Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

5 vites ile 6 arasında ki fark nedir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mayıs 2019
    Bugün şanzuman dağıttım
    Cg motor bloğu var.
    6 vites şanzuman alsam çok farkeder mi yoksa standart yine 5 vites şanzuman iyi midir

    Yakıt tasarrufu harici bir faydası artısı var mı
    Teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    titreşimi de rahatlatıyor biraz.

  3. #3

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    şimdi motor toplamaktan vs anlamam ama 5 oran olursa daha uzun oranlara sahip olucaksın.ama 6 olursa daha kısa oranları vites serisine sahip olursun.düşük güç ve tork ta daha kısa bence daha iyi olur 2 vites yerine belki 1 vites düşürmen gerekebilir hızlanmak için.6.vites zaten devir düşsün yakıt azalsın vitesi.kendi arabamdan örnek 50 ile giderken kendisi 5.vitese atıyor.ama eski aracım 5 ileri anca 3. viteste olabilirdim o hızda.

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Motor devrini rahatlatiyor,

    Yokuş aşaği süruşlerde kompresyonu daha verimli kullanip yakit ekonomisi sagliyor.

    Yolda gaz kolunu kapadigimizda motor rahat akiyor.

  5. #5
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Son hız değişmiyorsa örneğin eski şanzıman ile 100km/h yaparken yeni6 vites şanzıman da 100 km/h yapıyorsa al yakıt tasarrufu yaparsın motor daha rahat çalışır ama yeni şanzıman 120 130 vs yapıyorsa alma. Son hız sabit kalıp vites sayısı arttıkça motor daha rahat çalışır böylece bir miktar yakıt tasarrufu da yaparsın.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son hız değişmiyorsa örneğin eski şanzıman ile 100km/h yaparken yeni6 vites şanzıman da 100 km/h yapıyorsa al yakıt tasarrufu yaparsın motor daha rahat çalışır ama yeni şanzıman 120 130 vs yapıyorsa alma. Son hız sabit kalıp vites sayısı arttıkça motor daha rahat çalışır böylece bir miktar yakıt tasarrufu da yaparsın.

    forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.

    Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  7. #7
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    İmkan varsa 6 vites her türlü daha iyidir. Benim motor (rks cafe 152) cg'ye çok benziyor. Vites oranlarını biraz arttırmak için ön dişliyi 1 diş büyüttüm iyi de oldu ama 6. vites olsa daha iyi olacak gibi. Buna da 6 vites şanzıman takabilir miyim acaba?

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.

    Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
    Onu diyen kişi önemli bir durumu atlamiş

    Örnek
    5.vites de 110 u 9.000rpm de görur
    6.vites de ise 8.000rpm de.

    Tabi şanziman dişli oranlari,yol ve ruzgar durumu da etken.

    Ben kullandigim motosikletlerin alt devirleri canli(torklu)ise genelde arka dişliyi küçultürum,faydasini cok gordum.

    Hee mt25 R25 gibi makinalarin alt devirleri cansiz oldugundan arka disli kucultmek ciddi sorun.motor zaten 7.000rpm den sonra kendine geliyor.

  9. #9
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    forumda birisi yazmıstı, CG motorlarda 5 ile de 110 görüyorum 6 ile de demişti.

    Sanırım düşük cc motorlarda sadece motoru rahatlatmak için var. hızı etkilemiyor
    Eee bende 4. viteslede 100 görüyorum 5. viteslede 6. viteslede :D Demek istediğim 5. vitesle 10.000 devirde 110 yaparken 6. viteste 10.000 devirde 110

    yapması. Oranları uygun böyle bir şanzıman varsa 6 vites şanzıman motoru rahatlatır.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eee bende 4. viteslede 100 görüyorum 5. viteslede 6. viteslede :D Demek istediğim 5. vitesle 10.000 devirde 110 yaparken 6. viteste 10.000 devirde 110

    yapması. Oranları uygun böyle bir şanzıman varsa 6 vites şanzıman motoru rahatlatır.

    senin motor 100 görüyor muydu ben ona takıldım :D :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motor 100 görüyor muydu ben ona takıldım :D :D
    Alırım aklını 130 düzde arkadan rüzgarla garanti, 150 yokuş aşağı :D Ayrıca sen 1 saatlik yolda tapa gaz gitmeye korkarken ben 10 saatlik yolu tapagaz gittim :D tani artık bırak

    benim motorla üreli su yarıştırmayı :D

  12. #12

    Üyelik
    30 Nisan 2018
    Öncelikle selamlar. Çoğu şanzımanda son vites ekonomi amaçlı tasarlanmıştır. Misal 6 vites bir şanzımanda 4 cü vites oranı 1.12 ise 5ci vites prizdirek yani 1 oranlıdır motordan aldığı devrin gücün aynısını verir. Performansın alındığı son vitestir. 6cı viteste ise oran değişmekle beraber 0.85 - 0.90 gibi rakamlara düşerek daha düşük devirlerde motoru aynı hızda seyir ettirmeyi sağlar. Örneğin 5ci vites oranınile 8 bin devir 100 gidiyorsan küçük bir matematikle 7200 devir 100 ile gidersin. Bu da motorun yakıtını düşürür.
    emenyasin bunu beğendi.

  13. #13
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alırım aklını 130 düzde arkadan rüzgarla garanti, 150 yokuş aşağı :D Ayrıca sen 1 saatlik yolda tapa gaz gitmeye korkarken ben 10 saatlik yolu tapagaz gittim :D tani artık bırak

    benim motorla üreli su yarıştırmayı :D
    cCc Cıbır Reiz cCc
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  14. #14
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı CBRafy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle selamlar. Çoğu şanzımanda son vites ekonomi amaçlı tasarlanmıştır. Misal 6 vites bir şanzımanda 4 cü vites oranı 1.12 ise 5ci vites prizdirek yani 1 oranlıdır motordan aldığı devrin gücün aynısını verir. Performansın alındığı son vitestir. 6cı viteste ise oran değişmekle beraber 0.85 - 0.90 gibi rakamlara düşerek daha düşük devirlerde motoru aynı hızda seyir ettirmeyi sağlar. Örneğin 5ci vites oranınile 8 bin devir 100 gidiyorsan küçük bir matematikle 7200 devir 100 ile gidersin. Bu da motorun yakıtını düşürür.
    Size de selam. Bu yazdıklarınızı okuduktan sonra telefonumdaki bir motosiklet modelinin klavuzunda yazan vites oranlarına baktım. Orada 5. vites için vites oranı 0.956 , 6.vites için 0.815 yazıyor. Dediğiniz rakamlara oldukça yakın.

  15. #15
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    5 vites şanzımanda vites aralıkları daha uzundur, 6 vites olanda aralıklar daha kısadır. Uzun aralıklı şanzıman örneğin şehir içinde sıkışık trafikte birinci vitese atarsın devir yüksek gelir, ikiye alırsın bu sefer devir düşük gelir kısa aralık olunca direkt vitesi ikiye atarsın daha doğru bir devirde sürüş yapabilirsin.

  16. #16
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Ön dişliyi 2 diş büyüt ,zaten 6. vites ayarına gelecektir.. Kalkışın yavaş ama hızın yüksek olacaktır..
    Bir de cg lerde 6 vites şanzuman varmıydı ?...

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi 2 diş büyüt ,zaten 6. vites ayarına gelecektir.. Kalkışın yavaş ama hızın yüksek olacaktır..
    Bir de cg lerde 6 vites şanzuman varmıydı ?...
    Var

    6 vitesli cg blogunu kuba getirdi.

  18. #18

    Üyelik
    30 Nisan 2018
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size de selam. Bu yazdıklarınızı okuduktan sonra telefonumdaki bir motosiklet modelinin klavuzunda yazan vites oranlarına baktım. Orada 5. vites için vites oranı 0.956 , 6.vites için 0.815 yazıyor. Dediğiniz rakamlara oldukça yakın.
    Evrensel değildir her modele değişmekle beraber arabalarda da aynı şekil. O küsüratlar son hızınızı ya da ekonominizi belirliyor.

  19. #19
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    dişli sayısıyla oynayarak hız değiştirmek isteyenler sprocketcalculator ve biraz daha ayrıntılısı gearingcommander kullanabilirler. Az kurcalarsanız 2 siteninde kullanılış mantığını çözersiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)