Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İÇİ PASLANMIŞ YAKIT DEPOSU TEMIZLIĞI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    motoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Motoran xf 250 motosiklet deposu için acil yardımlarınızı bekliyorum.
    Deponun icerisine zincir çinko pul vs. Atıp kimyasal ile çalkalama yöntemini denedik, ancak yeterli verim alamadık.
    Sizlerden ricam bu konu hakkında bilgi almak nasıl bir yöntem izlemeliyiz, başka bir depoda grenaj uyumsuzluğu ve koltuğun uyumsuzluğu sorunu ortaya çıkıyor.
    Deponun yenisi veya imal eden bir yerler var mı? Plastik döküm yada yeni saçdan yapım şeklinde. Depo kesilerek içi temizlenip kaynak yapabilecek bir yerde olur.
    Sivas'ın bir ilcesinden yaziyorum. ACİL...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Metallerin yüzeyindeki pası temizlemek için en etkili yöntem fiziksel müdahaledir , bununda çeşitleri var , zımpara , fırça , raspa ve en çabuk en etkili yöntem ise kumlamadır , benzin deposunun ağzı çok dar olduğu için kumlama nozulu içeri girmeyecektir , o halde kumlamayı taklit edebileceğin bir başka metodu deneyebilirsin , yapman gereken tek şey dışarıdan sert ve köşeli 2-3 cm lik 50 civarı taş parçası toplamak , içi tamamen kuruduktan sonra taşları içeri atıp depoyu yukarı aşağı sağa sola , taşlar deponun heryerine denk gelecek şekilde çalkalamaya başlıyoruz , ilk 10 dakika sonra içinden çıkanlara inanamayacaksın emin ol , dinlene dinlene bunu bir iki saat yapman gerekebilir , süre içerideki tabakaya bağlı , püf noktası bulduğun taşlar depoya çarptıkça ufalanmayacak kadar sert olmalı , beton parçası yada döküm kaldırım taşlarının parçaları kullanma çünkü darbeyle toz haline gelir ve temizlemek içinde uğraşırsın..

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Uzun süre boyunca sirkeye yatırılıp kimi demirlerdeki pasların söküldüğünü videolarda şahit oldum başka gördüğüm ise suya belli bir akım vererekde pasların söküldüğünü gördüm, her iki yöntemide denemiş biri değilim ama Youtube platformunda restorasyon kanalları en azından dediğim yöntemler ile pasları söküyordular.
    mertfx bunu beğendi.

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Elektroliz yöntemiyle fabrika çıkışı gibi olur.

    Size bir akü veya adaptör, biraz kablo, bir parça inşaat demiri, bir parça tahta ve biraz bant ile depoyu dolduracak kadar da su lazım. İnternette elektroliz yöntemi ile depo temizliği yazarsanız(ingilazca da yazıp aratabilirsiniz) özellikle youtube da bolca videosunu bulabilirsiniz.
    tommygun ve mertfx bunu beğendiler.

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektroliz yöntemiyle fabrika çıkışı gibi olur.

    Size bir akü veya adaptör, biraz kablo, bir parça inşaat demiri, bir parça tahta ve biraz bant ile depoyu dolduracak kadar da su lazım. İnternette elektroliz yöntemi ile depo temizliği yazarsanız(ingilazca da yazıp aratabilirsiniz) özellikle youtube da bolca videosunu bulabilirsiniz.
    Hocam bu elektroliz işlemi arabanın motor bloğuna uygulanırmı? Araç 1979 model ve önceki sahipleri önemli olan soğutma sovılarını belliki koymamışlar. Ben bu yöntemle bloğun su kanallarındaki pas-kireç gib şeyleri sökebilirmiyim? Unutmadan söyleyeyim bloğun malzemesi demir döküm.
    mertfx bunu beğendi.

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bu elektroliz işlemi arabanın motor bloğuna uygulanırmı? Araç 1979 model ve önceki sahipleri önemli olan soğutma sovılarını belliki koymamışlar. Ben bu yöntemle bloğun su kanallarındaki pas-kireç gib şeyleri sökebilirmiyim? Unutmadan söyleyeyim bloğun malzemesi demir döküm.
    Temizlenebilir ama çok zahmetli olur. Bloğun tamamının bir havuza yatırılıp elektrolize edilebileceğini düşünebilirsiniz ancak bu uygulama şekli istenmeyen hassas bölgelere zarar verir. O nedenle silindir bloğundaki tüm su kanallarının tapalanması, havasız şekilde tuzlu suyla doldurulması ve en uygun noktadan elektrolize başlanması gerekir. Çok zahmetli ve teoride mümkün olsa da uygulamada verimsiz bir yöntem olur.

    Onun yerine soğutma sistemini sık sık ve kısa aralıklarla antifrizle temizlemeyi daha doğru buluyorum. Böylelikle sadece bloğun içi değil sistemin tamamını temizleyebilirsiniz. %50 sulandırılmış antifrizle soğutma sıvısını değiştirin, 1000 km kadar kullanın ve tekrar değiştirin. Ardından soğutma sıvısını 1000km aralıklarla tekrar kontrol edin. Renginde değişme varsa yine değiştirin. Açıkçası aldığım eski araçlarda ben bu şekilde temizliyorum. Çok daha pratik yöntemler olsa da ani ve bölgesel temizliktense bunu tercih ederim. Bu işlemi hızlıca yapan temizleyiciler de mevcut ama hiç gerek duymadım. Onun yerine soğutma sıvısı değişiminde radyatörden ve söktüğüm bir kalorifer hortumundan düşük basınçlı bol suyla yıkama sonrası antifriz ve sık kontrol+gerekirse değişimi tercih ediyorum.
    Motoseverrr ve mertfx bunu beğendiler.

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temizlenebilir ama çok zahmetli olur. Bloğun tamamının bir havuza yatırılıp elektrolize edilebileceğini düşünebilirsiniz ancak bu uygulama şekli istenmeyen hassas bölgelere zarar verir. O nedenle silindir bloğundaki tüm su kanallarının tapalanması, havasız şekilde tuzlu suyla doldurulması ve en uygun noktadan elektrolize başlanması gerekir. Çok zahmetli ve teoride mümkün olsa da uygulamada verimsiz bir yöntem olur.

    Onun yerine soğutma sistemini sık sık ve kısa aralıklarla antifrizle temizlemeyi daha doğru buluyorum. Böylelikle sadece bloğun içi değil sistemin tamamını temizleyebilirsiniz. %50 sulandırılmış antifrizle soğutma sıvısını değiştirin, 1000 km kadar kullanın ve tekrar değiştirin. Ardından soğutma sıvısını 1000km aralıklarla tekrar kontrol edin. Renginde değişme varsa yine değiştirin. Açıkçası aldığım eski araçlarda ben bu şekilde temizliyorum. Çok daha pratik yöntemler olsa da ani ve bölgesel temizliktense bunu tercih ederim. Bu işlemi hızlıca yapan temizleyiciler de mevcut ama hiç gerek duymadım. Onun yerine soğutma sıvısı değişiminde radyatörden ve söktüğüm bir kalorifer hortumundan düşük basınçlı bol suyla yıkama sonrası antifriz ve sık kontrol+gerekirse değişimi tercih ediyorum.
    Sık sık suyu değiştim faydasını gördüm ama ileri zamanlarda o aracın bloğunu komple söküp bir revizyon düşünüyorum, tüm bloğu açmışken komple temizlenmesini ve temiz bir blok ile devam edebilirim diye düşünüyordum.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sık sık suyu değiştim faydasını gördüm ama ileri zamanlarda o aracın bloğunu komple söküp bir revizyon düşünüyorum, tüm bloğu açmışken komple temizlenmesini ve temiz bir blok ile devam edebilirim diye düşünüyordum.
    Antifriz doğru şekilde kullanıldı ise emin olun su kanallarını ve su ceketlerini fabrikadan çıkmış gibi göreceksiniz.
    ...

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Çoğu araç kullanicisi,


    Radyatordeki antifriz yogunlugunu ölçmez,olçturmez,

    Rad.kapagini acar,bakar sivi eksikse uzerine şebeke suyunu dayar gecer,zamanla sistem küf kusmaya başlar.

    Ben her sene duzenli,olcer eksik ise tamamalarim,pompali olcer almistim cuzi bir fiyata halen kullanirim


    Hatta,akdeniz bolgesinde bazi arac sahipleri,antifiriz bile kullanmiyor.

    Yillar once antalyadan bir arkadasim arac aldi,kis bakimi icin radyatoru bosaltip,antifiriz koydu,bir hafta sonra tesisat patladi.kalorifer radyatorunu bile patlatmis.onceki arac sahibi surekli şebeke suyu kullanmis,haliyle sisteme antifiriz girince patlatmis heryeri.

  10. #10
    motoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    @Nikkfurie,
    Teşekkürler deneyeceğiz çakıl taşı yöntemini[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------

    @Kural [Z],
    Teşekkürler cevabınız için deponun tamami mi suyun içinde kalacak artı uç pas toplayan kismami bağlanacak deponun icine eksi uç mu bağlanacak deponun diğer kisimlarina zarar verir mi?
    Yöntemi denediyseniz biraz daha detayli anlatmanız mümkün mü? Youtubeden sadece küçük parçaları temizlemişler depo içi temizleyen denk gelmedi.

  11. #11
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Diğer önerilere ek olarak
    Market/aktarda satılan limon tuzu’nun bir avuç veya daha fazlasını depoya doldurun içerisini su ile doldurun.
    Arada karıştırın ya da çalkalayın
    Bir iki gün beklesin pası büyük oranda çözecektir.

    Eğer depoda çürük varsa tüm yöntemler orada delinmeye neden olabilir bunu da göz önünde bulundurun
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Kritik detayları not olarak vereyim, gerisi oldukça kolay. Detaylı anlatım yerine bir de video ekleyeyim, kolaylık olur.

    * Deponun içine koyacağınız suya biraz sodyum karbonat(çamaşır sodası) ekleyin.

    * Anot olarak elektrik iletkenliği yüksek bir metal önerilir. Bunun için en uygun seçenekler bozuk bir tornavida veya alien anahtar veya benim favorim kısa kesilmiş bir inşaat demiri.

    * Anot depoya asla doğrudan temas etmeyecek şekilde tedbir alınmalıdır. Bunun için en iyisi bir tahta parçasının ortasını delin ve inşaat demirini bunun içinden geçirin, bir ucu depo içine girebildiği kadar girecek ama asla metale temas etmeyecek, diğer ucu ise bir cm dahi tahtadan çıksa yetecek kadar olsa yeter. Tahtaya depo tarafından çakacağınız 3-4 çivi ile de tahtanın kayıp anotun depoya değerek kısa devre yapmasını engelleyebilirsiniz.

    * Anota akımın "+"(Pozitif) ucunu, depoya(boyasız ve passız bir noktadan, gerekirse bir görünmeyen bir kısımda boyayı kazıyın, sonra boyarsınız) ise katot "-"(Negatif) ucunu bağlamalısınız.

    * 12-24 saatte bir anotu ve depo dolum ağzında biriken pası bez ve kaşıkla(ciddiyim, bir tatlı kaşığı iyi olur) alabilirsiniz.

    * İşlemi artık pas çıkmayana kadar tekrarlayın. Ardından suyu boşaltın, depoyu yıkayın ve işlemi en baştan tekrarlayın. Böyle bir tekrar dahi genellikle yeterli olur.

    * İşlemler sonrası depoyu çok iyi yıkayın, iyice kurutun. İlk yakıt dolumu sonrası karbüratörden kirli yakıt ve kalan suyu alın, yakıt filtresini 100 km kadar sonra yenileyin. İşlem tamamdır.



    İşlemler öncesi varsa depo içi yakıt pompasını sökmenizi öneririm. Pompa sabitleme halka kelepçesi ile depo arasına kalın bir naylonla ve gerekirse silikonla da contalama yapabilirsiniz. Böylelikle pompa arızasını önleyebilirsiniz. İkincil olarak bu işlemleri motosiklet üzerinde yapmayın, mutlaka depoyu motosikletten ayırın. Eski ama sağlam bir otomobil aküsü veya 12V bir adaptörle de işlemi yapabilirsiniz. DC akım olması elzemdir, voltaj ve amperaj güvenlik sınırları içinde olsun yeter. Ne olur ne olmaz belirtmek istedim.
    Sagopa K, tommygun, fazil ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    motoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Kural [Z]Teşekkürler artı uç demir parçasına eksi uç depoya olacak.
    Benzin musluğu ve şamandırayı sökmem gerekecek mi onların yerini nasıl kapatmalıyım.
    Bu yöntem Zayıf kısımları deler mi acaba?

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı motoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kural [Z]Teşekkürler artı uç demir parçasına eksi uç depoya olacak.
    Benzin musluğu ve şamandırayı sökmem gerekecek mi onların yerini nasıl kapatmalıyım.
    Bu yöntem Zayıf kısımları deler mi acaba?
    Şamandra, pompa, lastik-plastik conta ve elemanların tamamını sökmenizi öneririm. Çatlamaya veya sertleşmeye başlamış lastik contaları değiştirmeyi ihmal etmeyin.

    İşlem sonrasında yakıt pompası üzerinde büyük ihtimalle yakıt filtresi de vardır, onu da temin edip değiştirmenizi öneririm. Elinizde bunların yuvalarını kapatmak için tapa yoksa kalın naylon poşet veya benzeri bir şeyi bu bağlantılara kelepçeleyerek, gerekirse arasına bir miktar silikon(sıvı conta, akvaryum silikonu v.b) uygulayarak sızdırmazlığı sağlayabilirsiniz.

    Bu yöntem zayıf kısımlara, gerçekten kullanım dışı kalmasına neden olacak kadar zayıflamadıysa delmez. Yani "gizliden gizliye zaten delik ise bunu ortaya çıkarır" demek çok da yanlış olmaz sanırım. Delinen kısım bazı durumlarda oksidasyon ile kendisini tıkar, tabiri caizse geçici olarak onarır, arızayı gizler. Böylesi bir sorun yoksa ve aylarca durmadan elektrolizde kalmazsa sorun olmayacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:01 ----------

    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer önerilere ek olarak
    Market/aktarda satılan limon tuzu’nun bir avuç veya daha fazlasını depoya doldurun içerisini su ile doldurun.
    Arada karıştırın ya da çalkalayın
    Bir iki gün beklesin pası büyük oranda çözecektir.

    Eğer depoda çürük varsa tüm yöntemler orada delinmeye neden olabilir bunu da göz önünde bulundurun
    Bu da uygulanabilir bir yöntem. Hatta bunun için beyaz sirke de kullanabilirsiniz. Ancak ekonomik ve verim olarak, doğru uygulanırsa en etkilisinin elektroliz olduğunu söyleyebilirim. Tabi elde alet edevat yoksa kimyasal yöntemler daha düşük maliyetle yeterli sonuç verebilir
    tomass bunu beğendi.
    ...

  15. #15
    motoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şamandra, pompa, lastik-plastik conta ve elemanların tamamını sökmenizi öneririm. Çatlamaya veya sertleşmeye başlamış lastik contaları değiştirmeyi ihmal etmeyin.

    İşlem sonrasında yakıt pompası üzerinde büyük ihtimalle yakıt filtresi de vardır, onu da temin edip değiştirmenizi öneririm. Elinizde bunların yuvalarını kapatmak için tapa yoksa kalın naylon poşet veya benzeri bir şeyi bu bağlantılara kelepçeleyerek, gerekirse arasına bir miktar silikon(sıvı conta, akvaryum silikonu v.b) uygulayarak sızdırmazlığı sağlayabilirsiniz.

    Bu yöntem zayıf kısımlara, gerçekten kullanım dışı kalmasına neden olacak kadar zayıflamadıysa delmez. Yani "gizliden gizliye zaten delik ise bunu ortaya çıkarır" demek çok da yanlış olmaz sanırım. Delinen kısım bazı durumlarda oksidasyon ile kendisini tıkar, tabiri caizse geçici olarak onarır, arızayı gizler. Böylesi bir sorun yoksa ve aylarca durmadan elektrolizde kalmazsa sorun olmayacaktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:01 ----------



    Bu da uygulanabilir bir yöntem. Hatta bunun için beyaz sirke de kullanabilirsiniz. Ancak ekonomik ve verim olarak, doğru uygulanırsa en etkilisinin elektroliz olduğunu söyleyebilirim. Tabi elde alet edevat yoksa kimyasal yöntemler daha düşük maliyetle yeterli sonuç verebilir
    Kural [Z] ve tomass teşekkür ederim... Deneyip sonucu buradan paylasirim...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler