Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooter Çalışma sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disli uzerindeki 2 adet cizgi,blok ustundeki yatay hat(cizgi) ile duzlemsel olacak,

    Nokta ise yukari bakacak.

    Sen bakla eksilttigin icin,uygun olcuye gelmiyor,ya 3 geri ya da 3 ileri oluyor

    Haliyle senten kaçiyor

    Dislin blok hattina gore Tam duzlemsel olmuyor

    Sağdan bakarsak

    Saat 15:18

    Olmasi gereken 15:15 veya soldan 21:15


    Bu şekilde eksantrik dişlisi tam ayarında oluyor.

    Az önce resmini attığım şekideki ters olan resimdeki volandaki “T”nin üzerindeyken eksantrik dişlisi çok hafif kaçık duruyor.

    Her iki şekildede sente alıp sibop ayarı yaptım ama çalıştıramadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Egzantrik zinciri çok sıkı olabilir , gergiyi hafiften gevşetin önce elle motoru çevirin sonra marş yapın bakalım ne gösterecek..

  3. #23

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzantrik zinciri çok sıkı olabilir , gergiyi hafiften gevşetin önce elle motoru çevirin sonra marş yapın bakalım ne gösterecek..
    Egzantrik zincirim çok fazla bollaşmıştı.
    Zincir Gergi bile kurtarmıyordu.
    Bir bakla eksilttiğimde zincir uzunluk boyutu tam oldu.
    Şuan tatlı bir bolluk mevcut hatta gergiyi bile takmasam sorun yaşatmayabilir.
    Gergiyi takıp boşluğu aldığımda sente için egsantrik dişli ayarını neredeyse hiç bozmuyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzantrik zinciri çok sıkı olabilir , gergiyi hafiften gevşetin önce elle motoru çevirin sonra marş yapın bakalım ne gösterecek..
    Volan üzerinde yukardaki resimdeki gibi sente almak motoru çalışmayacak kadar etki eder mi.
    Yukardaki resimdeki şekilde olduğunda egzantrik dişli çizgilerim yatay çizgiler yanlarda,üst işaret tam yukarda durmakta.(TF ve yanındaki çeltik hizası)
    “T”yi hiza aldığımda aşağıdaki resimdeki gibi egzantrik dişlisi çok çok hafif sapma yapmakta


  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Senteden emin olmak için egzantrik dişlisini bir diş kaydırabilirsin , fotodan gördüğüm kadarıyla delikler paralel görünmüyor ama sente biraz kaçık olsa gaz verdinmi üst devirlerde yinede çalışırdı , gergiyi sökünce zincirde boşluk olması lazım , boşluk yoksa yada çok az ise gergiyi taktığında zinciri aşırı gerdiriyordur..

  5. #25

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senteden emin olmak için egzantrik dişlisini bir diş kaydırabilirsin , fotodan gördüğüm kadarıyla delikler paralel görünmüyor ama sente biraz kaçık olsa gaz verdinmi üst devirlerde yinede çalışırdı , gergiyi sökünce zincirde boşluk olması lazım , boşluk yoksa yada çok az ise gergiyi taktığında zinciri aşırı gerdiriyordur..
    Diş kaydırmada en iyi pozisyon bu şekilde.

    Volanı buraya aldığımda egzantrik dişlisi delikleri paralel olacak şekilde tam oluyor.



    Volanı “T”ye tam hiza aldığımda bu egzantrik dişlisi bu şekilde



    Her 2 şekildede sente alıp sibop ayarı yaptım lakin sonuç alamadım.

  6. #26
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Volandaki T işaretinin biraz ileride veya geride olması subap ayarı için bir fark oluşturmaz , önceki mesajımda yazdığım gibi egzantrik dişlişini ayır delikler paralel olacak şekilde zinciri kaydır dene yada gergiyi biraz gevşetip dene , sorunu zincir ve sente üzerinden yorumluyorum çünkü önceki mesajlarında diğer herşeyin düzgün olduğunu belirtmişsin..

  7. #27

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Volandaki T işaretinin biraz ileride veya geride olması subap ayarı için bir fark oluşturmaz , önceki mesajımda yazdığım gibi egzantrik dişlişini ayır delikler paralel olacak şekilde zinciri kaydır dene yada gergiyi biraz gevşetip dene , sorunu zincir ve sente üzerinden yorumluyorum çünkü önceki mesajlarında diğer herşeyin düzgün olduğunu belirtmişsin..
    Egzantrik zincirim çok çok sıkı değil ancak zincirde tolerans boşluğuda yok şuan,
    Sol/sağ Diş kaydırma yaptığımdada çok aşırı ayarı kaçıyor.
    Ufak ayarı zincir gergiden yapmam gerek ancak egsantrik dişlisini tam hiza olarak tolere edecek o kadar boşluk yok zincirde.

    Egsantrik dişlisini tam paralel hizasını yakaladığımda
    Volan konumu bu şekilde



    Bu şekilde yaptığım ayar,
    Motoru çalıştırmayacak kadar büyük sorun teşkil etmemesi gerekir.
    Sentesi büyük açılarla diş atlamış tek marşla çalışan(Düzensizde olsa) motorları gördükten bu motorun hiç çalışmaması kafama takıldı.

  8. #28
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Üstad çok komik gelebilir geçen bizim arkadaşın mobiletle uğraştık. Motoru indirdik taktık marş basmıyor. Aynı dediğin gibi iki saat kafa yorduktan sonra benzin olmadığını fark ettik. Sorunu biraz basit düşün sakin kafa ile umarım kolayca halledersin. Kolay gele
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  9. #29

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı Ekrem_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad çok komik gelebilir geçen bizim arkadaşın mobiletle uğraştık. Motoru indirdik taktık marş basmıyor. Aynı dediğin gibi iki saat kafa yorduktan sonra benzin olmadığını fark ettik. Sorunu biraz basit düşün sakin kafa ile umarım kolayca halledersin. Kolay gele
    🙂
    Teşekkürler.

  10. #30
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    daha önce başıma gelen 2 salak sorunu yazıyım bir kontrol et

    1 beyin mümkünse yeni beyinle dene senin gibi her şey tamdı neler neler yaptık kıvılcım bile alıyorduk ama zamanlaması yanlış olduğu için çalışmıyordu yenisini takınca sorunsuz çalışmıştı

    2 marş rölesi yine kıvılcım vs vardı ama sanırım zayıf elektrik iletiyordu yine değişince düzelmişti

    karbüratörü vs düzgün ayarladım diyorsan karbüratör manifoltunta da kaçak vs yok eminsen buna bak bir

  11. #31

    Üyelik
    22 Eylül 2021
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce başıma gelen 2 salak sorunu yazıyım bir kontrol et

    1 beyin mümkünse yeni beyinle dene senin gibi her şey tamdı neler neler yaptık kıvılcım bile alıyorduk ama zamanlaması yanlış olduğu için çalışmıyordu yenisini takınca sorunsuz çalışmıştı

    2 marş rölesi yine kıvılcım vs vardı ama sanırım zayıf elektrik iletiyordu yine değişince düzelmişti

    karbüratörü vs düzgün ayarladım diyorsan karbüratör manifoltunta da kaçak vs yok eminsen buna bak bir
    Beyin ve marş rolesini kontrol edeyim 👍🏻


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)