Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Enjeksiyonlu motorda CC yükseltmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yok
    Herkese merhabalar arkadaşlar. Ben şehir içi gezmek dolaşmak ve gerektiğinde de yakın şehirlere gitmek için Mondial Vulture 125İ aldım yakın bir zamanda. Motoru sıfır aldığım için rodajını ben yaptım ve 7/8 bin barajını geçmedim. Rodaj bittikten sonra servise bakıma götürdüm genel bakımları yapıldı ve top speed olarak 110-113 arası görüyor. Şimdi benim sorum şu: Bu motorda CC yükseltebilir miyim ? Biliyorsunuz ki motor fiyatları uçtu. Kendi motoruma da alıştım. En azından 200cc yapma imkanım var mıdır ? Enjeksiyonlu olduğu için çok bilgim yok. Karbüratörlü olsa olurdu ama enjeksiyonlu makinada bu mümkün mü?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Yapılıyor ama enjektörün de değişmesi lazım sanırım. 125cc nmaxleri 180-200cc yapıyorlar ama kiti var mesela kitin içinden enjektör de çıkıyor

  3. #3

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yok
    Vallahi hocam yetkili servise veya tanıdığım işin ehli bi motorcuya danışacağım eğer yapılıyorsa ocak gibi yapacağım alet 110 da kesiciye girince gitmek istiyor ama elimde değil yapamam diyor 😃

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Torktan feragat edip son hızı arttırma niyetiniz varsa belki sadece dişli değişimiyle ekonomik bir çözüm üretebilirsiniz.

  5. #5
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Torktan feragat edip son hızı arttırma niyetiniz varsa belki sadece dişli değişimiyle ekonomik bir çözüm üretebilirsiniz.
    Tommy, 125 lik makinada dişli değiştirmek sadece motoru rahatlatmaya yarıyor.
    Tork zaten yetersiz. Dişliyi küçültünce dahada düşüyor. Hız arttığında ortaya çıkan aerodinamik rüzgar gücü artıyor. Motorda bu gücü aşamıyor.

    Eğer 125cc de dişli değiştirmek yeterli olsaydı hiç arayışa girmezdim bende.
    maktama bunu beğendi.

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tommy, 125 lik makinada dişli değiştirmek sadece motoru rahatlatmaya yarıyor.
    Tork zaten yetersiz. Dişliyi küçültünce dahada düşüyor. Hız arttığında ortaya çıkan aerodinamik rüzgar gücü artıyor. Motorda bu gücü aşamıyor.

    Eğer 125cc de dişli değiştirmek yeterli olsaydı hiç arayışa girmezdim bende.
    Abi doğrudur ama kit tak, silindir, beyin, üst kapak, o bu uğraşıp değiştirip daha fazla masraf edip sürekli sıkıntı çıkarma potansiyeli olan bir makine elde etmektense dedim acaba böyle bir basit çözüm işe yarar mı. Dediğin gibi, işe yaramayacaksa o riski almak da pek akıllıca olmaz.

  7. #7
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi doğrudur ama kit tak, silindir, beyin, üst kapak, o bu uğraşıp değiştirip daha fazla masraf edip sürekli sıkıntı çıkarma potansiyeli olan bir makine elde etmektense dedim acaba böyle bir basit çözüm işe yarar mı. Dediğin gibi, işe yaramayacaksa o riski almak da pek akıllıca olmaz.
    BN125 te arka dişliyi 43t den 37t ye düşürdüm.
    Motor rahatladı. 1500 devir kadar daha düşük devirde dönüyor makina.
    Ama son hız sadece ve sadece uzun bir yokuştan inerken 5-10km saat civarı artıyor.

    Dişli küçültmek 200cc motorda işe yarar ama 10 beygirlik 125cc de sadece motoru rahatlatıyor. O da uzun yolda.

  8. #8

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    vulture 125i üst kapak ve silindir piston bildigimiz normal mondial drift 125cc 56mm silindir piston ve üst kapak takımıdır.

    mondial vulture 150 ve mondial drift 150 ye ait olan 63.5mm silindir piston üst kapak ile motoru 162cc yapabilirsin.

    (hatta üst kapağı hiç değiştirmeden 125cc üst kapak ile 162cc silindir piston kullanabilirsin sıkıştırma biraz fazla olur.)

    200cc işine hiç girme yoksa diğer parçalar krank, farklı pernoda biyel kolu - piston, üst kapak ve farklı egzantik mili işin içine gireceği için çok pahalıya malolur.
    maktama bunu beğendi.

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    piston silindir işi basit değişir eski çinlide ama enjeksiyon ve beyine ufakta olsa oynama lazım olur onu yapabilen olursa adam akıll 200 cc performasnı alırsın yoksa sadece piston silindir ile pek bir aksiyon bekleme 110 sa 115 anca yapar hız olarak alt devirde aman aman farkettirmez değişikliği ama enjeksiyon ve ecu ya yeniden ayar çekersen iş yapar karbüratörlü olsa işin daha kolaydı

  10. #10

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yok
    Anladım hocam bunu bi motorcuya soracağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Hocam sizce şuan durumu kurtarmak için dişli taksam mantıklı olur mu ?

  11. #11

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Sadece CC yükseltmekle olmuyor büyük piston piston kafası dişli değişmekle olmuyor eğer yazılımlı ecu şu beyinli bir motorsa komple motoru beyin dahil Calibre etmeniz lazım.. ama yoksa basit CDI tarzı bir okuyucu varsa motor gidişi güzelleşir

  12. #12

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yok
    Evet beyinli bir motor hocam ne yazık ki

  13. #13

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    benzin kimyasal olarak 14,7 afr oranında yanar. bunu not edelim bir kenara.

    motosiklet emme zamanında piston aşağı doğru yol alırken, doğal bir hava yakıt emişi yapar. doğal = atmosferik. bunu da bir kenara not et.

    piyasa motorlarında enjeksiyonlu olanlarında hava akışmetre (debimetre) yoktur. bunu da kenara not edelim.

    hava akışmetre yani maf sensörü manifolddan ne kadar hava geçtiğini motor beynine gönderir.

    şimdi akışmetre sensörü yok ise motor beyni ne kadar yakıt göndereceğini nereden biliyor? beraber bakalım.
    - motorun silindir hacmi belli
    - manifoltta basınç sensörü var (motor yük altında farklı emme basıncı üretebilir)
    - enjektörün saniyede göndereceği yakıt üretilirken belli,
    - gaz kelebeği ne kadar açık kapalı sensör var.
    bu verilere istinaden motor beyni sadece enjektörün ne kadar süre ile açık kalabileceğini hesaplayarak karar veriyor.

    şimdi bu baştan bilinen sabitlerden birini değiştirirsek ne olur? mesela silindiri büyüttük.
    motor atmosferik olduğu için emme zamanında doğal yollardan daha fazla hava emişi sağlayacak.
    motor beyni daha fazla havanın geçtiğini anlamaz. eski bildiği usül ile yakıt gönderir.
    bu da motorun fakir yanmasına sebep olur. sonuç: yakıt düşer performans düşer.

    bu kadar bilgiyle boğulduğumuza göre silindiri büyüttüğümüzdeki bu sorunu nasıl çözeriz?
    deneme yanılma yolu ile daha fazla yakıt gönderebilecek bir enjektör takarak sorunu çözeriz.
    motor beyni aynı sürede enjektörü açar, silindir büyüğüdü için daha fazla hava gelir ve doğru hava yakıt karışımı elde ederiz.

    şimdi bazı arkadaşlar ee egzozda o kadar oksijen sensörü var, fakir karışım olduğunu algılayıp daha fazla yakıt göndermesi gerekmez mi diyebilir. güzel soru. soru sorulmadan cevap verelim: motor beyni motor yük altındayken, tam gaz ve tam gaza yakın konumdayken oksijen sensöründen gelen verileri önemsemez. motor emisyon değerlerini tutturmak için rölantide oksijen sensöründen faydalanır.

    bu kadar yazının özeti: uğraşma dostum boşa masraf etme. büyük motor al. ya da karbüratöre çevirerek silindiri büyütme işine giriş. karbüratör sistemde bu yazdıklarımın bir önemi yok. o daha farklı bir disiplin. merak edenler google'a "venturi" yazarak araştırabilir.
    tommygun, espresso, Green Arrow ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    arazi motorlarında karburatör veya enjeksiyon farketmeden hazır kitlerle 250 dec 300 cc yükseltme çok yapılıyor. ötv den dolayı kit biraz uyguna geliyor ama yinede çok pahalı oluyor. kit varsa fiyatı yüksekse motoru takas etmek daha mantıklı olabilir. Motorun frenleri yeterlimi daha fazla gücü kontrol etmeye buda gözden geçirilmeli

  15. #15

    Üyelik
    04 Ağustos 2021
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yok
    Frenlerim sağlam hocam top speedden çok kısa bi sürede duyabiliyorum ön arka disk olduğu için ama sanırım değmeyecek yatırıma

  16. #16

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı SkyLine1327 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenlerim sağlam hocam top speedden çok kısa bi sürede duyabiliyorum ön arka disk olduğu için ama sanırım değmeyecek yatırıma
    biz motor doğru çalışmayacak diyoruz sen fren peşindesin

  17. #17
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz motor doğru çalışmayacak diyoruz sen fren peşindesin
    atilas isimli arkadas "cc yukseltmek istiyorsun da, frenler yeterli mi ki" demis hakli olarak, ona yanit verilmeye calisilmis


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)