Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2015 pulsar ns200 Motorumdaki arızayı çözemiyorum yardım edin lütfen

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MrNobody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 ns
    Arkadaşlar merhaba motorumda rölanti dalgalanması ve arıza lambasından sonra oluşan 4 bin devirlere kadar çıkarıp gaz yememe gibi bir durum vardı.Servise götürdüm rölanti sensörü değişti diğer sorun içinde aküden olabilir dendi yeni bs akü taktık. Ancak sorun halen devam ediyor. 2 uzun 4 kısa yanıyor ve anlamı sistem voltajı yüksek veya alçak anlamına geliyormuş sorun nereden olabilir yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Statör ve rectifier çıkış voltajlarını kontrol edin. Rölantide ve 5bin devirde akünüze gelen voltajları ölçün.
    MrNobody bunu beğendi.

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Yakit pompasi ve tesisatina bakmak lazim

    Pipoda yeterli ateşleme varsa,elektriksel bir sorun yoktur.

    Tamir esnasinda Depo sokulup takilirken,yakit pompa soketi tam oturmamis veya kablo ezilmis,depo havalandirma hortumu boğulmuş olabilir.soketlerde oksitlenme varsa o da yapar.

    Wd40 contact sprey ile temizle

    Ilave olarak,

    oksijen sensoru
    Denge sensorunede bakilabilir.

    Sigorta kutusu ne durumda

    Depo kapagi acik iken calistir dene bakalim

    Depodaki benzini bitirene kadar kullanma,en az 5litre benzin kalsin,pompa.kendini yakitla sogutuyor,diger turlu uzun donemde pompa ventilini bozarsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------

    Ilave

    MAP hava akis sensorune de baktir.
    MrNobody bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    o çok sevgili servis cihaza bağlayıp bakmadı mı motora?

    yakıt hattına basınç saati takılıp pompa basıncına bakmak lazım, regülatör öncesi 2.5 bar ve üstü normaldir. regülatör sonrasını hatırlamıyorum. kitaba bakmak lazım. yakıt pompası aliexpress'de duke 200 diye arat. lp2 marka bire bir uyumlu. sanayiden almak istersen 3-3.5 barlık bosch pompalar uygun. ufak bir modifikasyon gerekiyor.

    oksijen sensörünü kontrol etmek lazım. rölantide motorda takılı olan narrowband sensör 0.6 volt civarı 1 lambda civarıdır. normaldir. volt olarak üstü zengin karışım, altı fakir karışım. oksijen sensörü peugeot 206 ile aynı. piyasada bajaj diye arama.

    cihaza bağlayıp manifold basıncına da bakmak lazım. 300-400 mbar civarı rölantide normal kabul edilir. fazla çıkarsa ya sente kaçık ya da hava alıyor. 200 mbar altı çıkarsa hava filtresi tıkalıdır. alakasız bir değer okuyorsa sensör bozuk ki bosch sensörleri kolay bozulmaz. map sensörü piyasada 1.4 fiatların çoğu ile aynı. fiat parçacısına numune ile git verirler. ucuzdur.

    rölanti valfide yanlış hatırlamıyorsam bir grup fiat palio ile aynı olması lazım. 1.2 8v ile mi yoksa marea motor 1.6 ile mi aynı hatırlayamıyorum.
    levend84, maktama, Motoseverrr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o çok sevgili servis cihaza bağlayıp bakmadı mı motora?

    yakıt hattına basınç saati takılıp pompa basıncına bakmak lazım, regülatör öncesi 2.5 bar ve üstü normaldir. regülatör sonrasını hatırlamıyorum. kitaba bakmak lazım. yakıt pompası aliexpress'de duke 200 diye arat. lp2 marka bire bir uyumlu. sanayiden almak istersen 3-3.5 barlık bosch pompalar uygun. ufak bir modifikasyon gerekiyor.

    oksijen sensörünü kontrol etmek lazım. rölantide motorda takılı olan narrowband sensör 0.6 volt civarı 1 lambda civarıdır. normaldir. volt olarak üstü zengin karışım, altı fakir karışım. oksijen sensörü peugeot 206 ile aynı. piyasada bajaj diye arama.

    cihaza bağlayıp manifold basıncına da bakmak lazım. 300-400 mbar civarı rölantide normal kabul edilir. fazla çıkarsa ya sente kaçık ya da hava alıyor. 200 mbar altı çıkarsa hava filtresi tıkalıdır. alakasız bir değer okuyorsa sensör bozuk ki bosch sensörleri kolay bozulmaz. map sensörü piyasada 1.4 fiatların çoğu ile aynı. fiat parçacısına numune ile git verirler. ucuzdur.

    rölanti valfide yanlış hatırlamıyorsam bir grup fiat palio ile aynı olması lazım. 1.2 8v ile mi yoksa marea motor 1.6 ile mi aynı hatırlayamıyorum.
    Pulsarin duayeni geldi

    Bende bu yorumu ariyordum.

    Bu bilgileri parayla dahi satmazlar..
    maktama, ulkerhan ve MrNobody bunu beğendiler.

  6. #6
    MrNobody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 ns
    Götürdüğüm servis bilgisayara bağladı çıkan arızalara baktı ve sonucunda rölanti sensörü ve akü değişimi lazım dedi değiştik. Hatta rölanti sensörüne 750 lira verdim ornijal bajaj aldık. Malesef Bursada düzgün bir tamirci bulamadım. İlk teslim aldığımda arıza devam ediyordu ertesi gün tekrar bıraktım. Ustanın dediği biz yarım saat 1 saat test etme şansımız yok önce tedavi uyguluyoruz olmazsa parça değişiyoruz dedi. Ama sonuca gelirsek 0. 3.kez bıraktım motoru bugün. Oksijen sensörünede bi bakalım dediler. Bıraktık. Motoru alınca eğer sorun yaşarsam bu dediklerinizi uyguluyacağım. Motoru da yeni aldım 1 ay oldu. Çok güzel bir makina ama şu tamir işleri gerçekten beni motordan soğuttu. Keşke gidip dandik bir scooter alsaydım da bu kadar uğraşmasaydım dedim.
    levend84 ve ulkerhan bunu beğendiler.

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Elbet çözülur çozulmeyecek sorun degil,

    Hayirli olsun motorunuz

    Ns200 guzel motordur,ara ara halen kullanirim,sensor ve elektronik haberlesme parcalari bir tik kararli olsa daha fazla keyif verir.

    Ns200 0 km si 13 bin tl iken,alim gucum olmasina ragmen 5 bin tl daha düşüğune 0 km tvs 180 aldim,son hizlarda pulsar kadar olmasada yine de arkasindan kopmadan giden bir motor.en azindan karaduzen bir sisteme sahip.ciddi anlamda ne yolda birakti ne de ariza verdi.
    ulkerhan ve MrNobody bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    pulsar aslında baya modern bir motor. üzerindeki bosch motronic ecunun çalışma toleransları baya bi geniştir. yakıt sistemi çoğu bosch ecu kullanan otomobillerle parça uyumludur. (enjektörler dahi fiat'ın 0.9 süt kutusu kadar motorları ile aynı)

    + motorun sıkıştırma oranları baya bir yüksek. bundan dolayı hatalı yapılan supap ayarı yüzünden yanma sırasında geriye doğru gaz basıncı kaçırabiliyor.
    bu durum rölanti valfinin ve map sensörünün kirlenmesine sebep oluyor.
    rölanti valfi mekankik olarak sökülüp detaylı temizlendiğinde, map sensörü temizlendiğinde, hakkıyla supap ayarı yapıldığında çoğu sorun ortadan kalkıyor.

    mühendis az daha paraya kıysaydı yağ basınçlı otomatik itecekli supap mekanizması koysaydı bunlarla uğraşmazdık.
    hatta drive by wire sistemli boğaz kelebeği koysalardı ballı kaymak olurdu ki motordaki ecu bu sistemi destekliyor.

    mesela fiat'ın 1.6 16v benzinli motorları: gaz telli olan versiyonunda ayar düzen tutturmak için bütün boğaz kelebeği sisteminin kusursuz olması gerekiyor. fiat aynı motoru stilo'ya da koydu. onda gaz teli yok. boğaz kelebeği tam elektronik. nedense sorun dahi çıkmıyor.

    neden sorun çıktığını söyleyeyim: gaz telli olan fiat motorlarının tamamınında sonceboz üretimi rölanti motoru vardır. hepside rölanti arızası ile meşhurdur. bilin bakalım bizim pulsarda ne marka rölanti motoru var?

    başka kronik sorun mu arıyorsunuz var tabi, bir gün mutlaka statör ve konjektör arızalanacak. ben yamaha r1'in mosfet konjektörünü takarak sorunu çözdüm. 2000 km oldu daha bozulmadı statör için kalıcı çözüm yok. 30-40bin km civarı bozuluyor.

    öngörüm bu bloktan piston genişleterek, port büyüterek zahmetsiz daha fazla beygir gücü elde edilebilir. ecnebiler daha yüksek enjeksiyon sağlayan enjektör takarak (hava yakıt karışımını bozarak) daha fazla güç üretmeyi sağlamışlar.
    MrNobody ve levend84 bunu beğendiler.

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hacım,


    Hazir sana denk gelmişken benimde bir derdim var,

    Bende 180 lik tvs var,sende zamaninda tvs kullanmistin,

    Rtr200 ile rtr180 bloklarinin stroklari ayni

    57.8mm

    Rtr 200 bore de 65mm veriyor benim makina 62.5

    Motopite baktim rtr 200 piston satisi kapali diyor.

    Gelelim esas mevzuya

    Rtr 200 de piston perno ölçusunu bulamadim

    Eger uyarsa 200luk piston takmayi dusunuyorum,

    Senin onerin nedir,

    Silindir çapindan genişletme yapsam,kapaktaki et kalinligi azalacak bu durum yuksek isida kapaga zarar verir mi?

    Km 60bini geçti,debriyaj hala orjinal düz yolda arka 41T disli ile 130 a zorlanmadan cikiyor,

    Haftasonu egimli yolda kapandim motora 10.500rpm de 145 yapti biraktim gazi.

    Kisaca upgrade ye deger mi?

    Boyle devam mi edeyim?
    #####################################



    Seninle yillar once yine konustugumuzda yag sogutucu takacaktim hala takacagim..

    Senin tvs de yag sogutucu vardi yanlis hatirlamiyorsam

  10. #10

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    map sensörü piyasada 1.4 fiatların çoğu ile aynı. fiat parçacısına numune ile git verirler. ucuzdur.

    rölanti valfide yanlış hatırlamıyorsam bir grup fiat palio ile aynı olması lazım. 1.2 8v ile mi yoksa marea motor 1.6 ile mi aynı hatırlayamıyorum.
    2014'ten beri pulsar/dominar gruplarına üyeyim, bu iki bilgiyi de bilmiyordum. Dominar'ım için de yararlı olacak bilgiler. Teşekkürler.

    Rölanti valflerinin şekilleri benzer/aynı olsa da farklı araçlar için farklılar ama neye göre faklılar bulamadım. Araştıracağım uygun zamanda.
    levend84 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hacım,


    Hazir sana denk gelmişken benimde bir derdim var,

    Bende 180 lik tvs var,sende zamaninda tvs kullanmistin,

    Rtr200 ile rtr180 bloklarinin stroklari ayni

    57.8mm

    Rtr 200 bore de 65mm veriyor benim makina 62.5

    Motopite baktim rtr 200 piston satisi kapali diyor.

    Gelelim esas mevzuya

    Rtr 200 de piston perno ölçusunu bulamadim

    Eger uyarsa 200luk piston takmayi dusunuyorum,

    Senin onerin nedir,

    Silindir çapindan genişletme yapsam,kapaktaki et kalinligi azalacak bu durum yuksek isida kapaga zarar verir mi?

    Km 60bini geçti,debriyaj hala orjinal düz yolda arka 41T disli ile 130 a zorlanmadan cikiyor,

    Haftasonu egimli yolda kapandim motora 10.500rpm de 145 yapti biraktim gazi.

    Kisaca upgrade ye deger mi?

    Boyle devam mi edeyim?
    #####################################



    Seninle yillar once yine konustugumuzda yag sogutucu takacaktim hala takacagim..

    Senin tvs de yag sogutucu vardi yanlis hatirlamiyorsam
    aynen reis. yağ soğutucu takmıştık. görseli güzeldi. temmuz sıcağında faydasını uzun yolda gördüm. onun dışında gereksiz masraf bile denilebilir. modifiye böyle bir şey maalesef.

    okuduğum kadarıyla perno ölçüleri aynı. silindiri genişletmek çözüm tabiki. kapak ile ilgili sorun olacağını sanmıyorum. hava soğutmalı motorların kapağında su kanalı olmadığı için daha dayanıklı oluyorlar. silindirde sorun olur mu bilemiyorum. yanlış hatırlamıyorsam 5mm kalınlığında gömlek vardı. 2.5mm oysan rektefeyeci belki uğraşma der. ya da yeni gömlek yapar. aslında denemeye değer. en kötü düzen tutmaz orijinale geri dönersin motor yenilenmiş olur. kranklar sağlam zaten

    ben olsam silindir oydurma yanında bi de kapakta emme tarafında port genişlemesi yapardım. karbüratörler zaten vakumlu. ekstra ayar vs gerektirmez. sokak ağzıyla daha ciğerli olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014'ten beri pulsar/dominar gruplarına üyeyim, bu iki bilgiyi de bilmiyordum. Dominar'ım için de yararlı olacak bilgiler. Teşekkürler.

    Rölanti valflerinin şekilleri benzer/aynı olsa da farklı araçlar için farklılar ama neye göre faklılar bulamadım. Araştıracağım uygun zamanda.
    eyv reis. fiat ile bosch o kadar kanka takılıyorlar ki, çoğu parçalar birbiri ile uyumlu. geçen gün test amaçlı palio 1.2 16v aracıma pulsarın map sensörünü taktım. (araçtaki bir arızadan şüpheleniyordum) bilgisayardan okuğum değerler bile bire bir aynı. yağ gibi çalışıyorlar.

    rölanti motoruda şekil aynı olduğu sürece sıkıntı yok. sebebi: rölanti motoru basit bir step motor. çalışma prensibi ise boğaz kelebeğindeki bir deliği tıkayarak veya açarak hassas olarak ekstra hava girmesini sağlamak.

    gösterge selamlama sırasında rölanti motoru kapanabileceği son noktayı zorlar, hangi adımda kapandığını ecu tespit eder. hemen sonra 3-4mm kadar geriye doğru çeker kendini. hava açıklığını sağlar. ecu istediği rölanti devrine göre adım adım rölanti motorunun ucundaki çıkıntıyı kapatır veya açar.

    bosch motronic ecu: x derece rölanti valfini aç, x milisaniye enjektörü çalıştır tadında çalışmıyor. hedef rölanti 1550 devir mi? 1550 devir tutana kadar deneme yanılma yolu ile rölanti valfini aç kapa yapıyor.

    yakıt hava oranını tutturmak için de aynısını yapıyor. yakıtı artırıyor. oksijen sensörü bakıyor ki zengin karışım. hoop yakıtı azaltıyor ince ince düzen tutuyor.
    levend84 ve maktama bunu beğendiler.

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen reis. yağ soğutucu takmıştık. görseli güzeldi. temmuz sıcağında faydasını uzun yolda gördüm. onun dışında gereksiz masraf bile denilebilir. modifiye böyle bir şey maalesef.

    okuduğum kadarıyla perno ölçüleri aynı. silindiri genişletmek çözüm tabiki. kapak ile ilgili sorun olacağını sanmıyorum. hava soğutmalı motorların kapağında su kanalı olmadığı için daha dayanıklı oluyorlar. silindirde sorun olur mu bilemiyorum. yanlış hatırlamıyorsam 5mm kalınlığında gömlek vardı. 2.5mm oysan rektefeyeci belki uğraşma der. ya da yeni gömlek yapar. aslında denemeye değer. en kötü düzen tutmaz orijinale geri dönersin motor yenilenmiş olur. kranklar sağlam zaten

    ben olsam silindir oydurma yanında bi de kapakta emme tarafında port genişlemesi yapardım. karbüratörler zaten vakumlu. ekstra ayar vs gerektirmez. sokak ağzıyla daha ciğerli olur.
    Yeni gömleği sicak presle takacak muhtemelen,

    Tezgaha kapaği nasil bağlayacak?kapağa zarar vermez değil mi?

    Rtr200 piston bulmak ta mesele,

    Lifan kpr 200 pistonu var ama strok 58.8 bana 57.8 lazim,aradaki olcusel fark sorun yaratir mi?kapakla blok arasina cift conta mi taksam?

    Emme portunu büyültmek mantikli,hem kompresyonda artar..

    Ben şu işe bir kafa yorayim

    Sağol reis,burada olursan yine paslaşiriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------

    https://articulo.mercadolibre.com.co/MCO-549476715-kit-cilindro-motor-tvs-apache-180-vt10021-_JM

    Linkler url ye dönmuyor.

    Detayli baktimda gomlek cidden etli butlu

    Yeni gomlek çakmaya bile gerek yok gibi..

    https://articulo.mercadolibre.com.co...80-vt10021-_JM

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

    Gömlegin çapini


    Kaba ölçuyu 64.5 mm yapsam

    0.3mm honlama

    0.2mm de super finish yapsam.

    65mm temiz olçu alirim

    Hem de garanti iş olur.

    Haftasonu tornacilar sitesine gideyim de mikrobar calisan elinde duzgun barasi olan yerleri dolanayim bakalim

  13. #13
    MrNobody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 ns
    Sorunumu çözdüm. Ama öncesinde gelelim tamircide yaşadıklarıma. Motor bildiğiniz üzere tekrar aynı hatayı yapınca 3.kez tamirciye götürmüştüm. Bu götürmüş olduğum yetkili servis bana baktık kontrol ettik bir sonuca ulaşamadık silindir kapağının değişmesi lazım subap yuvalarında sorun var dedi. Bunu duyunca zaten artık uğraşmak istemiyorum gelme bir daha demek istediğini anladım. Neyse aldım motoru ve çalıştırdım motor yine aynı kendi kendine devir yükseltiyor 5 6 bin devirlerde boğuluyor gaz yemiyor. Başka yere götürelim diye düşündüm 1 2 tamirciye daha uğradım. 2 si de müsait değil pazartesi getir dediler. Bende bir arkadaşımın yanına uğradım o sıra ve arkadaşıma durumu anlatınca konjektör ile alakalı bir sorun olabilir bir bakalım dedi. Söktük baktık bazı kablolar yıpranmış kopukluklar var vs biraz uğraştık ve geri kapattık motoru. O andan sonra motosikletim düzeldi belki 100 km yol yaptım denemek için. Ama motorda devir yükselmesi yada gaz yemememe boğulma vs hiçbirşey kalmadı.
    Yani kısaca konjektör kablolarında ya bi şase vardı yada kablolarda bişey vardı biz biraz uğraşınca konjektördeki sorun gitti ve motor düzeldi. Benim üzüldüğüm durum şu koskoca ustalar yetkili servisteki çok değerli ustalar 8 gün motorum orada kalırken 1 kere akıl edipte biz şu konjektöre bir bakalım diyemediler mi acaba. Demek ki diyememişler. Umarım tekrardan bu tarz bir durum yaşamama dileği ile diyelim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)