Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Ölmüş Aküyü Kurtarma Desülfatör Cihazı Yapma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işlem, 600w ups içindeki akülerde de işe yarar mı? Pc için aldığım akü 10 yaşına geldi neredeyse.
    Yarar diye düşünüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle bilmezler
    Eskiden herkes lastiği patlayan aküsü biten yada bozulan motoru hemen çöpe atar yenisini alır idi. Onun için de kimse bir motoru uzun süre kullanamaz 5 bin km binince hemen değişir yada çöpe atardı
    Son 20 senedir ( 21-22 değil) herşey artık tamir ediliyor. Kimse çöpe motor atamıyor, tamir edilemeyecek iç lastikler kilot lastiği olarak, tamamen bozulan aküler de salata tabağı olarak kullanılıyor

    Abi şu an herşeyin çok pahalı olduğu ve bir kriz olduğu gerçek.
    Ama 2007-2013 arasında alt gelir gurubunun dahi motosiklet e Arabaya ulaşabilir olduğu belki de Türkiye de ki tek dönem olduğunu inkâr etmek nankörlük olmaz mı..
    Bu konudada tamamiyle haklısın abi 2007 ve 2013 bir çok insana ev araba motosiklet ve benzeri şeyler getirdi .
    Ben varlık içindede olsam tamir etmekten yanayım ısraf ı sevmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle bilmezler
    Eskiden herkes lastiği patlayan aküsü biten yada bozulan motoru hemen çöpe atar yenisini alır idi. Onun için de kimse bir motoru uzun süre kullanamaz 5 bin km binince hemen değişir yada çöpe atardı
    Son 20 senedir ( 21-22 değil) herşey artık tamir ediliyor. Kimse çöpe motor atamıyor, tamir edilemeyecek iç lastikler kilot lastiği olarak, tamamen bozulan aküler de salata tabağı olarak kullanılıyor

    Abi şu an herşeyin çok pahalı olduğu ve bir kriz olduğu gerçek.
    Ama 2007-2013 arasında alt gelir gurubunun dahi motosiklet e Arabaya ulaşabilir olduğu belki de Türkiye de ki tek dönem olduğunu inkâr etmek nankörlük olmaz mı..
    Bu konudada tamamiyle haklısın abi 2007 ve 2013 bir çok insana ev araba motosiklet ve benzeri şeyler getirdi .
    Ben varlık içindede olsam tamir etmekten yanayım ısraf ı sevmiyorum.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.41 amper şarz değeri verir,ilk şarda mutlaka akü kapakları açık olmalı.10 amperlik akünüzü 4 saatte doldurur.akünüzün amper değerine göre süreyi belirleyebilirsiniz.

    ben ramazanın yaptığının değerlerin aynısını yapmıştım,bir tanede 0.40 amperlik yaptım motosiklet aküleri için.öldü denilip çöpe atılan 7 amperlik aküden duragan voltajda 13.11 voltu gördün ve şuan motorumda kullanıyorum
    60 amperlik araç aküsü için deneyeceğim. 24 saat şarjda kalması riskli olur mu?

  3. #23

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Doğru olan kısmı şu, AKP'nin ilk 10 yılı ekonominin yükseliş dönemiydi, o dönem hem yönetim fena değildi, hem de dünyadan yağmur gibi yabancı sermaye yağdı ülkeye, bu da refah getirdi. Ama o zaman dedik ki : Bu paraları asfalta - binaya harcamayın, bu geçici bolluk , iş yeri - fabrika - eğitime harcayın , yarın para gelmeyecek, bizi o fabrikalar kurtaracak ! Ama nerdee, asfalta - betona ve imam okullarına harcadılar tüm parayı. Buyrun şimdi yiyin o betonları.
    Tamir olayına gelince, eski dönem adamı olduğum için her şeyi tamir edebilirim, bana çok yabancı değil bu işler.
    espresso, ozanturk, fatih.met ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #24
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 amperlik araç aküsü için deneyeceğim. 24 saat şarjda kalması riskli olur mu?
    Ampermetre takıp 16.5 i görünce kapatmalısınız
    EthanHunt bunu beğendi.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://youtu.be/z4PH9Yx72kU

    Arkadaşlar öldü denilen her akü çöp değildir. Kurtarmak bizim elimizde . Aküde oluşan desülfatları desülfatör cihazı ile kurtarmak mümkün . Cihazı yapmayı gayet açıklayıcı olarak anlattım ve çektim. 50-60 liraya çok rahat yaparsınız .
    Kanalıma abone olmanız ve videoyu beğenmeniz rıcam dır .

    https://youtu.be/z4PH9Yx72kU
    Motorun üstündeki akü 6 yıllık, bu işlem ile kurtarabilirmiyim acaba?

    Exide marka güzel bir akü var üstünde. Son zamanlarda akü zayıfladı, ilk marşta zor çalışıyor motor.

  6. #26
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ampermetre takıp 16.5 i görünce kapatmalısınız
    60 amper için 16.5 görünce kapatacağım ok, peki 7 amperlik motosiklet aküsünde hangi değeri görmem lazım?

  7. #27
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun üstündeki akü 6 yıllık, bu işlem ile kurtarabilirmiyim acaba?

    Exide marka güzel bir akü var üstünde. Son zamanlarda akü zayıfladı, ilk marşta zor çalışıyor motor.
    Plakalar sağlamsa kesim kurtulur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------

    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 amper için 16.5 görünce kapatacağım ok, peki 7 amperlik motosiklet aküsünde hangi değeri görmem lazım?
    Yine aynı şekil 16 .5 i görünce bırak
    EthanHunt bunu beğendi.
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #28
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Noco marka şarj cihazım var memnunum.
    Ölmüş aküyü kurtaramasamda zayiflamis aküleri kurtarıyor ve düzenli şarjda akü ömrünü uzatıyor.
    Kurtarma modu da var. Yalnız 72 amper aküyü kurtaramadım. Şarj esnasında 1 göz kaynamıyordu. Sanırım plaka kopmuş.

    2 araba 2 motosikleti 2 3 ayda bi ful sarjediyorum. Akü araç üzerinde şarj ediyorum.
    Kapakları falan açmıyorum olduğu gibi takıyorum.
    Ilk başlarda aracın elektronik aksamına beyne falan zarar verir diye cekindim ama 3 senedir bi sorun olmadi.

  9. #29
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Noco marka şarj cihazım var memnunum.
    Ölmüş aküyü kurtaramasamda zayiflamis aküleri kurtarıyor ve düzenli şarjda akü ömrünü uzatıyor.
    Kurtarma modu da var. Yalnız 72 amper aküyü kurtaramadım. Şarj esnasında 1 göz kaynamıyordu. Sanırım plaka kopmuş.

    2 araba 2 motosikleti 2 3 ayda bi ful sarjediyorum. Akü araç üzerinde şarj ediyorum.
    Kapakları falan açmıyorum olduğu gibi takıyorum.
    Ilk başlarda aracın elektronik aksamına beyne falan zarar verir diye cekindim ama 3 senedir bi sorun olmadi.
    Africa twin se bende üzerinee standart şarj aleti ile şarj ediyorum sıkıntı yaşamadım

  10. #30
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ramazan kapak açılmadan da yapılabilir mi NC aküsü kapak açılmıyor..
    aküde muhtemelen sülfatlaşma olmuştur,ilk şarzda sülfatı kırmaya çalışıyor sistem ve aşırı kaynama ve ısınma ortaya çıkıyor bu sebeble ilk şarz mutlaka kapaklar açık olmalı ve açık havada yapılmalı.

    işlemi yapmadan önce gözlerdeki su seviyesi kontrol edilmeli eksik olanlara saf su (klima yada yağmur suyu) konmalı.

    önemli bir hususta aküde fiziki bir hasar varsa gözler içerisindeki plakalarda kopmalar olmuşsa desülfatör bir işe yaramıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    ramazan şimdi ben bu alate voltajı 17 ye gelince kesen bir devre yapacağım,fakat aküye ilk taktığında 200 voltlarla başladığı için muhtemelen çalışmayacak onu çözmeye çalışıyorum

  11. #31
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz o günleri bilmezsiniz, ben iyi hatırlıyorum. Kıbrıs savaşı nedeniyle batı ambargosu vardı, ülke 5 sente muhtaç hale gelmişti , aynı böyle enflasyon ve pahalılık , yokluk vardı, ama bir sebebi vardı o yüzden dişimizi sıktık o günleri atlattık. Şimdiki başka.
    Tarih tekerrürden ibarettir diye boşuna demiyorlar

  12. #32
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküde muhtemelen sülfatlaşma olmuştur,ilk şarzda sülfatı kırmaya çalışıyor sistem ve aşırı kaynama ve ısınma ortaya çıkıyor bu sebeble ilk şarz mutlaka kapaklar açık olmalı ve açık havada yapılmalı.

    işlemi yapmadan önce gözlerdeki su seviyesi kontrol edilmeli eksik olanlara saf su (klima yada yağmur suyu) konmalı.

    önemli bir hususta aküde fiziki bir hasar varsa gözler içerisindeki plakalarda kopmalar olmuşsa desülfatör bir işe yaramıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------

    ramazan şimdi ben bu alate voltajı 17 ye gelince kesen bir devre yapacağım,fakat aküye ilk taktığında 200 voltlarla başladığı için muhtemelen çalışmayacak onu çözmeye çalışıyorum
    Abi yaparsan banada haber edermisin

    Ahmetnabi cevabı çoşkun abi vermiş ben yeni gördüm sülfatlaşma varsa kapak açık olmalı

  13. #33
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Soğuk ve evde olduğumuz günlerde işinize yarar aktif olsun konu 😊

  14. #34
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Aktif olmasına aktif olsun bilgi güzeldir almasını bilene. Bir kaç hatırlatma yapayım her akü kurtulacak diye bir şey yok yani plakalarda kopma olan akü kesilip açılmadan kopan plaka lehimlenmeden kurtulmaz.
    Bir diğer konu bütün akülerin kapakları olur bu kapaklar açılmalıdır ve desülfe edilirken mutlaka hava girişi olan bir yerde olmalıdır yani odanın hava alması lazım. (sağlık için)
    Eğer akü desülfatöre taktığınız anda 200v 90v gibi yüksek değerler görürseniz bu sülfatlaşmanın yüksek olduğunu gösterir minimum 10 12 saat şarjda kalarak sülfatı çözmeye çalışır (%127) yani aküyü kurtarıcam diye 1 akü parasını hiç edebilirsiniz.
    Akü sülfatlaşmayı çözdü tamamen temizledi fakat 10v üstüne çıkmıyor ? işde şimdi zurnayla muhabbetin zamanı geldi bu plakada kopuk olduğunu gösterir ve dışardan müdahale etmenize olanak vermez yani kesmeden çözemezsiniz.
    Bunu anlatma sebebim elektrik bilginiz ampul değiştirmekle sınırlıysa hiç bulaşmayın bence ama bilgim olsun ben denemek istiyorum diyorsanız bu işin mucidi ali ustayı izlemenizde fayda var. mantık aynı

  15. #35
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aktif olmasına aktif olsun bilgi güzeldir almasını bilene. Bir kaç hatırlatma yapayım her akü kurtulacak diye bir şey yok yani plakalarda kopma olan akü kesilip açılmadan kopan plaka lehimlenmeden kurtulmaz.
    Bir diğer konu bütün akülerin kapakları olur bu kapaklar açılmalıdır ve desülfe edilirken mutlaka hava girişi olan bir yerde olmalıdır yani odanın hava alması lazım. (sağlık için)
    Eğer akü desülfatöre taktığınız anda 200v 90v gibi yüksek değerler görürseniz bu sülfatlaşmanın yüksek olduğunu gösterir minimum 10 12 saat şarjda kalarak sülfatı çözmeye çalışır (%127) yani aküyü kurtarıcam diye 1 akü parasını hiç edebilirsiniz.
    Akü sülfatlaşmayı çözdü tamamen temizledi fakat 10v üstüne çıkmıyor ? işde şimdi zurnayla muhabbetin zamanı geldi bu plakada kopuk olduğunu gösterir ve dışardan müdahale etmenize olanak vermez yani kesmeden çözemezsiniz.
    Bunu anlatma sebebim elektrik bilginiz ampul değiştirmekle sınırlıysa hiç bulaşmayın bence ama bilgim olsun ben denemek istiyorum diyorsanız bu işin mucidi ali ustayı izlemenizde fayda var. mantık aynı
    https://www.youtube.com/watch?v=DVwo...hannel=AliUsta
    Ali usta bu işin kralı hatta cihazı yapıp satıyor. Bilgilendirme için teşekkür ederim

  16. #36
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Güncel kalsın soğuk kış günlerinde akü ölmesin

  17. #37
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Soğuk kış günlerinde lazım olabilir aküleriniz için

  18. #38

    Üyelik
    23 Eylül 2008
    Şehir
    TÜRKİYE / İzmir
    Merhaba,
    Saatlerce başında beklememek ve tehlikeli olmaması için otomatik kesecek bir uygulama yok mu?

    Ben de malzemeler var uzun zaman önce satın almıştım fakat başında beklemek istemiyorum bir de balkonda yapacağım işlemi zehirlenmemek adına, otomatik durması güvenli olur çünkü yüksek DC gerilimler söz konusu.
    Teşekkürler.

  19. #39
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı karşıyaka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Saatlerce başında beklememek ve tehlikeli olmaması için otomatik kesecek bir uygulama yok mu?

    Ben de malzemeler var uzun zaman önce satın almıştım fakat başında beklemek istemiyorum bir de balkonda yapacağım işlemi zehirlenmemek adına, otomatik durması güvenli olur çünkü yüksek DC gerilimler söz konusu.
    Teşekkürler.
    Çok haklısınız bende açık alanda yapıyorum zehirlenmemek adına .
    Otomatik kesen bir devre tabikide yapılır istenilirse
    karşıyaka bunu beğendi.

  20. #40
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Arkadaşlar havalar soğuyor akünüz sizi üzebilir bu desülfatör cihazı yaparak akü almaktan kurtulabilirsiniz.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler