Doğru sentili kullandığına eminmisin ? 0,08 yerine 0,8 mm kullanırsanız ciddi sesli çalışır..
Doğru sentili kullandığına eminmisin ? 0,08 yerine 0,8 mm kullanırsanız ciddi sesli çalışır..
Eminim 0.08 zaten zor buldum onuda hırdavatçılarda hep 05 10 diye gidenleri vardı
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------
Yanlış yaptığımı düşünmüyorum ama işte neden
Garip olanda önceki ayarlarda ikiside 0,06 mm ölçtüğümde yazmıştım
Zamanında usta bunu yaparken neye dayanarak yaptı bilmiyorum
2 sinin de eşit olması ne zarar verir diyeceğim neredeyse yıllardır böyle kullanıyorum motoru 🤣
Video çekmedim zaten çekmeyede gerek bayağı Demir dövüyormuş gibi ses geliyordu
Motora bakıp bakıp duruyorum ne yapsam diye
Bir arkadaş ben 0,05 0,07 kullanıyorum daha az ses yapıyor demişti öyle mi ayarlasam acaba
Burada şu aklıma takılıyor
Kitapçığa göre ayarladım felaket ses yapıyor normal hali 0,06 - 0,06 idi şimdi 0,05 0,07 denesem emme 0,05 olunca ne sıkıntı yapar acaba yolda izde elimde kalmasından korkuyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var
Araştırdım bir şey bulamadım orjinal değerde ses yapması ve ya dediğim gibi subapları 0,06 -0,08 den 0,05 - 0,07 yapmam ne değişiklik yapabilir
0,08 de aşırı ses yapmasının tercümesi ne olabilir
0,06 - 0,06 da bu motoru ben nasıl kullandım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------
Bugün siteden bir yetkili servis numarasını arayıp sordum egzoz çok hızlı kapandığı için dedi yanlış anlamadıysam ben 0.05 ayarlıyorum dedi sentil ile değil elinle ayarlaman gerekir dedi
Bana verdiği değer 0,05 0,08 ikisinide 0,05 yapabilirsin dedi
Yalnız egzantrik zincirininde bolluğunu ayarlaman gerekir dedi
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Son durumu yazıyorum
Ayar yapmadan önce tekrar zamanlamayı kontrol ediyordum dikkatimi bir şey çekti
Emme valfi açılıyor geri kapanırken egzoz valfi çok hafif açılır gibi bir haraket yapıyor normalde zamanlamada yoktu bu sonrasında olması gerektiği gibi egzoz valfi tam açılarak iş bitiyor
Kontrol ettim görebildiğim kadarı ile o küçük harakette valf açmıyor belkide açıyor ben göremiyorum her neyse
İkisinide 0,05 mm olarak ayarladım
Durum bu ne duyuyorsunuz
https://youtube.com/shorts/7kkd_bDbTLg?feature=share
Ve karbüratör ayarı yaptıktan sonra 30 dakika kadar güzel çalışırken tekrar çalıştırınca stop etti her denememde
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
Eski ayara geri döndüm bir merakımı gidermiş oldum internette en son ulaştığım şu resim
Neden ikisinin aynı olduğunu anladım usta bir şey biliyormuş ki yapmış 😂
Şimdi neden rölanti dalgalanır “ bana göre “ ısınınca ikibin devire çıkar bunu çözmeye çalışacam şunada anlam veremedim katalog da hava ayar vidası 1-4 tur yazıyor ben 10 11 turda sese göre çevirerek ayarlıyorum
Kısaca baktın olmuyor bakmayacaksın böyle analaşacam motorla 🤣🤣
Sesi kesmek için subap ayarını çok sıkı yaptıysan motor ısınınca uzayan subaplar tam kapanmaz kompresyon kaçağına sebep olur buda stop etmeye sebep olabilir , sıkı subapların özelikle egzoz subapının motora ciddi zararı vardır , ilerleyen kilometrelerde subaplar ve sitler aşırı ısıdan deforme olur , silindir kapağı çatlayabilir çok masraflı revizyon gerekebilir !
Hocam sıkıdan kastınız örneğin 0,08 den 0,06 ya düşürmek mi oluyor öyleyse
Önceden de yazdığım gibi ben kurcalamadan ölçtüğümde emme 006 egzoz 006 idi
Egzoz 008 yaptım aşırı ses verdi
İkisini 005 yaptım içim rahat etmedi ve bi tuhaf geldi
Şimdi eski ayarı ne ise ona geri getirdim ikiside 006
Şimdi yeni bir şey keşfettim motorun karbüratör hava ayar vidasında şu resimdeki parçalar ( oring pul yay benimkinde yok )
sanırım ayarsızlığın nedeni o şimdi bu küçük parçaları nasıl sağdan soldan bulabilirim onu araştırıyorum komple sipariş vermek yerine
Tavsiyenizi bekliyorum teşekkür ediyorum
Evet sıkıdan kastım subap boşluğunun katalog değerinden daha dar ayarlanmasıdır , gevşek ayarın performans kaybı ve sesli çalışmasından başka bir zararı pek yoktur ama sıkı ayar motora kısa sürede ciddi zarar verir ,
ayar iğnesinin üzerindeki oringleri sanayi sitelerinde kayış,rulman,keçe,oring satan hırdavatçılarda bulursun , o oringler sızdırmazlık sağlar yoksa ayar tutmaz , yay ise titreşimden dönmesin ayar bozulmasın diye baskı yapar başka bir vazifesi yok , herhangi bir yaydan kesip uydurabilirsin veya yay imalatı yapan bir yerden temin edebilirsin , İstanbul da isen Karaköy Perşembe Pazarı'nda Kurşunlu Han içinde bir yay imalatçısı var , bana amortisör yayı ürettiler bu yay onlar için 10 dk. lık iş..
teşekkür ederim
Dediğim gibi eski ayarı ne ise ona geri döndüm 006 idi ikisi de, ikisini de 006 yaptım
egzozu 008 yapınca ciddi anlamda ses vardı.
Samsun'dayım burada ne bayi ne servis hiç bir şey yok.
Yarın sanayiye dolanacağım oringleri bulabilir miyim emin değilim. İnşallah bulurum
Diğer türlü internette arattığım zaman oringsiz yaysız olanları çıkıyor tvs apache diye sanırım sadece vidayı gönderiyorlar
Şu an takıntı yaptım karbüratörü araştırıyorum ( ucal mikuni bs26 ) modeli bu teknik görsellerine bakıyorum hava ayar vidası olarak ne parçalar var diye.
daha bulamadım
elimde olan katalogda şöyle bir resim var
resme göre bu oring ve yayın olması gerekiyor.
Teşekkür ederim hocam bu ara bolca vaktim var motora sardım sarınca da tam sarıyorum
Sübaplardan girdim karbüratör den çıktım şimdi de o hava ayar vidasının bende eksik olduğunu farkettim
Tek sıkıntı elimde malzeme yok bişeyi sökmeye başlasam yarıda kalıyorum
Alet edevat tam olsa birde şu yedek parçaya ulaşabilsem neler yapacamda işte yok 😂
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)