Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Fazla gaz vermekten patlayan ampül

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Mart 2020
    İyi günler arkadaşlar kimsenin vaktini çalmayayım konu başlığı malum Yuki Enzo motorda sürekli gaz verince kısa far patladı uzun far çalışıyor fakat oda iyi değil. Far kabını söktüm arkasında ki değerler "S2 12V 35W/35W" buna göre yine ampul mü almalıyım yoksa önereceğiniz farklı bir fikir var mı ?

    Dipnot: farın bazen de kapalı olması işime geliyor tek başına uzun ve kısa işini görecek ampul/led işimi bir hayli görecektir.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Fazla gaz vermekle ampul patlıyor ise motoru değiştir !!!

  3. #3

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Fazla gaz verince ampul patlıyorsa akü şarj devresinde sorun vardır motor devri artınca voltaj artıyordur, artmaması lazım, akü de bozulur bu gidişle başka elektrik sorunları da çıkar.

    Farın bazen kapalı olması işinize gelmesin, motorda far her zaman yanması gerekir.
    levend84 ve Voltaren bunu beğendiler.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Konjektörü(Regülatör) bir kontrol ettirin.Büyük ihtimal sorun orda gibi.
    espresso, -Black- ve bassturbin bunu beğendiler.

  5. #5
    tusumoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı Emre Y. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi günler arkadaşlar kimsenin vaktini çalmayayım konu başlığı malum Yuki Enzo motorda sürekli gaz verince kısa far patladı uzun far çalışıyor fakat oda iyi değil. Far kabını söktüm arkasında ki değerler "S2 12V 35W/35W" buna göre yine ampul mü almalıyım yoksa önereceğiniz farklı bir fikir var mı ?

    Dipnot: farın bazen de kapalı olması işime geliyor tek başına uzun ve kısa işini görecek ampul/led işimi bir hayli görecektir.
    stator veya konjektör sorunu gibi görünüyor. stabil elektrik gelmiyor.
    TELEGRAM GRUPLARI: https://t.me/TurkiyeMotorcularGrubu - https://t.me/IstanbulMotorluGezi
    https://t.me/IzmirMotorluGezi - https://t.me/AnkaraMotorluGezi - https://t.me/CFMoto250NK
    https://t.me/BajajD400UG - https://t.me/MakerTurkiye - http://www.TuzluSuMotorcusu.com

  6. #6

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba,
    @Thracian ın dediği gibi, konjektör ile alakalı olabilir.
    Far yuvası, duyu ile alakalı olabilir. Belki hasar almıştır? Gevşemiştir? Gaz verdiğinde artan vibrasyon sebebiyle eğer far kasesi çok titriyorsa ondan da patlar.

    Ama lambanın birinin patlayıp, diğerinin kalitesinin düşmesinden bahsetmen, konjektör olasılığı ihtimaline fazlaca göz kırpıyor.
    Mertcan39 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    2 flemandan biri kestiğinde genelde içerde kararma vs oluyor ondan azalmış olabilir.

    İlk önce akü voltaj ölçümü yapın sonrasında değerler normal ise lamba duyundan ölçüm yapın rolantide ve gaz verdiğinizde ne geliyor ona bakın
    (Bazı motosikletlerde far direk konjektörden güç alıyor gazla birlikte azalıp artıyor ışık)

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    12 voltluk ampule 40 volt verirsen ne olur ? bakınız : konjektörün görevi.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    18 Mart 2020
    çok fazla detaya girmek istememiştim bu seferde konuyu epey ucu açık noktada bırakmışım
    Bu motorumda da daha önce ki Hero Dash motosikletimde de rölantide motosikletin farı düşük fakat gaz vermekle artan çoğalan bir sistem vardı. Bunun şuanda maalesef adından aklıma gelmiyor. Hero dash kendi kendini soğutabilen bir özelliğe sahipti bunda düz ampul olunca herhalde biraz o sıkıntı çıkardı. Elektrik konusunda maalesef bir bilgim olmadığından yorum yapmakta istemiyorum fakat titreşimden veyahut hasar alması söz konusu dahi değil ondan eminim.

    Yani biraz sıkmış olacağım da affınıza sığınıyorum. Bu motosiklette Gaz verdikçe artan çoğalan ışık, uzun süreli ve sürekli tapa gaz yaptığım bir günde patlamıştı. Elektriksel bir arıza olsa mesela uzunlarda yanmaz. Fazla ısınmaktan patladı bence bu motorun kısa farı. Yine affınıza sığınarak cahilliğimize bağışlayın böyle kendi kendini soğutabilen bir ampül/led far sistemi varsa ben o tarz bir şey düşünüyorum alıp takmak için.

  10. #10
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Alıntı Emre Y. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok fazla detaya girmek istememiştim bu seferde konuyu epey ucu açık noktada bırakmışım
    Bu motorumda da daha önce ki Hero Dash motosikletimde de rölantide motosikletin farı düşük fakat gaz vermekle artan çoğalan bir sistem vardı. Bunun şuanda maalesef adından aklıma gelmiyor. Hero dash kendi kendini soğutabilen bir özelliğe sahipti bunda düz ampul olunca herhalde biraz o sıkıntı çıkardı. Elektrik konusunda maalesef bir bilgim olmadığından yorum yapmakta istemiyorum fakat titreşimden veyahut hasar alması söz konusu dahi değil ondan eminim.

    Yani biraz sıkmış olacağım da affınıza sığınıyorum. Bu motosiklette Gaz verdikçe artan çoğalan ışık, uzun süreli ve sürekli tapa gaz yaptığım bir günde patlamıştı. Elektriksel bir arıza olsa mesela uzunlarda yanmaz. Fazla ısınmaktan patladı bence bu motorun kısa farı. Yine affınıza sığınarak cahilliğimize bağışlayın böyle kendi kendini soğutabilen bir ampül/led far sistemi varsa ben o tarz bir şey düşünüyorum alıp takmak için.
    Baştan multimetre ile bir voltaj ölçümü yaptırın.Gaz verirken 13-14 voltu geçmiyorsa farklı ampül işine girin.Ama gaz veririken 18,20,30 veya daha fazla voltaj değerleri okuyorsanız konjektörü değiştirin.Zaten çok pahalı bir parça değil.
    Emre Y. bunu beğendi.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  11. #11

    Üyelik
    18 Mart 2020
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baştan multimetre ile bir voltaj ölçümü yaptırın.Gaz verirken 13-14 voltu geçmiyorsa farklı ampül işine girin.Ama gaz veririken 18,20,30 veya daha fazla voltaj değerleri okuyorsanız konjektörü değiştirin.Zaten çok pahalı bir parça değil.
    Allah Razı olsun abi ya. Biz herhalde yetkili bayide bu işlemi yaptırabiliriz değil mi ?


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)