Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

SENTE AYARI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150

    Arkadaşlar resimdeki o açık yerden öğrendiğim kadarı ile volanın üzerindeki işareti görmemiz gerekiyor sentede olması için

    Ben işareti ayarladım resimdekine göre biraz daha ortaladım tabi

    bu sırada emme subabı boşta oluyor ama egzoz subabı sıkı oluyor bu işaret kaybolunca egzoz subabı açık oluyor ama işaret gözükmüyor yani motor sentede olmuyor sanırım

    bu kısımda kafam karıştı

    şimdi ilk çevirmede işareti ortalayınca emme subabı açık olacak sentil ile ayarlayacağım sonraki turda egzoz açılınca mı sentil ile ayarlayacağım



    bu arada emme subabı 0.06 mm sentil tatlı sıkılıkla girip çıkıyor, egzoz subabınında bir şekilde boşluğu yakalayıp ölçtüğümde 0.08 mm olması gerekirken onada 0.06 mm sentil giriyor yani ikisi de eşit

    ben senteyi yapamadığım için mi böyle yapan yanlış mı yaptı yoksa ayarmı kaçtı

    bu konuyu çözmem lazım motoru dağıttım bekliyorum :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    https://www.xbhp.com/talkies/do-it-y...setting-rtr180

    Volan uzerindeki I sembolunu goreceksin

    Resimlerde mevcut

    150 ve 180 cc supap ayarlari aynidir.

  3. #3

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.xbhp.com/talkies/do-it-y...setting-rtr180

    Volan uzerindeki I sembolunu goreceksin

    Resimlerde mevcut

    150 ve 180 cc supap ayarlari aynidir.
    I dan ziyade uzunca bir kısım var o resimdekinin devamı 1 cm lik tek bir ince çizgi yok yani farklı olma ihtimali varmı acaba bu parçayı değiştirmediğime göre

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------

    baktım şimdi şöyle yazıyor

    "3) Pistonun TDC sıkıştırma strokunda olduğundan emin olun " bu egzozun en en üst noktada olmasını mı kastediyor ? buji söküp ışık tutunca silindirin yüzeyini görmemiz gerekir yani


    ve " 1) Valf boşluğunu motor soğukken ayarlayın. " sıcakken yapılmıyor mu o iş ? kitapçıkta yanlış hatırlamıyorsam böyle okudum

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    I dan ziyade uzunca bir kısım var o resimdekinin devamı 1 cm lik tek bir ince çizgi yok yani farklı olma ihtimali varmı acaba bu parçayı değiştirmediğime göre
    Hint sitesindeki vatandaş,2011 de paylaşmis.

    Farkli olma ihtimali yok.

    2016 rtr 180 motorumda ayar yaparken bu paylaşima uydum.

    Egzoz ve emme degerleri birebir ayni 150 ve 180 de.volanda da ayni parcayi kullaniyor uretici

    Ne yaziyorsa birebir uy kardeşim.

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    teşekkür ederim sizinkinde de bu I işareti varmıydı ? Dediğim gibi ben bugün inceledim attığım resimdeki gibi çıkıntı var o zannettim hizalamayı burada kafam karıştı

    Bende yok rakamlar var sadece

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kafa karişikligina gerek yok.

    Volani tam tur cevirdin mi?

    Ekledigin resimdeki sembol den baska duz bir isaret yoksa onu referans al,işaretin civata deliginin tam merkezine gelecek şekilde volani çevir.

    Daha sonra valfe basan piyanolari elinle sag sol oynat.ve sentille kontrol et

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

    T sembolu var mi?

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafa karişikligina gerek yok.

    Volani tam tur cevirdin mi?

    Ekledigin resimdeki sembol den baska duz bir isaret yoksa onu referans al,işaretin civata deliginin tam merkezine gelecek şekilde volani çevir.

    Daha sonra valfe basan piyanolari elinle sag sol oynat.ve sentille kontrol et


    Evet çevirdim sadece dediğim gibi bir çıkıntı (işaret) var onu referans alacağım o zaman merek ettiğim bir konu da şu işaret tam merkeze geldiğinde verdiğiniz linke bakıyorum önce emme valfini ayarlıyor

    bu gün bende kontrol amaçlı söküp baktım neresi açılıyor neresi kapanıyor diye emme valfi oynuyordu ve 0.06 mm sentil rahatça giriyordu ama egzoz valfi hiç oynamıyordu egzozu nasıl ayarlayacağız tekrar çevirecek miyiz volanı egzoz açana kadar bendeki kilit nokta bu şuanda :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

    hayır T sembolü yok

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Hayir,volanla işin yok artik,bir defa senteye getireceksin.

    Tek sentede iki valfide ayarlayacaksin

    Egzoz piyanosu ayariyla oynadin mi?

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayir,volanla işin yok artik,bir defa senteye getireceksin.

    Tek sentede iki valfide ayarlayacaksin

    Egzoz piyanosu ayariyla oynadin mi?
    oynamadım hocam o taraflarla hiç sadece kapakları açıp hareketlerine baktım hangisi ne zaman boşluk yapıyor yapmıyor diye

    bozmadım yani bir yerini

    Senteye getirdiğimde dediğim gibi bende I işareti yok o resimdeki gibi çıkıntı var geniş

    emme valfi boşluk yapıyor sentille ölçünce 0.06 çıkıyor ama egzoz ful basmış oluyor sentil girmiyor

    biraz daha çevirdiğimde o dediğim çıkıntıyı biraz geçince egzoz valfi oynamaya başlıyor yani vidalı kısım arasına sentil soktuğumuz yer ki onada 0.06 sentil giriyor olması gereken 0.08 değil


    Kusura bakmayın kıt anlayışım için oturtamıyorum kafamda sente dediğimiz şey de emme ve egzoz valflerinin 2 sininde oynaması mı gerekiyor aralarına sentilin girmesi mi gerekiyor öyle ise dediğim gibi bende emme açık oluyor 0.06 giriyor egzoz valfine hiç bişi girmiyor

  10. #10
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oynamadım hocam o taraflarla hiç sadece kapakları açıp hareketlerine baktım hangisi ne zaman boşluk yapıyor yapmıyor diye

    bozmadım yani bir yerini

    Senteye getirdiğimde dediğim gibi bende I işareti yok o resimdeki gibi çıkıntı var geniş

    emme valfi boşluk yapıyor sentille ölçünce 0.06 çıkıyor ama egzoz ful basmış oluyor sentil girmiyor

    biraz daha çevirdiğimde o dediğim çıkıntıyı biraz geçince egzoz valfi oynamaya başlıyor yani vidalı kısım arasına sentil soktuğumuz yer ki onada 0.06 sentil giriyor olması gereken 0.08 değil


    Kusura bakmayın kıt anlayışım için oturtamıyorum kafamda sente dediğimiz şey de emme ve egzoz valflerinin 2 sininde oynaması mı gerekiyor aralarına sentilin girmesi mi gerekiyor öyle ise dediğim gibi bende emme açık oluyor 0.06 giriyor egzoz valfine hiç bişi girmiyor
    Motorun km si kaç?

    Daha önce ayar yapildi mi(servis veya usta)

    Supap ayar gereksini mi neden?

    Motorun calismasinda bir problem var mi

    Fazla Tuketim,egzoz patlamasi,sicakken marş almada zorluk,gaz yememesi,vs?gibi durumlar mevcut mu?

    Zorlanmadan 100/110 km/h lara rahat çikamiyor mu?

    Daha once ayar yapilmadi varsayarsak.

    Sentede iken,egzoz valfinin tepesindeki somunu gevşeterek uygun sentil girecek sekilde boşluk oluşturup,ayarlayacaksin.

    Bu haliyle sentilin girmemesi egzoz valfinin ayarsiz oldugunu gosterir

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    km 36 bin

    daha önce ustam ayar yapmıştı

    ayar gereksinimi ihtiyacım dediğiniz gibi egzoz patlama yapıyor ( hava ayarı yaparak düzeltiyorum fakat rölanti dengesizliği oluyor
    bir sebebi de öğrenme istediği artık para harcamak istemiyorum )

    tüketimi uzun zamandır test etmedim ama fazla gibi

    sıcakken gaz yememe sıkıntısı yok, marş alma sorunu yok. şöyle yok sadece marşa basarsam çok basmak zorundayım gaz vererek basarsam hemen alıyor eğer bu bir sorun değilse 110 km ye 9 devirde çıkıyor (devir yüksek oluyor motor bağırıyor debriyaj ustama göre sağlıklı ama bana göre 2 3 senesi var değiştiricem ) 100 km hızı 8 bin de alıyorum 7 bin devirde 92 yapıyor



    Sizin dediğiniz gibi

    " Sentede iken,egzoz valfinin tepesindeki somunu gevşeterek uygun sentil girecek sekilde boşluk oluşturup,ayarlayacaksin. "

    bu aşamada egzoz valfi hiç oynamıyor değil mi aşağı yukarı -merak ettiğim yer burası- ben gevşeterek 0.08 sentilin gireceği aralığı ayarlayacağım ?

    sentede iken emme valfi oynuyor ve arasına 0.06 sentil giriyor burada sıkıntı yok egzoz hiç oynamıyor valfe basık durumda (elimle kurcaladığımda egzoz valfinin de haraket etmesi gerekiyor mu yani )

    analamaya çalıştığım kilit nokta burası

  12. #12
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Sicak iken marş almada zorluk olmamasi emme valfinin optimum ayarda oldugunu gosterir emmeyle hiç ugraşma.(motor sicak iken ilk marşta biraz gaz vermek karburatorlu oldugu icin gayet dogal,enjeksiyon olsa sorun var denilebilir)

    Egzozu ayarla kafi.

    Emme valfi açik iken egzoz kapali olur,

    Emme,sıkiştirma,iş,egzoz(4T otto çevrimi)

  13. #13

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sicak iken marş almada zorluk olmamasi emme valfinin optimum ayarda oldugunu gosterir emmeyle hiç ugraşma.

    Egzozu ayarla kafi.

    Emme valfi açik iken egzoz kapali olur,

    Emme,sıkiştirma,iş,egzoz(4T otto çevrimi)
    Tamam şimdi buradan gidelim hocam sente de iken sadece (emme valfi açık olur ?) bu sırada egzoz kapalı olur ben bu konumda iken mi egzozun vidasını gevşetip 0.08 emi ayarlayacağım yoksa sentede olmamış mı oluyor motor

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam şimdi buradan gidelim hocam sente de iken sadece (emme valfi açık olur ?) bu sırada egzoz kapalı olur ben bu konumda iken mi egzozun vidasını gevşetip 0.08 emi ayarlayacağım yoksa sentede olmamış mı oluyor motor
    Evet dostum.

    Bu şekilde ayarlayacaksin,

    Egzoz zamanindaki çalişma boşluğunu bu konumda vereceksin

    Ayrica,egzoz valfi bu sıkılıktayken nasil kullandin,iyiki supap kesmemiş motor.

  15. #15

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    hocam az önce şu videoya baktım

    https://www.youtube.com/watch?v=v-rCcd5ySxc

    4 ila 4.30 dakikası arasında diyor ki sente de iken ( silindir en üst ölü noktada iken o supapların 2 side hareket edecekmiş ) bende egzoz etmiyor az öncede dediğim gibi bana göre sente işareti olan o işareti az ileri gidince egzoz hareket ediyor.

    sanırım sente ayarımda da sıkıntı var benim işaret konusunda sabah tekrar inceleyeceğim şu T ışaretine bir daha bakacağım yoksa iş en son kapak sökmeye gidecek sanırım

    Çok teşekkür ediyorum ilgi alakanıza tavrınıza iyi akşamlar diliyorum
    levend84 bunu beğendi.

  16. #16
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sente için o işaretleri takip etmenize gerek yok , ayrıca o işaret senteyi %50 doğru gösterir , motoru dönüş yönünde elle çevir , emme subabı tamamen kapandıktan sonra o silindir %100 sentededir , doğrulamak için bujiyi söküp pistonu kontrol edebilirsin hem motorda rahat döner..

  17. #17

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    "ayrıca o işaret senteyi %50 doğru gösterir"

    dediğiniz şey videoya göre saatin 12 ile 6 yı göstermesi gibi bir şey sanırım onun içinde buji kısmından bakıp silindirin yukarıda olmasını görmek gerekiyor diyor videoda

    "emme subabı tamamen kapandıktan sonra o silindir %100 sentededir"

    bunları sabah karşılaştıracağım başarılı olursam buraya yazarım tekrar teşekkür ederim

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    işareti her gördüğünüzde piston en tepededir ama bu sentededir anlamına gelmiyor , subapların her ikisininde açık olduğu an yani bindirme yada çakışma dedikleri andada piston tepededir ve ayar yapılamaz , ayar yapılacak yeri yani senteyi bulmak için buji yuvasından içeri bir plastik cırt kelepçe sok pistona dayansın , emme subabı açtıktan sonra tamamen kapanana kadar motoru dönüş yönünde elle çevir , bu esnada piston kelepçeyi en yüksek noktaya itmiş olacaktır , artık rahatlıkla ayar yapabilirsin..

  19. #19
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Kranki yan taraftan kendin mi ceviriyorsun lokma ile ? Eğer öyleyse kranki çevirirken zorlanacagin zaman olacak o sıkıştırma zamanı. İşte o zaman yavaş yavas kranki çevir o ufak deliktende işareti takip et o zaman motor sentede olur. Ya da egzoz subabi tam basarken emme subabini ayarla emme subabi tam basarken egzozu subabini ayarla

  20. #20

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Teşekkür ederim

    Bu volanı çevirdiğimiz anahtar 17 miydi kaybettim anahtar alacam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

    Egzoz valfini 0,08 ayarladım fakat çok vuruyor korktum nerede yanlışlık var

    Egzoz valfi egzozun tarafındaki değilmi ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

    Neredeyse 1 saat kadar volantı çevirerek inceledim emme valfi ne zaman açılıyor egzoz ne zaman açılıyor hangi zamanda piston nerede yukarıda mı aşağıda mı

    Çevirmeye başladım emme açıldı piston aşağı indi devam ettim piston en yukarda devam ettim egzoz açıldı aynısı birdaha yaptım emme kapandıktan silindir en üst noktaya geldikten sonra işarete baktım T hizaladım subapların ikiside boştaydı egzozu 0.08 yaptım geri topladım motoru çalıştırdım ve aşırı bir supap sesi vardı korkup kapattım zarar gelmesin diye

    şimdi kitapçıkta yazanı uyguladım bu kadar ses neden çıktı ki

    daha önce yazdığım gibi ayar yapmadan önce benim supap ların 2 side 0.06 mm idi

    kafamda deli sorular


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)