Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet çalışmıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Motosiklet yolda giderken tekliyor, kimi zamanda yüksek sesli ezgoz patlatıyor ve kesilerek gidiyor stop ettiği zamanda çalışmıyor. Tüm olasılıklara baktım karbüratörü açtım temizledim hava ayarını yaptım geri taktım hatta benzin filtresi aldım taktım birdaha kirlenmemesi için, subaplarını ayarladım (usta sıkı dedi ve bundan dolayı bu sorunu yaptığını söyledi) cdi beyni bozulmuştur dedim yenisini taktım düzelmedi, ateşlemeyi ise usta kontrol etmişti yeni buji taktı aynı sorun kabloyu kontrol etti ve elektrik geliyordu. ama hala çoğu şeye bakmama rağmen düzelmedi. Bu yaptıklarımdan öncedende aynısını yapıyordu şimdide aynısını yapıyor. Öneriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim .
    Motosiklet: Shinari Taipar 50 (100) cg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ustanın dediği gibi subaplar gerçekten sıkıysa ve o şekilde uzun süre çalışmışsa yanmış olabilirler , egzoz subabı aşırı kaçak yapıyorsa patlama sesi gelir, motoru kasnaktan çevirin zahmetsiz iki tur atıyorsa kompresyon çok zayıftır buda size teşhis için bilgi verir..

  3. #3

    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    xpulse 4v
    aynı sorun kendi motorumda oldu. motor farklı tabi ama. elektriksel sorun. motor ya elektrik üretmiyor. yada konjektor sorunu.

    simdi benim motorumda tamirde sorun elektirik uretimindeymiş. şarzı kesiyor tekrar veriyor fln.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ustanın dediği gibi subaplar gerçekten sıkıysa ve o şekilde uzun süre çalışmışsa yanmış olabilirler , egzoz subabı aşırı kaçak yapıyorsa patlama sesi gelir, motoru kasnaktan çevirin zahmetsiz iki tur atıyorsa kompresyon çok zayıftır buda size teşhis için bilgi verir..
    Subaplarını kendim ayarladım kasnakdan çevirerek senteye getirmiştim ama bahsettiğiniz gibi zahmetsiz dönme mevzusu yok, sadece egzoz subabı sıkıydı onuda hallettim bişe değişen olmadı ve uzun süre kullanılmadı daha motosiklet 3.500 km civarında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Alıntı kenangul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı sorun kendi motorumda oldu. motor farklı tabi ama. elektriksel sorun. motor ya elektrik üretmiyor. yada konjektor sorunu.

    simdi benim motorumda tamirde sorun elektirik uretimindeymiş. şarzı kesiyor tekrar veriyor fln.
    Akü şuanlık bitik hatta elektriksel donanımların (far.siyal ve korna gibi) hiç çalışmıyor veya çok az çalışıyor ama akü bağlantısını söktüğümde normale dönüyor devir arttıkça elektriksel donanımların çalışma şiddetide artıyor.

  5. #5

    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    xpulse 4v
    motor akuyu dolduramıyor yuksek ihtimal. simdi aynı sorunla ugrasan biri olarak diyorum bunu.

    ben cozumu buldum. %90 . stator (sargı) az elektrik üretiyor. akuyu doldurmuyor. akude bossa cabası.

  6. #6
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı kenangul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor akuyu dolduramıyor yuksek ihtimal. simdi aynı sorunla ugrasan biri olarak diyorum bunu.

    ben cozumu buldum. %90 . stator (sargı) az elektrik üretiyor. akuyu doldurmuyor. akude bossa cabası.
    Bu işi maliyetsiz kapamaya bakıyorumda (malum öğrenciyim ) sargının durumunu aküye gelen voltaj ile bakabilirmiyiz birde dolu bir akü taksam taktıkdan sonra düzelip düzelmediğini anlayabilirmiyim?

  7. #7
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Motor relantide iken,voltmetre ile akuden olcum yap,

    Relantide 12 gibi degerler normal

    Daha sonra biraz gaz ver,değer degisiyorsa 13.50/13.80/14.00 gibi gosteriyorsa stator de sorun yok.

    Konjektorun durumu nedir?

  8. #8
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor relantide iken,voltmetre ile akuden olcum yap,

    Relantide 12 gibi degerler normal

    Daha sonra biraz gaz ver,değer degisiyorsa 13.50/13.80/14.00 gibi gosteriyorsa stator de sorun yok.

    Konjektorun durumu nedir?
    Konjektörün durumunu malesef bilmiyorum, biraz araştırdım ve onun bozulması durumunda çalışmaması gibi şeyler söylenmiş. Arkadaşımda Kuba atv var eğer onun konjektörü uyarsa deneme yapmayı düşünüyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor relantide iken,voltmetre ile akuden olcum yap,

    Relantide 12 gibi degerler normal

    Daha sonra biraz gaz ver,değer degisiyorsa 13.50/13.80/14.00 gibi gosteriyorsa stator de sorun yok.

    Konjektorun durumu nedir?
    Daha öncesinde motosiklet giderken birden farların ve sinyalin gücünü keserdi kimi zamanda düzelip çalışmaya devam ederdi.

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işi maliyetsiz kapamaya bakıyorumda (malum öğrenciyim ) sargının durumunu aküye gelen voltaj ile bakabilirmiyiz birde dolu bir akü taksam taktıkdan sonra düzelip düzelmediğini anlayabilirmiyim?
    Kardeşim,maliyetsiz kapatman zor.


    Sen en iyisi akuyu sök,ayak marşi vardir illaki,bu şekilde çaliştir.stator saglamsa zaten farlara vb.elektrik uretir,ateşleme yapar.sigortalar ne alemde?

  10. #10
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Abi aküyü söktüm ama ayak marşını vuruyorum vuruyorum basmıyor ateşlemede geliyor usta kabloyu ve bujiyi kontrol etmişti çalışıyordu. Şöyleki motosiklet kimi zaman anında tık diye çalışıyor biraz gidiyorum teklemeye başlıyor ateşlemeyi kesmiş gibi yapıp kalıyor.

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    50 lik motoru 80 100 cc yaptıysanız pek hayır beklemeyin uzun vadeli.

    Soğukken yapmıyorsa ısınınca yapıyorsa bir süre sonra PİCKUP-SARGI VOLANIINDAKİ MIKNATISI OKUYAN okuyucu(ATEŞLEME OKUYUCUSU) arızalı...Sargıyla birlikte değiştirin...

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 lik motoru 80 100 cc yaptıysanız pek hayır beklemeyin uzun vadeli.

    Soğukken yapmıyorsa ısınınca yapıyorsa bir süre sonra PİCKUP-SARGI VOLANIINDAKİ MIKNATISI OKUYAN okuyucu(ATEŞLEME OKUYUCUSU) arızalı...Sargıyla birlikte değiştirin...
    Fabrika çıkışlı 100cc, ilk marşlarda birşey yoktu 100-150 metre gidiyordum teklemeye başlıyordu (rölentide ısıtırdım az bişe) şuan ise hiç çalışmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fabrika çıkışlı 100cc, ilk marşlarda birşey yoktu 100-150 metre gidiyordum teklemeye başlıyordu (rölentide ısıtırdım az bişe) şuan ise hiç çalışmıyor.
    Biraz önce denedim tek marşta çalıştı (mutluluğumun tarifi olamaz) ikinci kez denedim yine çalıştı. Gaz veriyorum sanki biri karbüratörü eli ile bir kısmını tıkamış gibi davranıyor ama hava filtresi ve borusunda bir sıkıntı yok hatta hava filtresini yeni yıkadım kurulayıp taktım.

  13. #13

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    kabloda ateşleme olması bujiye ateşleme gidiyor demek değil. kablo ucunu ve buji piposunu kontrol edin gerekirse değiştirin srun büyük ihtimal bu

  14. #14
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kabloda ateşleme olması bujiye ateşleme gidiyor demek değil. kablo ucunu ve buji piposunu kontrol edin gerekirse değiştirin srun büyük ihtimal bu
    Dediklerinizi daha önceden denemiştik ateşleme aktarımında bir problem bulunmamakta.

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi aküyü söktüm ama ayak marşını vuruyorum vuruyorum basmıyor ateşlemede geliyor usta kabloyu ve bujiyi kontrol etmişti çalışıyordu. Şöyleki motosiklet kimi zaman anında tık diye çalışıyor biraz gidiyorum teklemeye başlıyor ateşlemeyi kesmiş gibi yapıp kalıyor.
    Endüksiyon bobinine baktir,imkan varsa cg125 bobini al,fiyatlari uygundur.

  16. #16

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    motor çalışmayı bıraktıgı an buji piposuna fazladan buji varsa takıp ateşlemeye bakmak gerek kabloyla değil

  17. #17
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı allegromod adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor çalışmayı bıraktıgı an buji piposuna fazladan buji varsa takıp ateşlemeye bakmak gerek kabloyla değil
    Zaten yeni bir bujide takıp denenmişti ama sorun aynıydı yine teklemeye devam ediyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:24 ----------

    Bugün aküyü söktüm ve ayak marşı ile çalıştırdım motosiklet hiç şarj üretmiyor ne farlar yanıyordu nede sinyaller, araba aküsünü (zayıf şarjlı) takviye ederek farların çalışıp çalışmadığını kontrol ettim onlar sıkıntısız çalışıyordu. Takviye bağlı çalıştırdım yine teklemeye devam etti. Arıza büyük ihtimal statörden sannedersem.

  18. #18
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten yeni bir bujide takıp denenmişti ama sorun aynıydı yine teklemeye devam ediyordu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:24 ----------

    Bugün aküyü söktüm ve ayak marşı ile çalıştırdım motosiklet hiç şarj üretmiyor ne farlar yanıyordu nede sinyaller, araba aküsünü (zayıf şarjlı) takviye ederek farların çalışıp çalışmadığını kontrol ettim onlar sıkıntısız çalışıyordu. Takviye bağlı çalıştırdım yine teklemeye devam etti. Arıza büyük ihtimal statörden sannedersem.
    Abi ben çok anlamam ama sen istersen hem Statör hem de konjektör çıkışlarını ölçtür. Hatta statörde bütünde değil ama belirli sargıda da problem olabilir.

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben çok anlamam ama sen istersen hem Statör hem de konjektör çıkışlarını ölçtür. Hatta statörde bütünde değil ama belirli sargıda da problem olabilir.
    Konjektörden yana sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sebebi ise takviye yaptığım zaman düzgüncene herşey çalışıyor (teklemesi haricidinde bir problem yok) far ve marş hepsi düzgüncene çalışıyor bundan dolayı düşünmüyorum, yukarda dediğim gibi aküyü söktüm denedim ama farlarda bir gram elektrik yoktu yani hiç elektrik üretimi yok.

  20. #20
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konjektörden yana sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sebebi ise takviye yaptığım zaman düzgüncene herşey çalışıyor (teklemesi haricidinde bir problem yok) far ve marş hepsi düzgüncene çalışıyor bundan dolayı düşünmüyorum, yukarda dediğim gibi aküyü söktüm denedim ama farlarda bir gram elektrik yoktu yani hiç elektrik üretimi yok.
    Abi elektrik üretimini aslında statör ve konjektör birilikte yapıyor. Daha doğrusu statör elektriği üretip konjektör onu hem gerekli voltaj hem de doğru akıma çeviriyor. Konjektör daha sonra sistemi ve aküyü besliyor. Ondan dolayı ikisine de baktırmanı öneririm.

    Ayrıca statör ve konjektör birlikte çalıştığından statördeki arıza konektörü de bozmuş olabiliyor. Hatta bazen tersine aküdeki arıza(halbuki akü konjektöre bir şey göndermez) konjektörü bozabiliyor.

    Konjektör; kablolarda ark oluşması, statörün normalden fazla akımı sürekli üretmesi, akünün ölmüş olması, konjektrün soğuyamaması gibi çok fazla sebebe bağlı bozulabliyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)