Canı sıkılınca arıza lambası yakan motorum
-
Motor : 150 NK
30- 45 gün içinde bu 4.cü arıza ışığı yakışı
İlk 3 ü yağmurda ıslandıktan sonra diğer gün kontak açınca vermeye başladı bugün ise işe gelirken 5. vites 80 kmh 6.500-70000 devir civarındayken kavşağa gelip hız kesiyorum hızımı 60 a düşürdüğüm gibi yine arıza lambası yakıyor ben anlamadım bir şey yağına suyuna bakıyorum var bakımları daha yeni yapıldı hararet de yapmıyor öyle zorlamadım da makinayı ama sürekli arıza lambası yakıyor servise gidiyorum cihaza takıyorlar sorun geçiyor motor da bir şey yok gidişinde vs. Servise gitmekten de sıkıldım benim buna manuel bir çözüm bulmam gerek fikri olan var mı ? Tavsiyeleriniz nelerdir ?
Reklamlar
-
manuel çözüm; sat, ikinci el japon al.
o sorunu çözsen başka sorun çıkmayacağının garantisi yok. sorun çıktığında muhattabın düzgün, kurumsal bir servis yok.
boşuna demiyoruz bajaj, cfmoto v.s bulaşmayın, yeni markaların deney faresi olmayın diye.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
manuel çözüm; sat, ikinci el japon al.
o sorunu çözsen başka sorun çıkmayacağının garantisi yok. sorun çıktığında muhattabın düzgün, kurumsal bir servis yok.
boşuna demiyoruz bajaj, cfmoto v.s bulaşmayın, yeni markaların deney faresi olmayın diye.
Para yok reis napalım ben istemez miyim R25 e binmeyi
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Para yok reis napalım ben istemez miyim R25 e binmeyi
yok yav cbr125 var onlar uygun yani ya da cb125r var. o motorun çıkacak masraflarına harcayacağın parayı satıp üzerine eklesen alırsın diye düşünüyorum.
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Para yok reis napalım ben istemez miyim R25 e binmeyi
sıfır R25 alamayanda ne bileyim.
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
yok yav cbr125 var onlar uygun yani ya da cb125r var. o motorun çıkacak masraflarına harcayacağın parayı satıp üzerine eklesen alırsın diye düşünüyorum.
Reis iyilerini 30 k ya satıyorlar 50 60 k km dekilere de gözüm yemiyor biraz
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Reis iyilerini 30 k ya satıyorlar 50 60 k km dekilere de gözüm yemiyor biraz
valla ne diyeyim düzelicez inşallah be
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Motor : 150 NK
30- 45 gün içinde bu 4.cü arıza ışığı yakışı
İlk 3 ü yağmurda ıslandıktan sonra diğer gün kontak açınca vermeye başladı bugün ise işe gelirken 5. vites 80 kmh 6.500-70000 devir civarındayken kavşağa gelip hız kesiyorum hızımı 60 a düşürdüğüm gibi yine arıza lambası yakıyor ben anlamadım bir şey yağına suyuna bakıyorum var bakımları daha yeni yapıldı hararet de yapmıyor öyle zorlamadım da makinayı ama sürekli arıza lambası yakıyor servise gidiyorum cihaza takıyorlar sorun geçiyor motor da bir şey yok gidişinde vs. Servise gitmekten de sıkıldım benim buna manuel bir çözüm bulmam gerek fikri olan var mı ? Tavsiyeleriniz nelerdir ?
Arıza kodlarını biliyor musun sildiklerinde geçiyorsa soketlerinde temassızlık olabilir. Sürekli aynı arıza kodlarımı çıkıyor.
-
M.balibey adlı üyeden alıntı
Arıza kodlarını biliyor musun sildiklerinde geçiyorsa soketlerinde temassızlık olabilir. Sürekli aynı arıza kodlarımı çıkıyor.
Cihaz bir arıza kodu vermiyor aslında ilk gittiğimde su damlamış olabilir dedi normaldir denildi ikinci sefer oktay usta baktı konjektörden yapıyor arada 1 2 v fazla verince yakıyor dedi daha sonra konjektör arızası için götürdüm değişmesi için konjektörde sıkıntı yok dediler bende anlamadım
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
Cihaz bir arıza kodu vermiyor aslında ilk gittiğimde su damlamış olabilir dedi normaldir denildi ikinci sefer oktay usta baktı konjektörden yapıyor arada 1 2 v fazla verince yakıyor dedi daha sonra konjektör arızası için götürdüm değişmesi için konjektörde sıkıntı yok dediler bende anlamadım
soket bile temassızlık yapsa arıza olarak o parçanın çalışmadığını kaydetmesi gerekir. Yani arıza lambası yandı sonra kendiliğiden söndü o bile kayıtlı kalır elektronik sistemede. Eğer arıza söylediği gibiyse ustanın yolda kalabilirsin. Ayrıca motor çalışırken ya belirli devirden sonra yada sabit 14v civarı çalışır ki akü şarj olsun aşağısı çıkıyorsa arıza vardır şarj sisteminde
-
M.balibey adlı üyeden alıntı
soket bile temassızlık yapsa arıza olarak o parçanın çalışmadığını kaydetmesi gerekir. Yani arıza lambası yandı sonra kendiliğiden söndü o bile kayıtlı kalır elektronik sistemede. Eğer arıza söylediği gibiyse ustanın yolda kalabilirsin. Ayrıca motor çalışırken ya belirli devirden sonra yada sabit 14v civarı çalışır ki akü şarj olsun aşağısı çıkıyorsa arıza vardır şarj sisteminde
aşağı düşmüyor usta seyir halinde 14.3 ile 14.5 arasında gidip geliyor serviste bu 14.6 olunca ki öyle oluyordur arıza ışığı yakar dediler bir ara dikkat ediyordum fakat sürekli de gözüm gösterge de gidemiyorum bir yerden sonra
-
1996furkan adlı üyeden alıntı
aşağı düşmüyor usta seyir halinde 14.3 ile 14.5 arasında gidip geliyor serviste bu 14.6 olunca ki öyle oluyordur arıza ışığı yakar dediler bir ara dikkat ediyordum fakat sürekli de gözüm gösterge de gidemiyorum bir yerden sonra
Benim bildiğim aküler için en iyi aralık 13.8v-14.2v fazlasıda aküyü bozar en iyi ihtimalle
-
M.balibey adlı üyeden alıntı
Benim bildiğim aküler için en iyi aralık 13.8v-14.2v fazlasıda aküyü bozar en iyi ihtimalle
Aynı marka arkadaşımın motoru var usta ondada aynı şekilde fakat benimki ara sıra sınırı aşıyor sanıyorum
-
Akünün markası nedir ? gazı kestiğinizde yavaşlarken yada yokuş inerken voltaj daha çok yükselir , buda kalitesiz kuru aküler de sorun olabiliyor , Yuasa gibi bir akü ile deneyin derim..
motor su soğutmalı ise radyatörden bir bak , eksilmişse silindir kapak contasından olabilir , gaz kestiğinizde egzoza giden su buharı lambda sensörünü etkiler arıza ışığı yakabilir..
-
ben de 150 nk'mı 10 bin kilometredeyken satmadan hemen önce arıza ışığı yakmıştı. Servis cihaza bağlayıp ışığı söndürmüştü ve hiçbir sorun olmadığını söylemişti. Maalesef ya sorunu anlamıyorlar, ya da söylemek istemiyorlar.
-
03 Aralık 2021, 23:34
#16
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Akünün markası nedir ? gazı kestiğinizde yavaşlarken yada yokuş inerken voltaj daha çok yükselir , buda kalitesiz kuru aküler de sorun olabiliyor , Yuasa gibi bir akü ile deneyin derim..
motor su soğutmalı ise radyatörden bir bak , eksilmişse silindir kapak contasından olabilir , gaz kestiğinizde egzoza giden su buharı lambda sensörünü etkiler arıza ışığı yakabilir..
Sorun bulundu hocam oksijen sensöründen kaynaklanıyormuş motorun arıza ışığı cihazla söndürüldü motor sürüşte 5 dakika sonra yine arıza ışığı yaktı devir bazen dalgalanıyor performansı da bir tık düştü biraz araştırıp baktım genel sorunlarının bu şekilde olduğunu okudum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)