Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet terleme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Herkese merhaba
    Yag sogutmali ns160 motorum var bugun hastaneden geldigimde motorda terleme oldugunu farkettim .bu sekilde kullansam sorun olur mu?



    1996furkan ve levend84 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Bajaj boxer kullanırken bende de aynı sorun vardı benden kaynaklanmıştı sebebi aynımıdır bilmiyorum motora yeni başladığım da çok sıkıyordum yüksek devir kullanıyordum tavsiyem: motoru sıkmayın bağırtmadan kullanın , sorunun cevabına gelecek olursa çok büyük bir sorun değil ama müsait olduğunuz ilk vakitte baktırmanızda fayda var şöyle söyliyim o motor benden sonra başkasında da 15.000 km yaptı bir sorun çıkarmadı sizde çıkartır mı bilemem ama

    edit:ustaya baktırmıştım oraya macun gibi birşey sürmüştü ama iflah olmamıştı halen yapıyordu terleme contalarda sorun olup olmadığını sormuştum contalar sağlam demişti.

  3. #3
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Soker ilaclariz sorun olmaz dedi ama ben kullanmaya devam ediyorum.Yarin da odemise gitme durumum vardi tedirgin oldum bayagi diger motosiklet tamirde oldugu icin hersey buna kaldi
    1996furkan bunu beğendi.

  4. #4
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Çok aşırı bir kaçak gibi görünmüyor. Yağ seviyesi konrolü, gerekirse ekleme yapıp yola gidebilirsiniz. Yine de ustanıza bir sorun. Özellikle Çin ve Hint motorlarında bu durum görülüyor. TVS RTR 200'de de yüksek devir çevirince bu durumla karşılaşanlar var.
    1996furkan ve tecrube0 bunu beğendiler.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok aşırı bir kaçak gibi görünmüyor. Yağ seviyesi konrolü, gerekirse ekleme yapıp yola gidebilirsiniz. Yine de ustanıza bir sorun. Özellikle Çin ve Hint motorlarında bu durum görülüyor. TVS RTR 200'de de yüksek devir çevirince bu durumla karşılaşanlar var.
    60K ya yaklaşan 4 sene once 0 km aldigim Rtr180 de bu durumla hiç karşilaşmadim,yeri geldi agustos sicaginda dip gaz km lerce sürdüm kesinlikle terleme yapmadi..

    Hee,şöyle bir durum da var

    Ben 0 km alip 500 km sonra,tork anahtariyla tüm cevre civatalarini elden geçirmiştim.

    Kendi motorum olan tvs den ornek verirsem,

    Zamaninda hint forumundan tvs fabrikasinda muhendis olan biriyle tanismistim

    Sagolsun teknik her konuda yardimci oldu.

    Tvs bloklari ve diger parçalar dar tolerans ile uretildigi icin 10w30 tam sentetik harici baska viskozite de yag kullanma demisti.kalin yag terlemeye sebep olacagindan bahsetmisti.zaten el kitabida 10w30 tam sentetik yag oneriyor.
    tommygun, ufoz, tecrube0 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Civatası gevşemiş olabilir, eğer içinize sinmiyorsa contasını değiştirin. Hazır açılmışken subapların boşluklarını kontrol ediniz.
    tecrube0 bunu beğendi.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ben 20000 km neredeyse yere yağ dökerek kullandım. Yağ seviyesini düzenli kontrol edip eksik varsa ilave etmek sağlıklı olacaktır. Motosikletlerimizde bloğun sürekli ısınması, soğuması contaların, keçelerin zamanla özelliğini yitirmesine sebep olabiliyor. Bu da terleme, kaçak gibi sızıntılara neden oluyor.
    tecrube0, levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 20000 km neredeyse yere yağ dökerek kullandım. Yağ seviyesini düzenli kontrol edip eksik varsa ilave etmek sağlıklı olacaktır. Motosikletlerimizde bloğun sürekli ısınması, soğuması contaların, keçelerin zamanla özelliğini yitirmesine sebep olabiliyor. Bu da terleme, kaçak gibi sızıntılara neden oluyor.
    Yerde damlalar halinde yağ varsa bilin ki tommy reis oradan geçmiş

    Abi şaka bir yana,hala çözemedin şu kaçirmayi.
    tecrube0, espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerde damlalar halinde yağ varsa bilin ki tommy reis oradan geçmiş

    Abi şaka bir yana,hala çözemedin şu kaçirmayi.
    800 km ve 2 hafta önce çözdük çok şükür. Devir daim pompasının keçe ve oringleri eskimiş oradan kaçırıyormuş. Yeniledik, toparladık, şu an mis.
    espresso, Kural [ Z ], levend84 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Hepiniz cok sagolun.civata sıkma meselesi benim de aklıma geldi ama cesaret edemedim.subap ayarı 10000 km de yapilmisti suan 18000 civarinda motor. Yag seviyesine bakarak kullanmaya devam aksam balata spreyi sıkıp temizleyecegim takip etmek icin.

  11. #11
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60K ya yaklaşan 4 sene once 0 km aldigim Rtr180 de bu durumla hiç karşilaşmadim,yeri geldi agustos sicaginda dip gaz km lerce sürdüm kesinlikle terleme yapmadi..

    Hee,şöyle bir durum da var

    Ben 0 km alip 500 km sonra,tork anahtariyla tüm cevre civatalarini elden geçirmiştim.

    Kendi motorum olan tvs den ornek verirsem,

    Zamaninda hint forumundan tvs fabrikasinda muhendis olan biriyle tanismistim

    Sagolsun teknik her konuda yardimci oldu.

    Tvs bloklari ve diger parçalar dar tolerans ile uretildigi icin 10w30 tam sentetik harici baska viskozite de yag kullanma demisti.kalin yag terlemeye sebep olacagindan bahsetmisti.zaten el kitabida 10w30 tam sentetik yag oneriyor.
    Enteresan bilgi.
    O zaman benim xpulse 10w40 yağ yüzünden terleme yapıyor olabilir.
    10w30 full sentetik yağ bakayım. Kitapçık 10w30 diyor.

    Terleme bölgesindeki yağı balata spreyiyle temizlemek uygun mu?

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enteresan bilgi.
    O zaman benim xpulse 10w40 yağ yüzünden terleme yapıyor olabilir.
    10w30 full sentetik yağ bakayım. Kitapçık 10w30 diyor.

    Terleme bölgesindeki yağı balata spreyiyle temizlemek uygun mu?
    Abi konuyla birebir alakalı değil ama 1 ay önce 3 tane 1'er lt 10-40 yarı sentetik yağ aldım internetten. Adamlar öyle bir paketlemişler ki taşıma esnasında yağlardan birinin kutusu aşağıdan hafiften çatlamış, gözle bile görülmüyor çatlak. Buna rağmen o yağ, o gözle görülmeyen çatlaktan dışarı sızıyordu. Çareyi yağ kutusunu baş aşağı koymakta buldum. Düşün bir de blok ısınınca o yağ da onunla beraber ısınacak, incelecek ve en ufak bir çatlaktan dışarı sızacaktır.
    ufoz bunu beğendi.

  13. #13
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi konuyla birebir alakalı değil ama 1 ay önce 3 tane 1'er lt 10-40 yarı sentetik yağ aldım internetten. Adamlar öyle bir paketlemişler ki taşıma esnasında yağlardan birinin kutusu aşağıdan hafiften çatlamış, gözle bile görülmüyor çatlak. Buna rağmen o yağ, o gözle görülmeyen çatlaktan dışarı sızıyordu. Çareyi yağ kutusunu baş aşağı koymakta buldum. Düşün bir de blok ısınınca o yağ da onunla beraber ısınacak, incelecek ve en ufak bir çatlaktan dışarı sızacaktır.
    İlginç.
    Şimdi ben 10w30 kullanırsam daha çokmu terleyecek.
    Anlamadım.

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enteresan bilgi.
    O zaman benim xpulse 10w40 yağ yüzünden terleme yapıyor olabilir.
    10w30 full sentetik yağ bakayım. Kitapçık 10w30 diyor.

    Terleme bölgesindeki yağı balata spreyiyle temizlemek uygun mu?
    Yağ kendi başina bir muhendislikdir.

    Hatta,kalin viskozite yağin ve ince viskozite bir yagin,isi transferi,yag buhari vb gibi reaksiyonlari farkli.


    Kitapcigi ne diyorsa uyun,deneyin bakalim sonuc ne olacak.

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Terleme yağın cinsinden yapmaz..Conta ile alakalı bir durum... Fotoda conta kalınlığı bir hayli fazla gözüküyor..Daha önce değişmiş mi bilgin var mı ?.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlginç.
    Şimdi ben 10w30 kullanırsam daha çokmu terleyecek.
    Anlamadım.
    10-40 daha ince, terleme potansiyeli varsa 10-40 ile daha fazla terler bence.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Terleme yağın cinsinden yapmaz..Conta ile alakalı bir durum... Fotoda conta kalınlığı bir hayli fazla gözüküyor..Daha önce değişmiş mi bilgin var mı ?.
    Yapar hocam,

    Konudaki 10w40 -10w30 ciddi anlamda fark yaratmasada,

    20w40
    15w50
    10w60 vb kalin yağlarin basinçlari farkli oldugundan,silindir ve karter basinçlarini dogrudan etkileyen bu durum,sizdirma ve terlemeye elverisli zemin hazirlar.

    Hatta kalin viskozite bir yag kompresyon basincini bile etkiler.

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    İnsan her gün yeni birşey öğreniyor. Biraz araştırdım da 10-40 , 10-30'a göre daha kalınmış. Bilmediğimden kaynaklı yanılttığım için kusura bakmayın.
    levend84 bunu beğendi.

  19. #19
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsan her gün yeni birşey öğreniyor. Biraz araştırdım da 10-40 , 10-30'a göre daha kalınmış. Bilmediğimden kaynaklı yanılttığım için kusura bakmayın.
    Iş yorgunluğun dandir abi canin sagolsun

  20. #20

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Yağlara falan girmeden başka bir bilgi vermek istiyorum. Pulsar NS160'lar zorlamaya gelmeyen makineler. Sürekli tapa gaz gidersen o blok kaldırmıyor maalesef. Yağ konularında ve diğer tüm mekanik konularda @levend84 hocamın bilgisine güvenirim. Fakat senin sorununun yağdan çok o bloğu sürekli sıkıştırmandan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sürüş tarzını değiştirmen gerektiği kanısındayım.
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)