Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Stop ediyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Motor ısındıktan sonra (150cc karbüratörlü) 1 yada 2 dakika sonra rölanti zayıflayıp stop etmesinin nedeni ne olabilir

    - hava kutusu elle kapatınca anında stop ediyor yani bir yerden hava aldığını düşünmüyorum
    -supapları ayarlandı
    -buji değişti
    -bujiye elektrik veren parçanın adını unuttum o da yeni değişti sayılır
    -karbüratör temizlendi
    -hava ayarını yaptım


    Yalnız hava ayar vidasını sonuna kadar sıktığımda stop etmesi gerekirken etmiyor burası kafamı kurcalıyor

    Bildiğim kadarıyla hava tamamen kesilince stop etmesi lazım ( yanlışsa düzeltin )

    Başka aklıma bir sebep gelmiyor

    Sizin şunu şunu kontrol et dediğiniz ne olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------

    Birde sübabı ayarlarken bir şey farkettim emme zamanından sıkıştırma zamanına geçerken egzoz sübabı ufak bir hareket yapıyor açacakmış da vazgeçiyormuş gibi silindir içinden gözlemlediğim kadarıyla egzoz sübabı açılmıyor yada ben göremedim bu sıralamada bir hata var sanırım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Benzin fazla geliyor sanki krank ne durumda birde 150cc orijinal mi yoksa siz mi yükselttiniz?

  3. #3

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Orjinal 150

  4. #4
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XRx
    Hava ayar vidanız sağlıklı değilse ki öyle görünüyor yaptığınız ayar da düzgün olmadığı için motor sağlıklı çalışmıyor olabilir.

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Diğer sente ayarı konumda bahsettim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------



    Diğer sente ayarı konumda bahsettim resimdeki pul yay ve oringler benim vidada yok yeni farkına vardım aldığımdan beri böyle idi sıkıntım bundan kaynaklı sanırım

    Sipariş versem 35 TL ama sağdan soldan parçaları bulabilirmiyim acaba

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Karbüratör pilot jet (hava ayarı) aktif değil.Karbüratörü ve hava ayar memesinin takıldığı yeri havayla tekrar temizledin.Hava ayar vidasını sola 2 turdan fazla gevşetince rolanti hızlanmalı.İkinci ihtimal motorun kompresörü düşük ısınınca salıyor...

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör pilot jet (hava ayarı) aktif değil.Karbüratörü ve hava ayar memesinin takıldığı yeri havayla tekrar temizledin.Hava ayar vidasını sola 2 turdan fazla gevşetince rolanti hızlanmalı.İkinci ihtimal motorun kompresörü düşük ısınınca salıyor...
    aktif değil derken ? yay, oring vs olmadığı için mi dediniz hava mı alıyor mesela ?

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor ısındıktan sonra (150cc karbüratörlü) 1 yada 2 dakika sonra rölanti zayıflayıp stop etmesinin nedeni ne olabilir

    - hava kutusu elle kapatınca anında stop ediyor yani bir yerden hava aldığını düşünmüyorum
    -supapları ayarlandı
    -buji değişti
    -bujiye elektrik veren parçanın adını unuttum o da yeni değişti sayılır
    -karbüratör temizlendi
    -hava ayarını yaptım


    Yalnız hava ayar vidasını sonuna kadar sıktığımda stop etmesi gerekirken etmiyor burası kafamı kurcalıyor

    Bildiğim kadarıyla hava tamamen kesilince stop etmesi lazım ( yanlışsa düzeltin )

    Başka aklıma bir sebep gelmiyor

    Sizin şunu şunu kontrol et dediğiniz ne olabilir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:41 ----------

    Birde sübabı ayarlarken bir şey farkettim emme zamanından sıkıştırma zamanına geçerken egzoz sübabı ufak bir hareket yapıyor açacakmış da vazgeçiyormuş gibi silindir içinden gözlemlediğim kadarıyla egzoz sübabı açılmıyor yada ben göremedim bu sıralamada bir hata var sanırım
    bujiye elektrik veren parça = KONJEKTÖR
    ben de benzer bir sıkıntı yaşamıştım eski motorumda. zor çözüldü. statordanmış.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Hava ayar vidasının oringlerini sanayide buldum yayıda sanayide ölçtürüp biçtirip boyu boyunu yaptırdım karbüratörede çok güzel oturdu

    Gel gelelim birşey farketmedim yine on küsür tur çevirerek bir ayar yaptım ( hiçbir zaman dedikleri 3 3,5 tur gibi yada klavuzda yazan 1-4 kadar çevirdiğimde çalışmıyor egzoz patlatıyor)

    şu an çalışıyor gibi

    Bi ara gaz verdim 3 bin devirde 10 saniye kadar gazı bıraktım oda kendini bıraktı salına salına yine stop etti

    Bana göre stabil çalışıyor dediğim video aşağıda ayrıyetten motorda ne ses duyuyorsunuz anormal ?

    https://youtube.com/shorts/qNoYhzW2Rj0?feature=share

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Şöyle rolantideyken motor karbüratör kelebeği kapalıdır.Böyle kapalıyken rolanti ayar vidası biraz kelebeği açık tutar.Ve gaz verdiğinizde ilk ve orta gazda devirde o hava ayar vidasıda karışımı destekler.Yani rolantideyken o hava ayar vidası sıkılıp açılınca tepki vermiyorsa motor sayması hızlanması veya stop edecek gibi tekler gini çalışma (rolantideyken sadece) o hava ayar vidası işlevini yapmıyordur.Karbüratörün ağız giriş trompet hava giriş kısmında bir minik delikten hava alır hava ayar vidasıda alttan benzini çekip kelebek kapalıyken motora benzini püskürtür (motor çeker havayla benzini püskürtme şeklinde-pilot jet memesi atomize yapar benzini toz gibi).

    Karbüratörü söküp hava ayar vidasını da söküp karbüratör hava giriş kısmındaki minik deliğe veya deliklere hava tutun veya minik hortumu dayayıp üfleyin ki kir vs varsa çıksın ve hava ayar vidası aktif- çalışır durumda olsun...Şırıngayla benzin sıkın sonra hava üfleyin tutun...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:48 ----------

    Egzost sübap ayarınıda doğru yapın sıkışıksa sübaplar piston sıkıştırma yapacağı zaman hava kaçırır...Soğukken zor çalışma vs de yapar veya ısınınca gaz yememe stop etme gibi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------

    Emme zamanında egzost sübabı oynuyorsa çok sıkışık egzost sübabı.0.10 0.12mm yapın egzostu.
    maktama bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Tek tek cevap vermişsiniz hepsine çok teşekkür ediyorum

    Karbüratör hakkında dediklerinizi az önce harfiyen yaptım geri taktım

    Denemesini akşama doğru yapıcam

    Egzoz sübabı hakkında ise şöyle 0,08 yapmıştım zaten ve ciddi anlamda ses yapıyor normal değil yani

    Kataloğa göre zaten 0,08 0,10 diyor egzoz için

    10 veya 12 yapsam bu ses 2 katına çıkar

    Emme zamanındaki dediğim konu buji deliğinden ışıkla baktım subabın oynadığını görmedim belki milim oynuyordur

    Burada takıldığım konu aslında şöyle anlatayım

    Şimdi emme valfi açılıyor piston aşağıda,

    Valf kapanıyor bakıyorum piston yukarıda,

    Egzoz zamanına geçerken yani tam olarak egzoz valfi açılmadan horoz çok minik aşağı basıyor valfi açacakmış gibi bu haraketin o esnada olmaması gerekli sanırım

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek tek cevap vermişsiniz hepsine çok teşekkür ediyorum

    Karbüratör hakkında dediklerinizi az önce harfiyen yaptım geri taktım

    Denemesini akşama doğru yapıcam

    Egzoz sübabı hakkında ise şöyle 0,08 yapmıştım zaten ve ciddi anlamda ses yapıyor normal değil yani

    Kataloğa göre zaten 0,08 0,10 diyor egzoz için

    10 veya 12 yapsam bu ses 2 katına çıkar

    Emme zamanındaki dediğim konu buji deliğinden ışıkla baktım subabın oynadığını görmedim belki milim oynuyordur

    Burada takıldığım konu aslında şöyle anlatayım

    Şimdi emme valfi açılıyor piston aşağıda,

    Valf kapanıyor bakıyorum piston yukarıda,

    Egzoz zamanına geçerken yani tam olarak egzoz valfi açılmadan horoz çok minik aşağı basıyor valfi açacakmış gibi bu haraketin o esnada olmaması gerekli sanırım
    Evet hiç oynamaması gerekir egzost valfinin.Sentil çakısıyla damla biçiminde dönen kam mili parçası sübabı iten parçaya bakın yamukluk olmamalı.Soğukken ilk çalışmada sübaplar ses yapar 3 5 dk sonra yapıyorsa çok açık demektir egzost sübap aralığı.

    evet buji ateşleyip aşağı inerken piston tam yukarı çıkmaya başladığında egzost sübabı açılmaya başlamalı.

    Motorunuz kaç km de?Yeni sübap veya sübapları temizlemek alıştırmak gerekebilir tam kapanmıyorsa.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  13. #13

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    İşte hocam teorik olarak beynimin yandığı yer orası
    36 bin km de

    Sırasıyla

    Kendim yapmak için ilk açtığımda bozmadan sentil çakısı işe ölçtüm emme ve egzoz subabını ikiside 0,06 idi şaşırdım hatta

    Sonra kitapçığa göre ve forumdan arkadaşların da dediği gibi egzoz subabını 0,08 yaptım aşırı ses var dedim kıracak herhalde biryerleri

    Sonra 0,05 denedim ikisinide motor gaz yemedi

    Sonra döndüm eski ayarına ustanın zamanında ayarladığı 0,06 ya hem emme hem egzoz

    O sırada dikkatimi çekti egzoz valfini iten horozun kıpraştığını


    Şimdi dediğiniz gibi soğukken ( bana göre ) ses yok ısındıkça ses var ama şu an eski ayarlarda olduğu için çok takmıyorum usta zaten zamanında defalarca göstermeme rağmen bu normal diyordu

    Şimdi 3 5 dakka sonra ses yapıyorsa çok açıktır diyorsunuz ozaman benim egzozu 0,06 dan 0,05 e mi çekmem lazım misal


    Peki emme ne olacak 0,06 damı kalacak


    Not: tvs servisini aradığımda bir usta ben 0,05 yapıyorum demişti çünkü egzoz çok hızlı açılıyor gibi bir şey demişti emme yi ne yaptığını unuttum

    Hele bir tanesi emme 15 egzoz 30 dedi telefonu kapattım direk anlayacağınız karmakarışık bir hal aldı

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Emme subabı kapanırken yani senteye yaklaşırken egzoz subabı asla hareket etmez , tam tersine egzoz tam kapanmak üzereyken emme açılmaya başlar , siz ya zamanları karıştırıp motoru sentede zannediyorsunuz yada piyano takımı aşınmış emme açarken aynı mile bağlı egzoz piyanosu esniyor , bu esneme subap yayını yenip onu açacak baskı yapamaz , aşınma çok fazlaysa sentille ayar tutmaz o motor , elle boşluk hissedilip subap ayarı tamamlanmalı ama elle ayar ciddi tecrübe ister herkesin becerebilecegi birşey değil..
    Vahdebaht ve bassturbin bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emme subabı kapanırken yani senteye yaklaşırken egzoz subabı asla hareket etmez , tam tersine egzoz tam kapanmak üzereyken emme açılmaya başlar , siz ya zamanları karıştırıp motoru sentede zannediyorsunuz yada piyano takımı aşınmış emme açarken aynı mile bağlı egzoz piyanosu esniyor , bu esneme subap yayını yenip onu açacak baskı yapamaz , aşınma çok fazlaysa sentille ayar tutmaz o motor , elle boşluk hissedilip subap ayarı tamamlanmalı ama elle ayar ciddi tecrübe ister herkesin becerebilecegi birşey değil..
    yok hocam karıştırmadım

    şöyle anlatayım yaparken nasıl yaptığımı (defalarca videoları izledim)

    17 anahtarı taktım volanın olduğu yerdeki küçük tapayı çıkarıp başladım çevirmeye bir kaç tur hareketleri izledim

    şimdi

    emme valfi açarken aynı zamanda buji deliğinden durup durup pistonu takip ediyorum piston iniyor aşağı

    emme valfi kapanıyor bakıyorum piston yukarıda ( tam bu sırada egzoz valfi ufak kıpraşıyor valf açılıyor mu göremiyorum )

    devam ediyorum çevirmeye egzoz valfi başlıyor açamaya

    devam ediyorum egzoz yukarı çıkarken aynı anda ufaktan emme başlıyor açmaya bu sırada iki horozda hareket halinde

    bakıyorum sente işaretinde ama sahte sente

    devam ediyorum emme açıyor kapanıyor tam sıkıştırma zamanında piston ü.ö.n iken (bujiden kontrol edip)

    tekrar bakıyorum yine sente işaretinde tam bu noktada ayarladım subabları ki zaten ikiside boşluktaydı

    bu anlattığıma göre doğru yapmış olmam lazım :D

    sonrasındaki durumu bilemiyorum

    ki yaklaşık 3 ay kadar önce eksantrik zincirini usta değiştirirken kontrol etmesini rica etmiştim bir sorun yoktu ( belkide usta anlamadı ) affına sığınarak

    Garip olan şu bu işe ilk başladığımda bu egzoz horozunun böyle hareketi yoktu e sadece vidayı gevşetip alt tarafı 0.08 yapıp sonra 0.06 ya geri döndüm üst kapağı sökmedim ben ne yapmış olabilirim :D

    Teşekkür ediyorum

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bu konuda mı yazmıştım hatırlamıyorum sentenin kaçık olabilecegini söylemiştim sana üstelik daha önce egzantrik zincirinin yeni değiştiğini yazmamıştın , şimdi okuyunca sentenin kaçık olup olmadığını mutlaka kontrol etmeni tekrarlıyorum , bir diş bile kaçık ise rölantide ayar tutmaz stop eder motor..
    bassturbin bunu beğendi.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Bir ihtimal Kaçık egzantiriğe göre el yordamiyla supaplar ayarlandi.(bu durumda bile düzen tutmasi zor ihtimal)

    Sende olmasi gereken sente de ayar yapmaya çalisinca düzen kaçtı.

    Farkli bir ustaya gitmeni tavsiye ederim.

  18. #18

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Şimdi mantıklı gelmeye başladı sanırım motoru sökmekten başka çare yok

    ustaya sök tak para vermek yerine yan kapağın contası elimde var üst kapak içinde sıvı conta alırım

    Vidalar 8 numara cır cır ile söküp takabilirim heralde

    Ama geri takarken tork lazım ( gerçi ustaların kullandığını görmedim hiç )

  19. #19
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kardeş bence hiç sökme,duzgun is yapan bir ustaya götür.

  20. #20
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda mı yazmıştım hatırlamıyorum sentenin kaçık olabilecegini söylemiştim sana üstelik daha önce egzantrik zincirinin yeni değiştiğini yazmamıştın , şimdi okuyunca sentenin kaçık olup olmadığını mutlaka kontrol etmeni tekrarlıyorum , bir diş bile kaçık ise rölantide ayar tutmaz stop eder motor..
    Evet bu arkadaşı dinleyin tespiti doğru.Bende kam eksantrik milimi yamuk diye düşünmüştüm yada sübap kirden eğrilikten dolayı kapanmıyor gibi düşünmüştüm.
    Aprilia RS 250 GP Nº1


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)