Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Mt 03 son hız yardımcı olun lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ??? Bakla atınca neden iki tane zincir kilidi takılıyormuş? (Bu arada arka dişliyi büyütünce bakla eklenir genelde, çıkartılmaz. Dolayısıyla, o durumda - havadan bakla katamayacağın için - zinciri değiştirirsin. Bu arada zincir çok çok yeni değilse zaten dişli değiştirildiğinde her türlü yeni zincir alınması gerekir zaten...)

    Bakla atma durumunda nasıl yapılacağını anlatayım; kullandığın zincir için (dandik dundik markasız bir şey değil ise) ayrıca master link satılır, gider ondan alırsın, zincirini kısaltırsın, yeni master link ile bağlarsın, yine tek masterlink'in olur. Bu arada zincirleri genellikle o-ringsiz olan cross motosiklet kullanmıyorsan master link olarak her zaman perçinli / rivet type master link kullanılır klipsli olanlar değil.

    Her yazdığın cevapta öyle yada böyle bir hata olduğu için asıl ben düzeltmek zorunda kalıyorum, yani amme hizmeti yapan sen değilsin benim. Cevap yazmazsan düzeltecek bir şey olmayacağı için konu kapanacak...
    Kim arka dişliyi büyüt dedi? Ya sen gerçekten haklı çıkacağım die kendinden geçiyorsun. Tork mu istiyoruz burada? Son hız arttıracağız. Demekki ön dişli büyüteceğiz.

    Demekki her yazdığıma sen hata buluyorsun. Bak söylemlerimi sertleştirmeye başlayacağım çok alakasız konuşuyorsun. Kaç tane zincir değiştirdin bugüne kadar? Bu motosikleti kullananlardan kaç tanesi senin gibi full ekipmanlara verecek de alacak? Bu saydığın saçma sapan şeyleri yapmak yerine ne die ön dişliyi değiştirmiyor?

    Doğru ya seninle olan sorunumuz neydi? Ön dişliyi mi değiştirmek gerekli yoksa arkayı mı idi. Lafı sağa sola çekmeye çalışıp kendini haklı mı çıkaracaksın? Senin saydığın saçmalıklar kadar masraf edene kadar ön dişli değiştirilip bu konu kapatılır. Saçma sapan hem post kasıyorsun hem de boşuna masraf çıkartıp duruyorsun.

    Amme hizmeti yapıyormuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

    Benim anlattıklarımla alakalı, pratikte sorunu olan adamla her şekilde bir garaja girer, elimi kirletip, yaptıklarımızı karşılaştırırız. Uzun yolsa uzun yol, virajsa viraj, tamir bakımsa tamir bakım vs...

    O karaköy'deki dinamik zincir de komple zincir bloğundan tek blok şeklinde kesip vermiyorsa, zincir kilidi ile 2 kilit atıyorsa onlardan da zincir falan alıp, kendinizi ve sevdiklerinizi tehlikeye atmayın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok, tam öyle değil. 6 vitesli motosiklet stok 17 ön dişliyle trafikte 4 vites gibi oluyor. Çünkü motoru zorlamadan 5. ve 6. vitesleri kullanmak için hızın yasal limitlerin en yüzde elli üzerinde olması gerekiyor. Buna karşın düşük hızda dik yokuş çıkmak için birinci vites yüksek kalıyor. Onun için KTM bu modele özel 16T ön dişli üretiyor.

    Normalde motosikletle oynamayı hiç sevmem. Lakin bir çok kullanıcı gibi motosikleti edindikten sonra bir ay içinde yaptığım bir modifikasyon oldu bu.

    Dişli sayısı katları konusunda size katılıyorum. Lakin gördüğüm o ki KTM bunu çok kafaya takmamış. Uluslararası SDR forumlarına baktığımızda da 50000+ km bu konfigürasyonda kullanılmış motosikletler mevcut ve herhangi bir sorun ya da belirgin bir ekstra aşınma söz konusu değil. Ki sorun çıkacak olsa deli gibi tork ve gücü olan bu tip bir modelde çıkması lazım...

    Velhasıl ilk başta dediğiniz ön dişli değiştirmenin riskli olması, krank miline ve yataklara çok yük binmesi olayı pratikte karşılığı olan bir durum değil belli ki.

    Tartışma uzuyor çünkü teorik konuşan teoride haklı, pratik deneyimi olan ise deneyiminde. Lakin teoride aklen mantıken A şeklinde olması gereken bir durumun pratikte B şeklinde olduğunun sayısız örnekleri mevcut, ki iş hayatımda defaatle bizzat yaşadım. Onun için deney, gözlem ve sonuç, her zaman teori ve mantık yürütmenin ötesindedir...
    Hasmet üstadım, şimdi senin motor 1300cc 180hp 144Nm, böyle bir canavar için öndeki oynamalar çok etkisiz kalabilir. (Zincirin de biraz daha hızlı aşınması - Angrypower'in de yazdığı şekilde - çok mühim olmayabilir bir Super Duke kullanıcısı için...) Konudaki motosiklet buna göre son derece tıfıl kalıyor, model yılı da düşünülürse mümkün olduğu kadar ekstra zorlamamaya çalışmakta fayda var, bence.

    Gearing Commander'da MT-03 660 için stok 15/47-112 diyor. Diğer bilgilerin de doğru olduğu varsayılır ve 15/41-109 için hesap yapılırsa hem topspeed artıyor, hem bakla-diş denk gelme sayısı anlamlı derecede artmıyor hem de iki dişli arası mesafe (yeni dişli ve zincir için) sadece 1,75mm uzamış oluyor. (İhmal edilebilir...)

    Sonuç nasıl olur bilemem, ben MT-03 660 için topspeedden çok ara hızlanma ve kalkışlara önem verirdim ama herkesin kendi tercihleri ve hedefleri var.

    Burada beyin jimnastiği yapıyoruz, sonuçta hiçbirimiz MT-03 kullanıp zincir dişli oranlarıyla oynamadık...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kim arka dişliyi büyüt dedi? Ya sen gerçekten haklı çıkacağım die kendinden geçiyorsun. Tork mu istiyoruz burada? Son hız arttıracağız. Demekki ön dişli büyüteceğiz.

    Demekki her yazdığıma sen hata buluyorsun. Bak söylemlerimi sertleştirmeye başlayacağım çok alakasız konuşuyorsun. Kaç tane zincir değiştirdin bugüne kadar? Bu motosikleti kullananlardan kaç tanesi senin gibi full ekipmanlara verecek de alacak? Bu saydığın saçma sapan şeyleri yapmak yerine ne die ön dişliyi değiştirmiyor?

    Doğru ya seninle olan sorunumuz neydi? Ön dişliyi mi değiştirmek gerekli yoksa arkayı mı idi. Lafı sağa sola çekmeye çalışıp kendini haklı mı çıkaracaksın? Senin saydığın saçmalıklar kadar masraf edene kadar ön dişli değiştirilip bu konu kapatılır. Saçma sapan hem post kasıyorsun hem de boşuna masraf çıkartıp duruyorsun.

    Amme hizmeti yapıyormuş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

    Benim anlattıklarımla alakalı, pratikte sorunu olan adamla her şekilde bir garaja girer, elimi kirletip, yaptıklarımızı karşılaştırırız. Uzun yolsa uzun yol, virajsa viraj, tamir bakımsa tamir bakım vs...

    O karaköy'deki dinamik zincir de komple zincir bloğundan tek blok şeklinde kesip vermiyorsa, zincir kilidi ile 2 kilit atıyorsa onlardan da zincir falan alıp, kendinizi ve sevdiklerinizi tehlikeye atmayın.
    Ya Angrypower, zincirini kopartan ben değilim sensin, sen o muhteşem tecrübe ve pratiklerine devam et. Ben ne diyeyim?

    Herkes fikrini yazıyor, birisi seninkine karşıt bir fikir öne sürdüğünde sanki kişilik haklarına saldırılmış gibi tepki vermene gerek yok açıkçası...

  3. #43

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Ne diyorum ben? Sonuçları böyle olur ve bu yüzden yapılmaması daha sağlıklı, ön dişli büyütülerek bu risk alınmaz diyorum değil mi?

    Bak üst postta alıntı yapılmış. Arka dişliyi küçültmek daha sağlıklı yazmış. Sen de bunu onaylıyorsun. Ben ise bu kadar masrafa gerek olmadığını ve ön dişli ile çözülebileceğini yazmışım. Deneyimlemiş ve test etmiş biri olarak söylüyorum değil mi?

    Ben merak duyduğum her şeyi zaten yapıyorum. Başkasının bir merakı varsa bunun artılarını ve eksilerini görsün ve buna göre işlem yapsın diyorum.

    İnan seninle veya bir başkasıyla da problemim yok. Amme hizmeti olayına gelince de açıklamaları, tecrübeleri ve yaşananları anlatmışım. Bu saatten sonra kim ne yaparsa yapsın beni ilgilendirmez. Ben senim fikrini açıklamama kızmıyorum. Direkt reddetmeni ve kabul etmemenle alakalı illa haklı çıkmaya çalışmanı ve doğrusu bu die empoze etmeye çalışmanı sevmiyorum. Sevmek zorunda da değilim.

  4. #44
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Adam orjinal kalsın dedi..Tamam tartışma bitmiştir...
    Dağılın....

  5. #45

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Ben neyin tartışıldığını anlamadım

    Ön dişli stok dışında bir ölçü takılabilir mi?
    - Evet, daha dar bir alanda olduğu için rahat çalışabileceğinden emin olmak gerekir.
    - Doğrudan motorun aktarmasına bağlandığı için ne değişiklik yapıldığına bakmak gerekir.

    Arka dişli başka ölçü takılabilir mi?
    - Evet.

    Her ikisinde de vites oranının ne olduğuna bakmak lazım. Benim motorum 17T ön dişli ile geliyor, 16T takabilirim demek 12 de takabilirim demek değil msela.

  6. #46

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    KONU GÜNCELLEMESİ
    Tartışmaların üzerine dişli oranlarını orjinal bırakacağım demiştim. Fakat alt viteslerin aşırı kısa olması beni çok yoruyordu. Elimde sunstarın 112 zinciri vardı yanına orjinal dişli alsam hem çok maliyetli hem de aynı şekilde devam edecekti. 15/47 yerine xt660’ kata uyumlu olan 15/45 dişli setini aldım. Zincirden de 2 bakla eksiltilerek uygun ayara getirdim. 1 haftadır kullanıyorum.
    Tecrübelerim: evet motorda bazı değişimler var bunlardan bazıları, 1,2 ve 3. Vites eskiye nazaran belirgin şekilde uzadı, bunun bana getirisi şehir içinde daha rahat kullanım ve yüksek vitesler de çok daha rahat sessiz çalışması. İşin can alıcı noktası ise, eskiden motor 5. Vites de 175 de kesiciye girerken, şuan artçılı şekilde düz bir otoyolda 4. Viteste 170km sürate çöküp kesiciye giriyor ve sonrasında 5 vites de de devir çevirmeye devam ediyor. Yani bunun bana faydaları çol fazla. Örneğin motoru ilk aldığımda İstanbul’dan bodruma giderken motorun sürekli otobanda kesiciye Girmesi, sürekli olarak vites değişmem ve aşırı derecede tork olması beni yoruyordu. Keza şehir içerisinde de gaza dokunduğum anda lastik sıcak sa whelie değilse sağ sol göt atması belli bir süre sonra insanı yoruyor. Şuan onlar da dengelendi halen daha güzel bir tork eğrisi var fakat bunu beygirle birlikte harmanlarınızı hissedebiliyorsun. 2 saniye de ciğerlerini çıkarırcasına seni fırlatacağı yerde 4 saniye boyunca daha mülayim şekilde uzuyor
    killingroad bunu beğendi.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keza şehir içerisinde de gaza dokunduğum anda lastik sıcak sa whelie değilse sağ sol göt atması belli bir süre sonra insanı yoruyor.
    Gaza biraz sert asılıyorsunuz muhtemelen... MT3 değil ama daha torklu ve elektroniksiz naked'lar kullandım. Gaza sağlam asılmadığım müddetçe bırakın tekere gelme, arka teker kayması bile yaşamadım. Yolda yağ, buz, çakıl varsa başka tabii ki.

  8. #48

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Biraz da lastikten kaynaklanıyor, arka lastiğim bitti. Ama gerçekten kullanması daha keyifli oldu. Tork daha uzun süre de daha lineel veriyor.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)