Arkadaşlar soru belki biraz ilginç gelebilir, ama cevaplarınız her zamanki gibi benim için değerli.
Soru şu: "Parça kalitesi" olarak Yamaha'ya yüz üzerinden kaç verirsiniz, CFmoto'ya yüz üzerinden kaç verirsiniz...
Teşekkürler.
Arkadaşlar soru belki biraz ilginç gelebilir, ama cevaplarınız her zamanki gibi benim için değerli.
Soru şu: "Parça kalitesi" olarak Yamaha'ya yüz üzerinden kaç verirsiniz, CFmoto'ya yüz üzerinden kaç verirsiniz...
Teşekkürler.
Merakla bekliyorum cevaplari. Ön siradan yerimizi alalim![]()
soruya bak allahım yarabbim.neyin kafasını yaşıyorsun sen ? ne içiyorsan söylede bizde şu kafayı yaşayalım.mondial bı tık daha önde
Aradaki kalite farkini aciklamak icin sadece malzeme kalitesini konusmak yanlis olur bence.
Iscilik te en az malzeme kalitesi kadar onemlidir. Yolda giderken motor ortadan ikiye catlamiyor sonucta. Ama soyle dusunelim, bi motosikleti birara getiren atiyorum 1000 farkli parca varsa, o parcalari biraya getiren insan unsuru var.
Kaldi ki bazi yamaha modellerinde mekanikte kullanilan kritik malzemenin dandik olusundan motor tamiri videosu paylasan butun ustalar bahsediyor. Hatirlamiyorum simsi ne parcasi sallamayim.
Iscilik cok onemli cok.Aradaki farkin buyuk sebebi iscilik bence.
Yamaha’ya yaklaşması mümkün değil. Karşılaştırmak bile pek doğru diyemem. Yamaha 100 puansa, CF 60 puanı geçmez. Her zaman derim, bir şey ucuzsa hayrına ucuz değildir. Malzeme kalitesinden, işçilikten, argeden, mühendislikten, aracın test süreçleri gibi kriterlerden kırpılmıştır. CF motoda çalışan mühendis ile Yamaha’da çalışan mühendis bile akademik açıdan ve tecrübe olarak aynı donanım ve bilgi birikimine sahip değildir.
Malzeme kalitesi ürünün fiyatı ve kullanım amacı ile alakalıdır.
Markaların kendi ana üretim tesisleri dışında ürettiği ürünle genelde merkez ülkeden gelen ürünler kadar kaliteli olmazlar.
Giriş sınıfı 4000 euro
Orta sınıf 7000 euro
Yüksek sınıf 1000 euro
Her fiyatın malzeme ve işçilik kalitesi farklı olacaktır. Yani Japon, Avrupalı, Çinli fark etmeksizin 250CC bir motosikletten
beklentimiz aşağı yukarı aynı ölçüde olmalıdır. Önemli olan Honda, Yamaha ve BMW gibi markların Türkiye' de aracısız bulunmaları
ve müşteri sorunlarına, kronik sorunlara, iadelere nispeten cevap vermeleridir.
Örnek veriyorum. Honda CB1000R ' ı Japonya' da CB650R Tayland' da üretir.
CB1000R boyasızla, birleşim noktalarıyla ve kaynak kalitesi ile o kadar kusursuz görünür ki. Sanat eseri gibidir.
CB650R dışardan benzer gözükür. Ama yakına gelince aralarında ki fiyat farkını anlarsınız. En basit örneği.
Atası 600 hornet bloğunu revize bir halini kullanmasına rağmen hornet te olmayan titreşim CB650R da kronik olarak vardır. ( CB650F'de de vardı )
Avrupalı bir üreticiden bahsedelim. KTM mesela. KTM 690 ve üstü motosikletleri Avusturya' da üretti. 125-200-250-390 serileri Hindistan' da üretildi.
690 dan yukarıda olan bütün modellerin sağlamlığı performansı malzeme kalitesi çok üst seviyede. Ancak 390 ve altı serilerde çok fazla kronik
sorun oldu. Bu forumda bu konular ilgili çok başlık var ayrı ayrı yazmaya gerek yok.
Konu başlığında ki Yamaha hakkında konuşmak gerekirse. Küçük CC Asya pazarını göz önünde bulundurmazsak bir süredir.
Genel satışlarda Avrupa ve USA'ye hükmediyor. CP2 nin inanılmaz başarısı. R25 nin her pazarda çok satması gibi.
Xmax in ve Nmax in avrupa' da resmi parmak arası terlik olması gibi. Ama Yamaha' nın da burada bazı handikapları oldu.
İlk gelen MT07' lerin boya ve işçilik kalitesi. R25' in ilk 2 yıl kol çıkarması piyangosu.
Çünkü R25 Japonya' da değil. Endonezya da üretiliyordu. İşte handikap bu. Yeni kasa XMAX 250 ilk yıl 2018' de Endonezya' da üretildi.
Bazı montaj problemleri yaşandı. Satışlar yüksek olduğu için üretim hemen Fransa' ya kaydırıldı.
Günümüzde CF Moto ve Benelli' yi Çinli üretici algısına koyduğumuz yerden çıkarmak gerek diye düşünüyorum. Benelli' de hem ucuzu hem orta sınıfı motosiklet sahibi oldum. Bu konuda CF Moto' nun bizim ülkemizi daha çok önemsediğini rahatlıkla söyleyebilirim. Benelli' den önde olma sebebi KTM ve Kiska Design ile çalışması. Ürettiği motorlarda Japonların kullandığı parçaları kullanması bana güven veren sebepler. Zaten daha önce üretilmiş blokları üretiyor. Ve her ürün sınıfında motosiklet üretiyor. Düşük, Orta ve yüksek hacim.
Ya, benim olayım da arkadaşlar, geçen seneden beri bir CFmoto cforce 450L ATV/traktör alma niyetim var. Bütçem ancak buna yetmekte şu an.
Ama internetten yorumlara baktığımda çok sıkıntılı şeyler gördüm. 1.000 km'de - 2.000 km'de yahut 3.500 km'de ön varyatör bozuldu / ön varyatör bilyası dağıldı / marş dinamosu arıza yaptı / beyni arızalandı vs. gibi şeyler.
https://www.sikayetvar.com/cf-moto/atv
Makina, resimlerde çok da kalitesiz gibi bir şey durmuyor ama bilemedim işte. Yani 1.000 km'de, 2.000 km'de problem yaşayacaksan alma o malı daha iyi.
Bir de top speed sorunu. Bu model ATV'ler fabrika çıkışlı 60 km/s top speed'i varmış, yazılım atarak bu 100 km/s'lere çıkabiliyormuş deniyor. Bu olay da ne derece sağlıklı onu da bilemiyorum. 60 km/s top speed'le de şehir içinden başka bir yerde gezilmez.
Bilemiyorum işte, kararsızım, bir ton para bayılıp bu makinayı alırsam, sonra keyif alacağım yerde dert sahibi olursam onun da kıymeti yok. Ne bileyim n'apayım...
Şu anda CfMoto kullanıyorum fakat hem yaşım gereği hem de hayata bakış olarak hiçbir zaman marka fanatiği olmadım yakında başka bir marka/model kullanırım çünkü biliyorum. Marka fanatiği olup delirmiş gibi savunacak da değilim senelerdir japon da kullandım, Çinli de, İtalyan da... CfMoto parça kalitesi ve işçilik olarak mondial'den fersah fersah üstün. Yamaha'dan fersah fersah geride değil ama Yamaha tabi ki kıyas kabul etmeyecek derecede üstün. CfMoto için aklınızdaki o kötü Çinli algısını çıkartın çünkü alakası yok.
Gerekli gereksiz her yerde bok atanlara bir kez de buradan sesleneyim kabak tadı verdi çünkü artık ve facebook grubuna da yazdım; Parça kalitesi ve işçilik beklentilerin çok üstünde bu yüzden gerekli CE belgeleri de alındı ve artık Amerika, Kanada, Avrupa ve Güney Amerika pazarlarında da satılıyor bu motorlar. İşçiliği ve parça kalitesi mondialden kötü olan bir firma ile KTM ortak şirket kurmaz herhalde %49 pay ile? Başka hangi Çinli / Hintli motor bu pazarlarda satılıyor? Var mı cevap verebilecek?
Aslında bu konulara marka ve model isminden ziyade o motor birkaç sene ve 100.000 km sonra ne halde gözükecek, yürüyebilecek mi gibi baksak daha sağlıklı olacak.
Şu "planlı eskitme" kavramını duyduğumdan beri Japon'a da güvenmiyorum, Alman'a da, İtalyan'a da, Çinli'ye de.
Ben motosiklet olarak gördüğüm birkaç şeyden bahsedeyim.
1- Fren manetleri. MT 25 e baktığında bariz daha kaliteli duruyor. Metalik renk hiç solmamış. CF ye bakınca elin en çok temas ettiği üst yerlerde kararmalar gördüm.
2- Yan ayaklık. Yamah 2016 model. Halen daha indirirken hafif bir güç uyguluyorum, tam açılacağı noktada kendisi gidip tak diye açılıyor. Kapatırken de hafifçe ayağımla yukarı kaldırıyorum, tak diye kapanıyor. Artık 1.000 defa mı açıp kapattım, 5 bin defa mı bilmiyorum aynı. CF moto da ne zaman açılacak ne zaman kapanacak hissi yok. Ayaklığı sonuna kadar iti yorsun açmak için. Ses-his olmadığı için tamamen açıldı mı diye kontrol etme ihtiyacı doğuyor. Kapatırken de aynı. Ayaklık, "tamam ben kapandım yola devam" demiyor.
3-Yamaha seleye 5 bin defa mı oturup kalktım, 10 bin mi bilmiyorum. Hiçbir ses-oynama falan yok. CF de oturunca, selenin depoya birleştiği yerden gıcırtı geliyordu bazen. Hatta sele çıkarıldı da tam kapanmadı mı acaba diye düşündüm, bakınca birleşme yerlerinde boşluklar gördüm.
Bunlar benim MT ile kuzenimin aldığı 150 NK arasındaki ilk fark ettiklerimdi. Sonuç olarak kalite gerçekten arklı.
Mercedes GLB alan bir arkadaşım oldu. İlk yolculuğunda ön camdan içeri çok ses geldiğini söyledi, fitili değiştirdiler. Sonra motor arıza ışığı yandı, serviste söndürdüler. Sonrasında arkadan lakırtılar geldi ona baktıracaktı. Ben durumdan işkillendim ve kesin bu serinin Aman üretimi olmadığını düşündüm. Araştırınca gördüm ki Meksika üretimiymiş. Yani Mercedes de olsa ALman-Meksika üretimi fark ediyor.
Honda Jazz modelinde de şase numarasına göre Japon veya Çin üretimi olduğu anlaşılıyordu. Hatta gruplarda araç satışı yapılırken Japon üretimi olduğund söylenirse daha bir talep oluyor.
Şu da var, Amerika'ya, Avrupaya, Afrika'ya veya Türkiye'ye gönderilecek araçların da kalitesi farklı olabiliyor. Yani basit kusurlu bir üretim olursa
yallah Türkiye'ye
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Gayet güzel özetlenmiş
Kişisel görüşüm:
Yamaha:8
CF:6
diyerek geçiyorum. Ama bu motosikletleri için geçerli. ATV/UTV konusuna gelirsek durum iyice vahimleşiyor.
not: 60km/h ile sınırlandırılmış sistemi 100 km/h ile gidecek çekilde değiştirirseniz ömrü ölüm döşeği noktasına daralır. Yapılabilir ama kullanılmaz. O yüzden yazılım veya küçük donanım değişiklikleri ile bu tip bir modifikasyondan şiddetle kaçınmanızı öneririm. CF' nin parça fiyatlarındaki absürtlüğü, kalite/fiyat oranındaki yetersizliği, ATV/UTV kılasmanındaki genel sorunlarını da göz önüne alırsak iki seçenek kalıyor. Ya kaliteli bir versiyona ikinci elde de olsa sağlam para bayılacak, ya da başına geleceklere göz yumup kabul edip paranın yettiğine bakacaksın. Bana sorsanız ATV konusunu tamamen elerim o ayrı konu![]()
...
Öyle gözüküyor hocam, bir Polaris almaya da gücüm yetmediğine göre herhalde vazgeçmek zorunda kalacağım bu sevdadan.Bana sorsanız ATV konusunu tamamen elerim o ayrı konu![]()
Cidden tüm nk150'lerde bunlar var ise kötü gerçekten. Nk250'de bunların hiçbirisi yok. Demek ki model bazında değerlendirip tüme varım yapmak yanlış iyi anlamda da kötü anlamda da.
Cbr250 hunhar kullanıldığında maalesef krank kırabiliyor bu demek değil ki tüm Honda motosikletler krank kırıyor.
Bajaj Pulsar Ns200 kronik konjektör arızası veriyor fakat tüm bajajlar konjektör arızası verir diyemeyiz.
Nk150 giriş seviyesi düşük hacimli bir motor ve mt25 ile mukayese etmek zaten yanlış. nk250 ile bile mukayese edilmez mt25. Sınıfının lokomotifi çünkü.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)