Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

SENTE AYARI

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Doğru sentili kullandığına eminmisin ? 0,08 yerine 0,8 mm kullanırsanız ciddi sesli çalışır..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Eminim 0.08 zaten zor buldum onuda hırdavatçılarda hep 05 10 diye gidenleri vardı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    Yanlış yaptığımı düşünmüyorum ama işte neden
    Garip olanda önceki ayarlarda ikiside 0,06 mm ölçtüğümde yazmıştım

    Zamanında usta bunu yaparken neye dayanarak yaptı bilmiyorum

    2 sinin de eşit olması ne zarar verir diyeceğim neredeyse yıllardır böyle kullanıyorum motoru 🤣
    Video çekmedim zaten çekmeyede gerek bayağı Demir dövüyormuş gibi ses geliyordu

    Motora bakıp bakıp duruyorum ne yapsam diye

    Bir arkadaş ben 0,05 0,07 kullanıyorum daha az ses yapıyor demişti öyle mi ayarlasam acaba

    Burada şu aklıma takılıyor

    Kitapçığa göre ayarladım felaket ses yapıyor normal hali 0,06 - 0,06 idi şimdi 0,05 0,07 denesem emme 0,05 olunca ne sıkıntı yapar acaba yolda izde elimde kalmasından korkuyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------

    Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var

    Araştırdım bir şey bulamadım orjinal değerde ses yapması ve ya dediğim gibi subapları 0,06 -0,08 den 0,05 - 0,07 yapmam ne değişiklik yapabilir

    0,08 de aşırı ses yapmasının tercümesi ne olabilir

    0,06 - 0,06 da bu motoru ben nasıl kullandım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

    Bugün siteden bir yetkili servis numarasını arayıp sordum egzoz çok hızlı kapandığı için dedi yanlış anlamadıysam ben 0.05 ayarlıyorum dedi sentil ile değil elinle ayarlaman gerekir dedi

    Bana verdiği değer 0,05 0,08 ikisinide 0,05 yapabilirsin dedi
    Yalnız egzantrik zincirininde bolluğunu ayarlaman gerekir dedi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------

    Son durumu yazıyorum

    Ayar yapmadan önce tekrar zamanlamayı kontrol ediyordum dikkatimi bir şey çekti

    Emme valfi açılıyor geri kapanırken egzoz valfi çok hafif açılır gibi bir haraket yapıyor normalde zamanlamada yoktu bu sonrasında olması gerektiği gibi egzoz valfi tam açılarak iş bitiyor

    Kontrol ettim görebildiğim kadarı ile o küçük harakette valf açmıyor belkide açıyor ben göremiyorum her neyse

    İkisinide 0,05 mm olarak ayarladım

    Durum bu ne duyuyorsunuz

    https://youtube.com/shorts/7kkd_bDbTLg?feature=share

    Ve karbüratör ayarı yaptıktan sonra 30 dakika kadar güzel çalışırken tekrar çalıştırınca stop etti her denememde

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------

    Eski ayara geri döndüm bir merakımı gidermiş oldum internette en son ulaştığım şu resim


    Neden ikisinin aynı olduğunu anladım usta bir şey biliyormuş ki yapmış 😂

    Şimdi neden rölanti dalgalanır “ bana göre “ ısınınca ikibin devire çıkar bunu çözmeye çalışacam şunada anlam veremedim katalog da hava ayar vidası 1-4 tur yazıyor ben 10 11 turda sese göre çevirerek ayarlıyorum


    Kısaca baktın olmuyor bakmayacaksın böyle analaşacam motorla 🤣🤣

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sesi kesmek için subap ayarını çok sıkı yaptıysan motor ısınınca uzayan subaplar tam kapanmaz kompresyon kaçağına sebep olur buda stop etmeye sebep olabilir , sıkı subapların özelikle egzoz subapının motora ciddi zararı vardır , ilerleyen kilometrelerde subaplar ve sitler aşırı ısıdan deforme olur , silindir kapağı çatlayabilir çok masraflı revizyon gerekebilir !

  4. #24

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Hocam sıkıdan kastınız örneğin 0,08 den 0,06 ya düşürmek mi oluyor öyleyse

    Önceden de yazdığım gibi ben kurcalamadan ölçtüğümde emme 006 egzoz 006 idi

    Egzoz 008 yaptım aşırı ses verdi
    İkisini 005 yaptım içim rahat etmedi ve bi tuhaf geldi

    Şimdi eski ayarı ne ise ona geri getirdim ikiside 006

    Şimdi yeni bir şey keşfettim motorun karbüratör hava ayar vidasında şu resimdeki parçalar ( oring pul yay benimkinde yok )



    sanırım ayarsızlığın nedeni o şimdi bu küçük parçaları nasıl sağdan soldan bulabilirim onu araştırıyorum komple sipariş vermek yerine

    Tavsiyenizi bekliyorum teşekkür ediyorum

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sıkıdan kastınız örneğin 0,08 den 0,06 ya düşürmek mi oluyor öyleyse

    Önceden de yazdığım gibi ben kurcalamadan ölçtüğümde emme 006 egzoz 006 idi

    Egzoz 008 yaptım aşırı ses verdi
    İkisini 005 yaptım içim rahat etmedi ve bi tuhaf geldi

    Şimdi eski ayarı ne ise ona geri getirdim ikiside 006

    Şimdi yeni bir şey keşfettim motorun karbüratör hava ayar vidasında şu resimdeki parçalar ( oring pul yay benimkinde yok )

    https://i.hizliresim.com/fddbkwc.png

    sanırım ayarsızlığın nedeni o şimdi bu küçük parçaları nasıl sağdan soldan bulabilirim onu araştırıyorum komple sipariş vermek yerine

    Tavsiyenizi bekliyorum teşekkür ediyorum
    Evet sıkıdan kastım subap boşluğunun katalog değerinden daha dar ayarlanmasıdır , gevşek ayarın performans kaybı ve sesli çalışmasından başka bir zararı pek yoktur ama sıkı ayar motora kısa sürede ciddi zarar verir ,

    ayar iğnesinin üzerindeki oringleri sanayi sitelerinde kayış,rulman,keçe,oring satan hırdavatçılarda bulursun , o oringler sızdırmazlık sağlar yoksa ayar tutmaz , yay ise titreşimden dönmesin ayar bozulmasın diye baskı yapar başka bir vazifesi yok , herhangi bir yaydan kesip uydurabilirsin veya yay imalatı yapan bir yerden temin edebilirsin , İstanbul da isen Karaköy Perşembe Pazarı'nda Kurşunlu Han içinde bir yay imalatçısı var , bana amortisör yayı ürettiler bu yay onlar için 10 dk. lık iş..

  6. #26

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sıkıdan kastım subap boşluğunun katalog değerinden daha dar ayarlanmasıdır , gevşek ayarın performans kaybı ve sesli çalışmasından başka bir zararı pek yoktur ama sıkı ayar motora kısa sürede ciddi zarar verir ,

    ayar iğnesinin üzerindeki oringleri sanayi sitelerinde kayış,rulman,keçe,oring satan hırdavatçılarda bulursun , o oringler sızdırmazlık sağlar yoksa ayar tutmaz , yay ise titreşimden dönmesin ayar bozulmasın diye baskı yapar başka bir vazifesi yok , herhangi bir yaydan kesip uydurabilirsin veya yay imalatı yapan bir yerden temin edebilirsin , İstanbul da isen Karaköy Perşembe Pazarı'nda Kurşunlu Han içinde bir yay imalatçısı var , bana amortisör yayı ürettiler bu yay onlar için 10 dk. lık iş..
    teşekkür ederim

    Dediğim gibi eski ayarı ne ise ona geri döndüm 006 idi ikisi de, ikisini de 006 yaptım
    egzozu 008 yapınca ciddi anlamda ses vardı.

    Samsun'dayım burada ne bayi ne servis hiç bir şey yok.
    Yarın sanayiye dolanacağım oringleri bulabilir miyim emin değilim. İnşallah bulurum

    Diğer türlü internette arattığım zaman oringsiz yaysız olanları çıkıyor tvs apache diye sanırım sadece vidayı gönderiyorlar

    Şu an takıntı yaptım karbüratörü araştırıyorum ( ucal mikuni bs26 ) modeli bu teknik görsellerine bakıyorum hava ayar vidası olarak ne parçalar var diye.

    daha bulamadım

    elimde olan katalogda şöyle bir resim var



    resme göre bu oring ve yayın olması gerekiyor.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/8mpgklp.PNG
    Arkadaşlar resimdeki o açık yerden öğrendiğim kadarı ile volanın üzerindeki işareti görmemiz gerekiyor sentede olması için

    Ben işareti ayarladım resimdekine göre biraz daha ortaladım tabi

    bu sırada emme subabı boşta oluyor ama egzoz subabı sıkı oluyor bu işaret kaybolunca egzoz subabı açık oluyor ama işaret gözükmüyor yani motor sentede olmuyor sanırım

    bu kısımda kafam karıştı

    şimdi ilk çevirmede işareti ortalayınca emme subabı açık olacak sentil ile ayarlayacağım sonraki turda egzoz açılınca mı sentil ile ayarlayacağım



    bu arada emme subabı 0.06 mm sentil tatlı sıkılıkla girip çıkıyor, egzoz subabınında bir şekilde boşluğu yakalayıp ölçtüğümde 0.08 mm olması gerekirken onada 0.06 mm sentil giriyor yani ikisi de eşit

    ben senteyi yapamadığım için mi böyle yapan yanlış mı yaptı yoksa ayarmı kaçtı

    bu konuyu çözmem lazım motoru dağıttım bekliyorum :D
    hocam tebrik ederim seni. sana cevabım yok ama cesaretine hayran kaldım. :D
    Allah kolaylık versin. zor iş. ben de arada sağını solunu dağıtıyorum ama motorun içine hiç müdehale etmedim.
    oralar biraz aşar beni.

  8. #28

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Teşekkür ederim hocam bu ara bolca vaktim var motora sardım sarınca da tam sarıyorum

    Sübaplardan girdim karbüratör den çıktım şimdi de o hava ayar vidasının bende eksik olduğunu farkettim

    Tek sıkıntı elimde malzeme yok bişeyi sökmeye başlasam yarıda kalıyorum
    Alet edevat tam olsa birde şu yedek parçaya ulaşabilsem neler yapacamda işte yok 😂


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)