Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikleti nasıl çalıyorlar?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Merhaba. grupta çok fazla calınma olayları görünmeye basladı. Bir kaç video izledim gidon kilidini kolayca kırıyorlar anladım? Ama adam motoru itip üstüne biniyor ve motoru çalıstırıyor nasıl beceriyolar? Bu hırsızlık konusunda bilgilendirme yapacak var mı? Daha yeni motor aldım köyde yasıyorum burada güvende depoda ama çarşıya gittiğimde 2 dklık bile işim olsa paronayak olup nasıl bırakacağım motoru. :(
    perisipis ve Voltaren bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Sağlam bir alarmlı disk kilidi alacaksın. Abus gibi kırılmayan markaların disk kilitleri anında kırılıyor, yalnızca alarmı biraz ses yapar onu da etraftaki kişiler ne kadar umursarsa.
    Kırılmayan disk kilidinden sonra da kırılmayan kesilmeyen zincir kilit alacaksın. Onlar da hem ağır hem pahalı.
    perisipis, Voltaren ve levend84 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    arka tekerde de disk var ise.
    öne 2 arkaya 2 koy.
    öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.

    onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim

  4. #4

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekerde de disk var ise.
    öne 2 arkaya 2 koy.
    öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.

    onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim
    motorun yanına panelvanla yanaşıp 2 kişi kucaklayarak içine sokarak götürür. bu dediğimin bir videosu var nette. 10-15 saniyede motor ortadan kayboluyor.
    espresso, Voltaren ve natijax bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı aLoneman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun yanına panelvanla yanaşıp 2 kişi kucaklayarak içine sokarak götürür. bu dediğimin bir videosu var nette. 10-15 saniyede motor ortadan kayboluyor.
    allah belalarını versin
    Voltaren ve perisipis bunu beğendiler.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağlam bir alarmlı disk kilidi alacaksın. Abus gibi kırılmayan markaların disk kilitleri anında kırılıyor, yalnızca alarmı biraz ses yapar onu da etraftaki kişiler ne kadar umursarsa.
    Kırılmayan disk kilidinden sonra da kırılmayan kesilmeyen zincir kilit alacaksın. Onlar da hem ağır hem pahalı.
    Abi daha oncede yazdim,

    Kilitleyecek sabit bir yer yoksa,

    Zemine(betona) hilti ile delik açip,20mm kalinliginda U bolt çakip çimento ile doldurulacak,daha sonra 30×30×3 mm etli profilden U bukulerek(jant ile zemine cakilan bolta bağlanacak),ortasindan 20mm çapinda transmisyon mili yapilacak(tornaci)en son kuyumcularin kullandigi milli sistem kilitler var 200-300tl civari.bununla kilitlenecek.

    Bu islemi yapmasi biraz meşakkatli ama kesin çozüm
    espresso, Voltaren ve fazil bunu beğendiler.

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Motoru zincirle kilitlerken ön tekerden zincilememek de lazım. ön tekeri sökmesi daha kolaymış. Geçen hafta benim lastikler değişirken baktım ön teker çok kolay söküldü ama arka teker için bir sürü yer söküldü, egzos bile söküldü. arka tekerden ağaca zincirliyorum ben. Ağacı kesmeleri daha kolay.
    Voltaren bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Arkadasin ustune binip nasil calistiriyor sorusunu ben de merak ediyorum.

    Yani gecen birinin africasi calindi bu hiss miss bi ise yaramiyor mu ?

    Basit bir yazilim isi ya,anahtar yoksa atesleme yapmayacak motor..cok mu zor sunu yapmak ?
    perisipis ve Voltaren bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    En önemli nokta motoru alttan değil üst kısımlardan kilitlemek çünkü yerden kilitlerseniz demir makasının üzerine abanarak vücut ağırlığıyla kilidi kesebiliyorlar ama üstten olunca kol kuvvetide bir yere kadar
    Voltaren ve tommygun bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadasin ustune binip nasil calistiriyor sorusunu ben de merak ediyorum.

    Yani gecen birinin africasi calindi bu hiss miss bi ise yaramiyor mu ?

    Basit bir yazilim isi ya,anahtar yoksa atesleme yapmayacak motor..cok mu zor sunu yapmak ?
    immobilizer olan motorları genelde çalıştırmadan çalıyorlar diye biliyorum. Boşa alıyor, arkadan diğer motosikletteki bir ayağı ile öndeki motoru ittiriyor. Bunun videoları var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

    Şöyle bir makaleye denk geldim https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/security/dont-rely-on-your-oem-immobiliser

    Basit bir devre ile bazı immobilizer'lar devre dışı bırakılabiliyormuş. Bana sistemin zayıflığı gibi geliyor. Teoride; doğru anahtarla başlatılmadıkça çöp olacak bir ECU tasarlamak zor değil diye düşünüyorum.
    Voltaren ve espresso bunu beğendiler.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    immobilizer olan motorları genelde çalıştırmadan çalıyorlar diye biliyorum. Boşa alıyor, arkadan diğer motosikletteki bir ayağı ile öndeki motoru ittiriyor. Bunun videoları var.
    Besiktas tan kagithane ye bu sekilde gidilmez herhalde.motoru kagithane de buldular.
    motoru calistiriliyor ama nasil oluyor anlamiyorum.
    Voltaren bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Hatta motosikletlerin ekran gibi artık çok pahalı olan komponentlerini de ECU'ya kilitleyip farklı bir motosiklete takıldığında çalışmayacak şekilde kodlanabilir diye düşünüyorum. Bu yeni renki ekranların fiyatı rahat 1000euro'yu aşıyor. Adam sadece ekranı çalsa yeter. Motoru çalmasına gerek yok.
    Voltaren bunu beğendi.

  13. #13
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatta motosikletlerin ekran gibi artık çok pahalı olan komponentlerini de ECU'ya kilitleyip farklı bir motosiklete takıldığında çalışmayacak şekilde kodlanabilir diye düşünüyorum. Bu yeni renki ekranların fiyatı rahat 1000euro'yu aşıyor. Adam sadece ekranı çalsa yeter. Motoru çalmasına gerek yok.
    O işide çözen cihazlar var. Çalınan motosiklete ihtiyaç duymadan boşandırılabilir parça
    Voltaren bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit bir devre ile bazı immobilizer'lar devre dışı bırakılabiliyormuş. Bana sistemin zayıflığı gibi geliyor. Teoride; doğru anahtarla başlatılmadıkça çöp olacak bir ECU tasarlamak zor değil diye düşünüyorum.
    Al iste,rezillik bu.Yav bunu yapmak cocuk oyuncagi.

    Anahtar takildiginda 2048 bitlik public key ile sifrelenmis datayi ecu de ki private key acamiyorsa atesleme yapmayacaksin..

    Antin kuntin islere kafa yorup su basit isi yapmamalari rezillik.
    Voltaren bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Biraz araştırdım nette. Sanırım motosikletler 4 haneli bir kod kullanıyorlar. Nümerik. Ufacık bir mikrodenetleyicinin bütün sayıları denemesi bir kaç saniye sürmez. Zaten bu cihazların üzerinde bir atmel mcu'dan başka bir şey yok.

    Ümidim o ki yeni motosikletler biraz daha güncel bir sistem kullanıyordur.
    espresso bunu beğendi.

  16. #16
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    kuyumcularin kullandigi milli sistem kilitler var 200-300tl civari.
    Şunun bir fotoğrafı ya da linki de var mı acaba?
    levend84 bunu beğendi.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şunun bir fotoğrafı ya da linki de var mı acaba?
    Dostum ben bunun 110 luğunu almiştim

    Ama bu da iş görur.(90 lik)

    Hatta disk kilidi olarakta kullanabilirsin.
    Emin ol en baba disk kilidinden bile sağlam.

    https://www.hepsiburada.com/yale-ova...m-HB00000FGYHK

    Bu da iyidirhttps://www.hepsiburada.com/yale-92-...maca%20Anahtar(16mm aski kalinligi) ama milli olan daha kullanisli
    fazil bunu beğendi.

  18. #18
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bunların pimleri demir makasiyla kesilmiyor mu acaba, deneyen oldu mu?

  19. #19
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Çalanın g..üne,dinamiti sokacan,fitilini ateşliyecen
    Alarmli disk kilid,gpr takipli,telefon bağlantılı
    Acı gerçekler ama hırsızlığın cezası yok

  20. #20
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka tekerde de disk var ise.
    öne 2 arkaya 2 koy.
    öndeki ve arkadaki disk kilitlerinden birer tanesine alarm kur.

    onu çalabilecek bir insan evladı var ise tebrik ederim

    o motoru calmak 1 dakikalık iş.

    Zinciri kes, disk kilitlerine elleme.

    2 kişi motoru kaldır, araca yükle.

    Bitti.
    espresso ve natijax bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)