın bozulmasınada sebep olur , ya motoru çıkarıp 15-20 km sürmeni yada şarj cihazı satın almanı tavsiye ederim , motoru süremiyorsan lastikleride ayda bir olduğu yerde yarım tur çevir derim.
    otopsici bunu beğendi.

  4. #24
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Az önce 3 haftadır yerinden kımıldamayan xmaxıma bindim, akü göstergesi marşa basmadan önce 11.9V gösteriyordu, 3 haftada az bile düşmüş. Marşa bastım 13.8V falan oldu, yola çıktım 14V'a çıktı, 3 km gittim, durdum, işimi hallettim 3km geri geldim, parkederken 14.4V gösteriyordu. Benim akü 6 yıllık, yolda kalmadan değiştirmem, kesin yolda alıcam bir gün. Kışın soğukta br hafta falan durunca akü düşük uyarısı veriyordu ama marş alıyordu ve biraz sürünce doluyordu yine.

    kışın illa ara sıra güzel yerlerin kuru olduğu soğuk da olsa güzel havalar oluyor. 3-4 haftada bir motorla 5-6km tur atmak yeter. Geçen kış 5 ay kapalı otoparkta durdu motor, yanına gidip görmedim bile, bahar geldiğinde kesin akü bitmiştir şimdi uğraşıcam aküyü sökmek de bu motorda bela diyerek gittim yanına ama akü düşük uyarısı verse de marş almıştı.


    Akü kolay sökelen yerde olsa eve akü şarj cihazı alırdım.
    Mr.wind bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    28 Haziran 2022
    Şehir
    Osmaniye
    Motosikleti
    Honda innova 125 wave 110i lifan emisol
    Hiç bi sorun olmaz isterse 15 dakka calissin motor heryeri yağlanir rölantide

  6. #26

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Rölantide çalışmak tüm içten yanmalı motorlarda istenmeyen bir durumdur. Motoru ısıtmak için de yapılması gereken/önerilen hafif bir sürüşle ısıtmaktır.
    Bununla birlikte 5dk'dan kimse havaya uçmaz. "Zararlı" kelimesi biraz tehlikeli. Evet zararlı da yani zararlı bişey yapıldı diye motor kendinden geçmiyor.


    Akü ile ilgili iki anektod verebilirim.
    Arkadaşın xmax'in aküsü bitti. 5dk 10dk ve 35dk üç sefer denedik, rölantide çalıştı, kapatıp takviye bağlantısı kesilince çalışmadı tekrar. 20dk yol yaptı, bitti gitti problem kalmadı.
    Yanılmıyorsam Capanord'un kitapçığında net şekilde yazıyor, 2000rpm altında elcik ısıtma kapanıyor.

    Kışın motorun aküsünü korumak istiyorsanız ya sökün ya da arada sürün. Ben hiç sökmedim, sökeceğimi de sanmıyorum bana acayip saçma bir iş olarak geliyor akü sökmek. :D

  7. #27
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Yns80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bi sorun olmaz isterse 15 dakka calissin motor heryeri yağlanir rölantide
    herhangi bir motorun subap kapağını söküp çalıştır , rölantide ne kadar az yağ geldiğini gör sonra tekrar yaz , motor yağının sağlıklı devirdaimi için min 50 derecenin üzerinde ısıya ihtiyaç var , uzun süre rölantide çalışan motorun karterindeki yağ soğudukça viskozitesi artar dolaşımı zayıflar , ömrü boyunca bir iki kez 15-20 dakika rölantide çalıştırmak etkili olmayabilir ama aküyü şarj edeceğim diye bunu sürekli tekrar etmek zararlıdır..

  8. #28

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce 3 haftadır yerinden kımıldamayan xmaxıma bindim, akü göstergesi marşa basmadan önce 11.9V gösteriyordu, 3 haftada az bile düşmüş. Marşa bastım 13.8V falan oldu, yola çıktım 14V'a çıktı, 3 km gittim, durdum, işimi hallettim 3km geri geldim, parkederken 14.4V gösteriyordu. Benim akü 6 yıllık, yolda kalmadan değiştirmem, kesin yolda alıcam bir gün. Kışın soğukta br hafta falan durunca akü düşük uyarısı veriyordu ama marş alıyordu ve biraz sürünce doluyordu yine.

    kışın illa ara sıra güzel yerlerin kuru olduğu soğuk da olsa güzel havalar oluyor. 3-4 haftada bir motorla 5-6km tur atmak yeter. Geçen kış 5 ay kapalı otoparkta durdu motor, yanına gidip görmedim bile, bahar geldiğinde kesin akü bitmiştir şimdi uğraşıcam aküyü sökmek de bu motorda bela diyerek gittim yanına ama akü düşük uyarısı verse de marş almıştı.


    Akü kolay sökelen yerde olsa eve akü şarj cihazı alırdım.
    Abi o anlik olarak gordugun 14.4 seni yaniltmasin. Sarj gerilimi 16 volt olsa, aku voltajini 16 yada 16 ya yakin okuyacaktin. onemli olan sarj bittikten 24 saat sonra sana verdigi degerdir.

    Eger akun 11.9 a dustuyse coktan sulfatlasma baslamis, hucrelerdeki plakalarin bir kismi enerji depolama ozelligini kaybetmis demektir.

    Atiyorum akunun toplam kapasitesinin yuzde 50 si gitmis bile. Hatta bu sekilde sulfatlasmis, kapasitesinin bir kismini yitirmis akuler max voltaja daha hizli ulasir.

    Soyle dusun, bir cuvalimiz var icine 30 kilo findik koyabiliyoruz. Ama cuvalimizin icinde copler, gazeteler, kopukler var ve cuvalin kapasitesi azalmis. o cuvali findikla doldurmak daha hizli oluyor, ama dolunca icinde 30 kilo olmuyor.

    Birde 12 voltluk akunun hucreleri ayri ayri kayiplar yasadigi icin arac soguk mars basma gucunu de yitiriyor.

    Demem o ki, baharda bi aku masrafi seni bekliyor
    espresso bunu beğendi.

  9. #29
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi o anlik olarak gordugun 14.4 seni yaniltmasin. Sarj gerilimi 16 volt olsa, aku voltajini 16 yada 16 ya yakin okuyacaktin. onemli olan sarj bittikten 24 saat sonra sana verdigi degerdir.

    Eger akun 11.9 a dustuyse coktan sulfatlasma baslamis, hucrelerdeki plakalarin bir kismi enerji depolama ozelligini kaybetmis demektir.

    Atiyorum akunun toplam kapasitesinin yuzde 50 si gitmis bile. Hatta bu sekilde sulfatlasmis, kapasitesinin bir kismini yitirmis akuler max voltaja daha hizli ulasir.

    Soyle dusun, bir cuvalimiz var icine 30 kilo findik koyabiliyoruz. Ama cuvalimizin icinde copler, gazeteler, kopukler var ve cuvalin kapasitesi azalmis. o cuvali findikla doldurmak daha hizli oluyor, ama dolunca icinde 30 kilo olmuyor.

    Birde 12 voltluk akunun hucreleri ayri ayri kayiplar yasadigi icin arac soguk mars basma gucunu de yitiriyor.

    Demem o ki, baharda bi aku masrafi seni bekliyor
    Akünün bittiğinin farkındayım. Bitme derken içindeki elektrik bitti anlamında değil ömrü bitti anlamında diyorum. 6 yaşında akü zaten, bu 6 yılda çok uzun yattı bu da ömrünü kısaltmıştır.

    Bu sefer baharı beklemeyeceğim. Kışın nadir güzel havalara denk gelirsem motoru sürmeyi düşünüyorum.
    Aküm bitti, yaz geçsin öyle alırım diyordum, yazın da bakım falan derken benzinden çok bakıma para harcadım zaten. N11'de aküyü sepete attım, aybaşı geçsin mayış yatsın diye bekliyorum. 1200 liranın az aşağısındaymış xmax aküsü. Sökmek zor ama bir pazar günü kapının önünde sökerim artık.
    Mr.wind ve arican bunu beğendiler.

  10. #30
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    İlla ki akü şarj aleti olmasına gerek yok durumun yoksa. Evde kullanılmayan şarj aleti varsa adaptörün arkasına bak 12 volt 0.8 veya 1 amper güç veriyorsa kes kablo ucunu, + çıkışını işaretleyip 10 saat kadar aküyü şarj et. Kullanacağın zaman tak motora kullan. Boşuna benzin yakma.

  11. #31

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    rodaj da olan motoru 1000 veya 2000 km 20 km hızı geçmeden kullansak akü biter mi

  12. #32
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı motoloto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj da olan motoru 1000 veya 2000 km 20 km hızı geçmeden kullansak akü biter mi
    Rodaj 20km/h ile yapılmazki belli devirlere çıkmak gerekmektedir, akü için pek sorun olmaz ama motosikletiniz açısından kötü olur.

  13. #33
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    100 lük motosikletin aküsü hiç bir şart altında 3 aydan önce marş basamaz hale gelmez
    immobilizerli motosikletlerde bile beyin elektrik çekmesin diye 3. veya 4. gün akımı keser ki 1 ay boyunca akü idare etsin diye.
    eksi 30 ları gördüğüm şehirde bile 3 veya 4 haftada 1 çalıştırıyorum motoru o da akü için değil özlüyorum şerefsizi sürmeyi

  14. #34

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    rodaj alt devir üst devir karışık sürmekte ben acemiyim

  15. #35
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı motoloto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rodaj alt devir üst devir karışık sürmekte ben acemiyim
    Acemiliği atarsanız korkulcak yanı yok.

  16. #36
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün dolması için rölantide çalışmasından ziyade 2-3000 devir çevrilmeli diye birşeyler okumuş, duymuştum.
    Doğru bilgi duymussun abi,

    Zaten akünun ölüp ölmediği test edilirken,

    Binek araçlarda minium 1.500/2.000 rpm de ölçum yapilir.

    Relantide de çok az miktar şarj edebilir ama,zaten statorun urettigi enerji enduksiyon bobini,far,gosterge,vb.ne anca yetiyor.
    tommygun bunu beğendi.

  17. #37
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Bahsedeceğim konuda malesef tam bilgiye sahip değilim, sadece olası bir düşüncemi belirtiyorum bilen büyüklerim kardeşlerim ekleme yaparsa sevinirim.

    Rölenti eğer düşükse yağ basıncı tam olmayıp kimi yerlere yağ ulaşmayabilir ve buda motosiklete zarar verebilir uzun vadede sorun açmaya gidebilir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)