Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Dik Yokuşta İniş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı ön tekere binen yük daha çok olduğu için ön fren düz yolda olduğundan daha fazla tutar ve daha çabuk durdurur. Burada dikkat edilmesi gereken fazla frenleme yapmayıp arka tekeri yerde tutacak kadar basma kuvvetini sağlamak. Çok fren ve imve, sizin önce stoppie sonra da takla atmanıza neden olabilir.
    Bu cümle yanlış anlaşılmasın,ekleme yapalım; burada motor yokuş aşağı daha çabuk durur demek istemedim, ön frenin etkinliği artar demek istedim. Yerçekimi tabi ki aleyhte çalıştığı için durma mesafesi uzar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Katilin eline düşmüşsün.
    Ehliyetini aldıktan sonra bildiğin her şeyin yanlış olduğuna kendini inandır ve doğru düzgün bir yerden eğitim al. Sen şu an bu okuduklarınla kafanda kursu slsen de, kas hafızan oluşuyor bu yanlışlar içerisinde.

    Ön fren öcü değildir. Motosikleti durduran yegane şeydir kendisi ve üstünde cıbıl cıbıl durduğumuz bir aletin durabilmesi hemen her şeyden önemli. Bu gibi saçma sapan olaylar yüzünden trafikteki insanların %90'ı motosikletinin freninden bi-haber. Köpek gibi durabilinecek yerlerde tatsız kazalar oluyor bu nedenle.

  3. #23
    erdem. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2022
    Şehir
    Balıkesir
    Tekrardan herkese merhaba,

    Az önce kurstan çıktım eve geldim. Dün ve bugün paylaştığınız tecrübelere dayanarak aynı yokuşu 1. viteste, tatlı tatlı arka frene basarak çiçek gibi indim. Hiçbir sorun yaşamadım bu sefer kontrol tamamen bendeydi. Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için. MT07'de çok keyifliymiş bu arada, dün kullandığım 150cc motordan daha çok güven verdi. 🤣🤣

  4. #24
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yarım saat önce Çemberlitaş-Kadırga arasını Gedikpaşadan indim.
    Bu başlıktaki yokuş oraya göre düz bir zemin denebilir.
    İndiğim yokuş sanırım %30-40 arası bir meyilde. Bir ara ölçeceğim.
    Telefonda ölçüm varmış sanırım.

    İkinci viteste tatlı tatlı ön ve arka fren dokunuşlarıyla sürekli iniyorum o yokuşu.

    Fakat bir keresinde aynı yerde sabunlu suya denk gelmiş, düşmemiş ama fena kaymıştım.

    Esasen sorunumuz asfalttan ziyade dizel araçlarla ilgili olabilirmi ?

    Ülkede çok fazla dizel araç var. Ve bunlar egzozdan çok fazla yağ atıyor asfalta.

    Denemesi bedava. Aynı yolda, ışıkta ve ışıktan 40-50 metre sonra ayağınızı yere sürtün.
    Işıkların olduğu yerlerde diğer bölümden çok daha fena halde kaydığını göreceksiniz.

    espresso ve DickName bunu beğendiler.

  5. #25
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarım saat önce Çemberlitaş-Kadırga arasını Gedikpaşadan indim.
    Bu başlıktaki yokuş oraya göre düz bir zemin denebilir.
    İndiğim yokuş sanırım %30-40 arası bir meyilde. Bir ara ölçeceğim.
    Telefonda ölçüm varmış sanırım.

    İkinci viteste tatlı tatlı ön ve arka fren dokunuşlarıyla sürekli iniyorum o yokuşu.

    Fakat bir keresinde aynı yerde sabunlu suya denk gelmiş, düşmemiş ama fena kaymıştım.

    Esasen sorunumuz asfalttan ziyade dizel araçlarla ilgili olabilirmi ?

    Ülkede çok fazla dizel araç var. Ve bunlar egzozdan çok fazla yağ atıyor asfalta.

    Denemesi bedava. Aynı yolda, ışıkta ve ışıktan 40-50 metre sonra ayağınızı yere sürtün.
    Işıkların olduğu yerlerde diğer bölümden çok daha fena halde kaydığını göreceksiniz.

    Küçük bir hata var, o yağı egzozdan atmıyor. Genellikle şanzıman, diferansiyel ve motor keçelerinden hatta bazen çatlak karterden akıtıyorlar.

    Bazıları bu yakıt fiyatlarına rağmen yakıt akıtıyor. Adamlar inadına yaptırmıyor çünkü hiçbir yaptırımı yok. Muayenede dahi "hafif kusur" olarak sayılıyor, haliyle yağ-yakıt kaybı masrafı ciddi miktara gelene kadar tamire girmiyor, olan da bize oluyor.

    Sorun dizel araçlara özel de değil. Genellikle eski model bakımsız araçlar, Tofaş kuş serileri, Renault ve Fiat' ın (özellikle eski) birçok modeli, hafif-orta ve ağır ticari araçların hemen hepsi bu sorundan muzdarip. Sahibiyle de konuşsanız cevap "Yeni yaptırdım yine aynı" oluyor ki adam genellikle yalan söylemiyor. Piyasada kalitesiz yan sanayi ve beceriksiz ustacık dolu oldukça, ortalama gelir oranı düzelmedikçe iyileşme olmaz. Hatta bu mantıkla söyleyebilirim ki, zaman ilerledikçe yollarda daha da fazla yağ artığı ile karşılaşıcaz.
    ufoz bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı erdem. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan herkese merhaba,

    Az önce kurstan çıktım eve geldim. Dün ve bugün paylaştığınız tecrübelere dayanarak aynı yokuşu 1. viteste, tatlı tatlı arka frene basarak çiçek gibi indim. Hiçbir sorun yaşamadım bu sefer kontrol tamamen bendeydi. Çok teşekkür ederim değerli bilgileriniz için. MT07'de çok keyifliymiş bu arada, dün kullandığım 150cc motordan daha çok güven verdi. ����
    Sen birde tekere kalkarken veya arka tekeri pati çektirirken gör o aleti

  7. #27
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu kim öğretiyor bilmiyorum ama açık söyleyeyim bol bol küfür ettim burada. Her hızda ön fren kullanabilirsiniz, aksini gerektiren durumlar haricinde (yolda buzlanma, kumlu zeminde viraj, mıcırda viraj v.b) ön fren her zaman kullanılır.
    Hocam eminmisiniz? Aşağıdaki eğitim videosunu lisanslı motosiklet eğitmeni Mustafa Zeki Özşahin çekmiş. Dakida 1:45'den itibaren izleyebilirsiniz. Yavaşken arka fren(20 km/h altı), hızlıyken her iki fren demiş. Acemileri en çok düşürenin ön fren olduğu düşünüldüğünde acemilere bunu tavsiye etmek yanlış değil gibi.

    Kurs hocası kapalı alan çalışmalarında 30m hızlanma ve 30 m. yavaşlama bölümü haricinde 20 km/h geçilmediği için ve ayrıca 8 çizerken kesinlikle ön fren kullanılmadığı için ön fren kullanma demiş olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=_Te8EoNhS58

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Çok düşük hızda giderken gidon düz, bakış ilerideyse ön fren sıkmak tabi ki sizi düşürmez ama gidon sağa-sola biraz fazla dönük olsun sadece ön fren kullanımı sizi düşürebilir. Belli bir hızın üstünde gidonu o derece çevirmek imkansıza yakın olduğu için elbet sadece ön frenle düşmezsiniz.

  9. #29
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam eminmisiniz? Aşağıdaki eğitim videosunu lisanslı motosiklet eğitmeni Mustafa Zeki Özşahin çekmiş. Dakida 1:45'den itibaren izleyebilirsiniz. Yavaşken arka fren(20 km/h altı), hızlıyken her iki fren demiş. Acemileri en çok düşürenin ön fren olduğu düşünüldüğünde acemilere bunu tavsiye etmek yanlış değil gibi.

    Kurs hocası kapalı alan çalışmalarında 30m hızlanma ve 30 m. yavaşlama bölümü haricinde 20 km/h geçilmediği için ve ayrıca 8 çizerken kesinlikle ön fren kullanılmadığı için ön fren kullanma demiş olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=_Te8EoNhS58
    Eminim. Ben de lisanslı motosiklet eğitmeniyim, konu lisans ise sorun yok. Link eklediğiniz için videoyu izledim. Açıkça belirtiyorum, adamın o "hızlıyken yavaşken freni şöyle kullanacaksınız" anlatımı safsatadan ibaret. Klasik sürüşte frenleme kombine yapılır. Milisaniye fark ile arka frene önce basılması koşulunu yerine getirmeye çalışarak ön ve arka fren birlikte uygulanmaya başlanır, durma söz konusu ise durana kadar öyle devam edilir.

    Ayrıca vatandaşın anlattıklarının sadece kendi motosikletine odaklı olduğunun altını çizmek isterim. İsterseniz birkaç video da ben çekip konuyla ilgili ekleyebilirim. Her kafadan bir ses çıkmış olur, insanlar belki benim de videolarımı izler de fikir sahibi olur(harikayım ya, böbür böbür...)

    Şaka maka, aslında video editle ilgilenen biri olsa bol bol video çekebiliriz. Şu sıra yine bir motosiklet topluyorum, bundan önce de iki tane daha topladım ama hiç videoları çekilmedi. Sırf video editle uğraşmak istemediğimden. CBF150 Cafe Racer Projesi biteli o kadar oluyor, daha son çekilmiş videoları ve yolda çekilmiş videosu dahi eklenmedi. Açıkçası uğraşamıyorum

  10. #30

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Eğimde ön fren kullanımıyla ilgili bir ufak dek daha yapmak istedim. Ön freni hafif yüklemiş şekilde gelirseniz, ani bir durumda da çok daha iyi bir fren yapabilirsiniz. Bu her durum için geçerli ama yokuş aşağı zaten frende gelineceği için belirtmek istedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam eminmisiniz? Aşağıdaki eğitim videosunu lisanslı motosiklet eğitmeni Mustafa Zeki Özşahin çekmiş. Dakida 1:45'den itibaren izleyebilirsiniz. Yavaşken arka fren(20 km/h altı), hızlıyken her iki fren demiş. Acemileri en çok düşürenin ön fren olduğu düşünüldüğünde acemilere bunu tavsiye etmek yanlış değil gibi.

    Kurs hocası kapalı alan çalışmalarında 30m hızlanma ve 30 m. yavaşlama bölümü haricinde 20 km/h geçilmediği için ve ayrıca 8 çizerken kesinlikle ön fren kullanılmadığı için ön fren kullanma demiş olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=_Te8EoNhS58
    Acemileri en çok düşürenin ön fren olmasının sebebi, böyle böyle insanları ön frenden soğutmaları, korkutmaları sonucu insanların ön fren sıkmayı bilmemeleri. Şakasız litrelik makinalarla gezen tozan binlerce km yol yapan bir sürü insan tanıdım. Ortak noktaları, ilk gerçektenden sıkı bir frene ihtiyaç duydukları günlerde kaza yapmış olmaları.

    Honda kapalı alanda sırf bul oluşmasın diye parkurun sonunda düzlükte ön fren sıktırtıyor mesela. Gerçekten eğitmek istenilince bir fark yaratılabiliyormuş.

    Ön fren candır arkadaşlar. Kullanın, kullandırın. =)

  11. #31
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğimde ön fren kullanımıyla ilgili bir ufak dek daha yapmak istedim. Ön freni hafif yüklemiş şekilde gelirseniz, ani bir durumda da çok daha iyi bir fren yapabilirsiniz. Bu her durum için geçerli ama yokuş aşağı zaten frende gelineceği için belirtmek istedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------



    Acemileri en çok düşürenin ön fren olmasının sebebi, böyle böyle insanları ön frenden soğutmaları, korkutmaları sonucu insanların ön fren sıkmayı bilmemeleri. Şakasız litrelik makinalarla gezen tozan binlerce km yol yapan bir sürü insan tanıdım. Ortak noktaları, ilk gerçektenden sıkı bir frene ihtiyaç duydukları günlerde kaza yapmış olmaları.

    Honda kapalı alanda sırf bul oluşmasın diye parkurun sonunda düzlükte ön fren sıktırtıyor mesela. Gerçekten eğitmek istenilince bir fark yaratılabiliyormuş.

    Ön fren candır arkadaşlar. Kullanın, kullandırın. =)
    Biraz farkli konularda kaldi sanki konusma? Suanki motorumun fren gucunu test etmekten sadistik bir zevk aldigim icin bos yollarda allah ne verdiyse abaniyorum on frene. Yine de evin onunde park edecekken yada isiklarda durmaya yakin on fren kullanmanin bir faydasini gormuyorum.

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz farkli konularda kaldi sanki konusma? Suanki motorumun fren gucunu test etmekten sadistik bir zevk aldigim icin bos yollarda allah ne verdiyse abaniyorum on frene. Yine de evin onunde park edecekken yada isiklarda durmaya yakin on fren kullanmanin bir faydasini gormuyorum.
    Şöyle bir fayda görebilirsin, elindeki kasların manetle olan ilişkisi gelişir. Sürekli sadece abandığında ön fren yaparsan, elin sadece o manetin ümüğünü sıkmayı öğrenir, bu da kaza yapmana sebep olur. Eğer düşük hızlarda küçük müdahaleleri öğretmezsen eline, herhangi bir acil durumda küçük bir fren bırakma refleksini gösteremeyebilir elin.

    Yani zararı yokken bir taşıtın ana hız düşürücüsünü kullanmak için bir sebep bulmak gerekli mi bilmiyorum ama, yukarıdaki yaklaşım faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Tekrar yapılmayan bir şeyi ani refleks gerektiren anlarda yapmak pek mümkün değil.

    Konu da ön fren kullanımı ve yanlışların eğitim kurumlarında öğretiliyor olması değil miydi ben neyi farklı yere götürdüm anlamadım sanırım

  13. #33
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı erdem. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba herkese,

    Bugün ilk motosiklet dersimi aldım, A ehliyetine yazılmıştım fakat deneyimim olmadığı için ilk gün 150cc ile başladım. Yaklaşık 2 saat parkur içerisinde döndükten sonra, iyice debriyaja ve viteslere alıştıktan sonra trafiğe çıktık. Her şey çok güzel gerektiği yerde hızlanıp gerektiği yerde yavaşlayabildim fakat sıkıntı yaşadığım tek bir nokta oldu; yokuş aşağı iniş. Yokuş bayağı dik bir yokuş, benim de ilk hatam şurada ortaya çıktı, motor freninde motor çok ses çıkardığı için endişelenip debriyaja asıldım bu sefer yokuş aşağı iyice hızlanmaya başladım. Arka freni yokladığımda motosikletin arkası iyice atmaya yan vermeye başladı. Zaten kurs motosikleti olduğu için lastikler kabak durumda yolu çok tutmuyor, ben her frene bastığımda (4 kez) motorun arkası attı. ABS olmadığı için ön freni kullanma demişti hoca ama artık baktım iyice hızımı almışım gidiyorum duracak gibi değilim, ön arka kombine fren yaptım çok hafif bir şekilde ve yokuş sonundaki viraja girebilecek kadar hızımı düşürdüm.

    Şimdi tecrübeli abilerime kardeşlerime asıl sorum şu olacak, ben yokuştan inerken önümde benden yavaş bir araç olsaydı veya yokuşun ortasından bir yerden bir araç, bir insan yola atlasaydı %100 kaza geçirmiş olacaktım. Toplam eğitim sürem 4 gün olacak, kalan 3 gün 700cc mt-07 ile eğitim alacağım. Benim tek çekindiğim nokta bu dik yokuş, burayı en rahat şekilde nasıl inebilirim ne yapmam gerekiyor. Maksimum ne kadar süratte olmam gerekiyor acil durumlarda hızlı ve güvenli tepki verebilmek için. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.

    Yokuşun görsellerini ekliyorum.

    https://www.hizliresim.com/r2p1mqs

    https://www.hizliresim.com/q0ijze6

    https://www.hizliresim.com/j8rvibv

    Edit: Güzergahı göstermek için kurs hocası arabayla önden gidiyordu o yüzden görmedi, indiğimizde de hocam böyle böyle bir durum yaşadım diye belirttim sadece debriyaja basma dedi o kadar.
    - Resimlerde dik bir yokuş yok.
    - Hocanızın fren konusunda size ne söylediğini kendisine bir daha sorun bence. Yanlış anlamış olabilirsiniz. Trafikte değilde kapalı alan çalışmasında(8 çizerken) "ön fren kullanma" demiş olabilir mi? Çünkü, 8 çizerken ön fren kullanımı dengenin bozulmasına ve düşmene neden olabilir. Belli başlı istisnalar dışında ön fren kullanmaya mecbursunuz. Özellikle yokuş aşağı inişlerde ağırlığın ön tekere transferi nedeniyle ön fren daha etkilidir. Ön fren dozlamasını başarılı bir şekilde yapmayı öğrendiğinizde ön teker kilitlenmez düşmenize neden olmaz. Ön fren durdurur. Arka fren yardımcıdır.

    Aşağıdaki videolarda frenleme konusu anlatılıyor. 2. videoda yokuş yukarı ve yokuş aşağı frenleme de anlatılıyor. Ön fren kullanmayın denilen durumlar da var. Tekrar tekrar İzlemende fayda var.

    https://www.youtube.com/watch?v=eFWZ1VE72rA

    https://www.youtube.com/watch?v=XHSCES3D_eg

  14. #34
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Yokuşçuları Japonyanın en dik köprüsü olan Eshima Ohasi'den inişe bekliyoruz


    .
    .
    Bu arada köprünün eğimi %6.1
    Özetle sadece 3.5° civarında bir eğim açısı var.
    Hani 45° açılı yokuşu çıktım falan diyoruzya, sanırım ifadeleri yanlış kullanıyoruz.
    Örneğin %30 eğim dediğimizde, eğimin açısı yaklaşık 17° dir.

    45° lik bir açıdan bahsettiğimizde, %100 lük bir eğimden bahsediyoruzdur

  15. #35
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuşçuları Japonyanın en dik köprüsü olan Eshima Ohasi'den inişe bekliyoruz

    http://youtu.be/lC4LNAzhFRU
    .
    .
    Bu arada köprünün eğimi %6.1
    Özetle sadece 3.5° civarında bir eğim açısı var.
    Hani 45° açılı yokuşu çıktım falan diyoruzya, sanırım ifadeleri yanlış kullanıyoruz.
    Örneğin %30 eğim dediğimizde, eğimin açısı yaklaşık 17° dir.

    45° lik bir açıdan bahsettiğimizde, %100 lük bir eğimden bahsediyoruzdur

    İstanbulda kulaksizdan okmeydanina cikan bir yokus var abartmıyorum.herhangi bir minibus dursun tekrar cikmasi için asagi inmesi gerekir

  16. #36
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbulda kulaksizdan okmeydanina cikan bir yokus var abartmıyorum.herhangi bir minibus dursun tekrar cikmasi için asagi inmesi gerekir
    Bu tür çok yokuş var.

    Barbaros bulvarı örneğin. Eğimi %8 civarıydı sanırım.
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür çok yokuş var.

    Barbaros bulvarı örneğin. Eğimi %8 civarıydı sanırım.
    Her yeri %8 değil, darphaneye kadar olabilir ama daha yukariya ciktikca egim azaliyor Barbarosta
    espresso bunu beğendi.

  18. #38
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her yeri %8 değil, darphaneye kadar olabilir ama daha yukariya ciktikca egim azaliyor Barbarosta
    Genelde yokuş bilgisi verilirken en yüksek değer veriliyor. Barbarostada eğim değişiyor ama en dik yerde %8.
    espresso bunu beğendi.

  19. #39
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür çok yokuş var.

    Barbaros bulvarı örneğin. Eğimi %8 civarıydı sanırım.
    Barbaros bulvari cok zorlayan bir yer gibi gelmiyor bana açıkçası.

    Kalkarken debriyaj yeme ihtimali olan yerlerden cok gecince insan zorlanmıyor
    Yokus sorunu olan İzmir'e gelsin Bayraklı'da fuat edip baksı dan cengizhan mahallesine ordan muhittin erener den refik Şevket ince tepekuleye inerek kucuk bir turla sorununuzu asabilirsiniz

    Yokusta izmir 'i tek geciyorum

  20. #40

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    İzmir’de en güzel yokuş Evka-3 profesörler sitesini geçince yukarıya çıkan dik bir yer var. Nasıl gözümde canlandırdıysam her çıkışımda motor ön kaldıracak sanırdım. Kurye motorlarının arkası yüklü olduğu için hep stres yaşardım.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)