Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Naked motorda eğilerek kullanma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    İyi günler dostlar... Bugün MT-09SP ile otobanda 60 km. civarı yol yaptım.

    Normalde dik; yani 75-80 derece eğimle oturuyorum bu motoru kullanırken, ancak bir ara rüzgardan çok rahatsız oldum, bunu bertaraf edeyim diye eğildim, sanki racing kullananlar gibi 15-20 derece açıya indim.

    Sanki böyle eğilerek motorla çok daha iyi bütünleşmişim, motora daha hakimim gibi bir his duydum, normalden daha iyi gaz açabildiğimi de fark ettim.

    Acaba naked motorlarda otobanda, örneğin 70 km/s süratin üstüne çıkınca böyle eğilmek mi gerekiyor, böyle mi sürülür naked tarzı motor, yoksa bana mı öyle geldi acaba, yanılıyor muyum?

    Teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İzmir
    Bilemiyorum. Fakat, soğuk havalarda öne eğilmek işe yarıyor. Racing motor sürer gibi ön camın altına yatınca buz gibi rüzgar daha az etkiliyor. Ben öyle yapıyorum. Fakat, 100 km/h ile giden skuterde racing sürer gibi ön camın altına eğilmek nasıl bir görüntü oluşturur onu görmek lazım
    Voltaren bunu beğendi.

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Ben cbr'ın rüzgar saptırıcı camını söktüm farcıda temizletmek için eskiden normal oturunca kafama gelen rüzgar şimdi komple ön tarafıma geliyor bildiğin paraşüt gibi oluyorum.80'i geçince iyice yatmak zorunda kalıyorum motorda. Ama senin 110 a kadar yatmana gerek yok hadi biz motor çekmediği için yatıyoruz :D Motora yatınca teknik açıklamasını bilmem ama yüksek süratlerde daha iyi kontrol sağlıyor yada hissi sağlıyor :D
    Voltaren bunu beğendi.

  4. #4
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Mesela Amerikan filmlerinde gördüğümüz Harley'ciler, onlar otobanda kaç süratle giderse gitsinler hiç yattıklarını görmedim, hep dik sürüyorlar. Bu da bir ayrıntı. Bilemiyorum.

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba,
    Öyle sürülür diye bir kaide yok. Naked motorda üşümen üşüyünce de eğilmen olası. Daha rahat ettim, daha hakimim diyorsun. Motora daha yakınken, daha hakim olma hissini yaşaman doğal. Bu Naked motoru 15,20 derece açı ile kullanılır önermesini doğrulamaz.
    Voltaren bunu beğendi.

  6. #6
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    o motorların amacı öyle yatalım virajlarda şar şar peg değdire değdire gidelim değil ki :D Sakin sakin işimize bakalım havasında :D
    Voltaren, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    120 130'a kadar patates çuvalı gibi, dik bir oturuş. 130'dan sonra depoya kapanıp kafayı gösterge arkasına gömmek mantıklı. Yazın neyse de kışın hiç çekilmiyor rüzgar
    Benim boydan çok rahat olmuyor, kafam göstergeyi geçiyor ama boyu 180 altı olanlar gayet güzel kapanıyor naked motorlara. Kapanmayı seviyorsan kısa da olsa bir cam tak. İnanılmaz fark ediyor rüzgarı kıran bir camın arkasına kapanınca konfor. Forumda paylaşılan Edirne gezisinin yarısını yatarak gittim, biraz bel ağrısı yapıyor o kadar. Allah ss kullananlara sabır versin, çekilecek çile değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motorların amacı öyle yatalım virajlarda şar şar peg değdire değdire gidelim değil ki :D Sakin sakin işimize bakalım havasında :D
    Aga asıl naked'in amacı virajlarda şar şar peg değdirelim. Bahsettiğimiz naked da mt125 değilki zaten mt09 sp. 250'yi vuruyor ibre, inanılmaz bir tork ekstrası. Uzay gemisi gibim bir şey kendisi.
    Voltaren ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    Katlanır Bisiklet :)
    Motosikletine göre ön cam, naked motosiklete uygun KASK (bu önemli) ve doğru bir oturuş ile sorunsuz bir şekilde naked sürebilirsin ... desem de NE GEREK VAR
    Voltaren bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    nakedi bırak ybr 125 ile çok rüzgarlı havalarda öne eğiliyorum motorun dengesini sağlamak için. ne kadar rüzgar o kadar domalmak demek benim için.
    (çok ciddi rüzgarlı havalarda motorun kıçı atıyor dengesi hiç olmuyor o yüzden bu şekil sürüyorum kendimi daha güvenli hissediyorum.)
    Voltaren bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı Voltaren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesela Amerikan filmlerinde gördüğümüz Harley'ciler, onlar otobanda kaç süratle giderse gitsinler hiç yattıklarını görmedim, hep dik sürüyorlar. Bu da bir ayrıntı. Bilemiyorum.
    Üstat onların pegler bizim motorlara göre daha önde, adam istese bile öne doğru yatamayabilir. Bir de o tip motorun sürücüleri "yaldır yuldur basayım, hızlı gideyim, virajlarda oram buram yere değsin" kafasında insanlar değil.
    Voltaren, levend84, oldcockroach ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 130'a kadar patates çuvalı gibi, dik bir oturuş. 130'dan sonra depoya kapanıp kafayı gösterge arkasına gömmek mantıklı. Yazın neyse de kışın hiç çekilmiyor rüzgar
    Benim boydan çok rahat olmuyor, kafam göstergeyi geçiyor ama boyu 180 altı olanlar gayet güzel kapanıyor naked motorlara. Kapanmayı seviyorsan kısa da olsa bir cam tak. İnanılmaz fark ediyor rüzgarı kıran bir camın arkasına kapanınca konfor. Forumda paylaşılan Edirne gezisinin yarısını yatarak gittim, biraz bel ağrısı yapıyor o kadar. Allah ss kullananlara sabır versin, çekilecek çile değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------



    Aga asıl naked'in amacı virajlarda şar şar peg değdirelim. Bahsettiğimiz naked da mt125 değilki zaten mt09 sp. 250'yi vuruyor ibre, inanılmaz bir tork ekstrası. Uzay gemisi gibim bir şey kendisi.
    Adam amerikan filmlerindeki deri ceketli abilerin sürüş poziyosunu söyledi bende ona cevap verdim. Nekedin benim dediğim peg olayıyla alakası yok :D Sen o arayı kaçırmışsın :D
    Voltaren ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Naked kullanırken yatmak zorunda hissediyorsanız naked dışında bir motosiklet arayışındasınız demektir.

    Göğüse ve kafaya etkiyen rüzgar basıncının 150km hıza kadar rahatsız etmemesi lazım. Ediyorsa ya kaskımızın şekli iyi değildir, ya motosikletin şekli olmaması gereken bir yerde türbülans oluşturup rahatsızlık veriyordur, ya da bedenen zayıfızdır.

    Naked üzerinde kaskın aerodinamisi oldukça önemli. Çok iyi dizayn edilmemiş kasklar yüksek hızda az da olsa yorucu bir titreşim yapabiliyor. Hele hele bazı motosikletlerin kısacık camları havayı kask civarına yönlendiriyorsa bu titreşim çekilmez hale gelebiliyor.

    Naked üzerinde rüzgar vücudunuzdan geçecek, ve sizi rahatsız etmeyecek. Bu önemli. Yoksa SS ya da touring tarzı bir motosiklet bakmak lazım. Şahsen bir günde 8 saat üzeri motosiklet sürdüğüm çok oldu. İlginç bir şekilde gün sounda 8 saat araba kullanmıştan daha beter olmuyorum.

    Naked üzerinde uzun süre yatarak kullanmak bilekleri ve kolları zorlayacaktır.
    Voltaren bunu beğendi.

  13. #13
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Ediyorsa ya kaskımızın şekli iyi değildir,
    Kaskım aşağıdaki gibi bir şey, çene açılır cinsten, ancak markası Nexx diye bir marka. İki sene önce hiç bir marka vs. bilmiyordum, "Verin bana bir kask" demiştim, bayiide de kafama uygun, gözlüğü de takabildiğim bu Nexx markayı bulabilmiştik. Bilmiyorum yeterli bir kask mıdır, hiç araştırmadım.



    Naked kullanırken yatmak zorunda hissediyorsanız naked dışında bir motosiklet arayışındasınız demektir.
    Muhtemelen acemilikten de oluyor olabilir hocam. Yani örneğin motorda 120-130 km/s süratin üstüne çıkamıyorum, gözümden şırıl şırıl yaşlar geliyor, göremememeye başlıyorum. (Belki de kaskın vizörünü kapamak lazım bunun için ama ben de hayatımda tam kapalı kask kullanmadım, öyle vizör kapalı kullanamam gibime geliyor).

    Veya ne bileyim, 6.000 devirin üzerine çıkamıyorum hangi viteste olursa olsun, zira o devirlerde gelen güç ve ivmelenme korkutuyor beni acayip şekilde. Halbuki 12.000-13.000'e kadar yolu var MT-9'un ama ben henüz bu devirlere çıkamıyorum.

    Velhasılı kelam çok acemiyim daha, bu bir gerçek...

  14. #14
    Yahya0047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2020
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Motosikleti
    Benelli 125-s
    Bu kadar tecrübesizlikle mt09 sp almak iyi cesaretmiş valla
    Voltaren, Voltaren, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Alıntı Yahya0047 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar tecrübesizlikle mt09 sp almak iyi cesaretmiş valla
    6.000 devire kadar da kullansan olağanüstü zevkli bir motor. Gücü, ok gibi fırlaması, görünümü, sesi, Öhlins amortisörlerden gelen yol konforu vs...

    Umarım bir gün 12.000 devirlere de çıkarım, belli mi olur.

  16. #16
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Ver 09 u al bi yeni r6 belki racingtir senin kalemin
    Voltaren bunu beğendi.

  17. #17
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ver 09 u al bi yeni r6 belki racingtir senin kalemin
    Dalga geçme..

  18. #18

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Gp*kompozitten 1 tane ön rüzgar deflektörü alıyorsun. Peglere sıkıca basıp bileklerinde motoru kavrıyorsun, dizlerinle depoyu sıkıyorsun. Sonra gazlıyorsun. Değil 60, 160 yapsan da motosikletle rahatsız olmuyorsun. İstanbul'da olsan otobanda şimdi gösterirdim. Zira 1saate kadar motoru çıkartmayı planlıyorum.
    Voltaren bunu beğendi.

  19. #19
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    CBR 125R , CBR 250R , R25 ABS
    150ye kadar normal oturuyorum ben, 150den sonra rüzgar dövmeye başlıyor ve o zaman yatıyorum. Burada kullandığınız ekipman da çok önemli bilginiz olsun
    Voltaren bunu beğendi.

  20. #20
    Voltaren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2020
    Değil 60, 160 yapsan da motosikletle rahatsız olmuyorsun. İstanbul'da olsan otobanda şimdi gösterirdim.
    Hani arabada olsun, motorda olsun sürat meraklısı bir adam değilim, hep sakin kullanmaktan yanayım da; işte şeytan dürtüyor, "Ulan nasıl yapıyorlar acaba motorda 150'leri, 200'leri, 250'leri 300'leri" falan diye... Ama 150 bile yapamıyorum o başka.


    ANES MOTOR
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)