Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Yağcının tavsiyesine uyayım mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Geçen yağcıda yağ değişimi olurken usta çıkan yağa baktı ve yazık oluyor bu yağlara dedi. Henüz 2.000 km. oldu usta dedim, henüz ne la oğlum burası sanayi doğru düzgün konuş dedi. Tamam usta dedim. Oğlum 2.000 km az, yeni yağ koyuyorum, 5.000 km sonra geleceksin yoksa s.... kaynananı dedi.

    Ne dersiniz? Şu an 3.000 km oldu. 5.000'i bekleyeyim mi?


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Usta doğru demiş.

    Sen yine de yagi arada bir kontrol et.malum cbf150 ler hafiften yag yakiyor diyorlar günahlari boynuna...

    Gerçi sen motoru zorlayan birine benzemiyorsun senin motor yag yakmaz gibi.

    Halaoğlu,zorlayinca ya benzin,ya da yag yakacak !!

    Tarafini seç.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen yağcıda yağ değişimi olurken usta çıkan yağa baktı ve yazık oluyor bu yağlara dedi. Henüz 2.000 km. oldu usta dedim, henüz ne la oğlum burası sanayi doğru düzgün konuş dedi. Tamam usta dedim. Oğlum 2.000 km az, yeni yağ koyuyorum, 5.000 km sonra geleceksin yoksa s.... kaynananı dedi.

    Ne dersiniz? Şu an 3.000 km oldu. 5.000'i bekleyeyim mi?
    Çok haklı, 2000km'de değişen yağ mı olur? Avrupa'da 5000'den aşağı bakımı olan bir tane motosiklet yok. Çoğu 8-10binde bir bakıma çağrılıyor. Hadi motosiklet eskidir, yağ eksiltiyordur vs. 3 4binde bir değiştirilir. 2000km'de rengi dönmez o yağın.

    CBF150'lerin bakım aralıkları çok kısa ama bence tamamen ticari kaygılarla yapılmış bu. Hiçbir kurye görmedim o aralıkta yağ değişen. Bir ara ben de kullandım kendim de değişmedim. Zaten cbfler yağ eksilttiği için sürekli üstten ekleye ekleye yağı tazeleniyor. 4 5 binde bir değişim iyidir.

  4. #4
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta doğru demiş.

    Sen yine de yagi arada bir kontrol et.malum cbf150 ler hafiften yag yakiyor diyorlar günahlari boynuna...

    Gerçi sen motoru zorlayan birine benzemiyorsun senin motor yag yakmaz gibi.

    Halaoğlu,zorlayinca ya benzin,ya da yag yakacak !!

    Tarafini seç.
    Haklısın çok zorlamazsan yakmıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok haklı, 2000km'de değişen yağ mı olur? Avrupa'da 5000'den aşağı bakımı olan bir tane motosiklet yok. Çoğu 8-10binde bir bakıma çağrılıyor. Hadi motosiklet eskidir, yağ eksiltiyordur vs. 3 4binde bir değiştirilir. 2000km'de rengi dönmez o yağın.
    Neyse biraz daha bekliyeyim o zaman.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bir de şöyle bir durum var,

    4 silindir binek bir aracin yagi 10-12bin km de degisim öneriliyor(istisna modeller var tabi)

    Kapasitesi 4 litre diyelim.

    Ayrica,spor araclar harici,standart binekler duşuk devir ceviriyor.

    Tek silindirli 1lt kapasiteli mazlum cbf,icin 3.000 km normal gibi

    Matematigim biraz zayiftir ama,her şeyi dörde böldüm..

    Hee motosiklet yaglarinin full sentetik icin konusursak,binek yaglarina gore formulasyonlari farkli,hadi 1000km de oyle olsun,

    1lt kapasiteli tek silindirli 150cc bir motorun degisim periyodu,kullanima bagli,3.000 ila 4.000 olabilir.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Yağ filtresi yoksa periyodu çok uzatmamak lazım ama tam sentetik yağ kullanıyorsan 2000 km de değişmek hakkatten gereksiz , mineral ucuz yağ tercih edip dur kalk yoğun trafiğe giriyorsan yada sürekli tapagaz sürüyorsan 2000 km de değişmek gerekebilir..

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de şöyle bir durum var,

    4 silindir binek bir aracin yagi 10-12bin km de degisim öneriliyor(istisna modeller var tabi)

    Kapasitesi 4 litre diyelim.

    Ayrica,spor araclar harici,standart binekler duşuk devir ceviriyor.

    Tek silindirli 1lt kapasiteli mazlum cbf,icin 3.000 km normal gibi

    Matematigim biraz zayiftir ama,her şeyi dörde böldüm..

    Hee motosiklet yaglarinin full sentetik icin konusursak,binek yaglarina gore formulasyonlari farkli,hadi 1000km de oyle olsun,

    1lt kapasiteli tek silindirli 150cc bir motorun degisim periyodu,kullanima bagli,3.000 ila 4.000 olabilir.
    Eyvallah kardeşim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ filtresi yoksa periyodu çok uzatmamak lazım ama tam sentetik yağ kullanıyorsan 2000 km de değişmek hakkatten gereksiz , mineral ucuz yağ tercih edip dur kalk yoğun trafiğe giriyorsan yada sürekli tapagaz sürüyorsan 2000 km de değişmek gerekebilir..
    Yok hocam ucuz yağ sokmam motora, her zaman en iyisini en kalitelisini kullanırım.

  8. #8

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021
    en kaliteliden kasıt motor yağı markası olması ve o motora uygun olması yeter zaten.atıyorum 7100 motul koncak bir durum yok o motora.honda kaç binde değişim diyor bence 5000 vardır.5000 dediyse 4500 falan gider değiştirirm şahsen.3000 2000 de bir yağ değiştirmeye can dayanmaz.o iş için 5 litrelik alıcaksın o zaman 1 seferde part part km doldukça aç doldur

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah kardeşim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------



    Yok hocam ucuz yağ sokmam motora, her zaman en iyisini en kalitelisini kullanırım.
    Para var huzur var desene

    Diğer açtiğin konudaki olay da en iyisi en kalitelisi degil mi?

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    yağ değişim periyodundan daha önemlisi yağ eksiltme durumu, motor yağsız kalmamalı bu çok önemli.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Dünyanın en iyi ustası da olsa, kanka gibi de olsak bana herhangi bir konu için "s.... kaynananı" dese onu sakat bırakırdım.
    otopsici, espresso, Stock Sever ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700 Mondial drift 150
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok haklı, 2000km'de değişen yağ mı olur? Avrupa'da 5000'den aşağı bakımı olan bir tane motosiklet yok. Çoğu 8-10binde bir bakıma çağrılıyor. Hadi motosiklet eskidir, yağ eksiltiyordur vs. 3 4binde bir değiştirilir. 2000km'de rengi dönmez o yağın.

    CBF150'lerin bakım aralıkları çok kısa ama bence tamamen ticari kaygılarla yapılmış bu. Hiçbir kurye görmedim o aralıkta yağ değişen. Bir ara ben de kullandım kendim de değişmedim. Zaten cbfler yağ eksilttiği için sürekli üstten ekleye ekleye yağı tazeleniyor. 4 5 binde bir değişim iyidir.
    Hepiniz kendinizce haklısınız
    Fakat şöyle bir durum var.
    ben tracer 700 kullanıyorum klavuzu 10 bin MİL de bir değiş diyor.
    ama bu veri optimal şartlar için geçerli.
    yaşadığım şehirde motoru kullanmasam bile 6-7 ay içinde yağ bozuluyor
    sizin ustalarınız o işe yağın rengine ve akışkanlığına göz kararı bakarak karar veriyor olabilir.
    Fakat bu o kadar da sağlıklı olmuyor.
    benim gibi her yıl ortalama 30 bin km yol yapıyorsanız motorun aşınma konusunu ciddiye almalısınız.
    her ne kadar kitap 10 bin Mil de bir değiş dese de ben 7000-7500 km arası değişiyorum.
    benim kafam rahat kalıyor en azından.
    tommygun bunu beğendi.
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  13. #13
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    ben 1000 kmde değiştirdim.

  14. #14
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    yağ tapanda mıknatıs varsa 5000 de bir git :D

  15. #15
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Cbf'te 2000 kmden sonra yağ kalmıyor ki değişesin.

  16. #16

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    Sinop, Ayancık
    Motosikleti
    Mondial Z-One 150
    Kullanım kitapçığına aç bak ne yazıyor dostum usta motoru tasarlayan mühendisten iyi mi bilecek allah aşkına bir şey olmaz kafası bana yanlış geliyor tamam 1000km yerine 1500 de değiştir bir şey olmaz ama 1000km de değiştirmediğin için yağın kalitesi bozulup sürtünme artıyor motorun ömründen yiyorsun

  17. #17
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Yağı erken değiştirmek evet motor için iyi olabilir. Ancak çevreye ciddi zarar veriyoruz. Yakın gelecekte ciddi su sıkıntısı yaşayacağız. Zaten beton ülkesi olduk. Ayrıca 2000 de bir yağ mı değişir. Bu motor az yaksa ne olur?
    espresso ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  18. #18
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Para var huzur var desene

    Diğer açtiğin konudaki olay da en iyisi en kalitelisi degil mi?
    Ya motor işi sakata gelmemeli. Hatalı bir davranış sonucu motoru kucağa almayalım deyze oğlu.
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ değişim periyodundan daha önemlisi yağ eksiltme durumu, motor yağsız kalmamalı bu çok önemli.
    Teşekkür ederim
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dünyanın en iyi ustası da olsa, kanka gibi de olsak bana herhangi bir konu için "s.... kaynananı" dese onu sakat bırakırdım.
    Şaka yaptım be kanka. Mübalağa olsun istedim.
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepiniz kendinizce haklısınız
    Fakat şöyle bir durum var.
    ben tracer 700 kullanıyorum klavuzu 10 bin MİL de bir değiş diyor.
    ama bu veri optimal şartlar için geçerli.
    yaşadığım şehirde motoru kullanmasam bile 6-7 ay içinde yağ bozuluyor
    sizin ustalarınız o işe yağın rengine ve akışkanlığına göz kararı bakarak karar veriyor olabilir.
    Fakat bu o kadar da sağlıklı olmuyor.
    benim gibi her yıl ortalama 30 bin km yol yapıyorsanız motorun aşınma konusunu ciddiye almalısınız.
    her ne kadar kitap 10 bin Mil de bir değiş dese de ben 7000-7500 km arası değişiyorum.
    benim kafam rahat kalıyor en azından.
    Teşekkürler
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 1000 kmde değiştirdim.
    1000 çok az değil mi?
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tapanda mıknatıs varsa 5000 de bir git :D

    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbf'te 2000 kmden sonra yağ kalmıyor ki değişesin.
    Değişim zamanı hep ölçerim, hiç eksik çıkmadı. Bir keresinde yüksek rakımlı bir dağa çıkmıştım. Yağ 250 ml. eksik çıktı o kadar.
    Alıntı turkerboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanım kitapçığına aç bak ne yazıyor dostum usta motoru tasarlayan mühendisten iyi mi bilecek allah aşkına bir şey olmaz kafası bana yanlış geliyor tamam 1000km yerine 1500 de değiştir bir şey olmaz ama 1000km de değiştirmediğin için yağın kalitesi bozulup sürtünme artıyor motorun ömründen yiyorsun
    Anladım sağol.
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağı erken değiştirmek evet motor için iyi olabilir. Ancak çevreye ciddi zarar veriyoruz. Yakın gelecekte ciddi su sıkıntısı yaşayacağız. Zaten beton ülkesi olduk. Ayrıca 2000 de bir yağ mı değişir. Bu motor az yaksa ne olur?
    Az önce bir haber okudum, toroslarda yıllarca akan bir kaynak kurumuş. Büyük bir kuraklık ile karşı karşıyayız galiba.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)