Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hintli vs Çinli

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Sizce hangisi ..

    Bence Hintli nedeni ne gelince Hindistan zaten malum hem çok kalabalık 1.5 milyarlık nüfusla hemde fakir bir ülke haliyle bütün trafik ulaşım ucuz yollu motorsiklet tabanlı dönüyor yani yollardaki pek çok taksiler tuk tuk denilen bazı 4 lastikli araçların çoğu motorsiklet tabanlı hatta bajaj qute diye bir modelini Türkiye’ye getirmişti..

    Haliyle ulaşımın yüksek oranı motorsikletler üstünde dönüyor .. motorsikletlerin çoğunu aileler araba gibi kullanıyor bazı resim videolarda görürsünüz commuter naked makinalar üstünde 4 kişilik 5 kişilik aileler yolculuk eder hatta motorsiklet hayata öyle bir işlemişki Bajaj da misal avenger diye cruiser model vardı orda arkada bir demir vardı herkes bu demir niye var diye soruyordu sonradan öğrenildi ki Hintli bayanlar motora yan oturdukları için başlarındaki başörtüsü motorun lastiğine dolanmasın diye yapılmış..
    yani motorları hint kültürüne yaşamına adapte etmişler hayatlarının bir parçası ..

    O yüzden Hintlilerin bu benim şahsi fikrim kötü mal üretme riski lüksü yok çünkü o motorsikleti belki bir Hintli 20 yıllık birikimiyle alıyor haliyle kötü sorunlu bol arıza çıkaran bir motor üretirlerse yani 1.5 milyarlık ülkede 10 bin kişi o motoru almış olsun fabrikanın önünde toplansa o fabrikayı yıkar… Büyük sıkıntı çıkar..

    Zaten Hintli üreticilerde bence bunun farkında işlerini ciddiye alıyor bakıyorsun bajaj ktm gibi dünya devi firmayı almış ktm nin mühendislik teknolojisini kullanıyor..
    Bakıyorsun tvs BMW ile ortak motor üretiyor .. kaldıki tvs nin suzuki ile ortaklıkları oldu ..
    Gene hero motor mesela şu anda harley davidson işe ortaklık yapıyor harley davidson hint ve Avrupa pazarı için hero ortaklığıyla 125-250cc arası cruiser üreteceği söyleniyor zaten hero nün geçmişte Honda ile ortaklığı var .. carismalardaki motor eski crf motoruydu…

    Çin’e gelince benzer gibi görünsede hikayeleri Hintlilerle bence benzer değil evet ordada bir 1 milyar nüfus var ama kominist rejim olduğunu unutmamak lazım.. kültürleri hayata bakış açıları bence çok farklı Çin daha çok zaten bisiklet kültüründen gelme halada yüksek oran Çin’de bisiklet kullanıcıları var..
    Bunlar şahsi fikirlerim …


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Harley Davidson bajaj ile düşük CC cruiser motor yapmayacakmıydı şimdi hero ile mi yakınlaşmışlar.

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Daha önce de yazdim,

    Hindistan,döküm,metal,işleme mühendisligi üzerine çini on defa donun da sallar.

  4. #4
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Asıl sorunumuz şu; neden Japon mu İtalyan mı karşılaştırması yerine Hintli , Çinli karşılaştırması yaptığımız. Doğu ülkelerinin markaları umrumuzda dahi olmamalı ama maalesef ekonomide gelinen nokta gerçekten çok kötü her neyse konuya cevap olarak , Hintlilerin daha başarılı olduğu söylenebilir.
    tommygun, espresso, Dxsec ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harley Davidson bajaj ile düşük CC cruiser motor yapmayacakmıydı şimdi hero ile mi yakınlaşmışlar.
    Şu anda hero ile anlaşmışlar galiba…
    fuarda da öyle deniyordu şimdi bakdım Google bir sürü bu yönde haber var ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:28 ----------

    Alıntı wqaz00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl sorunumuz şu; neden Japon mu İtalyan mı karşılaştırması yerine Hintli , Çinli karşılaştırması yaptığımız. Doğu ülkelerinin markaları umrumuzda dahi olmamalı ama maalesef ekonomide gelinen nokta gerçekten çok kötü her neyse konuya cevap olarak , Hintlilerin daha başarılı olduğu söylenebilir.
    Ben 2004 den beri bu forumda ara ara takılırım İnan onu da zamanında çok konuşduk ama şu an zamanın ruhu bu ekonomik koşullar parça pahallığı yakıt pahallığı artık bu yönde konuları gerektiriyor…

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Fikir ve yorumlar güzel olsa da finalde kullanıcı tecrübelerine bakmak gerek.

    Hintli çinliden daha sağlam, bu net.

  7. #7

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Aynen benimde öyle bir düşüncem var..
    neticede paketçi kargocu arkadaşlar öncelik tvs tercih ediyor pulsarda çok kullanan var ..

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Alıntı wqaz00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asıl sorunumuz şu; neden Japon mu İtalyan mı karşılaştırması yerine Hintli , Çinli karşılaştırması yaptığımız. Doğu ülkelerinin markaları umrumuzda dahi olmamalı ama maalesef ekonomide gelinen nokta gerçekten çok kötü her neyse konuya cevap olarak , Hintlilerin daha başarılı olduğu söylenebilir.
    O senin umrunda olmayan markalar, Avrupa'da ve Güney Amerika'da yaldır yaldır mal satıyor.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  9. #9
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O senin umrunda olmayan markalar, Avrupa'da ve Güney Amerika'da yaldır yaldır mal satıyor.
    Avrupa'da Çinli ? Gerçi doğru kıtlık vardı oralarda enflasyon falan çok yüksek bizi kıskanıyordu onlar unuttum pardon.
    Dxsec, atalayalper ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sorunun çıkış noktasının ne kadar yanlış olduğunu göstermek için ben de bir soru sorayım: CF Moto 150NK mı yoksa Bajaj Boxer mı ?

    Direk marka bazında karşılaştırma yapmak çok yanlışken, gidip menşei bazında karşılaştırma yapmak çok daha büyük yanlıştır. Son 10 yıldaki ilerlemelerine bakarsak, Hint markaları Çin markalarına kıyasla yerlerinde sayıyorlar. Pulsar ilk 2009 yılında piyasaya çıkmıştı, hala aynı Pulsar. Bajaj KTM ortak olmasa Dominar da olmayacaktı. Ayrıca Hint modellerinin tümünde titreşim problemi hiç azalmadan devam ediyor. Daha çift silindirli, titreşimsiz tek bir model hazırlayamadılar. Bugün Bajaj 500 cc çift silindirli yağ gibi çalışan bir motor çıkarsa kim almak istemez ama çıkaramıyor.

    Bana göre motosiklet seçerken yakıt tüketimi dışında bir kriteri olmayan Hintlilerin bu kafayla daha ileri gitmeleri çok zor. Motorları dayanıklı ama başka da bir özellikleri yok. İlerleyemiyorlar.

    Araya pandemi vs girmezse bir 5 sene sonra Çin markaları ile Japonlar kıyaslanıyor olacak. Tabi bunu Türkiye için söylemiyorum, biz o zaman hala R25 kaç basıyor onu konuşacağız.
    tommygun, atalayalper ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    He he biz daha Japon şöyle Çinli böyle Hintli öyle diye duralım. Adam malını satıyor parasınıda cebine koyuyor. Youtube da bir sürü çinlinin avrupa incelemesi var. Adam ucuz biniyor, buradaki gibi garanti sorunuda yok. Ayrıca her lafa siyaset katmana gerek yok. Ben anlamam siyasetten. Ama biz burada alamıyoruz edemiyoruz siyaseti yaparken çinli dünyaya çatır çatır mal satıyor. Sağlamdır değildir ayrı konu. Maksat üretmek ve satmak. Çinlide bunu her kesime yapıyor.

  12. #12
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    İyi de arkadaş onu söylemiyor ki? Arkadaş biz neden Ktm mi? Ducati mi? Bmw mi? gibi soruları kendimize dert edecekken ülkede hintli mi çinli mi sorularını sorar olduk kendimize diyor. Çinlinin dünyaya çok iyi mal sattığını hepimiz biliyoruz. Bir dönem hangi 600cc veya 1000cc japonu alsam diye konuşulurdu her yerde o konu sonra 500cc - 250cc segmentine doğru geriledi şu sıralar da artık Japonu veya Avrupalı markaları rüyamızda göreceğiz artık. Konu bu.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun çıkış noktasının ne kadar yanlış olduğunu göstermek için ben de bir soru sorayım: CF Moto 150NK mı yoksa Bajaj Boxer mı ?

    Direk marka bazında karşılaştırma yapmak çok yanlışken, gidip menşei bazında karşılaştırma yapmak çok daha büyük yanlıştır. Son 10 yıldaki ilerlemelerine bakarsak, Hint markaları Çin markalarına kıyasla yerlerinde sayıyorlar. Pulsar ilk 2009 yılında piyasaya çıkmıştı, hala aynı Pulsar. Bajaj KTM ortak olmasa Dominar da olmayacaktı. Ayrıca Hint modellerinin tümünde titreşim problemi hiç azalmadan devam ediyor. Daha çift silindirli, titreşimsiz tek bir model hazırlayamadılar. Bugün Bajaj 500 cc çift silindirli yağ gibi çalışan bir motor çıkarsa kim almak istemez ama çıkaramıyor.

    Bana göre motosiklet seçerken yakıt tüketimi dışında bir kriteri olmayan Hintlilerin bu kafayla daha ileri gitmeleri çok zor. Motorları dayanıklı ama başka da bir özellikleri yok. İlerleyemiyorlar.

    Araya pandemi vs girmezse bir 5 sene sonra Çin markaları ile Japonlar kıyaslanıyor olacak. Tabi bunu Türkiye için söylemiyorum, biz o zaman hala R25 kaç basıyor onu konuşacağız.
    hint markaları teknolojik olarak geri değil geri olsa gidip Çinlilere motor satmaz cf moto bugün yüksek hacim motorlarında ktm blokları kullanıyor..
    bu arada bajaj ktm ortak değil ktm nin sahibi bajaj ..
    İş böyleyken ktm de bir sürü yüksek Hacim çift silindir 4 silindir bloklar varken bajaj bunları kendine de kullana bilir ama kullanmıyor..
    Teknoloji olmasa bmw gibi dünya devi firma tvs ile ortak motor üretirmiydi gider Çinliler le anlaşırdı
    Yada harley davidson gibi dünya devi firma gidip hero ile masaya oturup ortak motor üretim işine girermi oda Çinlilere yönelirdi… bu dünya devi mühendislikleri çok iyi olan firmaların herhalde bir bildikleri var..

    Şimdi işin özü şu bu bir politika çünkü bajaj ve diğerlerinde teknoloji yok değil asıl sattıkları pazar Hindistan pazarı Hindistan pazarında yüksek hacim gerekliliği yok orda yakıt ekonomisi ve dayanıklılık ön planda .. bajaj gibi markalara baktın mı bunu fazlasıyla sunuyor.. Hindistan’da Euro standartı yok haliyle emisyon derdi Euro motor derdi abs cbs gibi bazı zorunluluklarda yok..
    bu kasa değiştirmeme mantığını ben gene hindistana bağlıyorum bir kasa ne kadar uzun süre üretilirse yedek parça yan sanayi ikinci eli de o kadar yaygın olur eskiden doğan şahinler için bir espri vardı marketten bile farını tamponunu bulursun derlerdi bence bajaj bellli serilerde pulsar gibi bu mantıkda kasayı sabit tutsalarda benim bildiğim teknoloji yi geliştiriyorlar mesela son seri pulsar rs lerde çift abs ön arka var ve motorda bazı revizeler yapılmış diye duydum..

  14. #14

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    türkiye'yi gelir dağılımı bakımından avrupa seviyesinde olduğumuzu düşünmek zaten hata. ortadoğu ülkesiyiz vesselam.
    bu durumda hint mi çin mi tartışması daha mantıklı. parası olan gider avrupa alır japon alır amerikan alır.
    az para ile çok iş yapmak isteyenler hint bakar çin bakar.

    hero tarafını pek bilmiyorum. fakat bajaj tarafı motosikletlerini türkiye'ye getirebilmek için euro standartlarına uymak zorunda kaldı.
    hepimizin malumu pulsarlar enjeksiyonlu ve katalizörlü. ana vatanında bu motorlar karbüratörlü. bir kaç defa hint forumlarında yazmıştım. bizde bu model yok diyorlar direkt. kıskandılar, pek de anlaşamadık zaten.

    sosyo kültürel durumu da incelersek hintliler bu motorları evin temel ulaşım aracı olarak kullanıyorlar. 2-3 kişi motora binmek o ülkede normal. hatta pulsarlar hindistanda sari koruması ile birlikte satılıyor. tr ye gelen tvsler de bu parça mevcut. (sari=hintli hanımların giydikleri uzun ve uçuş uçuş bir elbise.) bu kadar çok motosikletin olduğu ülkede de motorların dayanıklı olması istenen bir şey. bundan dolayı çin e göre nispeten dayanıklı. tabii sevgili ithalatçılarımız olsun parça fiyatları da arşa çıktı.

    son tahlilde çin motorumda oldu hint de japonda. japondaki mühendislik ve kalite hiç birinde yok.
    hintlideki fiyat performans hiç birinde yok.
    arkadaşların harleyleri falan var. harleylerdeki t**ş kimsede yok.
    avrupalılar tasarım anlamında çok seksi mesela. avrupa tasarımı kimsede yok.
    çin bence bu işin hala çöp tarafında.

    ihtiyacınızı hangisi karşılıyorsa onu alın tabi. bu ekonomik düzende 200k parayı motosiklete vermek beni mutsuz eder. zengin olurum vrod alırım mesela. şu an beni pulsar tatmin ediyor. az yakıyor çok kaçıyor. tamiri kolay parça bol. pistonu 100.000 gitmesin 50.000 binde değiştiririm. o kadar kusur olsun. yoldaki zırıltıları da takmıyorum mesela

  15. #15
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hint markaları teknolojik olarak geri değil geri olsa gidip Çinlilere motor satmaz cf moto bugün yüksek hacim motorlarında ktm blokları kullanıyor..
    bu arada bajaj ktm ortak değil ktm nin sahibi bajaj ..
    İş böyleyken ktm de bir sürü yüksek Hacim çift silindir 4 silindir bloklar varken bajaj bunları kendine de kullana bilir ama kullanmıyor..
    Teknoloji olmasa bmw gibi dünya devi firma tvs ile ortak motor üretirmiydi gider Çinliler le anlaşırdı
    Yada harley davidson gibi dünya devi firma gidip hero ile masaya oturup ortak motor üretim işine girermi oda Çinlilere yönelirdi… bu dünya devi mühendislikleri çok iyi olan firmaların herhalde bir bildikleri var..

    Şimdi işin özü şu bu bir politika çünkü bajaj ve diğerlerinde teknoloji yok değil asıl sattıkları pazar Hindistan pazarı Hindistan pazarında yüksek hacim gerekliliği yok orda yakıt ekonomisi ve dayanıklılık ön planda .. bajaj gibi markalara baktın mı bunu fazlasıyla sunuyor.. Hindistan’da Euro standartı yok haliyle emisyon derdi Euro motor derdi abs cbs gibi bazı zorunluluklarda yok..
    bu kasa değiştirmeme mantığını ben gene hindistana bağlıyorum bir kasa ne kadar uzun süre üretilirse yedek parça yan sanayi ikinci eli de o kadar yaygın olur eskiden doğan şahinler için bir espri vardı marketten bile farını tamponunu bulursun derlerdi bence bajaj bellli serilerde pulsar gibi bu mantıkda kasayı sabit tutsalarda benim bildiğim teknoloji yi geliştiriyorlar mesela son seri pulsar rs lerde çift abs ön arka var ve motorda bazı revizeler yapılmış diye duydum..
    Pardon ama eksik bilgi durumu söz konusu;
    KTM'nin %48 hissesi Bajajda fakat KTM ve CF MOTO da kendi aralarında 2017 yılında ortak bir şirket kurdular (Joint Venture) %51 hissesi CF MOTO'nun.
    CF MOTO, KTM'ye bir çok model için blok üretiyor. (örnek 790 adv,790 duke) Hintlilerden blok almıyor yani CF MOTO bloklarını kendi üretiyor. Ve aynı zamanda CF MOTO ürettiği yüksek hacimli bazı modellerde KTM bloklarını kullanmaya başladı misal 1250 cc'lik ktm LC8 bloğu. Yani bu iki marka ciddi anlamda teknoloji ve motor bloğu konularında ortaklığa ve alışverişe başladılar.



    Yes, CFMoto is one of the production partners of KTM. The Chinese company will solely be making the 799cc parallel-twin LC8 motor that will power the 790 Duke from 2020

    CFMOTO partnered with KTM in 2013 to produce small-capacity KTM-badged models for China – one of the largest motorcycle markets in the world. The joint-venture company is known as CFMOTO-KTMR2R in which CFMOTO holds a majority share of 51 per cent, with the remaining 49 per cent held by KTM.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Küçük bir ekleme yapayım; Bmw, F750/850 Gs gibi motorlarında Loncin marka Çin malı blok kullanıyor. Eskiden F650 Gs.lerde Avusturya malı tek silindir Rotax marka motor kullanılıyordu. G 310 Gs'de de Tvs marka Hint malı motor var.

    Ben de Hintlilerin üretme imkanları varken daha basit, ufak motor ürettiklerini ve Çinlilerin de çıtayı her sene daha da aştıklarını düşünüyorum.
    atalayalper ve espresso bunu beğendiler.

  17. #17
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Bu arada safkan hintli deyince sabah görünce küçük çaplı bir şok yaşadım HERO PLEASURE 110 CC scooter 37.000 tl olmuş.

    * Abs: Yok
    * Önde ve arkada disk fren: Yok
    * Led farlar: Yok
    * Dijital gösterge: Yok
    * 110 cc - 8 beygir
    * Sayılabilecek tek donanım: usb şarj girişi (!)

    Bu fiyat seviyesindeki Çinlilerde ekipman ve donanım seviyesi çok daha yüksek. Hindistanda vlog çeken bir arkadaş var izleyin her yer bu motordan veya tvs marka başka buna benzer bir motordan dolu çünkü ne kadar az teknoloji o kadar az bozulma riski hatta "0" bozulma riski.


  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bence Çinliler dünyaya Hintliler kendi iç pazarlarına odaklı üretim yapıyorlar..
    Kendi iç pazarlarına ortalama üretim yaptıkları için yüksek teknoloji ve yüksek hacim kullanma ihtiyaçları yok.. neticede Euro kapsamında değiller..

    Bunun dışında şahsi fikrim Çinlinin yada Hintlinin yüksek hacim motor yapma gerekliliği de yok bence çünkü Avrupa Amerika Japonya gibi gelişmiş ülke pazarlarında zaten alım gücü yüksek insanlar bildikleri markalardan dışarı çıkıp yüksek hacim çin malı alıcaklarını şahsen düşünmüyorum… yıllardır Japon’lar Amerika pazarında harley benzeri makineler yaptı genede harleyi tahtından indiremedi harley kendi klasmanın da hala yıllardır lider Amerika’da…

    Türkiye’de bile bence çok zor geçen gün cf moto da YouTube da yeni gelen. Yüksek hacim motorlarını tanıtımını izledim fiyatlar düşük değil ki Mart ayının fiyatları idi yüksek hacim 800 lük motorları 249 bin tl falan 600 lük motorları 148 bin tl dendi yani mt07 de 160 bin tl mt09 217 Touring makine alsan tracer 9 falan 250 bin tl cbr650r 210 bin tl

    Yani cazip rekabet edilebilinir rakamlar değil piyasadaki en büyük rakibi Japon’la bana göre…
    tamam mühendislik işçilik malzeme kalitesi iyi olabilir ama marka değeri denen bir şey vardır marka geçmişi denen bir şey vardır.. yukarda yazdığım harley davidson örneği bir örnektir buna…

    Zaten bunun denemesi zamanında benelli ile yapıldı 500cc lik 600 lük makineler getirdiler kaç kişi aldı sayılı kaldıki geldiği yıllarda ekonomi alım gücümüz iyi olduğu zamanlardı 2015 -2017 falan ona rağmen çok satmadıki gerçekten çok güzel modeller getirmişlerdi leoncino modeli vardı 500 lük tnt600 modeli vardı o arkadan çıkan yukarı doğru çift egzozları şahaneydi … cfmoto da leoncino modelinin benzerini getirmiş..
    keza cfmoto da yanlış hatırlamıyorsam Suzuki bloklu 650tk diye bir iki makine getirmişti zamanında onlarda çok satmadı tutmadı ki çok heybetli güzel makineydi…

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Xpulse larda iyi ben beğeniyorum performanslı değilmiş galiba fazla

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xpulse larda iyi ben beğeniyorum performanslı değilmiş galiba fazla
    Dün bir tanesiyle ışıklarda denk geldik. Şekil şemal çok tatlıydı motorun. Tam efendi adam işi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)