Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

"vızvız" sudan geçince güçten düştü ((50 cc))

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    vızvız dediğim motosikletim "mondial revival 50 cc"

    geçen gün yağmur yağarken vızvızla işe gidiyordum. evden çıktım yardırdım gidiyorum
    20 - 25 cm lik bi su göletinden geçtim
    2 km sonra motor güçten düşmeye başladı

    tapa gaz gidiyorum motorun sesi de değişti.
    40 ile sabit giderken gazı bıraktım 30 a düştü gene gazı çevirdim 30 da kaldı geçmiyor 30 km yi.
    bidaha gazı bıraktım 20 ye düştük gene gazı açtım bu sefer 20 de kaldı
    bu sefer durdum. gene gazı açtım bu sefer yürüme hızını geçemedi.

    5 dk da geldiğim yolu 45 dk da geri döndüm.

    bu motorun neresine su kaçınca böyle davranır. bilen var mı aranızda.

    geçen sene böyle yapmamıştı okadar sudan geçmiştim sağanakta sürmüştüm.
    bunu ilk defa yaptı.

    biryerine mısır koçanı sokmam gerekiyorsa söyleyin onu yapayım.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Buji islanmiş,hava filtresinden karburatore su girmis olabilir.

    Misir koçanini bilmem de ustaya 50-100 sıkışmış..
    mavzer-i, Voltaren ve natijax bunu beğendiler.

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buji islanmiş,hava filtresinden karburatore su girmis olabilir.

    Misir koçanini bilmem de ustaya 50-100 sıkışmış..
    mısır koçanı kurtarmıyor yani :D

    bu arada eklemeyi unuttum. akşamına motor düzeldi
    levend84 bunu beğendi.
    since 1987

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mısır koçanı kurtarmıyor yani :D

    bu arada eklemeyi unuttum. akşamına motor düzeldi
    Akşama kadar buji kurudu tabi.

    En önemli mevzuyu eklemeyi unutma,50 lira cepte kaldi yani
    Voltaren bunu beğendi.

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    bujiyi değiş bari arada bakım neyim yap hypermotard gibi sürme :D bir sıkımlık canı var zaten

  6. #6
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujiyi değiş bari arada bakım neyim yap hypermotard gibi sürme :D bir sıkımlık canı var zaten
    bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
    since 1987

  7. #7
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    150 MH DRİFT
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
    Çinli kızlar ilgiyi sever ilgiyi kestiğin anda yolda bırakır hiç acımaz. Senin motor hafiften ilgi istiyorum mesajını vermiş

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Buji kablosu ıslanmış kurumuş sorun kendi kendine çözülmüş ama o şekilde kullanmaya zorlamasan iyi olur , ıslanan kablodan yüksek voltaj bloğa atlar buda dinamo sargısına zarar verir , ayrıca derin su geçişlerinde motora su kaçarsa piston kolu anında eğrilir , viteslilerde hava filtresi benzin depo seviyesinde olduğu için pek sıkıntı çıkmaz ama sukuterlerin filtre arka tekerin hizasında olduğu için dikkat etmek lazım..
    oxus bunu beğendi.

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bakım mı yapcam bide buna işi ne gitsin gelsin :D
    vızvızın kalbi kırıldı şu an akşam çalışmazsa şaşırma :D
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vızvızın kalbi kırıldı şu an akşam çalışmazsa şaşırma :D
    Vizviz yerine mızmız dır o,

    Şaka bir yana 10.500tl fiyat etiketi var.

    2 aylık mühendis maaşi.
    berk_cglr ve Stock Sever bunu beğendiler.

  11. #11
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    bence hava filtresine su gitti ve filtre nemlendiği için az miktarda olsa içeri su buharı falan kaçıyordu ve buda karışımın kalitesini düşürüyordu ve böylece çekiş düşüyordu...

    bujiden olsa kısa devre yaptığı an ateşlemeyi blok içinden vermek yerine kısa devre yapan yerden vereceği için blok içerisinde patlama olmaz ve ne kadar gaz versende motor yavaşlayıp stop eder..

    yani senin mevzun karburatörden su gitmesiydi çok büyük plus plus en kuvvetle muhtemel, buji kablosunun kısa devresi olsa da olmasa da her türlü şaseden gitiyor nötr bölümü, yani kısa devre de yapsa şaseye gidiyor ve kısa devre yapmasa da şaseye gidiyor. buji ıslandığı zaman tek sıkıntı ateşlemeyi silindir içinden yapmaz, bunun dışında bozulabilecek bir parça yok.

    -----------------

    edit: benzer olayı abim yaşadı ve gördükki hava filtresine giden boru arka lastik sürtünmesi aracılığı ile delinmiş ve yağmurlu havalarda ORALardan su alıp boğuluyordu, hava filtresine giden boruyu da kontrol edivermekte yararvar

  12. #12
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence hava filtresine su gitti ve filtre nemlendiği için az miktarda olsa içeri su buharı falan kaçıyordu ve buda karışımın kalitesini düşürüyordu ve böylece çekiş düşüyordu...

    bujiden olsa kısa devre yaptığı an ateşlemeyi blok içinden vermek yerine kısa devre yapan yerden vereceği için blok içerisinde patlama olmaz ve ne kadar gaz versende motor yavaşlayıp stop eder..

    yani senin mevzun karburatörden su gitmesiydi çok büyük plus plus en kuvvetle muhtemel, buji kablosunun kısa devresi olsa da olmasa da her türlü şaseden gitiyor nötr bölümü, yani kısa devre de yapsa şaseye gidiyor ve kısa devre yapmasa da şaseye gidiyor. buji ıslandığı zaman tek sıkıntı ateşlemeyi silindir içinden yapmaz, bunun dışında bozulabilecek bir parça yok.

    -----------------

    edit: benzer olayı abim yaşadı ve gördükki hava filtresine giden boru arka lastik sürtünmesi aracılığı ile delinmiş ve yağmurlu havalarda OraLardan su alıp boğuluyordu, hava filtresine giden boruyu da kontrol edivermekte yararvar
    motorun yanında yere yakın yerde içine hava çeken biyer gibi biyer var. oradan mı çekti acaba suyu.
    since 1987

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Üstat benim eski Er6F de çok yoğun yağmurlu, laps diye çamura girdiğim zamanlarda bir kaç defa gaz yemedi, tek silindire düştüğünü düşündüm. Motor gitmiyor, tatsızlaştı iyice. Ustam lüp lüp lüp kesiciye sokana kadar bir kaç defa gaz vermiş ve düzelmişti.

  14. #14
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul-büyükçekmece-kumburgaz
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150 Hyper Edge
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun yanında yere yakın yerde içine hava çeken biyer gibi biyer var. oradan mı çekti acaba suyu.
    oradan çeker, başka yerden su kaçmaz, buji olsa bir kaç kez tekler ve sonra düzelirdi yada ateşlemeyi komple keserdi su kuruyana kadar.. bujiye tek tel gider, yani sadece + olan kablo gider...... + olan kısım bujinin kıçına girer ve GND yani - olan kısım ise bujinin bloğa bağlandığı metal kısım vasıtasi ile şaseye iletilir.. yani motor üzerindeki açıkta olan bütün metal kısım GND yani - kutuptur.

    yağmurlu havalarda buji piposu eskimiş motosikletlerde yağmur damlaları bir şekilde bujinin kıçına ulaşıyor ve + yükünü bujiye vermeden direk motor bloğunun dışından şaseye aktarıyor.. yani yağmurlu havada motor ateşleme keserse buji piposunu söküp kurutmak yeterli, ağzımızla sert üfleyerek kurutsak bile iş görebilir.

    pipodaki su kalıntılarının gittiğinden emin olduktan sonra bujinin de malum bölümünü silip takınca çalışır.. bize "elektrik tembeldir, bulduğu en kısa yoldan gider" şeklinde öğretildi, yani pipoya su sızması elektrik için yeni bir kısa yol oluşturuyor, silindir bloğunun içindeki bujinin ucunun yerine direk blok dışında bujinin kıçının oralardan suya geçer ve su üzerinden motor bloğuna yani daha kestirme yola gider..

    --------------------

    evet, dediğin gibi o arka tekerin oralardaki borudan girmiştir su.

  15. #15

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Kayış ıslanmış olabilir mi,kurudu düzeldi tabi
    Thesinner83 bunu beğendi.

  16. #16
    Thesinner83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Xmax 250-R25
    Alıntı fireblade e adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayış ıslanmış olabilir mi,kurudu düzeldi tabi
    Tam kimse yazmamış dedim. biri yazmış sonunda.

  17. #17
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    kayış ıslandığını sanmıyorum. çünkü tapa gaz verdiğimde motordan ses te çıkmıyordu. yokuşta da motor iyice zorlanıp sesi kesiliyordu
    kayış ıslansa genede motor tam gaz çalışması gerekirdi diye düşünüyorum


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)