Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yağ eksiltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Selamlar

    Yağımı yeni değiştirdikten sonra tek seferde 200 km yol yaptım ve kontrol ettiğimde yağ çubuğu üzerindeki desenleri birim olarak ele alırsam 3 birimde 1 birim eksilmiş gözüküyor

    200 km yoldan sonra parçalı olarak 50 km daha yol yaptım şu an yağ seviyesinde bi değişme yok gibi

    Kullandığım yağ motul 5100 10/40

    Herhangi bir kaçak yok duman atma yok
    Buji yuvasından görebildiğim kadarıyla silindir üzerinin geneli siyah tortulu gibi

    Önceden silindir sekman değiştirdim set olarak ama değişimden önce bu kadar yağ eksiltme var mıydı hatırlamıyorum dikkat etmedim
    2014 tvs 36 bin de

    Tecrübe sahibi arkadaşların görüşlerini merak ettim

    Teşekkürler iyi forumlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Kimi zaman yağ çubuğundan doğru sonuç alamadığım olmuştu birden fazla kez denedim yağ çubuğunu söktüm taktım ve temizledim bir miktar eksik çıkıyodu daha sonra dikkatli olarak taktım ve çıkarttım (Çubuğu vidalamıyorum) sonuç tamdı. Bahsettiğiniz üzere duman atma ve bir kaçak yok aklıma bu yaşadığım şey geldi, eğer bundanda emin olmazsanız yağı boşaltın ve eski yağ kutularını atmadıysanız içine doldurarak ölçüm yapabilirsiniz.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Tavsiyem ufak surusler yapin,mesela 5-10 km.daha sonra 3-4 kez olcun seviyeyi
    Bazen yanlis olculuyor.motosiklet saglikliysa muhtemelen yanlis olcutunuz.tekrar yag eksiltiyormu deneyin

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    tvs apache bende de o kilometrelerde yağ eksiltiyordu. silindiri söktüm rektefecide rektefiye yaptırdım ve düzeldi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Arkadaşlar fazla konu başlığı kirliliği olmasın diye buradan devam ediyorum

    Sanırım silindir segman değişimine yöneleceğim

    Şimdi bir sorum var açık ve net

    Silindir üzerinde çok az da olsa yağ olma ihtimali nedir

    Yani kupkuru mu olmalı

    Kulak çubuğu ile buji deliğinden sokup kurumlu yüzeye sürttüm simsiyah olmakla beraber bariz bana göre yağ emdi hatta örnek bırakayım


  6. #6
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bu tür orijinal işlemlere girişmeye gerek yok. Buji deliğinden bir şeyler sokayım derken içeri düşürürsen lüzumsuz işler açılır. Motosiklette değil fakat arabada başıma geldi(sakar bir usta içeri vida düşürdü). Halledilene kadar geçen bir gün kabus gibiydi.
    Kolay ve güvenli yol şu; internetten "bujilerin dili" isimli tablo-fotoyu bul. Söktüğün bujinin uygun olduğu foto açıklamasından motorunun durumunu oku.

    Daha kapsamlı bir liste var hemen bulabildiğim şu;
    fz6_fazer ve omrozzn bunu beğendiler.

  7. #7
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    egsozdan yağ atana kadar devam et, eksiltme az ise devam et ,belli olmaz uzun km ler gidebilir, hemen eksiltiyor diye açtırma, yağ aşırı eksiltmiyorsa ve egsozdan atma yoksa, gittiği yere kadar gitsin ama ! yağı kontrol et
    satoyama ve ozanturk bunu beğendiler.

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Benim motor 20000 km.dir contadan keçelerden bir yerlerden yağ kaçırıyor. Ne zaman park etsem yerde yağ görüyorum. Aşağı yukarı 1000 km.de 300 ml gibi yağ kaçıyor. Motorumun muhtemelen tüm conta ve keçelerini yenilemem gerek. Kesin çözüm sizde de bellidir ama o zaman gelene kadar sürekli yağ kontrolü ve eksik olanı tamamlamanız benim de size önereceğim geçici çözümdür.
    omrozzn ve ozanturk bunu beğendiler.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor 20000 km.dir contadan keçelerden bir yerlerden yağ kaçırıyor. Ne zaman park etsem yerde yağ görüyorum. Aşağı yukarı 1000 km.de 300 ml gibi yağ kaçıyor. Motorumun muhtemelen tüm conta ve keçelerini yenilemem gerek. Kesin çözüm sizde de bellidir ama o zaman gelene kadar sürekli yağ kontrolü ve eksik olanı tamamlamanız benim de size önereceğim geçici çözümdür.
    Abi bir bakayım dedim Kle500 conta takımı 1500 tl civarıydı alt tarafı conta bunu 1400 tl yapan nedir, ben Cg için conta söyledim tüm blok için 36 tl kimi zaman bu fiyatlandırmaya aklım ermiyor .

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bir bakayım dedim Kle500 conta takımı 1500 tl civarıydı alt tarafı conta bunu 1400 tl yapan nedir, ben Cg için conta söyledim tüm blok için 36 tl kimi zaman bu fiyatlandırmaya aklım ermiyor .
    Maalesef ülkemizde içi açılan motoru ustaların çoğunluğu iyi toplayamıyor. Geçenlerde statör sardırdım, ustam sıvı contayla statör kapağını taktı, şimdi oradan da terleme yapıyor. 40 yıllık ustama da dalacağım en sonunda sille tokat. İyi bir yerde conta değiştirtmeye kalksam o mekandaki ustanın iş yoğunluğuna göre 10-15 gün motor yatar ki esas o kısım beni bunaltıyor.
    volkan190 bunu beğendi.

  11. #11
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef ülkemizde içi açılan motoru ustaların çoğunluğu iyi toplayamıyor. Geçenlerde statör sardırdım, ustam sıvı contayla statör kapağını taktı, şimdi oradan da terleme yapıyor. 40 yıllık ustama da dalacağım en sonunda sille tokat. İyi bir yerde conta değiştirtmeye kalksam o mekandaki ustanın iş yoğunluğuna göre 10-15 gün motor yatar ki esas o kısım beni bunaltıyor.
    Abi bu ustaları da anlamak inan çok zor sıvı conta parasına gidip conta kestirse ne terleme yapar nede kaçak böylelerini gördükçe iyiki kendim yapıyorum diye şükür ediyorum.
    F54 ve ozanturk bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor 20000 km.dir contadan keçelerden bir yerlerden yağ kaçırıyor. Ne zaman park etsem yerde yağ görüyorum. Aşağı yukarı 1000 km.de 300 ml gibi yağ kaçıyor. Motorumun muhtemelen tüm conta ve keçelerini yenilemem gerek. Kesin çözüm sizde de bellidir ama o zaman gelene kadar sürekli yağ kontrolü ve eksik olanı tamamlamanız benim de size önereceğim geçici çözümdür.
    bende keçelerden yada herhangi bir yerden kaçırma olayı yok ama 800 km olmadan yağ çubuğunun en ucuna iniyor hatta değmiyor bile

    duman atma, mavi duman gibi durumlarda yok


    sorduğum şu soru için bir bilginiz var mı peki

    yanma odasında silindir üzerinde resimdeki pamuk gibi ıslaklık olacak şekilde yağ oluyor mu normalde

    yada stop ettikten sonra bir şekilde içeriye giren ama yanmayan benzin kurumla ıslanarak böyle siyah yağ gibi mi kalıyor acaba

    ben düşündüm ki benzin uçar gider bir ıslaklık kalmaz diye ama bilemiyorum

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Motorunuzda birşey yok sorun yok.O çubuktaki x x x x kısımlarda yukarı aşağı dalgalanma normal.Motoru kullandıktan sonra Motor düzken orta sehpadayken 5 dk öyle dursun çubuğu çevirerek çıkartın.Çubuğun ucundaki yağı silin.Çubuğu VİDALAMADAN DÖNDÜRMEDEN yerine sokun 5 sn bekleyin sonra çıkartın.

    Sonra geri vidalayın çubuğu yerine 3 dk motoru çalıştırıp birka defa gaz verin.YUKARIDAKİ aynı işlemi tekrar uygulayın.Bunu ölçüm yapacağınız zaman böyle yapın.
    omrozzn ve F54 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    09 Aralık 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    sym gts 250-mt 25
    Silindir duman lastikleri özelligini yitirmiştir. Kompresyon testi yaptır. Rektefe de muhakkak duman lastiklerini degistir

  15. #15
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef ülkemizde içi açılan motoru ustaların çoğunluğu iyi toplayamıyor. Geçenlerde statör sardırdım, ustam sıvı contayla statör kapağını taktı, şimdi oradan da terleme yapıyor. 40 yıllık ustama da dalacağım en sonunda sille tokat. İyi bir yerde conta değiştirtmeye kalksam o mekandaki ustanın iş yoğunluğuna göre 10-15 gün motor yatar ki esas o kısım beni bunaltıyor.
    boşuna demiyorum tommygun kuralz nin garajına gidelim diye
    tommygun bunu beğendi.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boşuna demiyorum tommygun kuralz nin garajına gidelim diye
    Aslında Kural(Z)'nin de Youtube kanalına 6 aylık malzeme çıkar.
    IRau bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Evet arkadaşlar bugün tam 500 km oldu. Yağı boşalttım eski yağ kutusun doldurdum süzülmesi idi ileri geri sallaması idi derken 650 ml yağ çıktı.

    70 km git gel toplamda 280 km si uzun yolda, 220 km si şehir içinde kullandım.

    350 ml eksilme var. Bir 500 km daha kullansam ne olurdu bilmiyorum ama yağ seviyesi çubuğun en son basamağında olduğu için değiştirdim.

    Hem mıknatıslı tapa alıcam eskisinde olmadığı için hemde yağ filtresini değiştiricem bu arada

    Şimdi 350 ml eksiltme fazlamı acaba

  18. #18

    Üyelik
    23 Şubat 2020
    Alıntı omrozzn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar bugün tam 500 km oldu. Yağı boşalttım eski yağ kutusun doldurdum süzülmesi idi ileri geri sallaması idi derken 650 ml yağ çıktı.

    70 km git gel toplamda 280 km si uzun yolda, 220 km si şehir içinde kullandım.

    350 ml eksilme var. Bir 500 km daha kullansam ne olurdu bilmiyorum ama yağ seviyesi çubuğun en son basamağında olduğu için değiştirdim.

    Hem mıknatıslı tapa alıcam eskisinde olmadığı için hemde yağ filtresini değiştiricem bu arada

    Şimdi 350 ml eksiltme fazlamı acaba
    Motoru parkettigin zaman yerde yağ damlaması oluyormu kontrol et.
    Birde ön dislinin orda vites müşürü var plastik kapaklı 3 adet vidası var gevşeme yapabiliyor contadan yağ kaçabilir. Kontrol et yıldız tornavida ile sık
    omrozzn bunu beğendi.

  19. #19
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    ne kadar yağ eksiltiyor hava soğutmalı olduğundan zaten apachelerde yağ eksiltme oluyor. Üst kapak civarı ve vites müşürünün orda terleme var mı?

  20. #20
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında Kural(Z)'nin de Youtube kanalına 6 aylık malzeme çıkar.
    Video çekecek biri olsa 1 günde 6 aylık Yotube videosu çıkar
    tommygun ve fz6_fazer bunu beğendiler.
    ...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)