Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Viraj Hakkında soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Viraj bu şekilde spesifik reçete verilebilecek bir konu değil.
    Pist için verilir, İstanbul Park'ta 8. virajda ne yapılması gerektiğiyle ilgili 8 paragraf yazabiliriz. İlk cümle de her zaman "döner döner korkma" olur.

    Ama burada böyle parlak bir asfaltta korkmayıp kontra ver veya elinle gidonu döndürerek dön gibi bir reçete yazılamaz, bu zaten o viraja girdiğin hız ve motorun virajda taşıdığı hız ile fiziğin belirlediği bir şey. Hissederek kendin bulabilirsin.
    Denemişsin sana hızlı gelmiş fren yapmışsın. O zaman bundan sonra bu tipte virajlara girerken hissettiğin hıza göre otomatikman vücudun buna karar veriyor olmalı, aksi takdirde hıza bakıp karar vermeye çalışırsın ve hıza baktığın an konu yanlıştan dönülmeyecek şekilde kapanmıştır zaten.
    espresso ve Angler bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Viraj sorunu bende de vardı. Bunun tek çaresini size kısaca anlatayım.
    Öncelikle ve kesinlikle ileri sürüş eğitimi alacaksınız. Kendimi geçtim, abartısız 250-300 bin km tecrübesi olan arkadaşım ileri sürüş eğitimini aldıktan sonra dediği söz aynen şu ;" ben motor kullanmamışım" Virajlarınız bariz fark ediyor.

    Virajları dönmenin püf noktası şudur (kendi tecrübeme göre) Limit noktasına göre hızınızı ve vitesi ayarladıktan sonra dönüşte virajın çıkış noktasına bakarak, çenenizin altında sanki bir kürdan var gibi kafanızı dik tutarak bakışınızı çıkış noktasına çevireceksiniz. Virajı dönerken destek gazını vereceksiniz. Ben önceden gideceğim yöne bakarak ve kafamı eğmeğerek dönüyordum. Fakat çeneyi kaldırınca virajlarda resmen aydınlanma yaşadım. Çok daha güvenli hissediyorsunuz.
    İleri sürüş eğitiminde de kontralarınız ve virajlarınız üzerine baya çalışıyorlar. Motorunuzun neler yapabileceğini anlıyorsunuz.

    Motoru kullanmanın %80' i bakış bana göre.

    İnşallah faydalı olabilmişimdir. Kazasız sürüşler dilerim.
    espresso bunu beğendi.

  3. #23
    Omerius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2019
    Şehir
    ümraniye
    Motosikleti
    mt25 - XJ6N - cb650f - Speed Triple 1050
    böyle parlak asfaltlarda kuralları unutur(hepsini değil) ayaklarımı iki yana açıp dede gibi dönerim. şehir içi asfaltı geçtim karşına neyin çıkacağı belli olmaz

  4. #24
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Burası viraj değil köşe. Burayı viraj gibi algılama. Bide apex mapex diyorlar, buna da pistte değilsen hiç kafayı takma. Viraj uygun hızda görerek dönülmesi gereken bir şey. Burası Türkiye kimse şerit ihlali, sollama yasağı, durma yasağı takmaz. Arkasında ne olduğunu bilmediğin, görmediğin yerde apex işe yaramaz. O yüzden girişin en fazla viraj içini ve çıkışını görecek şekilde olmalı. Bakış istikameti bozulmamalı, hız girmeden önce ayarlanmalı ve her an bir süprize hazırlıklı olunmalı.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  5. #25

    Üyelik
    11 Aralık 2021
    Dediğiniz tavsiyelere uydum 2 gün önce virajdan dönerken viraj çıkışı çamurluymuş farkedemedim ve viraj çıkışından sonra kayıp gittim motoru servise bıraktım yaptırdıktan sonra satmayı düşünüyorum kendime bir scooter alıcam zaten satma planım vardı buda tuzu biberi oldu çok yakıyor meret.

  6. #26
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yeni sürücüyüm ve geçenlerde aşağıda gösterdiğim virajı alamayıp virajın ortasında frenlemek durumunda kaldım. Bu tarz keskin ve dar virajlarda 30-50km arası hız kesmeden korkuyu yenip kontramı vermek gerekiyor yoksa 20km hızlara düşüp gidon çevirerek mi dönmek lazım.

    https://www.google.com/maps/@41.0090...8i8192!5m1!1e4
    Kardeşim, çok acil ve hemen olmak üzere bir eğitim almalısın. Viraj almanın bir çok yolu vardır farklı disiplinlerde.

    Trail Braking yaparsın, frenini viraja taşırsın, vites düşürür motor freni ile girersin, debriyajla hız kontrol edersin, kontra verirsin, yanlarsın vs vs. alternatfilerin çok fazladır. Doğru şekilde öğrendiğinde de bindiğin motosikletten keyif alırsın.

    Fakat bunlar ıizlediğin videolardan veya kulaktan dolma bilgilerle olması gerektiği gibi öğrenemezsin.

    Bu sebeple rica ediyorum, ilk fırsatta eğitimlerini tamamla!

    Soruna gelince;

    Böyle bir virajı zaten bahsettiğin bir hızla dönmek veya dönmeye çalışmak korkuyu yenmek değil aptallık olur. Burası bir viraj değil, şehir içi bir yol ayrımı, dolayısıyla herkesin uyması gerektiği tüm kurallara uymak zorundasın. Son cümlende belirttiğin gibi hızını azaltmak ve kontra vermek kolayca yol almanı sağlar. Fakat böyel tavsiye veya yorumlarla ilerleyemezsin.

    Bu soruyu sormuş olman bile, motosiklet bilgisi ve trafik konusundaki deneyimini ortaya koyuyor. Bazı şeyler deneme/yanılma yöntemiyle olmaz. Bunlar hayati konular olduğu için işini şansa bırakamazsın. Nasıl davranacağını önceden bilmen gerekiyor.

    Uzun lafın kısası Eğitim, Eğitim, Eğitim!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğiniz tavsiyelere uydum 2 gün önce virajdan dönerken viraj çıkışı çamurluymuş farkedemedim ve viraj çıkışından sonra kayıp gittim motoru servise bıraktım yaptırdıktan sonra satmayı düşünüyorum kendime bir scooter alıcam zaten satma planım vardı buda tuzu biberi oldu çok yakıyor meret.
    https://i.hizliresim.com/flrqr5d.jpg
    Bu mesajını görmeden yorum yaptım az önce. Bu mesaja göre tekrar yorum yapma ihtiyacı duydum. Tekrar ediyorum; Kulaktan dolma bilgilerle, video izleyerek vs. bu iş olmaz. Mutlaka bu işi profesyonel olarak icra eden biri veya bir kurumdan eğitim almalısın.

    MT-25 satıp Scooter almak seni korumayacak. Çünkü problem motosikletinde değil, sende...

    Yapman gereken öncelikle Commuter Vehicle seviye 1 eğitimini tamamlamak, sonrasında en az 5K km bir 125cc hakimiyeti kolay bir motosikletle acemiliği atmak ardın 2 ve 3. seviy eeğitimleri tamamladıktan sonra MT25 almaktı zaten. 2500CC'ye küçük diyen birçok kişi olur; o altında motosiklet 5.7 saniyede 1000kph hıza ulaşıyor.

    Dolayısıyla kendine yapacağın en iyi şey, kendine yatırım yapmak olmalı. Boşu boşuna MT25 satıp scooter alma, zira aynı şeyleri hatta daha kötülerini yaşama ihtimalin çok yüksek scooter ile.
    tommygun, ahe, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  7. #27

    Üyelik
    11 Aralık 2021
    Zaten eğitim almak en başından beri kafamda havalar düzelsin diye bekliyordum. Mt 25 i satmaya zaten önceden karar vermiştim işe gidip gelmek için motor aldım trafikte çok zaman geçiriyorum ve mt25 rahatsız hissettiriyor. Yorumun için teşekkürler, İstanbul da önereceğiniz işini iyi yapan bi eğitim yeri var mıdır? Aklımda hondanın eğitim günlerine katılmak vardı.

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Açıkçası Honda gibi, Yamaha gibi, Honda eski eğitimcilerinden Murat Denizhan gibi Japon ekolü kapalı alan hakimiyet eğitimi için sizin bilgi ve becerinizi daha üst düzey bir hale getirecektir. Bu eğitimlerde aldığınız bilgileri ara ara antrenmanlarla pekiştirdiğinizi ve en az 10.000 km yol tecrübeniz olduğunu sayalım, o zaman 5S, Rospa tarzı yol eğitimleri size "keşke bu işlere yıllar önce girseymişim" dedirtecek.

    Sizin 15-20 gün içinde virajda 2 kaza yaşamanız çok ciddi bir hadise, asla makaraya almayın. Beceriksiz olabilirsiniz, eğitimsiz olabilirsiniz, kör olabilirsiniz ya da en iyi ihtimalle lastikleriniz berbattır. Daha ciddi bir olay başınıza gelmeden sorunu bulup çözelim. Scooter demişsiniz ama aynı şey orda da yaşanacaktır.
    Luc ve espresso bunu beğendiler.

  9. #29
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten eğitim almak en başından beri kafamda havalar düzelsin diye bekliyordum. Mt 25 i satmaya zaten önceden karar vermiştim işe gidip gelmek için motor aldım trafikte çok zaman geçiriyorum ve mt25 rahatsız hissettiriyor. Yorumun için teşekkürler, İstanbul da önereceğiniz işini iyi yapan bi eğitim yeri var mıdır? Aklımda hondanın eğitim günlerine katılmak vardı.
    Metehan Yılmaz veya Zafer Akçay'ı şiddetle tavsiye ederim. Her ikisi de alanında duayendir. (İkisi de A sınıf lisans sahibi ve kurul üyesi. Kısacası eğitmen eğitmenleri yani)

    Merehan Yılmaz>Yamaha Rider Academy
    Zafer Akçay> Akademi Ekip

    Bu arada MT25 İstanbul trafiğinde harika bir motosiklettir. (Yaklaşık 15K km MT25 tecrübem var eşimin motosiklietiyle)
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  10. #30

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    yamaha tracer 700 2016
    motosiklete ilk binmeye basladigimda senin dedigin olaya benzer biseyi hem gezmek,hem de pratik yapmak icin anadolu kavagina gidince yasamistim.

    oradaki virajlardan birinde hizli gidiyorum sanip bir anda frene basmistim motosiklet diklenip yolun kenarina dogru hafif yonelmisti ama hizim cok dusuktu bisey olmadi..hasili sende ayni seyi yasamissin anlasilan..


    o tarz yerleri surekli gectiginde otomatikman nasil hizlarda gececegini anlayacaksin artik refleks olacak..

    ben de daha sonra ayni virajdan gecerken daha rahat gectigimi fark ettim. demek ki surekli ayni seyleri yapinca ustalasiyorsun bir sekilde..

    nasil gecerim sorusuna gelince, gorseldeki viraj icin soyliyorum yavas girip olabildigince motoru dik vaziyette donmen,bakislara da dikkat edersen guvenli sekilde viraji alirsin diye dusunuyorum.

  11. #31
    SoloMoto2006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2020 Xmax 250 - 2022 MV Agusta TVL
    Tüm arkadaşların tavsiyeleri çok doğru ama bence en doğrusu iyi bir kurum veya hocadan eğitim almandır.
    Güvenli sürüşler.
    Motor demek, yolda olmak demek.
    Önce güvenlik sonra keyf.

  12. #32
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    çabuk çabuk rossiler gelmeden

  13. #33

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Nasıl abi. Virajda düüştün, buradan soru sordun, dediklerimizi yapıp yine mi düştün. Viraj çıkışı tabi ki çamur olabilir, bunu yazdıktan sonra yarım saat içinde ben de düşebilirim ama dostum skuter da sana uymaz. Skuter viraj kabiliyeti daha kötü.

    Motoru sat. Parasıyla Honda güvenli sürüş ve Yamaha riding akademilerine katıl. Bak bunları yap diyorum.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  14. #34

    Üyelik
    11 Aralık 2021
    En başta virajda düşmedim, scooter alma sebebim virajları daha iyi dönerim diye değil şehir içi kullanımı daha rahat diye alacağım.

  15. #35
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı Sqrelles adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En başta virajda düşmedim, scooter alma sebebim virajları daha iyi dönerim diye değil şehir içi kullanımı daha rahat diye alacağım.
    Özelden bir mesaj gönderdim sana.
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR

  16. #36
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasıl abi. Virajda düüştün, buradan soru sordun, dediklerimizi yapıp yine mi düştün. Viraj çıkışı tabi ki çamur olabilir, bunu yazdıktan sonra yarım saat içinde ben de düşebilirim ama dostum skuter da sana uymaz. Skuter viraj kabiliyeti daha kötü.

    Motoru sat. Parasıyla Honda güvenli sürüş ve Yamaha riding akademilerine katıl. Bak bunları yap diyorum.
    Skuter viraj kabiliyeti kötü dendi. Üşendim link bulmaya birisi hinduların xmax ile viraj döndüğü videoyu atabilir mi asfjkfsal
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    ilk yapman gereken şey bu tarz keskin virajlara gelmeden önce farketmek. yani gösterge ya da kaldırımda yürüyen mini etekli kıza bakmak yerine yoldan gözünü ayırmamalısın.

  18. #38

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Skuter viraj kabiliyeti kötü dendi. Üşendim link bulmaya birisi hinduların xmax ile viraj döndüğü videoyu atabilir mi asfjkfsal
    Bu adam acemi, virajla ilgili ciddi sıkıntıları var, motor hakimiyeti az. Skuter da düşük çaplı tekerler ve depoyu dizle sıkamadığımız için viraj almamız daha zor. Başlığı açan arkadaş özelindedir yukarıda yazdıklarım. Birbirimize video göndereceksek işimiz zor. İmzamı okuyun lütfen.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  19. #39
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Alıntı Luc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim, çok acil ve hemen olmak üzere bir eğitim almalısın. Viraj almanın bir çok yolu vardır farklı disiplinlerde.

    Trail Braking yaparsın
    Abi adam yürümeyi bilmiyor sen koşmayı öğretmeye çalışıyorsun adama hahahah yapmayın arkadaşlar böyle şeyler. Deneye deneye düşe düşe öğrenecek yani herkes rossi doğmuyor herkes 2-3 pratikte öğrenemiyor. Ama gidipte adama trail braking yaparsın ya kardeşim bunun gibi bir çok yöntem var dersen daha çok kaçmaz mı daha çok soğumaz mı bu işlerden baksana yeterince soğumuş ki scooter alıcam diyor üzerine eğitim eğitim diye adamı yorarsanız adam dicek alayım bi 1,3 corsa bakayım keyfime :D Sonuçta eğitim alması gerektiğini konuyu açan arkadaşta biliyor yani. Forum girmeyeli baya değişmiş eskiden ne güzeldi
    gurcanozturk ve espresso bunu beğendiler.

  20. #40
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    Alıntı ahe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi adam yürümeyi bilmiyor sen koşmayı öğretmeye çalışıyorsun adama hahahah yapmayın arkadaşlar böyle şeyler. Deneye deneye düşe düşe öğrenecek yani herkes rossi doğmuyor herkes 2-3 pratikte öğrenemiyor. Ama gidipte adama trail braking yaparsın ya kardeşim bunun gibi bir çok yöntem var dersen daha çok kaçmaz mı daha çok soğumaz mı bu işlerden baksana yeterince soğumuş ki scooter alıcam diyor üzerine eğitim eğitim diye adamı yorarsanız adam dicek alayım bi 1,3 corsa bakayım keyfime :D Sonuçta eğitim alması gerektiğini konuyu açan arkadaşta biliyor yani. Forum girmeyeli baya değişmiş eskiden ne güzeldi
    Sen yazdıklarımı çok farklı anlamışsın kardeşim. 1.3 Corsa alınca eğitime ihtiyaç yok diyorsun yani öyle mi ?

    Sana Atatürk'ün sözlerinden biriyle cevap vermek istiyorum:

    "Öğretmenler her fırsattan yararlanarak halka koşmalı, halk ile beraber olmalı ve halk, öğretmenin çocuğa yalnız alfabe okutan bir varlıktan ibaret olmayacağını anlamalıdır."
    MotoXPR

    https://www.youtube.com/@MotoXPR


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)