Yarın zinciri değiştireceğim motorculara kalsak bakmadan hepsini değiş diyorlar
Motorum 13bin km de cb250r Sadece zincir değişsem sorun olur mu ?
Maddi açıdan çok yormak istemiyorum
Yarın zinciri değiştireceğim motorculara kalsak bakmadan hepsini değiş diyorlar
Motorum 13bin km de cb250r Sadece zincir değişsem sorun olur mu ?
Maddi açıdan çok yormak istemiyorum
Dişlilerin diş ölçüleri var onları kumpasla kontrol etmen lazım aşırı aşıntı varsa zaten o zinciri de bozar sonra masraf olmasın derken 2 defa masraf olur.
Dogru olan dislilerle beraber değiştirmek. Dikkatimi çeken şey ise 13 binde zincir nasil bitebiliyor
Dostum arka büyük dişlinin üzerine yeni zinciri oturt ileri geri hareket ettirir gibi yap,yuvada çok boşluk varsa dişliyide değiştir öyle çok boşluk yoksa değiştirmene gerek yok,bir de dişlerin uç kısımlarına bak çok sivri mi,yada geriye veya öne doğru dişli uğlarında hafif eğiklik var mı,ona göre zinciri tak,öyle dişliye herhangi bir darbe ,kaza ,yamulma v.s. gibi birşey olduysa,dişli değişir,öyle 15 bin km felan dişli değişmez,kolay gelsin
zincirin biraz daha ömrü var ama kronik ses sorunu var motorda ondan değiştirmek istiyorum birde teker yaptıgımdan olsa gerek çabuk bitiyor
Cb250R'da zincirden ses gelmesi farklı bir konudan dolayı değil miydi? Belki zinciriniz sağlıklıdır ve değişimi gerekmiyordur.
Zincirden ses gemesini istemiyorsan kaucuk kapli ognibene on arka disli kullanacaksin.
dişli değişmezse yeni zincirin bitme hızı daha çabuk gelir
Zincirin germe payı bitti şimdiden değiştiricem muhafazadan dolayı ses gelme konusu bol zincirlede muhafaza söküp gezmek istemiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------
Zincir ve dişli olarak Rk markasını düşünüyorum sizce yeterlimi ?
Zincirin ortalama omru 15bin km,dislinin ise 30 bin kmdir.zincir disliden once biter,dogrusu ikisini beraber degistirmektir...
2 zincir değişiminde 1 dişli takımı değiştirilir normal olan bu diyorlar
fakat şöyle bir durum var kurye ler sizin 13000 de değiştirdiği dişli ile 100000 km yol yapıyor yani zincir ile dişli değiştirme işi biraz şehir efsanesi tıpkı 2000 3000 km de yağ değişimi gibi gereksiz masraf
Normali hepsini birden değiştirmek de bir uzlaşma olarak şu yapılabilir: Zincirle birlikte ön dişli de mutlaka değişir, her iki zincir değişiminde arka dişli de değişir. Bu şekilde f/p yapılabilir. Çok km yapmadığım ve değişimlerin arası nispeten uzun olduğu için 250-300₺'lik bu tasarrufla uğraşmıyorum; günde 100km'den fazla yapan birileri için çok manalı olabilir. (Benim için değil; 1,5 - 2 senede bir 250-300₺ az veya fazla vermişim çok etkilemez...)
Paran varsa hepsini beraber degistir,paran yoksa zincirle birlikte on disliyi mutlaka degistir arka disliyi bir dahaki sefere
Dişlinin durumuna bakılır. İdeali olmamakla birlikte, (gerekçeleri zaten açıklanmış) sadece zincir değişimi yapılabilir.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Aynı motoru kullaniyoruz. Ben 19000 binde degistirdim. Cz marka aldım. Did sahtelerinden dolayı guvenemedim. Kilavuzdaki sekillere ve fotoğraflara baktım. Dislilerin durumu iyiydi. Ses olayı tamamen bitti. Sanki elektrikli kullaniyormusum gibi hissettim 😁
Zincir gergi ayarı dibe dayanmışsa set halinde değişmeli.Dibe dayanmadan bir yer çok gergin bir yer çok salınıksa yine takım değişecek.Dişlileri zincirle değiştirmezsen kısa sürede yine gözle görünmeyen elips dişli şekli (tam yuvalak değildir dişliler ve zamanla elips artar-elips=yumurta ovalliği) ve sivrileşmiş diş uçları zincirin yine bir yerini gergin bir yerini salınık yapar...
Sonra yine ses yapacak keşke dişlileri değiştirseydim dersin...sonra sil baştan...bu sefer zincir bozulacak...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)