Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

10w30 mu 10w40 mi ? Sicaklarda nicin kalin yag kullanilmali ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Yaa arkadaslar bu yag kalinligi konusu cok canimi sikiyor benim.

    Simdi honda 2006 yilindan itibaren yuksek performasnli modeller haric 10w30 a gecmis,hatta su an 1000rrr bile 10w30 kullaniyor.

    Ama gelin gorun ki honda servisleri bile 10w40 koyma egiliminde,hattta 10w30 koyacaksaniz di mi dedigimde abi 10w30 da var ama bana sorarsan 10w40 koyalim diyen servis bile var.Dogu bati nin sahibi ve servis sorunlusu gokhan mesela.yaris gecmisi falan da var,isini de iyi yapiyor izlenimi verdi.


    Hadi turkler boyle,peki yabancilar ? Onlarda da durum benzer.

    Kimisi motoruma 10w30 gibi ince yag koyacak kadar kafayi yemedim diyor,kimisi honda nin emisyon ve yakit tuketimi avantaji nedeniyle 10w30 gectigini ama uzun omurden biraz feragat ettigini falan yaziyor( boyle bir yorumu iki yerde gordum,ilginc)

    Kimisi 2006 model motorumda 10w40 kullanilirken motorda degisen bisey olmadigi halde 2007 modelde 10w30 yazildigini
    falan iddia ediyor.

    Kimisi kitapcigindaki su gorseli koyup tercihinin 10w40 oldugunu yaziyor




    Ya bi de arkadaslar bana sunu da aciklarsiniz sevinirim.

    Hava sicakliginin etkisi ilk calistirma icin herhalde degil mi ? Motor isininca yukardaki grafigin bir anlami kaliyor mu ? Millet neden sicak havayi takiyor bu kadar onu da tam anlamis degilim.
    Mr.wind bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Kasım 2021
    Güzel başlık. Bir de buna yarı sentetik mi tam sentetik mi ekleyebiliriz? Gerçekten merak ediyorum. Ben tam sentetik kullanıyorum ama serviste yarı sentetik diyorlar

  3. #3
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Soğukta olduğu gibi sıcaktada yağ filminin en kısa zamanda koruyucu katman oluşturması gerekir. İnce yağa geçilme nedeni yakıt ekonomisi ve emisyon. Ayrıca kulllanılan yağı kullanılan filtre ve parça arlarındaki töleranslada ilgisi var. Çalışma sıcaklığındaki koruyuculuk hths değeriyle karşılaştırlır.

    Şimdi son tüketiciler olarak iki yağıda deneyip hangisi daha iyi deme şansımız yok. Bunu anca sıfır iki motor alıp ikisine farklı yağı koyup aynı şartlarda test etmek gerekir. Ben mümkün olan en uzun aralıklı tam sentetik yağı alıp yaz kış aynı yağı kullanıyorum marka dahi değiştme taraftarı değilim.
    tommygun ve Thracian bunu beğendiler.

  4. #4
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    yağ kalınlığının hava sıcaklığı ile olan derecesi sadece motosikletler ile mi sınırlı ayrı konu.

    Arabalar yaz/kış, eski yeni paso 5/30 kullanıyor. 10/40 kullanan baya az.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sıcak havada motorun blok sıcaklığıda 50 derece civarı artar , blokta dolaşan su ve yağ bu sıcaklığı üzerine alır radyatöre iletir , bu sırada serum hortumundaki sıvı gibi hava kabarcığı oluşmadan tek parça halinde bloğun içindeki sirkülasyonu devam etmeli , tam sentetik yağlar bu konuda gayet başarılı , piste çıkıp 7000 devir üstü yarım saat sürmeyeceksen tam sentetikte daha kalın yağa ihtiyaç yoktur , başka nerde olabilir ? motor aşırı yüklü iki kişi uzunca bir rampadasın ve hava sıcaklığı 45 derece civarı , o rampayı bitirene kadar ekstra koruma sağlar diyebiliriz ama bu toplam motor ömrünü %1 kadar etkileyebilir , ince yağında avantajları var , bloğun içinde daha yüksek bir hızla akar radyatöre gidip soğuyup geri döner..sonuç olarak kullanım şartlarına göre yağınızı kendiniz seçmelisiniz , servisteki adam genele göre konuşur , ayrıca 30 no ile 40 no arasında devasa bir fark yok , fabrika 30 demişse yazın 40 da kullanılabilir..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ kalınlığının hava sıcaklığı ile olan derecesi sadece motosikletler ile mi sınırlı ayrı konu.

    Arabalar yaz/kış, eski yeni paso 5/30 kullanıyor. 10/40 kullanan baya az.
    Motosiklet motorunun calisma sicakligi daha yuksekmis.Ayrica ayni yag sanziman gibi farkli noktalarda da kullaniliyor.

  7. #7
    Gorkem.IX - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    Kışın motora çok binmiyorum yıllardır. 10-50 tam sentetik koyuyorum 1 sene biniyorum genelde.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıcak havada motorun blok sıcaklığıda 50 derece civarı artar , blokta dolaşan su ve yağ bu sıcaklığı üzerine alır radyatöre iletir , bu sırada serum hortumundaki sıvı gibi hava kabarcığı oluşmadan tek parça halinde bloğun içindeki sirkülasyonu devam etmeli , tam sentetik yağlar bu konuda gayet başarılı , piste çıkıp 7000 devir üstü yarım saat sürmeyeceksen tam sentetikte daha kalın yağa ihtiyaç yoktur , başka nerde olabilir ? motor aşırı yüklü iki kişi uzunca bir rampadasın ve hava sıcaklığı 45 derece civarı , o rampayı bitirene kadar ekstra koruma sağlar diyebiliriz ama bu toplam motor ömrünü %1 kadar etkileyebilir , ince yağında avantajları var , bloğun içinde daha yüksek bir hızla akar radyatöre gidip soğuyup geri döner..sonuç olarak kullanım şartlarına göre yağınızı kendiniz seçmelisiniz , servisteki adam genele göre konuşur , ayrıca 30 no ile 40 no arasında devasa bir fark yok , fabrika 30 demişse yazın 40 da kullanılabilir..
    Kafaya takilacak bir durum yok diyosun anladigim.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafaya takilacak bir durum yok diyosun anladigim.
    Alırken ayrı kullanırken ayrı para harcıyoruz bide off yağı suyu ne kullansak derdiyle keyfimizi bozmayalım , Honda nın Bmw nin mühendisleri kafaya taksın kardeşim , az tüketsin , uzun ömürlü olsun , uygun fiyatlı olsun çok satsın derdiyle gece gündüz arge yapsınlar :D

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alırken ayrı kullanırken ayrı para harcıyoruz bide off yağı suyu ne kullansak derdiyle keyfimizi bozmayalım , Honda nın Bmw nin mühendisleri kafaya taksın kardeşim , az tüketsin , uzun ömürlü olsun , uygun fiyatlı olsun çok satsın derdiyle gece gündüz arge yapsınlar :D
    Valla haklisin.yilda bir defa checkup hakkim.var usengeclikten onu bile yaptirmiyorum ama is motora gelince o yag mi iyi su yag mi konmali,bakim zamani geciyo muuu falan

    Neyse ben aslinda en cok senin yorumunu merak etmistim ve bekledigim sekilde bir yanit aldim aslinda.

    Peki forumlards insanlar neden 10w30 dan cekiniyor ? Ozellikle transmisyon dislilileri icin bu ysgin biraz ince oldugu gorusu var gibi.

    Dogu bsti honda dan Gokhan da bana aynen "10w30 koyabilirix ama bu sicaklarda cok sakir sukur olur" dedi.

    Sakir sukurdan kasit, sanzimanin yeterli korumada olmayacagi anlami cikiyor sanirim


    Eklemek isteyecegin bir sey varsa soyle ona gore yag secimi yapacam artik

    Bu arada,kanada da bile honda servislerin 10w40 koydugunu soyleyen yorumlar var

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla haklisin.yilda bir defa checkup hakkim.var usengeclikten onu bile yaptirmiyorum ama is motora gelince o yag mi iyi su yag mi konmali,bakim zamani geciyo muuu falan

    Neyse ben aslinda en cok senin yorumunu merak etmistim ve bekledigim sekilde bir yanit aldim aslinda.

    Peki forumlards insanlar neden 10w30 dan cekiniyor ? Ozellikle transmisyon dislilileri icin bu ysgin biraz ince oldugu gorusu var gibi.

    Dogu bsti honda dan Gokhan da bana aynen "10w30 koyabilirix ama bu sicaklarda cok sakir sukur olur" dedi.

    Sakir sukurdan kasit, sanzimanin yeterli korumada olmayacagi anlami cikiyor sanirim


    Eklemek isteyecegin bir sey varsa soyle ona gore yag secimi yapacam artik
    Kardeşim senin kullanım şartlarını az çok biliyoruz , yanlış anlama bu bir eleştiri değil , sakin kullanan birisin ve tüketim senin için önemli , o halde fabrikanın tavsiye ettiği 30 no dan asla vazgeçmezdim , adamlar bir motoru bin çeşit senaryoda test ediyorlar , bizim yada servisteki ustaların görüşü ne kadar doğru olabilir ?

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim senin kullanım şartlarını az çok biliyoruz , yanlış anlama bu bir eleştiri değil , sakin kullanan birisin ve tüketim senin için önemli , o halde fabrikanın tavsiye ettiği 30 no dan asla vazgeçmezdim , adamlar bir motoru bin çeşit senaryoda test ediyorlar , bizim yada servisteki ustaların görüşü ne kadar doğru olabilir ?
    Yok niki yanlis anlamam tabiki.

    Ama yazin ortam sicakligi 37 - 39 derece oldugu zamanlarda sik sik motor kullaniyorum.

    Yakit tuketimi 0.10 artsin hic problem yok,basima ilerde yeterli yaglama saglanamadigindan is acilmasinda.

    Malum bu motorla artik olene kadar beraberiz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:04 ----------

    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok niki yanlis anlamam tabiki.

    Ama yazin ortam sicakligi 37 - 39 derece oldugu zamanlarda sik sik motor kullaniyorum.

    Yakit tuketimi 0.10 artsin hic problem yok,basima ilerde yeterli yaglama saglanamadigindan is acilmasinda.

    Malum bu motorla artik olene kadar beraberiz
    Honda nin muhendisleri bilmiyor mu konusu zaten her normal insanin aklina gelen ilk sey oluyor.

    Ama yetkili servislerin ve kullanici davranislari farkli olunca ulan acaba diyor insann

  13. #13
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Alıntı ❤️Honda❤️ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla haklisin.yilda bir defa checkup hakkim.var usengeclikten onu bile yaptirmiyorum ama is motora gelince o yag mi iyi su yag mi konmali,bakim zamani geciyo muuu falan

    Neyse ben aslinda en cok senin yorumunu merak etmistim ve bekledigim sekilde bir yanit aldim aslinda.

    Peki forumlards insanlar neden 10w30 dan cekiniyor ? Ozellikle transmisyon dislilileri icin bu ysgin biraz ince oldugu gorusu var gibi.

    Dogu bsti honda dan Gokhan da bana aynen "10w30 koyabilirix ama bu sicaklarda cok sakir sukur olur" dedi.

    Sakir sukurdan kasit, sanzimanin yeterli korumada olmayacagi anlami cikiyor sanirim


    Eklemek isteyecegin bir sey varsa soyle ona gore yag secimi yapacam artik

    Bu arada,kanada da bile honda servislerin 10w40 koydugunu soyleyen yorumlar var
    Şakır şukurdan kasıt 10w30 yağın 35 derece üzeri sıcaklıkta 10w viskoziteyi korumayaması daha da incelmesinden ötürüdür, 10w30 yağ kışın daha iyidir ama yazın 10w40 yağ yüksek sıcaklıkta 10w viskoziteyi daha iyi koruyabilir.

  14. #14
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Bence asıl mesele tam sentetik, yarı sentetik ve mineral? Motorumuz için hangisi doğru? Krank yataklı ise hangisi, bilyalı ise hangisi?

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence asıl mesele tam sentetik, yarı sentetik ve mineral? Motorumuz için hangisi doğru? Krank yataklı ise hangisi, bilyalı ise hangisi?
    Hocam bu mesele edilecek birşey değil , kullanılacak yağın özelliği üreticinin motorla verdiği el kitabında yazar , yağ üreticilerinin sitelerinde de yazar , bizim için mesele edilecek tek konu var satın aldığımız yağ orijinal mi değil mi ? kullanılmış yağları toplayıp popüler markaların kutusunda tekrar piyasaya veriyorlar , inan bana bir motordan çıkan yağı olduğu gibi başka bir motora koy hiçbir zararı olmaz ama rengini açmak için ekledikleri solüsyonlar kısa sürede ciddi zarar veriyor..

  16. #16
    Atacan KSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Multistrada V2
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alırken ayrı kullanırken ayrı para harcıyoruz bide off yağı suyu ne kullansak derdiyle keyfimizi bozmayalım , Honda nın Bmw nin mühendisleri kafaya taksın kardeşim , az tüketsin , uzun ömürlü olsun , uygun fiyatlı olsun çok satsın derdiyle gece gündüz arge yapsınlar :D
    Honda, BMW'yi bilmem ama Ducati'deki arkadaşlar arge'yi yapıp kullanma klavuzunun 247. sayfasına koymuşlar

    Ducati prescribes the only use of SAE 15W-50/JASO MA2 oil and recommends the use of Shell Advance DUCATI 15W-50 Fully Synthetic Oil.
    VELOKSK

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu mesele edilecek birşey değil , kullanılacak yağın özelliği üreticinin motorla verdiği el kitabında yazar , yağ üreticilerinin sitelerinde de yazar , bizim için mesele edilecek tek konu var satın aldığımız yağ orijinal mi değil mi ? kullanılmış yağları toplayıp popüler markaların kutusunda tekrar piyasaya veriyorlar , inan bana bir motordan çıkan yağı olduğu gibi başka bir motora koy hiçbir zararı olmaz ama rengini açmak için ekledikleri solüsyonlar kısa sürede ciddi zarar veriyor..
    Şaka gibi. Kullanılmış yağı ambalajlayıp sıfır diye satmak!

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Bizde Yamalube mantığında Elf Vent Vert diye bir yağ var. Yıllardır konuşmadığım Fransızcam beni yanıltmıyorsa vent vert, yeşil rüzgar demek. Neden böyle totoş bir isim bulmuşlar bilemiyorum.

    Yeni kitapçıklarda bu marka yağ mı tavsiye ediliyor bilmiyorum ama benim eski motorun kitapçığında "10-40 yapıştır geç" diyor. Ancak alta da not yazmışlar, mealen "Biz çoğu ortam için 10-40'ı tavsiye ediyoruz ama senin memlekette hava koşulları farklı olabilir, ona göre farklı vizkozitede yağ kullanabilirsin, sonra bıdı bıdı yapıp biz Japonları bunaltma"



    M.balibey bunu beğendi.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı Atacan KSK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda, BMW'yi bilmem ama Ducati'deki arkadaşlar arge'yi yapıp kullanma klavuzunun 247. sayfasına koymuşlar

    Ducati prescribes the only use of SAE 15W-50/JASO MA2 oil and recommends the use of Shell Advance DUCATI 15W-50 Fully Synthetic Oil.
    Reklam kokan hareketler

    Hepimiz biliuoriz ki en iyi yag putoline!

    114 kisilik dev bir firma,shell i cok pis tokatlar,her turlu !

  20. #20
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    yazları zeytin ; yağı kışları kuyruk yağı; sonbahar ve ilkbaharda hindistan cevizi yağı diyorum ben. 10W40 adamdır , Honda'nın civciv cıbırlarına yarı sentetik diğerlerine tam sentetik.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)