Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Pas

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Dişli yağı kullanılan zincir nasıl hiçbir şey kullanılmayan zincirden daha çok paslanır agalar? Gerisini boşverin. Ortam koşullarında, deney sabitlerinde bir sıkıntı vardır illa.

    Değil dişli yağı, zeytin veya ayçiçek yağı bile sürsem hava ile teması keser, pası önler. Pas=oksijen ile temas.
    Metal iyonu O² iyonu ile sevişir ve dünyaya küçük tatlı pas taneleri gelir. O2 veya oksijenli asitler vs ile teması kesen her madde korozyonu yavaşlatır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Çünkü plakalar öncesinde sıçratma testine tabi tutulmuş ve dişli yağının alayı uçup gitmiş.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çünkü plakalar öncesinde sıçratma testine tabi tutulmuş ve dişli yağının alayı uçup gitmiş.
    Buna rağmen dişli yağı kullanılmış disk hiç ürün kullanılmayandan anlamlı ölçüde (en kötü performanslardan biri...) fazla paslanmış! Sorunu algılayabiliyorsunuz değil mi? Tutarsızlık kokuyor...

    Bu arada HHS'nin açılımı "Hochleistung Haftend Schmierstoffe" olabilir mi acaba? (Bkz. Google translate...)

  4. #24
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Yüksek metalurji ve malzeme mühendisi kimliğime dayanarak bu deneyi geçersiz sayıyorum, beğenmedim. Hata var, bir daha yapıp mailime gönderebilirler deney sonuçlarını.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    )) Yaa testteki markalar bile sesini çıkarmamış, bizim forum maaşallah hata avcısı. xD Daha derin araştırmanızı tavsiye ederim. Hatta bir metale azcık dişli yağı sürün sonra büyük kısmını silin, 4-5 hafta sonrasına bir bakın. )

  6. #26

    Üyelik
    20 Ekim 2016
    Motosikleti
    Triumph Trident 660
    Zincir bakımını da yakından ilgilendirdiğini düşündüğüm için kendimce bir iki şey eklemek isterim.

    Water Displacement 1940, bildiğimiz adıyla WD-40, kuzey denizinde görev yapan gemilerin ve petrol platformlarındaki metal yüzeylerden deniz suyu ve tuzu artıklarını uzaklaştırmak amacı ile geliştirilen bir yağ olmakla birlikte, yaygınlığı, popüler olması nedeniyle özellikle ülkemizde amacının çok ötesinde misyonlar üstlenmiştir. Bu yağın içeriğinde resin ve reçine türü katkı maddeleri bulunduğundan temas ettiği yüzey üzerinde tabaka oluşturmaktadır. Bu yağın kullanım amacı zincir temizlemek veya yağlamak olmayıp metal yüzeylerden tuzlu deniz suyunu uzak tutmaktır. Kullanımı halinde, oring üzerinde ve altında zaman içerisinde temizlenmesi daha zor tortular oluşturacak, yine tozun kirin daha fazla zincire yapışmasına yol açacaktır.

    Geçen gün, kış mevsiminde motosikletin muhafaza edilmesi konulu bir youtube videosuna denk geldim. wd-40'ın sinyal, ateşleme, far, korna anahtarlarına ulaşacak şekilde, ilave olarak vida ve metal yüzeylerine sıkıldığını gözlemledim. Elektrik anahtar ve devrelerinde wd-40 kullanılmamalıdır. Bu tip parçalarda amaç anahtar açık-kapalı konumuna göre elektriğin aktarımının, temasın sağlanmasıdır. Temas yüzeyinde yalıtkan tortu istenmeyen durumdur. Bu uygulama sürekli yapılırsa anahtar doğru çalışmamaya başlar. Elektrik anahtarlarında bir bakım yapılacaksa doğrusu "kontak spreyi" kullanmaktır.

    Bizim kullanım amacımızda yağları; pas giderici (rust cleaner), yağlayıcı (lube) ve koruyucu yağ (protection oil) şeklinde çok genel şekilde derleyebiliriz. Sonuçta bunların hepsi yağ, hepsini kullanabileceğimizi düşünebiliriz. Ama işin aslı öyle değil. Pas çözücü özellikli yağlar içeriğinde çözücü maddeler barındırdığından pasın temizlenmesi sırasında (ve süresinde) kullanılması gerekir. Pas çözücü özellikli yağın sürekli metal yüzeyde kalması içerdiği maddelerden dolayı (aşındırıcı) uygun olmayacaktır. Dolayısıyla pas giderme, mekanik yağlama ve koruma işlerini paket halinde bir arada sunan ürünlerin motorlu taşıtlarda veya hassas mekaniği olan başkaca makinalarda kullanılması uygun olmayacaktır.

    Motosiklet zincir yağı konusunda; elbette yağsız zincir ile dolaşmaktansa motor yağı, makina yağı veya başka bir yağı kullanmak mekanik sürtünmeyi azaltacaktır, fakat motor yağı karter içerisinde ve dış etkenlere büyük ölçüde kapalı, farklı ısınma koşullarında çalışacak şekildedir. Motosikletimizin zinciri açıkta olup ortalıktaki tozu kiri toplamaya müsait yapıdadır. Yine motosiklet zincirinde kauçuk yapıdaki oring ile metal zincirin birlikte çalışması söz konusu. Metal için sorun oluşturmayacak katkı maddeleri içeren yağ bu kez oring de hasara yol açabilecektir. Dolayısıyla motosiklet endüstrisince geliştirilmiş ve bu amaca hizmet eden, markası bilinen ürünleri kullanmayı faydalı buluyorum.

    Motosiklet bir süre kullanılmayacak, kapalı alana alınacak veya örtülecek ise; bu kez mekanik yağlama özelliği düşük, aşındırıcı içermeyen koruyucu yağ satın alınıp, lastiklere, boyalı aksama, yollarda gevşeyip düşmesi istenmeyen vidaların dişlerine, sabit kalması gereken vidalı ek yerlerine, disk ve balatalara temas ettirmeden hafif bir tabaka halinde metal yüzeylere uygulanmalıdır.

    İyi günler
    Cyan, espresso ve DickName bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    )) Yaa testteki markalar bile sesini çıkarmamış, bizim forum maaşallah hata avcısı. xD Daha derin araştırmanızı tavsiye ederim. Hatta bir metale azcık dişli yağı sürün sonra büyük kısmını silin, 4-5 hafta sonrasına bir bakın. )
    Bunun araştırılacak bir yanı yok ki? Dişli yağı kullanan çok kullanıcı var; kimisi otomatik yağlayıcı ile kullanıyor kimisi de fırça ile sürüyor. "Dişli yağı kullandığı için" zinciri paslanan olmaz. Yağsız bıraktığı için zinciri paslanan olur ama...

    Soru basit: İlettiğimiz konu (dişli yağı kullanılıp süzülen diskin hiç yağ kullanılmamıştan daha fazla korozyona uğraması) sizce bir tutarsızlık mıdır değil midir? Tutarsızlık olmadığını düşünüyorsanız temelden ayrılıyoruz. Konu bu aslında, diğerleri detay...

  8. #28
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunun araştırılacak bir yanı yok ki? Dişli yağı kullanan çok kullanıcı var; kimisi otomatik yağlayıcı ile kullanıyor kimisi de fırça ile sürüyor. "Dişli yağı kullandığı için" zinciri paslanan olmaz. Yağsız bıraktığı için zinciri paslanan olur ama...

    Soru basit: İlettiğimiz konu (dişli yağı kullanılıp süzülen diskin hiç yağ kullanılmamıştan daha fazla korozyona uğraması) sizce bir tutarsızlık mıdır değil midir? Tutarsızlık olmadığını düşünüyorsanız temelden ayrılıyoruz. Konu bu aslında, diğerleri detay...
    Dişli yağı paslanır demiyor zaten. Sıçratma sonrası dişli yağı tutunamaz diyor ve ardında kalan metal korozyona uğrar diyor. Otomatik yağlayıcıda bir nevi yağ banyosu yapıldığı ve metalin nefes almasına izin verilmediği durum farklı.

    Söyle bir şey gerçekleşebilir; sıçratma testinden sonra plakanın üzerinde kalan maddeler korozyonu önlemeye yetmiyor, aksine yeni yağlama gelmediği için mevcut madde korozyonu tetikliyor olabilir. Sıçratma sonrası yeniden yağlanmayan plakanın üzerinde neler kalıyor bilmiyoruz sonuçta.


    Bu şekilde yola çıkınca tutarsızlık var gibi gelmiyor. Zaten tutarsızlık olsa orada onlarca marka var sesini çıkarabilecek ve orası UK.

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Söyle bir şey gerçekleşebilir; sıçratma testinden sonra plakanın üzerinde kalan maddeler korozyonu önlemeye yetmiyor, aksine yeni yağlama gelmediği için mevcut madde korozyonu tetikliyor olabilir. Sıçratma sonrası yeniden yağlanmayan plakanın üzerinde neler kalıyor bilmiyoruz sonuçta.
    ...
    Mantıkta sorun yok kesinlikle, sorun şurada: Yağlanmayan disk ile dişli yağıyla sıçratma testine tabi tutulan plakanın üzerinde tutabilmeyi becermiş çok az dişli yağı hariç) aynı şeylerin kalması beklenir. Aynı şeylerin kalmaması tutarlılıkla ilgili şüphe uyandırıyor. (Testin videosunda eleman diskleri üst üste bir çubuğa geçiriyor, bunların birbirlerinden tamamen ayrı kalması gerekmez miydi?)

    Tazelenmeyen dişli yağının korozyon tetiklemesi de çok mümkün görünmüyor, görevi dişlileri aşınma ve korozyondan koruyan bir ürün bu sonuçta. (Koruyuculuğu daha az olan ile daha fazla olan arasında elbette korozyon açısından bir fark olacaktır...)

  10. #30
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Motor 1 ay kadar yatacaksa sürüyorum zincire gresi öyle bırakıyorum ama normal kullanımda zaten yağlayınca pas oluşmuyor birde yağlamayı yaparken fırça ile zincirin yanlarına güzelce sürtüyorum.

  11. #31

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Alıntı motorstorm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir bakımını da yakından ilgilendirdiğini düşündüğüm için kendimce bir iki şey eklemek isterim.

    Water Displacement 1940, bildiğimiz adıyla WD-40, kuzey denizinde görev yapan gemilerin ve petrol platformlarındaki metal yüzeylerden deniz suyu ve tuzu artıklarını uzaklaştırmak amacı ile geliştirilen bir yağ olmakla birlikte, yaygınlığı, popüler olması nedeniyle özellikle ülkemizde amacının çok ötesinde misyonlar üstlenmiştir. Bu yağın içeriğinde resin ve reçine türü katkı maddeleri bulunduğundan temas ettiği yüzey üzerinde tabaka oluşturmaktadır. Bu yağın kullanım amacı zincir temizlemek veya yağlamak olmayıp metal yüzeylerden tuzlu deniz suyunu uzak tutmaktır. Kullanımı halinde, oring üzerinde ve altında zaman içerisinde temizlenmesi daha zor tortular oluşturacak, yine tozun kirin daha fazla zincire yapışmasına yol açacaktır.

    Bu WD-40 olayı kafamı karıştırdı. Rahmetli Barkın Bayoğlu, zincir hariç, mekanik çalışan her parçaya WD-40 sıkıyordu(pegler,manetler,kontak vs.) videolarında. Yanlış hatırlamıyorsam bir konuda sevgili Cyan zincir temizlğini WD-40 ile yaptığını söylemişti.

    Ben cubda temizliği benzinle, yağlamayı çıkma yağ ile yapıyorum, AEA'nin videolarında gördüğüm kadarıyla.

  12. #32
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Bizim garajda kullanılmayan bir bisiklet var, geçen sene alt komşum torunu için "bisikleti buraya koyabilir miyiz?" demişti, ben de "tabii" demiştim. O sırada da zincirimi yağlıyordum (çıkma yağ) "gel senin zinciri de yağlayayım" dedim, çocuğun bisikletinin zinciri çıkma yağ ile güzelce yağladım ve garaja koyduk.

    Bu konuyu görmem üzerine üzerine; üşenmedim, merak ettim ve garajda yatan bisikletin zincirine baktım, pas falan yok hatta pırıl pırıl.

    Tekrar edeyim; bisiklet ise bir senedir garajda hareketsiz duruyor.

    Alın size bedava deney.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)