Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ténéré çıkmazı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    İyi geceler dostlar, son bir kaç gündür kafamı kurcalayan belkide 'derdini seveyim' diyeceğiniz bir ikilemle boğuşuyorum.
    Tenere 660 alma arefesindeyim durum şöyle;
    İlk makina 2009 model ikinci sahibinden,şimdiki sahibi 2500 km'de almış ve 10 yıl 30k kullanmış. Araziye girmemiş.Titiz birisi ki deposu çizik yüzünden ustasının teklifi ile boyanmış.Bakimlari tam ve lastik,debriyaj,zincir dişli yeni,kaza hasar yok Aksesuar olarak orjinal çantası ve orjinal elcik koruması var.
    Diger makine ise 60k km'de.Çok fazla olmasada arazi ,yağmur çamur görmüş. Kaç el değişti bilmiyorum, bakımlı duruyor.Aksesuar olarak 3 lü çantadan far korumaya herşey var.Ayni şekilde kaza hasar kaydı yok.Fiyat olarak çok ufak bir farkla ilk motordan fazla.Bu arada ikiside abs'siz.
    Evet dostlar bu saydığım özelliklere bakarak siz olsanız nispeten boş ve deposu boyalı olan motoru mu alırdınız yoksa diğerini mi ?
    İlki siyah digeri mavi 🙄


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    09 Mart 2022
    Alıntı ergunerbaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi geceler dostlar, son bir kaç gündür kafamı kurcalayan belkide 'derdini seveyim' diyeceğiniz bir ikilemle boğuşuyorum.
    Tenere 660 alma arefesindeyim durum şöyle;
    İlk makina 2009 model ikinci sahibinden,şimdiki sahibi 2500 km'de almış ve 10 yıl 30k kullanmış. Araziye girmemiş.Titiz birisi ki deposu çizik yüzünden ustasının teklifi ile boyanmış.Bakimlari tam ve lastik,debriyaj,zincir dişli yeni,kaza hasar yok Aksesuar olarak orjinal çantası ve orjinal elcik koruması var.
    Diger makine ise 60k km'de.Çok fazla olmasada arazi ,yağmur çamur görmüş. Kaç el değişti bilmiyorum, bakımlı duruyor.Aksesuar olarak 3 lü çantadan far korumaya herşey var.Ayni şekilde kaza hasar kaydı yok.Fiyat olarak çok ufak bir farkla ilk motordan fazla.Bu arada ikiside abs'siz.
    Evet dostlar bu saydığım özelliklere bakarak siz olsanız nispeten boş ve deposu boyalı olan motoru mu alırdınız yoksa diğerini mi ?
    İlki siyah digeri mavi ��
    Ooo sahibinden ilk motoru buldum,hosuma gitti artik rakibiz,iyi olan kazansin
    ergunerbaş bunu beğendi.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ilk önce kazasız boyazsız olan önceliklidir ama senin boyalı dediğin motosiklet çok temiz bakımlı sahibi at hırsızı gibi durmuyorsa ben olsam az kmden ziyade temiz olanı alırım temizden kastım ezilmemiş olan araziye girmemiş olan canı çekilmemiş olan tercih ederdim km işine fazla takılma çünkü tenere için 100000 150000 pek birşey ifade etmez kendi gözümde 187k da tenere gördüm gayet sağlıklı çalışıyordu
    bir diğer konu daha önce hiç büyük cc abs li motosiklet kullanıp kullanmadığın o durum daha karışık çünkü abs siz sana ilk başta durmuyor gibi gelecek ben nc 700 den abs siz tenere ye geçtim ilk zamanlar kabus oldu fren işi daha sonra alıştım bir sıkıntı kalmadı
    tenere iyidir sağlamdır yolda bırakmaz 4 yıl 40 k kullandım sıfır km alsaydım satmayı düşünmezdim gayet keyifli yollar yaptım çok sevdim
    ergunerbaş bunu beğendi.

  4. #4
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Boyasız olması mühim değil. Boya komik bir takıntı. Türkiye’ye özgü bir şey. Avrupa’da boyalı olanlar daha pahalı olur, cidden.
    2009 model motosiklet, boyanacak tabii. Düşecek kalkacak, dizlik çizecek vs. Böyle şeylere takılma. Takılacağın konu varsa ABS olsun. ABS hayat kurtarır. Bence ABSli bir Tenere bak.
    ergunerbaş ve Kural [ Z ] bunu beğendiler.

  5. #5
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk önce kazasız boyazsız olan önceliklidir ama senin boyalı dediğin motosiklet çok temiz bakımlı sahibi at hırsızı gibi durmuyorsa ben olsam az kmden ziyade temiz olanı alırım temizden kastım ezilmemiş olan araziye girmemiş olan canı çekilmemiş olan tercih ederdim km işine fazla takılma çünkü tenere için 100000 150000 pek birşey ifade etmez kendi gözümde 187k da tenere gördüm gayet sağlıklı çalışıyordu
    bir diğer konu daha önce hiç büyük cc abs li motosiklet kullanıp kullanmadığın o durum daha karışık çünkü abs siz sana ilk başta durmuyor gibi gelecek ben nc 700 den abs siz tenere ye geçtim ilk zamanlar kabus oldu fren işi daha sonra alıştım bir sıkıntı kalmadı
    tenere iyidir sağlamdır yolda bırakmaz 4 yıl 40 k kullandım sıfır km alsaydım satmayı düşünmezdim gayet keyifli yollar yaptım çok sevdim
    Cevabınız için teşekkür ederim,daha önce vn i00,crf 250,dl 650,nc 750x en son ise ta 650 tecrübe ettim.Tenereyi alıp uzun yıllar binmek istiyorum bu yüzden düşük km olan iyi tercih olacak gibi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boyasız olması mühim değil. Boya komik bir takıntı. Türkiye’ye özgü bir şey. Avrupa’da boyalı olanlar daha pahalı olur, cidden.
    2009 model motosiklet, boyanacak tabii. Düşecek kalkacak, dizlik çizecek vs. Böyle şeylere takılma. Takılacağın konu varsa ABS olsun. ABS hayat kurtarır. Bence ABSli bir Tenere bak.
    Boyalı olmasından ziyade sahibinin dürüst olmasını tercih ederim.Yoksa pek takmıyorum. Abs'li tenere bulunmuyor,bulunsada ya canı çıkmış ya da astronomik rakam istiyorlar.Bugune kadar abs devreye sokmadim önceki motorlarımda ama elinin altında olması çok güzel olurdu
    F54 bunu beğendi.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    İki sahipli olani almak daha mantikli.bakim gecmisini bilirsiniz.cok sahiplide kim ne kadar binmis,kim nasil kullanmis bakmis belli olmaz.ayrica boya takintisi ,motoruna anahtar degmedi gerizekalica bir durum...
    Bende mesela 2010 model volvo var.boyasi eskimis ben bi guzel boyattim.kime ne zarari var.tam tersine degeri artmasi lazim yeni biyali diye.ayrica bakimli motorun motorunda degisen olur.benim motora anahtar degdi istemeyen almasin
    tommygun, ergunerbaş ve bursalıali bunu beğendiler.

  7. #7
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı ergunerbaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi geceler dostlar, son bir kaç gündür kafamı kurcalayan belkide 'derdini seveyim' diyeceğiniz bir ikilemle boğuşuyorum.
    Tenere 660 alma arefesindeyim durum şöyle;
    İlk makina 2009 model ikinci sahibinden,şimdiki sahibi 2500 km'de almış ve 10 yıl 30k kullanmış. Araziye girmemiş.Titiz birisi ki deposu çizik yüzünden ustasının teklifi ile boyanmış.Bakimlari tam ve lastik,debriyaj,zincir dişli yeni,kaza hasar yok Aksesuar olarak orjinal çantası ve orjinal elcik koruması var.
    Diger makine ise 60k km'de.Çok fazla olmasada arazi ,yağmur çamur görmüş. Kaç el değişti bilmiyorum, bakımlı duruyor.Aksesuar olarak 3 lü çantadan far korumaya herşey var.Ayni şekilde kaza hasar kaydı yok.Fiyat olarak çok ufak bir farkla ilk motordan fazla.Bu arada ikiside abs'siz.
    Evet dostlar bu saydığım özelliklere bakarak siz olsanız nispeten boş ve deposu boyalı olan motoru mu alırdınız yoksa diğerini mi ?
    İlki siyah digeri mavi ��
    dostum ABS li tenere 660 ı yaklaşık 60 k kullanan biri olarak söylüyorum

    UZAK DUR!

    burda değil yabancı forumlarda bak ne demek istediğimi anlarsın.
    motorun aküsü ulaşılamayacak yerde 5 bilemedin 6 gün çalıştırmadığında aküsü kendi kendine boşalıyor.
    vurdurmayla felan çalışmıyor.
    illa aküyü şarj etmen gerekiyor.

    hele hele 2015 altı alacaksan kaç arkana bakmadan kaç
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum ABS li tenere 660 ı yaklaşık 60 k kullanan biri olarak söylüyorum

    UZAK DUR!

    burda değil yabancı forumlarda bak ne demek istediğimi anlarsın.
    motorun aküsü ulaşılamayacak yerde 5 bilemedin 6 gün çalıştırmadığında aküsü kendi kendine boşalıyor.
    vurdurmayla felan çalışmıyor.
    illa aküyü şarj etmen gerekiyor.

    hele hele 2015 altı alacaksan kaç arkana bakmadan kaç
    Aslında alınmaması tavsiyesi sadece bu sebeple ise çözümü oldukça basit. Akü pozitif kutup başından güzel bir terminal çekilir, ucu sabitlenip kapakla yalıtılır, güvenlik artsın diye şalterle desteklenir olay biter. Sadece aküye erişim zorluğu için alma denmemeli. Ayrıca akünün kendiliğinden 5-6 günde bitmesi için ya çift yönlü alarm sistemi olmalı(özellikle yanlış bağlanmış ise), ya da sistemde bir anormallik. Aksi halde 5-6 günde deşarj olması için tek yol akünün ölü oluşudur.
    ...

  9. #9
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında alınmaması tavsiyesi sadece bu sebeple ise çözümü oldukça basit. Akü pozitif kutup başından güzel bir terminal çekilir, ucu sabitlenip kapakla yalıtılır, güvenlik artsın diye şalterle desteklenir olay biter. Sadece aküye erişim zorluğu için alma denmemeli. Ayrıca akünün kendiliğinden 5-6 günde bitmesi için ya çift yönlü alarm sistemi olmalı(özellikle yanlış bağlanmış ise), ya da sistemde bir anormallik. Aksi halde 5-6 günde deşarj olması için tek yol akünün ölü oluşudur.
    Tenerenin diğer problemlerini yazmıyorum bile.
    sadece şarj
    adamlar sırf o işi çözemedikleri için depo ile gidon arasına soket yapmışlar motorda.
    orjinal şarj cihazı satıyorlar.
    verem oluyorsunuz
    hele 3 ün kullanmadınız diyelim çıkıp bir tur atacaksınız 1 km gidip park ettiniz gelip marş basacaksınız tık yok. öyle kalıyorsunuz.
    hele hele hava soğuksa bittiniz. Yürür halde bile şarj olmuyor motor.
    sırf yolda bırakmasın diye orjinali 8.1 A olan akü yerine 12A akü aldım 5-6 ünü 9-10 üne uzatmak için
    ben çok kamp yapan adamım dağa çıkıyorum 3. gün mal gibi kalıyorum.
    Sırf dağ başında kalmamak için portatif güneş enerji paneli almıştım katlanabilir.

    türk forumlarına bakıyorum hepsi yok öyle bişey senin motorun problemlidir diyordu.
    ustam kardeş sen yabancı forumlara bak dedi
    yav bir baktım herkes aynı dertten muzdarip hatta Türk forumlarında yok öyle şey diyen herifler bile aynı nickle orda goole translate çeviri belli ingilizceyle soruyorlardı.
    Kural [ Z ] ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenerenin diğer problemlerini yazmıyorum bile.
    sadece şarj
    adamlar sırf o işi çözemedikleri için depo ile gidon arasına soket yapmışlar motorda.
    orjinal şarj cihazı satıyorlar.
    verem oluyorsunuz
    hele 3 ün kullanmadınız diyelim çıkıp bir tur atacaksınız 1 km gidip park ettiniz gelip marş basacaksınız tık yok. öyle kalıyorsunuz.
    hele hele hava soğuksa bittiniz. Yürür halde bile şarj olmuyor motor.
    sırf yolda bırakmasın diye orjinali 8.1 A olan akü yerine 12A akü aldım 5-6 ünü 9-10 üne uzatmak için
    ben çok kamp yapan adamım dağa çıkıyorum 3. gün mal gibi kalıyorum.
    Sırf dağ başında kalmamak için portatif güneş enerji paneli almıştım katlanabilir.

    türk forumlarına bakıyorum hepsi yok öyle bişey senin motorun problemlidir diyordu.
    ustam kardeş sen yabancı forumlara bak dedi
    yav bir baktım herkes aynı dertten muzdarip hatta Türk forumlarında yok öyle şey diyen herifler bile aynı nickle orda goole translate çeviri belli ingilizceyle soruyorlardı.
    Hocam paylaşım için teşekkürler, pek yabana atılmayacak ciddi bir sorun var demek ki. Bizim ülkede motor sahipleri garip şekilde motorunun eksiklerini söylemekten çekiniyorlar nedense. Bu arada yol endurosu tabir edilen bir motorda aküyü hangi akla hizmet depo altına koymuşlar anlamak mümkün değil.

    Yahu bu tip enduro karakterli motorlarda bakım ve parça değişimi çok kolay olmalı. Bir aküye ulaşmak için depo sökmek hiç mantıklı değil. Hele hele motorun 3-4 günde şarj bitirmesi çok fena bir sorun. Acaba alternatör yeterli akım mı sağlayamıyor? regülatörde mi sorun var? yoksa depo altında akü fazla ısınmaya bağlı bozulup şarj mı tutamıyor? Araştırılması gereken ilginç bir durum.
    Yamaha Xmax skuterlerde de aynı haltı yemişti, 2015 Xmax250 abs motorumda aküye ulaşmak için kafa grenajını sökmek gerekiyordu. Yahu elin çinlisinde bile akü basitçe ulaşılan yerde oluyor, yamaha gitmiş aküyü resmen motorun içine gömmüş

    Allahtan tracer 900 de akü sürücü selesi altında kolay ulaşılabilen bir yerde, birazcık gelişme var yamaha mühendislerinde

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Biraz yabancı forumları okudum; sanırım sorunlar alternatör ac/dc dönüştürücü ve regülatör arasındaki konektörlerin korozyonu. Bunlar değişince sorunlar düzeliyormuş. Yani problemlerin çözümü aslında çok basit. Bir motorun üç gün yatıp marş almaması diye bir kronik problem olamaz, yıkarlar orayı. Mantıklı değil.
    otopsici bunu beğendi.

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz yabancı forumları okudum; sanırım sorunlar alternatör ac/dc dönüştürücü ve regülatör arasındaki konektörlerin korozyonu. Bunlar değişince sorunlar düzeliyormuş. Yani problemlerin çözümü aslında çok basit. Bir motorun üç gün yatıp marş almaması diye bir kronik problem olamaz, yıkarlar orayı. Mantıklı değil.
    Onların tamamını yaptım motorda.
    motosiklet safkan çöl motoru olduğundan konjektörü direkt ön tekerin arkasına en çok su alan yere koymuşlar.
    biz o işi konjektöre iren çıkan tüm bağlantıları yalıtarak yapıyorduk.
    Sorun sadece ABS li modellerde var düzlerde bu problem yok.

    dediğim gibi ben bu motosikleti 60 k kullandım.
    motor bloğu ve motosikletin sağlamlığına kefilim.
    1 milyon km de olan gördüm.
    benzin doldur bas git motor arıza vermiyor.
    fakat elektrik işini ABS li modelde çözemediler o yüzden t700 e geçtiler.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  13. #13
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam paylaşım için teşekkürler, pek yabana atılmayacak ciddi bir sorun var demek ki. Bizim ülkede motor sahipleri garip şekilde motorunun eksiklerini söylemekten çekiniyorlar nedense. Bu arada yol endurosu tabir edilen bir motorda aküyü hangi akla hizmet depo altına koymuşlar anlamak mümkün değil.

    Yahu bu tip enduro karakterli motorlarda bakım ve parça değişimi çok kolay olmalı. Bir aküye ulaşmak için depo sökmek hiç mantıklı değil. Hele hele motorun 3-4 günde şarj bitirmesi çok fena bir sorun. Acaba alternatör yeterli akım mı sağlayamıyor? regülatörde mi sorun var? yoksa depo altında akü fazla ısınmaya bağlı bozulup şarj mı tutamıyor? Araştırılması gereken ilginç bir durum.
    Yamaha Xmax skuterlerde de aynı haltı yemişti, 2015 Xmax250 abs motorumda aküye ulaşmak için kafa grenajını sökmek gerekiyordu. Yahu elin çinlisinde bile akü basitçe ulaşılan yerde oluyor, yamaha gitmiş aküyü resmen motorun içine gömmüş

    Allahtan tracer 900 de akü sürücü selesi altında kolay ulaşılabilen bir yerde, birazcık gelişme var yamaha mühendislerinde
    Bende 2016 xmax 250 var, kardeşimde tracer 900 var. Onun aküsü bittiğinde geçen yaz akü alıp gelip sele altındaki aküyü kolayca değiştirebilmişti. Benim akü nerdedir diye baktım gidonun ön tarafında farların arkasında zor bir yerde diye hiç kalkışmadım, akü biterse benlik iş değil dedim. Akü 5 yıldan sonra ara sıra sabahları düşük uyarısı veriyor ama hala tek marşla çalışıyor sonra doluyor diye idare ediyorum ama ömrü az kaldı, uğraştıracak.

    Geçen xmax'ın ön tarafına navigasyon barı ekleyeyim dedim, ön cam ve onu tutan plastikler vb. sökerken aküyü gördüm ama o söktüklerimden daha fazla şey sökmek gerekiyordu aküye ulaşmak için. Ön - arka ağırlık dengesi için aküyü buraya koymuş olabilirler ama ulaşması zor. grenazları sökerken ön tarafta ortada altta bir plastik pim var onu sökerken kırdım mesela, hem de ben bunu sökerken kesin kırarım dikkatli sökeyim derken kırdım da yakında bir tamirciden alıp taktım yerine. O pimlerden yedek bulundurmak da lazım.


    Naked motorların her yeri ortada, tamir bakım konusunda en rahatı onlar sanırım. Ama Tenere gidi uzun yol yapanların dünya turu yapanların kullandığı tarz bir motorda her şeyin kolay ulaşılabilir, dağ başında kamp yerinde bile herşeyin sökülüp tamir edilebilir halde olmasını beklerdim. Belki yeni tenere 700 serilerinde çözmüşlerdir bu sorunları çünkü instagramda falan t700 ile uzun turlar yapıp dağ başında çölde falan tamirle uğraşanlar görüyordum. Bu tarz motorlar arazide zor yerlerde kullanılıyor, eninde sonunda ne kadar kaliteli de üretilse arıza çıkar, bunlarda öncelikli amaç arıza çıkmaması değil arıza çıktığında zor şartlarda bile servise gitmeden tamir edip yürür hale gelmesi olmalı.
    SuleymanE bunu beğendi.

  14. #14
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 2016 xmax 250 var, kardeşimde tracer 900 var. Onun aküsü bittiğinde geçen yaz akü alıp gelip sele altındaki aküyü kolayca değiştirebilmişti. Benim akü nerdedir diye baktım gidonun ön tarafında farların arkasında zor bir yerde diye hiç kalkışmadım, akü biterse benlik iş değil dedim. Akü 5 yıldan sonra ara sıra sabahları düşük uyarısı veriyor ama hala tek marşla çalışıyor sonra doluyor diye idare ediyorum ama ömrü az kaldı, uğraştıracak.

    Geçen xmax'ın ön tarafına navigasyon barı ekleyeyim dedim, ön cam ve onu tutan plastikler vb. sökerken aküyü gördüm ama o söktüklerimden daha fazla şey sökmek gerekiyordu aküye ulaşmak için. Ön - arka ağırlık dengesi için aküyü buraya koymuş olabilirler ama ulaşması zor. grenazları sökerken ön tarafta ortada altta bir plastik pim var onu sökerken kırdım mesela, hem de ben bunu sökerken kesin kırarım dikkatli sökeyim derken kırdım da yakında bir tamirciden alıp taktım yerine. O pimlerden yedek bulundurmak da lazım.


    Naked motorların her yeri ortada, tamir bakım konusunda en rahatı onlar sanırım. Ama Tenere gidi uzun yol yapanların dünya turu yapanların kullandığı tarz bir motorda her şeyin kolay ulaşılabilir, dağ başında kamp yerinde bile herşeyin sökülüp tamir edilebilir halde olmasını beklerdim. Belki yeni tenere 700 serilerinde çözmüşlerdir bu sorunları çünkü instagramda falan t700 ile uzun turlar yapıp dağ başında çölde falan tamirle uğraşanlar görüyordum. Bu tarz motorlar arazide zor yerlerde kullanılıyor, eninde sonunda ne kadar kaliteli de üretilse arıza çıkar, bunlarda öncelikli amaç arıza çıkmaması değil arıza çıktığında zor şartlarda bile servise gitmeden tamir edip yürür hale gelmesi olmalı.
    Aynen hocam, bu kış depoda tracerin aküsünü şarj etmek için sökmeye bile uğraşmadım, yolcu selesi ve sürücü selesni çıkardım, ufak plastik parça daha var onu da çektim çıkardım, aküyü yerinde şarj ettim. Aküye ulaşmak için hiç ekipman gerekmiyor, tracer 900de tornavida bile kullanmadan aküye ulaşılıyor.

    Arkadaşta joymax250 skuter vardı, onda da akü öndeydi ama yanlış hatırlamıyorsam sol tarafta çekmece olan bölgede bir kapak yapmişlar, sökünce hemen aküye ulaşılıyordu. Yani öne koyacaklarsa xmaxde de benzer şekilde kolay ulaşılabilmesini isterdim. Bir gece akü bitti diyelim yol kenarında kafa grenajını sökmeye uğraşmak çok saçma.

    Tenere 660 abs de bi gariplik var demek ki, abs siz versiyonda akü yeri farklı diye duydum. Sanırım biraz aceleye gelmiş bir tasarım olmuş abs li model.

    Hocam tenere 700 deme aman bana, içimde uktedir İlk çıktığında alacak para vardı, dedim az sabredeyim, şimdiki motorum iyi, 2-3 yıl sonra alırım, hem kronik sorunu var mı yok mu bir bekleyip göreyim dedim, demez olaydım, fiyatı uçtu gitti...

    Bu ülkede bir şeye para yetiyorsa o gün almak lazımmış yine uygulamalı öğrendim...
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Abs'li hakkinda yazılanlar bir daha düşünmeme sebebiyet verdi fakat bu şarj sistemi çok karışık bir şey değil nasıl olurda çözememişler.Bu arada dostlar yaşım 31 yaklaşık 15 yıldır motor üzerindeyim ben daha bu kadar sahtekar motorcuların türediği,patlak motorların fahiş fiyattan kakalanmaya çalıştığına şahit olmadım.Şunu demedende edemeyeceğim; malum sitedeki satıcılar birbirinizin motoruna bakıp gaza gelip her gün fiyatları bin tl yukari çektikçe satamamaya devam edeceksiniz

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ben abs siz tenere kullandım şarj olayı abs olanlarda biraz sıkıntı evet fakat ben ne konjektörden nede akü den sorun yaşamadım ki ben motosikleti hiçbir zaman narin kullanmadım merdivende çıktım 1 metre sudan da geçerdim karadeniz ve gürcistanda gitmediğim yayla dağ tepe kalmadı 2019 araklı da sel olduğu gün trabzondan geçtik 2 motosiklet hemzemin geçitlerde 60 70 cm suyun içinde 10 15 dakika kaldığımı biliyorum
    motosikletim bahçede 20 gün kar da yattı üzerinde sadece branda ile tek marş ta çalışıyordu 2014 model motosiklet ile 2020 yılında orj akü üzerinden sattım km 61000 de bir arkadaşım gene orj akü ile 97000 de sattı 1 defa akü bitti yani marş basmadı oda usb nin led ampülü aküyü bitirmiş şarj ettim devam
    arkadaşım da 2013 model abs var bu sorunları yaşamadı kullanmaya devam ediyor
    daha önce nc vardı km 30000 e gelmeden akü değiştiren arkadaşım var bende de vardı 30000 olmadan sattım ne akü bitti ne amortisör patladı
    ben gene diyorum tenere şu günki fiyatıyka kendi sınıfında rakipsiz f/p motosikleti yani bazen düşünüyorum afrika yı vereyim tenere alayım geri kalan para ile kredimi kapatayım
    ergunerbaş ve otopsici bunu beğendiler.

  17. #17
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Hocm benim aklımda da tenereyi bir kaç yıl kullanip afrika almak var

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Naked motorların her yeri ortada, tamir bakım konusunda en rahatı onlar sanırım. Ama Tenere gidi uzun yol yapanların dünya turu yapanların kullandığı tarz bir motorda her şeyin kolay ulaşılabilir, dağ başında kamp yerinde bile herşeyin sökülüp tamir edilebilir halde olmasını beklerdim. Belki yeni tenere 700 serilerinde çözmüşlerdir bu sorunları çünkü instagramda falan t700 ile uzun turlar yapıp dağ başında çölde falan tamirle uğraşanlar görüyordum. Bu tarz motorlar arazide zor yerlerde kullanılıyor, eninde sonunda ne kadar kaliteli de üretilse arıza çıkar, bunlarda öncelikli amaç arıza çıkmaması değil arıza çıktığında zor şartlarda bile servise gitmeden tamir edip yürür hale gelmesi olmalı.

    Orijinal Tenere'de akü selenin altında zaten. =)
    Ama ABS konusu çıktığında İtalyanlar'ın tepkileri net olmuş, koca bir ABS ünitesini sele altına alıp, deponun şeklini falan da değiştirip mundar bir şey yapmışlar. Yoksa genel olarak yolda kalıp kendi kendine tamir edilebilme konusunda çokça avantajı var yine. ABS gelince bozulmuş işler.
    ergunerbaş ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben abs siz tenere kullandım şarj olayı abs olanlarda biraz sıkıntı evet fakat ben ne konjektörden nede akü den sorun yaşamadım ki ben motosikleti hiçbir zaman narin kullanmadım merdivende çıktım 1 metre sudan da geçerdim karadeniz ve gürcistanda gitmediğim yayla dağ tepe kalmadı 2019 araklı da sel olduğu gün trabzondan geçtik 2 motosiklet hemzemin geçitlerde 60 70 cm suyun içinde 10 15 dakika kaldığımı biliyorum
    motosikletim bahçede 20 gün kar da yattı üzerinde sadece branda ile tek marş ta çalışıyordu 2014 model motosiklet ile 2020 yılında orj akü üzerinden sattım km 61000 de bir arkadaşım gene orj akü ile 97000 de sattı 1 defa akü bitti yani marş basmadı oda usb nin led ampülü aküyü bitirmiş şarj ettim devam
    arkadaşım da 2013 model abs var bu sorunları yaşamadı kullanmaya devam ediyor
    daha önce nc vardı km 30000 e gelmeden akü değiştiren arkadaşım var bende de vardı 30000 olmadan sattım ne akü bitti ne amortisör patladı
    ben gene diyorum tenere şu günki fiyatıyka kendi sınıfında rakipsiz f/p motosikleti yani bazen düşünüyorum afrika yı vereyim tenere alayım geri kalan para ile kredimi kapatayım
    hocam dediği gibi ben motorun sağlamlığına kefilim.
    dağ taş kullandım bir kere bile öf demedi
    F54 bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  20. #20
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Son durum..2013 Model 30k Abs'li bir tenere almaya gdiyorum yarın.Kısmet olursa burada paylaşırım.Sahibi kendısı aldığında orjinal aküsünü değiştiğini ve hiç bahsedilen akü bitmesi olayıyla karşılaşmadığını belirtti.Bakalım neler olacak arazide sürüş pek yapmadığım için abs'li tercih ettim
    F54 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)