Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bütün motosikletlerde 3.5 tur

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Arkadaşlar karbüratör hava yakıt karışım vidası bir bende mi 16 tur çevirince düzelir (gibi) oluyor
    Açtığım konuları görmüş olabilirsiniz

    Motorun subab ayarlarıyla oynamadan öncede bu böyleydi ve usta sorun yok diyordu oynadıktan sonrada hala aynı

    Şimdi motorumun subablarına baktırdım kaçak yok göçek yok

    Karbüratöre baktırdım be baktım temizlik yaptım ve yaptırdım sıkıntı yok

    Ateşleme sistemine baktım ve baktırdım atlama yok dengesizlik yok buji yeni

    Geriye ne kalıyor ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Filtre benzin hortumu benzin vs motordan anlamam belki işe yarar diye yazdım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Buji kaliteli mi motoruna uygun mu

  3. #3

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Bildiğimiz ngk tek tırnak buji
    Benzin hortumları sağlam benzin akışında sıkıntı yok filtreler temiz

  4. #4

    Üyelik
    15 Şubat 2017
    Motosikleti
    xv250
    3 tırnaklı resistor buji öneririm

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ellemedik yerini bırakmadın motorun hala düzelmedi mi , acaba sente kaçık olabilir mi ? birde ona bak bari , eksantrik milini çeviren dişli üstündeki işaretin silindir kapağında karşılığı vardır , piston en tepedeyken ve subaplar basılı değilken o iki işaret birbirine denk gelmeli..sente kaçıksa rölantide zor çalışır stop etmemesi için hava ayarını çok fazla açmak zorunda olabilirsin..

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Kardeşim saķın alinma gücenme,


    Ilk açtigin konuda,artik bakimlarimi kendim yapacagim dedin.ve gayette mantikli bir yaklaşim

    Bu mekanik ve motor bakim işleri,

    Teorik bilgilerin yaninda,pratik ve el yatkiniligi ile de dogrudan ilişkili.

    El yatkinligi bazen sonradan kazanilmiyor(bu sözum dogrudan sana değil)

    Bir ihtimal de teorik bilgilerden dolayi kafan karişti bu da olabilir.

    Yanliş hatirlamiyorsam,

    Sente ile alakali actigin konuda yazdim,motorun calismasinda bir sorun vs yoksa çalisan sisteme dokunma.

    Tekrar konuya dönersek,

    Karburator ayari yapilirken

    Motor tam sicak olacak

    Youtube de ,

    Rtr150 carburateur settigns/air settings vb.tarzinda hint videolarina bakman
    https://youtu.be/q2bswFHU1KQ
    Rtr lerin karburatoru diyaframlidir.

    Motor sicak iken ayar vidasini tam kapatacaksin ve yavas yavas acarak calisma sesini dinleyeceksin

    Veya,

    Asagida ki gaz seviye civatasini(gaz telinin bagli oldugu) motor 3.000 rpm e ulasana kadar arttiracaksin(bu isi iki kisiylede yaparsin ama el hassasiyeti rpm sabitlemeye yardimci olmaz)

    Ayni anda hava ayarinida kapatacaksin

    Ve vidayi sola dogru yavas yavas cevirerek bir gozunde rpm de olacak 1.500 rpm e dusene kadar bekleyeceksin.

    Daha sonra asagidaki gaz seviye civatasini normale alacaksin

    Kisaca 1.500 rpm de calisacak ki bu da fabrika degeridir.

    Supap ayarida motor tam soguk olacak

    https://youtu.be/C5kIkvpcoVE
    Vahdebaht ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim saķın alinma gücenme,


    Ilk açtigin konuda,artik bakimlarimi kendim yapacagim dedin.ve gayette mantikli bir yaklaşim

    Bu mekanik ve motor bakim işleri,

    Teorik bilgilerin yaninda,pratik ve el yatkiniligi ile de dogrudan ilişkili.

    El yatkinligi bazen sonradan kazanilmiyor(bu sözum dogrudan sana değil)

    Bir ihtimal de teorik bilgilerden dolayi kafan karişti bu da olabilir.

    Yanliş hatirlamiyorsam,

    Sente ile alakali actigin konuda yazdim,motorun calismasinda bir sorun vs yoksa çalisan sisteme dokunma.

    Tekrar konuya dönersek,

    Karburator ayari yapilirken

    Motor tam sicak olacak

    Youtube de ,

    Rtr150 carburateur settigns/air settings vb.tarzinda hint videolarina bakman
    https://youtu.be/q2bswFHU1KQ
    Rtr lerin karburatoru diyaframlidir.

    Motor sicak iken ayar vidasini tam kapatacaksin ve yavas yavas acarak calisma sesini dinleyeceksin

    Veya,

    Asagida ki gaz seviye civatasini(gaz telinin bagli oldugu) motor 3.000 rpm e ulasana kadar arttiracaksin(bu isi iki kisiylede yaparsin ama el hassasiyeti rpm sabitlemeye yardimci olmaz)

    Ayni anda hava ayarinida kapatacaksin

    Ve vidayi sola dogru yavas yavas cevirerek bir gozunde rpm de olacak 1.500 rpm e dusene kadar bekleyeceksin.

    Daha sonra asagidaki gaz seviye civatasini normale alacaksin

    Kisaca 1.500 rpm de calisacak ki bu da fabrika degeridir.

    Supap ayarida motor tam soguk olacak

    https://youtu.be/C5kIkvpcoVE
    Estağfurullah haklısınız

    alınmadım aksine yardımınız çok dokundu

    öncelikle motorunuz tvs apache ise sizinde valf değerleriniz nedir 006 008 ise sizdede aşırı ses var mı yok mu çok merak ediyorum

    sente konusunda dediğim gibi bana göre sıkıntı vardı uğraştım kurcalamadan ölçtüm 2 side 0.06 idi ulaştığım bilgi dahilinde egzozu 0.08 yaptım aşırı ses yaptı sonra ikisini 0.05 yaptım bir tuhaf oldu en son ilk hali nasıl ise ona döndüm emme ve egzozu 0.06 yapıp bıraktım

    bir yerini bozduğumu düşünmüyorum o tarafta

    bu rölanti konusunda ise aldığımda beri bu sorunlar var
    110 km ye zor çıkmak
    rölanti dengesizliği
    rölantide bir süre çalışıp stop etmek
    kırmızı ışıkta 1000 rpm ye düşüp stop etmek

    karbüratör ayarında ise dediğiniz gibi

    motoru ısıtıyorum

    gaz seviye civatasını 3000 rpm ye ulaştırıp
    hava ayar vidasını kapatığımda ya stop ediyor yada nazlanarak çalışıyor
    sonrasında 1500 rpm ye hava ayar vidasını çevirip sabitlediğimde gaz ayar vidasını eski konumuna geri alırsam 1000 rpm oluyor yada stop ediyor hani 3000 rpm ye sabitlemiştik ya (yanlış mı anladım yanlış mı ilerliyorum tam bu noktada uyarın beni)

    etmese bile 1500 devirde kontrol amaçlı gaz verdiğimde rpm 3000 de takılıyor 2 3 saniye gaz yiyor sonra aheste aheste düşüyor.

    işte sıkıntım burası dediğiniz adımları uyguluyorum ama çözemiyorum

  8. #8
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Karburator diyafram lastiginde delik,veya sertleşme olabilir.

    Ben rtr180 motorumda 30.000km de iken yenilemiştim

    Yeni lastigi takmadan once,altindaki yayida elinle aç uzat.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karburator diyafram lastiginde delik,veya sertleşme olabilir.

    Ben rtr180 motorumda 30.000km de iken yenilemiştim

    Yeni lastigi takmadan once,altindaki yayida elinle aç uzat.
    Kontrol ettim bugün sağlamdı

    Komple temizlik yaptım

  10. #10
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    sen ayarları falan boşver, hava vidasını komple sık ve sonra 3 tur gevşelt bırak..

    şimdi olası problemler nelerdir diye düşündüm.. düşündüm...

    + benzin deposunun hava giriş hortumunu kontrol ettin mi? benzin deposuna hava gitmezse benzin içeride rehin kalır, karbüratöre gitmez. sıkıntı olur.... benzin deposunun kapağını aç ve motosikleti bahçede musluğa yaklaştır ve sonra benzin deposunun hava giriş hortumundan su bas, eğer benzin deposuna su doluyorsa orada sıkıntı yok demektir..

    evet, su basma kısmı şaka, üfleyerek deneyebilirsin, benzin deposunun kapağı açık olsun ama üflerken

  11. #11

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen ayarları falan boşver, hava vidasını komple sık ve sonra 3 tur gevşelt bırak..

    şimdi olası problemler nelerdir diye düşündüm.. düşündüm...

    + benzin deposunun hava giriş hortumunu kontrol ettin mi? benzin deposuna hava gitmezse benzin içeride rehin kalır, karbüratöre gitmez. sıkıntı olur.... benzin deposunun kapağını aç ve motosikleti bahçede musluğa yaklaştır ve sonra benzin deposunun hava giriş hortumundan su bas, eğer benzin deposuna su doluyorsa orada sıkıntı yok demektir..

    evet, su basma kısmı şaka, üfleyerek deneyebilirsin, benzin deposunun kapağı açık olsun ama üflerken
    teşekkür ederim test etmiştim bir problem yok hortumların hiç birinde

    bugün komple karbüratör temizliği yapıp kafama göre sesi dinleye dinleye yaptım 1500 rpm şu an için stabil gibi hava kötü olduğu için süremedim yarın sabah tekrar marş basıcam bakalım ne olacak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)