Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

70.000 TL Bütçe Çıkmazı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    Ben uğraşırım bakım arıza vb durumlarında söker takarım, parça lazım olduğunda marka/model parça diyagramına bakar kodunu öğrenir yurt/içi dışından temin edebilirim, ustaların elinde oyuncak olmam derseniz eski model motosiklet alın derim, yoksa yeniye yönelin. Komple motosiklet revizyonunu günlerce keyifle yapan insanlar var maddi yönü de üzmüyor heralde kendilerini zevk alıyorlar bu işten baya.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Aynen burda bir abimiz vardı yıllar önce kendi kazalı motoru arızalı capanord alıp kendi italyadan ordan burdan parça alıp kendi toplamıştı..

  3. #23

    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400
    Son tahlilde (hayat bilgisindeki öğretmen gibi oldu :D ) elde kalanları kısa bir toparlayayım; kararımdan önce bir kez daha yardım rica etmiş olayım.

    * Dominar 250 ; ödemem kolay, sıfıra yakın dolu makineler 70 bandı ortalama, ama güç ve ağırlık açısından bir türlü ikna olamadım. gv650'den sonra yavan kalır gibi geliyor.
    * Dominar 400 UG ; Bütçeyi zorlar ama 40 beygir, 85-90 bandını gözden çıkarmak gerekecek. Tasarımı, ve diğer detayları hoş, bana en mantıklısı bu gelse de garip bir şekilde 2.eli eh gibi geliyor.
    * Honda Forza 300 ; gene 80-85 bandına düşük kilometre motorlar var fakat 2.eli cidd zayıf bir de son hız ve uzun yol performansı bana yetersiz kalabilir gibi geliyor (250 sınıfı tüm skuterler için geçerli aslında)
    * Versys 650 ; 2007-2008 model absli modeller 80 civarında bulunabiliyor. aslında istediğim motosiklet ama 2.eli, değer artığı ve olası arıza durumlarında usta/parça denklemi yorucu olur gibi.
    * KLE 500 ; Babama dominar alıp bunu kendime alabilirim ama 130/140'tan sonra kafa sallamaya başlıyor. Hoş doğal aslında motorun amacı 130 gitmek değil, ama yaş 29 olunca arada insan yaramazlık istiyor.

    Bu iş Dominar 250'ye doğru istemesemde gidiyor gibi ama versys çok aklımı karıştırdı. Aklıma yatan tek bir ilan var gerçi, o da ne durumda gidip bakmak lazım.

  4. #24
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı niyetsizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * Versys 650 ; 2007-2008 model absli modeller 80 civarında bulunabiliyor. aslında istediğim motosiklet ama 2.eli, değer artığı ve olası arıza durumlarında usta/parça denklemi yorucu olur gibi.
    2007-2008 model gri renkli olup 650 cc paralel çift silindir bloğu kullanan Er6N , Er6F ve Versys'te yağ eksiltme , subap kesmesi, üst kapağı parçalama, motor kilitleme vs gibi olumsuzluklar eski model normal bir motordan daha fazla gözlenmektedir. Versys bakıyor olsam 2009 ve sonrası siyah bloklu olanlara bakardım.
    killingroad bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007-2008 model gri renkli olup 650 cc paralel çift silindir bloğu kullanan Er6N , Er6F ve Versys'te yağ eksiltme , subap kesmesi, üst kapağı parçalama, motor kilitleme vs gibi olumsuzluklar eski model normal bir motordan daha fazla gözlenmektedir. Versys bakıyor olsam 2009 ve sonrası siyah bloklu olanlara bakardım.
    hocam her ne kadar istemesem de, dominara doğru bir yolculuk var. en azından 400 olsun diyorum ama bakalım. versys için de temiz bir ilan denk gelmişti fotoğraflarda blok siyah görünüyor ama cesaret edemeyeceğim ikinci eli açısından sanırım. bit pazarı konusunda söylediğiniz gibi eskiden eski olduğu için f/p idi ama artık hiç bir şey ucuz değil.

  6. #26
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter konusunda yüksek hacimde tercihim değişir şahsen çünkü yüksek hacim scooter da yedek parça fiyatları kafa kafaya aynı nerdeyse ..
    Hepsinin de prim yani kar etme oranlarıda aynı oranda dediğim gibi o segment çok farklı ..

    O segment de fiyat performansa bakarım yedek parçası varmı ona bakarım … o segmentin yakıt oranları da aynı hemen hemen değişmiyor ..

    O segmentte şahsen 150-160 xmas 400 vereceğime 50-60 İtalyan boğası piaggio beverly 500 falan alırım nerden baksan ortalama 100 bin tl cebimde para kalır .. istersen onada ikinci bir motor al yada altın al bankaya koy başka bir yatırım yap…
    Orta segmentin geleceğini nasıl görüyorsunuz acaba?500-750 cc kıyaslama doğru model gelecek hakkında yorumlarınız nasıl olur?
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.

  7. #27

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta segmentin geleceğini nasıl görüyorsunuz acaba?500-750 cc kıyaslama doğru model gelecek hakkında yorumlarınız nasıl olur?
    Dediğiniz şey tamamen ekonomiye ile ilgili bir soru motor dünyası ile hiç bir ilgisi yok aslında…

    ekonomi böyle giderse dediğiniz hacimler zaten şu anda 200 bin tl lerden başlıyor sıfırda marka modeline göre 250-300 gidiyor.. Eğer ekonomi bu çizelgede giderse orta segment 6-7 aya kalmaz 300 bin lere dayanır başlangıç rakamları bence sıfırda çok rahat ..
    Bırakın orta segmenti 250cc klasmanı bile 200 bin baremini aşar zaten şu anda bile mt ler r25 lerin sıfırları alsatçı bazı galerilerde 140-150 ye satılıyor … eğer böyle giderse 6-7 aya bırakın orta segmenti 250cc klasmanını millet artık 125-150cc motor kovalamaya başlar..

    Eğer ikinci el olarak bakarsak mevzuya ortalama geliri olan bir motor sürücüsü ikinci eldede yüksek hacimden zamanla uzak durucaktır diye düşünüyorum çünkü hem motorlar yaşlandığı için ,artık motor yaptırma süreleri geldiği için hem bizdeki orta ve yüksek hacim motorların %90 nın geçmişi bilinmediği için bakımları ne sıklıkta yapılmış hangi parçalar kullanılmış motoru toplanmışsa nasıl toplandığı işçilik bilinmediği için kısaca saatli bomba…

    Bir yandan yedek parça , işçilik , bakım fiyatları, yakıt bunların hepsini toplayıp bir sepete koyduğunuzda bir paket yaptığınızda insanlar uzak durup modelli yaşı genç motorlara yönelicektir diye düşünüyorum..

    yaşı genç uygun rakamlı motor bakdıkçada hacim ufalacaktır..
    Yani Cebinizde 70 bin varsa o fiyata 2012-2014 model 600 lük 800lük makine alabilecek olmanız varken modelli olsun yeni olsun derseniz 2019-2020 model motor bakarsanız misal ancak o fiyata 250cc alabilirsiniz ..
    blueway2 bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... bizdeki orta ve yüksek hacim motorların %90 nın geçmişi bilinmediği için bakımları ne sıklıkta yapılmış hangi parçalar kullanılmış motoru toplanmışsa nasıl toplandığı işçilik bilinmediği için kısaca saatli bomba ...
    Ben yukarıdakine çok katılamıyorum. %90 çok iddialı bir oran. Orta yüksek hacimi kim kullanıyor? Çoğunlukla buna bütçesi yeten kişiler. Bakımını yaptıramayacağı motoru kim neden alsın? Lastiği bile diğer uygun bütçe motosikletlerin lastiklerinin en az 2 katı fiyat tutan bir segmentten bahsediyoruz. Benim tüm motorlarımın kritik bakımları yetkili servislerinde yaptırılmıştır mesela, seceresi belli olsun diye özellikle yetkili servise gidiyorum bugünün parasıyla 200-250₺ fazla veriyorum. 5-6.000₺ lastiğe verdikten sonra 6.000km'de bir 250₺ fazla para vermeyi kim takar yahu!? (Hadi 500₺ olsun, 500₺ ile hepi topu 23 küsür litre benzin alınıyor bugün...)

    Ben asıl ucuz / dar bütçeye hitap eden modellerden korkarım. Diğerlerinde motor ve kullanıcısı kendini belli eder zaten.
    espresso bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yukarıdakine çok katılamıyorum. %90 çok iddialı bir oran. Orta yüksek hacimi kim kullanıyor? Çoğunlukla buna bütçesi yeten kişiler. Bakımını yaptıramayacağı motoru kim neden alsın? Lastiği bile diğer uygun bütçe motosikletlerin lastiklerinin en az 2 katı fiyat tutan bir segmentten bahsediyoruz. Benim tüm motorlarımın kritik bakımları yetkili servislerinde yaptırılmıştır mesela, seceresi belli olsun diye özellikle yetkili servise gidiyorum bugünün parasıyla 200-250₺ fazla veriyorum. 5-6.000₺ lastiğe verdikten sonra 6.000km'de bir 250₺ fazla para vermeyi kim takar yahu!? (Hadi 500₺ olsun, 500₺ ile hepi topu 23 küsür litre benzin alınıyor bugün...)

    Ben asıl ucuz / dar bütçeye hitap eden modellerden korkarım. Diğerlerinde motor ve kullanıcısı kendini belli eder zaten.
    Askında bana katılıyorsun şimdi yazdım mı anlıycaksın. … Konuştuğumuz farklı şeyler sen sıfır hadi bilemedin ikinci sahibinden motordan bahsediyorsun zaten o tip motorlar genelde ilk sahibi varlıklı zengin olduğu için resmî servise girer ikinci sahibinde özel ustaya gider genelde ama benim dediğim oda değil ..

    Ben 6-7 10 yaşlarına gelmiş kağıt üstünde 3-4 sahip değiştirmiş ama gerçek hayatta değiştiği sahiplerinin hesabı bilinmeyen motorlardan bahsediyorum bu motorlar piyasanın bence %90 nını oluşturuyor .. eğer çok iddialı diyorsan bu dediğim yaş aralığındaki istediğin motor sahibini ara şecere dökümünü iste o yaşa kadarki tüm bakım tamirat listeleri falan Şahsen bence %90 çıkartıp gösteremez..

    Arkadaşa bir 2010 model z750 alıcaktık ustaya gösterdik blok taş gibi motor açılmamış motor temiz tamam alıyoruz dedik el sıkıştık adam ben bunu falanca abiden aldım üstüme almadım dedi adam falanca abisini aradı oda sallıyorum aaa o Osman’ın üstüne dur onu arayalım dedi neyse motor esnaf içi elden ele gezmiş Baksan kağıt üstünde bizim arkadaş üçüncü sahibi..

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Askında bana katılıyorsun şimdi yazdım mı anlıycaksın. … Konuştuğumuz farklı şeyler sen sıfır hadi bilemedin ikinci sahibinden motordan bahsediyorsun zaten o tip motorlar genelde ilk sahibi varlıklı zengin olduğu için resmî servise girer ikinci sahibinde özel ustaya gider genelde ama benim dediğim oda değil ..

    Ben 6-7 10 yaşlarına gelmiş kağıt üstünde 3-4 sahip değiştirmiş ama gerçek hayatta değiştiği sahiplerinin hesabı bilinmeyen motorlardan bahsediyorum bu motorlar piyasanın bence %90 nını oluşturuyor .. eğer çok iddialı diyorsan bu dediğim yaş aralığındaki istediğin motor sahibini ara şecere dökümünü iste o yaşa kadarki tüm bakım tamirat listeleri falan Şahsen bence %90 çıkartıp gösteremez..

    Arkadaşa bir 2010 model z750 alıcaktık ustaya gösterdik blok taş gibi motor açılmamış motor temiz tamam alıyoruz dedik el sıkıştık adam ben bunu falanca abiden aldım üstüme almadım dedi adam falanca abisini aradı oda sallıyorum aaa o Osman’ın üstüne dur onu arayalım dedi neyse motor esnaf içi elden ele gezmiş Baksan kağıt üstünde bizim arkadaş üçüncü sahibi..
    İlk yazdığın cümlede yıl kriteri yoktu. 10 yıl ve eskisi desen olabilir tabi. Bu kritere giren motosikletler piyasadaki orta-üst hacim motosikletlerin %90'ı etmiyor aslında. (Benim motor da 6 yıllık 42.0000'de bu arada, 8.900km'den beri bende, üçüncü sahibiyim ve halen servise gidiyor...)

  11. #31

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk yazdığın cümlede yıl kriteri yoktu. 10 yıl ve eskisi desen olabilir tabi. Bu kritere giren motosikletler piyasadaki orta-üst hacim motosikletlerin %90'ı etmiyor aslında. (Benim motor da 6 yıllık 42.0000'de bu arada, 8.900km'den beri bende, üçüncü sahibiyim ve halen servise gidiyor...)
    Alışkanlık ben 4-5 yaşındaki motora kadar eski motor gözüyle bakmadığım için hatta km 3-5 bin ise sıfır derim ..

  12. #32

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007-2008 model gri renkli olup 650 cc paralel çift silindir bloğu kullanan Er6N , Er6F ve Versys'te yağ eksiltme , subap kesmesi, üst kapağı parçalama, motor kilitleme vs gibi olumsuzluklar eski model normal bir motordan daha fazla gözlenmektedir. Versys bakıyor olsam 2009 ve sonrası siyah bloklu olanlara bakardım.
    Kötü oldu bu, ırgata vurmalık bir şey bakayım sene sonuna doğru diyordum, Versys de kafama girenlerden biriydi. Üzdü.

  13. #33
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kötü oldu bu, ırgata vurmalık bir şey bakayım sene sonuna doğru diyordum, Versys de kafama girenlerden biriydi. Üzdü.
    Milletin malını kötülemeyeyim. Yağ seviyesini sürekli kontrol altında tutup azalan miktarı eklersen sıkıntı yaşamama şansın var. Zaten filtre değişimiyle beraber 1,9 lt yağ alıyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)