Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Çift çıkışlı Emme manifoldu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Merhaba,

    Yeni aldığım Asya 150t1 scooter motorumda çift çıkışlı emme manifoldu mevcut,
    Emme manifoldundaki 1 emme çıkışı -T- bağlantı ile karbüratör ve benzin valf'ine bağlıyken,
    Emme manifoldundaki Diğer emme çıkışı hortumunun ucu boşta bırakılmış.
    orjinal hali bu şekildemidir?


    Manifold Aşağıdaki gibidir.
    https://www.motosikletparcalari.com....l?tag=manifold




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Boşta duran çıkışı körlemelisin ki oradan hava emip karbüratör karışımı bozulmasın , manifoltta iki çıkış varken bir tanesine T bağlantı yapmakda saçma , T yi iptal edip herbir çıkışa birer bağlantı yapılabilir..
    EMRE ANAR bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Bu yüzden Gaz tepkimesi geç olmakta ve ani boğulmalar mevcut.

    https://www.denizmotortr.com/karbura...scooter-serisi

    yukardaki örnek karbüratördeki hortum çıkışının görevi tam olarak nedir?
    karbüratördeki bu hortum çıkışı emme manifoldunamı bağlanmalı?

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Fotografdan gördüğüm kadarıyla hortumun karbüratörün üzerinde bağlandığı yerde bir diyafram olmalı , diyafram manifolttan gelen vakumla çalışır karbüratörün içindeki elemanları hareketlendirir , yani o hortumun diğer ucu manifolta bağlanmalıdır..
    EMRE ANAR bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Başka bir sitenin içeriğinde en üst resimdeki fotoğrafta 2 çıkışlı manifold hortum bağlantılarından biri T ile benzin valfi ve karbürütöre bağlantı görünüyor.

    Diğer manifold çıkışı ise hortum ile bir yerlere gidiyor.
    Eğer diğer emme manifold çıkışının ucu kapalı ise bu manifoldun çift çıkışlı olmasının mantığını anlayamadım.


    https://www.scooter.web.tr/forumda-s...smiyor?start=6

  6. #6

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Biri vakumla çalışan benzin pompasına gider; depo altta olduğu için benzini karbüratöre taşımak gerekir. Herhalde bundan bahsediyorsunuz.

  7. #7

    Üyelik
    23 Kasım 2017
    Emme Manifoldundaki iki çıkışın,
    Biri "T" uç ile karbüratör ve benzin valfine gitmekte.

    Emme manifoldundaki diğer çıkışı soruyorum aslında.
    Aldığım motorda O ucu açık ve boşta bırakmışlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------

    *Konu kilit*

    Emme manifoldundaki çift çıkıştan
    1. Emme karbüratör’e
    2. Emme benzin valfine bağlantı yapılmıştır.

    Konuyu açmadan bu şekilde bağlantıda motor çalıştıramamıştı.

    Sadece emme manifoldundaki 1 çıkışı açıkta bırakarak,Geç gaz tepkimesi ve zengin karışımla çalıştırılabiliyordu.

    Bugün motora zaman ayırıp detaylı bakım yaptığımda;

    -Karbüratör temizliği,
    (içi berbat derece kirliydi ve bütün delikleri elden geçirildi.)
    -Karbüratör hava ayarı,
    -Hava Filtresi temizliği,
    -Sibop ayarı,
    -Buji değişimi,
    (Önceki halinde Zengin karışımdan dolayı kurumlu hale gelerek yıpranmış)

    İle Motor fabrika çıkış haline dönmüştür.

    Yorum yapıp yardımcı olmaya çalışanlara Teşekkürler.
    birbilent bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)