Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Dominar 250 D Sahibinden Fikir-Öneri Alışverişi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 250 D
    Öncelikler herkese selamlar ismim Kaan yaşım 32. İstanbul avrupa yakasında ikamet ediyorum. 2009'dan beri aktif olarak araba kullanıyordum artık sadece 2 teker kullanmayı planlıyorum.

    Öncelikle ehliyetimi 23 Ekimde 2021'de aldım (A sınıfı) Araba ehliyetim vardı zaten. Yaklaşık 3000 km scooter tecrübem vardı. Onun harici +150.000 km araba tecrübem var. Tabiki motor ile araba çok farklı şeyler ben scooterımı aldığım gün direkt m.köy-samandıra arası yok gittim ve onu satana kadar da en ufak bir kaza düşme v.s olmadı çünkü hep limitlerimi bilerek sürdüm yani ben kaç km hız yapabilirim ya da kaç km hızda durabilirim v.s sınırlarımı aşmadan tecrübe edinebilmek adına yaklaşık 3000 km sonunda scooter motorumu satıp vitesli motor almaya karar verdim. Hemen hepimizin aklına gelebileceği gibi önce 2.el uygun bir şey alıp acemiliği atmak belki en mantıklısıydı ama alacağım motorun bana nasıl sorun açacağını ya da sorun açıp açmayacağını düşünmek istemediğim için farklı arayışlar içine girdim. Amacım istanbul içinde biryerden biryere gitmek değil pek açıkcası öyle olsa scooter motorlar bu konuda en avantajlısı. Ben hafta sonları 2-3 gün şehirden uzaklaşmak kamp yapmak yeni yerler görmek yeni insanlar ile tanışmak amacı ile motor kullanmaya karar verdim. Belki doğrudur belki yanlıştır ama 1-2 ay araştırmalarım sonucunda 0 km Dominar 250 D satın aldım. Motorumu 27 Ekimde bayiden satın aldım. Şimdi az çok fikir verebilmesi adına yaşadıklarımı anlatıyorum.

    Boyum 1.70 72 kiloyum. Motorda ayaklarım yere parmak ucu ile değiyor. Motor 180+yakıt ile 190 kg yaklaşıyor. Ağırmı evet. Ama nerede motoru ayaklarınla iterken ağır motordan inir döndürmeye çalışırken ağır. Çalıştırdıktan sonra kesinlikle o ağırlığı hissetmiyorsunuz. Ki bu benim ilk vitesli motor tecrübem. İşin kötüsü kendi arabalarım hep otomatikti ben debriajı sadece ehliyet alırken görmüştüm ona alışmak biraz zaman alcak gibi. Şuan için 200 küsür km yaptım çok şükür kazasız belasız yine de trafiğin az olduğu saatlerde çıkıp pratik yapıyorum sonuçta motora alışmam ve onu tanımam gerekli. Şuan için tek sorunum sanırım vites düşürürken "çat, çut" ses gelmesi vites yükseltirken gazı kapatıp debriajı çekip vitesi yukarı alıyorum ve debriajı hemen değil 1 saniye içinde salıyorum tamamen motor da öne atılma v.s olmuyor. Ama düşürürken bazen devir yüksek kalıp motor bağırıyor ya da öksürmeye başlayacak gibi oluyor hemen gaz verip toparlıyorum. Bu başlık altında tavsiye ve önerilerinize açığım ya da motorla ilgili sormak istediğiniz varsa ben de sizlere fikirlerimi beyan ederim.

    Not: Ekipman olarak mont,kask,eldiven,bot tamam. Sadece pantolon ya da diz koruması alcam gittiğim yerdekiler pek hoşuma gitmedi o sebeple erteledim. Onun harici 5 dak yok bile olsa hepsini giymeden çıkmıyorum. Kaskı bile balaklavası takmıyorum.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Muzaffer Kaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikler herkese selamlar ismim Kaan yaşım 32. İstanbul avrupa yakasında ikamet ediyorum. 2009'dan beri aktif olarak araba kullanıyordum artık sadece 2 teker kullanmayı planlıyorum.

    Öncelikle ehliyetimi 23 Ekimde 2021'de aldım (A sınıfı) Araba ehliyetim vardı zaten. Yaklaşık 3000 km scooter tecrübem vardı. Onun harici +150.000 km araba tecrübem var. Tabiki motor ile araba çok farklı şeyler ben scooterımı aldığım gün direkt m.köy-samandıra arası yok gittim ve onu satana kadar da en ufak bir kaza düşme v.s olmadı çünkü hep limitlerimi bilerek sürdüm yani ben kaç km hız yapabilirim ya da kaç km hızda durabilirim v.s sınırlarımı aşmadan tecrübe edinebilmek adına yaklaşık 3000 km sonunda scooter motorumu satıp vitesli motor almaya karar verdim. Hemen hepimizin aklına gelebileceği gibi önce 2.el uygun bir şey alıp acemiliği atmak belki en mantıklısıydı ama alacağım motorun bana nasıl sorun açacağını ya da sorun açıp açmayacağını düşünmek istemediğim için farklı arayışlar içine girdim. Amacım istanbul içinde biryerden biryere gitmek değil pek açıkcası öyle olsa scooter motorlar bu konuda en avantajlısı. Ben hafta sonları 2-3 gün şehirden uzaklaşmak kamp yapmak yeni yerler görmek yeni insanlar ile tanışmak amacı ile motor kullanmaya karar verdim. Belki doğrudur belki yanlıştır ama 1-2 ay araştırmalarım sonucunda 0 km Dominar 250 D satın aldım. Motorumu 27 Ekimde bayiden satın aldım. Şimdi az çok fikir verebilmesi adına yaşadıklarımı anlatıyorum.

    Boyum 1.70 72 kiloyum. Motorda ayaklarım yere parmak ucu ile değiyor. Motor 180+yakıt ile 190 kg yaklaşıyor. Ağırmı evet. Ama nerede motoru ayaklarınla iterken ağır motordan inir döndürmeye çalışırken ağır. Çalıştırdıktan sonra kesinlikle o ağırlığı hissetmiyorsunuz. Ki bu benim ilk vitesli motor tecrübem. İşin kötüsü kendi arabalarım hep otomatikti ben debriajı sadece ehliyet alırken görmüştüm ona alışmak biraz zaman alcak gibi. Şuan için 200 küsür km yaptım çok şükür kazasız belasız yine de trafiğin az olduğu saatlerde çıkıp pratik yapıyorum sonuçta motora alışmam ve onu tanımam gerekli. Şuan için tek sorunum sanırım vites düşürürken "çat, çut" ses gelmesi vites yükseltirken gazı kapatıp debriajı çekip vitesi yukarı alıyorum ve debriajı hemen değil 1 saniye içinde salıyorum tamamen motor da öne atılma v.s olmuyor. Ama düşürürken bazen devir yüksek kalıp motor bağırıyor ya da öksürmeye başlayacak gibi oluyor hemen gaz verip toparlıyorum. Bu başlık altında tavsiye ve önerilerinize açığım ya da motorla ilgili sormak istediğiniz varsa ben de sizlere fikirlerimi beyan ederim.

    Not: Ekipman olarak mont,kask,eldiven,bot tamam. Sadece pantolon ya da diz koruması alcam gittiğim yerdekiler pek hoşuma gitmedi o sebeple erteledim. Onun harici 5 dak yok bile olsa hepsini giymeden çıkmıyorum. Kaskı bile balaklavası takmıyorum.
    Motosikletin hayırlı olsun, vites düşürürken aşamalar şu olsun

    1-gazı kapattın
    2-debriyajı çektin
    3-ayağını arka frenin üstüne koydun, çok sert basmadın(amaç aldığı ara gazla debriyajı bırakınca öne kaçmaması)
    4-ara gaz verdin, devri biraz yükselttin
    5-o devir daha düşmeden vitesi bir aşağıya düşürdün, freni bıraktın.

    Bu anlattıklarımın tamamı toplam 1 en fazla 2 saniyede gerçekleşiyor. Benim anlattığım en doğrusu demiyorum, benim uyguladığım teknik bu, daha iyileri vardır illa anlatsınlar hep beraber öğrenelim. Ama ne yap ne et debriyaj konusunu hazır sıfırken iyi bir şekilde öğren, yanlış teknik oturmasın. İleride düzeltmek çok zor oluyor. Baştan güzel alışmak lazım her şeye.

    Rev matching diye araştırırsan bir şeyler bulursun, vites düşürmek yükseltmek gibi değil biraz daha teknik bir iş. Yükseltmek için gazı kapat debriyajı çek, levyeyi kaldır yetiyor. Yükseltirken istediğin hatayı yap, debriyajı kaçırmadığın sürece önemli değil. O da senin motorda zaten önemli değil, istediğin kadar zorla tekere gelmez zaten istemsizce. Ama vites düşerken arka teker çok kitleniyor. Düşürmenin iki önemi var biri güvenlik, arkayı kitlememek, daha pürüzsüz bir sürüş. İkinciyse arkada artçı varsa sürekli kafa atıp kaskın boyasını sökmemeleri.
    Muzaffer Kaa bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 250 D
    Hocam önerin için çok teşekkür ederim. Ben şuan yaptığım şeyi söylüyorum Debriajı çek + ara gaz ver + vites pedalını aşşağıya it. Vite düşüyor ama dediğim gibi bazen çok gereksiz düşürmüşüm gibi motor ya yığılıyor ya da bağırıyor. Motorda kaydırmalı debriaj olması sanırım benim için avantaj çünkü kitleme olmuyor. Bir de 1. vitesi kalktıktan hemen sonra değiştirmek gerekli sanırım ben bazen 4-5 bin devirde 18-20 km 1.viteste kalıyorum. Dediğim gibi şuan için çok acemiyim öğrenmek için çalışıyorum yoksa illaki yanlış yapıyorumdur ama zamanla alışacak sonuçta bir zaman sonra hepsi refleks gibi oluyor nasıl araba sürerken 1 cm farkla sürtmeden istemsizde geçebiliyoruz burda da aynı şekilde vites + fren zamanla pratik yaptıkça oturacaktır. Şuan için hafif rampa çalışması yapmam gerekli sanırım. Daha rampada kalmadım ya da durmadım ama 1.viteste debriaj sıkılı sağ ayak frene basılı kalkıyorum öyle durumlarda arabalarda el freni mantığı gibi biraz öne atıldımı ayak frenini ve debriajı salıp hafif gaz veriyroum.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Güzel bir kapalı alan hakimiyet eğitiminin ardında bol bol antrenmanla sürüşünüzden, motosikletinizden daha fazla keyif almaya başlayacaksınız. Güzel bir temel üzerine binamızı inşa ettiğimiz zaman o bina daha uzun ömürlü ve sağlam olacaktır. Yeni motosikletiniz de hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.

  5. #5

    Üyelik
    01 Kasım 2021
    Valla siz yine iyisiniz.
    Ben de yeni surucuyum ve d250 aldim.
    Lakin daha 3. vitesten yukarisina cikamadim.

  6. #6

    Üyelik
    14 Kasım 2020
    Bende 2300 km'dir kullanıyorum.Vites düşerken gazı kapatırsın debriyajı çekersin vitesi düşersin ve ara gaz verirsin.Yığılmanın sebebi devir tutturamamandır bazen bendede oluyor normaldir bu durum çat çut seslerine gelecek olursak aynı ses diğer kullanıcılardada mevcut ben zincirin ve dişlilerin sıfır olduğundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Bilirsin malzeme kulandıkça aşınır aşındıkça olması gereken ölçülerine gelir.İyi bir tercih yapmışsın hayırlısı olsun.Soracağın birşey olursa bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.
    Not: Arka frene güvenme varla yok arası birşey ama ön fren muazzamdır istediğin yerde motor freniyle beraber durabilirsin

  7. #7

    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 250 D
    Alıntı Qualified adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla siz yine iyisiniz.
    Ben de yeni surucuyum ve d250 aldim.
    Lakin daha 3. vitesten yukarisina cikamadim.
    Hocam öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Ancak motoru almadan ya da kursa yazılmadan az çok araştırdım okudum. Kendi öğrendiklerim neticesinde size şunu tavsiye etmem gerek sanırım motoru her viteste belirli aralıklarla gezdirin daha açıklayıcı olmak gerekirse motor 1.2.3.4.5.6. viteslere çıksın bunun sebebi motor açılsın ciğerli olsun v.s değil bunun sebebi tüm parçaların yağlanması olabilecek ufak tefek çapak,döküntü v.s ilk bakımdaki yağ ile birlikte atılsın. Tabiki hepsi hemen ilk bakımda olmaz ama yine de motoru tüm devirlerde kullanmak gerekir zaten kullanım kitapçığında da belirtiyor her devirde belirli süreler sürülmeli uzun süre aynı vites ve devirde sürülmemelidir diye. Ben pek binemedim şuan 670 km oldu ilk bakıma gittim çok şükür bir sıkıntım olmadı. İlk bakımda 230 TL ödedim. Kafamda koruma demiri v.s vardı ama önceliğim lastikler şuan için üzerinde gelen NYLON MRF lastiklerle kesinlikle yağmurda güven vermiyor. Kuru da pek sıkıntı yaşamadım zaten acemi sürücüyüm ona göre sürüyorum. Genelde akşamları kullanıyorum samandıra-m.köy arası yollar sakin oluyor. Şimdilik aklımdakiler bunlar. Tekerinize taş değmesin

  8. #8
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 leyla edition
    doğru tercıh yapmıssın hatalarını affedecek ve sağlam bır model sacmıssın emın olabılırsın lastıklerını değiştirmeyi ihmal etme cok kayar orjınal lastıklerı bız kullanıyoruz ama yenı öğrenenler için ciddi risk durumuzun varsa tabiki çıkan lastıkleri de çöpe atmayın uygun fıyata satın alabılırım


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)