Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cg, Cafe Racer ve Kısıtlı Bütçeler Üzerine

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    MT ailesi, merhaba!

    Evet, biliyorum. Çok soruldu bu sorular, çok geçildi üzerinden. Ama bir de ben sorayım, bir de benden duyun istedim. Çok mu şey istedim?

    Forumun genç ve öğrenci üyelerinden biri olarak, son zamanlarda Cruiser araştırmaları yapmaktaydım. Alma dediniz, yapma dediniz. Türkiye'de yok, olsa parça yok, parça olsa servis yok. Çok göz yaşı dökersin dediniz. Direttim, ısrar ettim. Gençliğin verdiği ateşle "Olur mu öyle şey?! Çopır yoksa binmem ben motosiklete falan!" bile dedim.

    Ne oldu dersiniz? Haklıydınız... Abi sözü dinlemeyi öğrenmek gerek bir yerde. Bu sefer geç olmadan kapınızı çalıyorum.

    Şimdi piyasayı araştırdıkça karşıma binbir çeşit motor çıktı, bunların da alayı birbirinin aynısıydı. Gerek mekanik aksam, gerek kozmetik olarak üç aşağı beş yukarı. Ee, hani marjinal bizdik? Hani en en farklısı bizim olacaktı?

    Yine böyle bezik bezik araştırırken, Cafe Racerlara alıcı gözüyle bakmaya başladım. Baktıkça fiyatları düştü, baktıkça yeni yeni fikirler geldi aklıma. Sonra dedim kaç para ulan bir cafe racer? Ben kendime bir cafe racer yapamayacak mıyım?!

    Yapamayacağım, elimde patlayacak o ayrı; o bi' kenara. Sarı sitede birçok ilan var, ağırlıklı olarak da CG üzerine bunlar. Anladığım kadarıyla bloğu düzgün, alt motor sağlam ve geri kalan her anlamda tırt oluyor bunlar. E işin güzel yanı da bu değil mi? Cafe Racer'da dokunulmayan neredeyse tek yer alt motor...

    Sonra her şey gibi bunun da fiyatlarında uçukluklar olduğuna denk geldim. Biraz daha detaylı bakma fırsatı bulunca da, kendime kriterler belirledim. Şimdi sizlere bunları yazıyor, akabinde önerinizi istiyorum.

    1-) Sağlamlık
    Öğrenciyim ben, cansız nesnelerle bağ kurmakta da üzerime yoktur. Eğer oturup haftalarca, belki aylarca emek vereceksem bir çırpıda satamam o güzelliği. O yüzden ben nasıl onu yarı yolda bırakmayacaksam, beni de yarı yolda bırakmayacak; bakımını ihmal etmememe rağmen 30-40binde öldüm ben demeyecek bir şeyler olmalı.

    2-) Yuvarlak Far
    Şase vs. kesip biçebileceğim alanım da ekipmanım da yok. Hadi o bir şekilde halloldu diyelim, far olayları da kafamı çok karıştırıyor. Tüm elektrik devresini, göstergeleri vs. değiştirmem gerekecek. İşi bilen bir abimiz -ki işi bilen abimiz demişken buradan Kural [Z]'ye saygılarımı sunarım. Sağ olsun, özelden yılmadan cevapladı sorularımı- bana nasıl yapacağımı söylemezse, tercihim kendiliğinden yuvarlak farlı modeller üzerine olur.

    3-) Fiyat ve Performans
    2021 Türkiye'sinde en çok aratılan kavramlardan biri olabilir bu. Hemen hemen her öğrenci, her vatandaş gibi bana da lazım işte bundan. Öyle süper süper paralarım yok bu işe ayırabileceğim. Ama saatlerim, hevesim ve alın terim var. Yani işçiliği kısmi olarak benden, bilgimin/teçhizatımın yetmediği yerde en yakınımdaki ustadan, abiden, kardeşimden.

    CC'si nasıl işler bu motorların? 125lik, 150likle olur mu? Olursa nereye kadar gider? Öyle hız tutkunu değilim. Bugüne kadar sayılı makasım oldu. Arada bir uzun yol yapacağım elbette, bu da göz önünde bulunsa iyi olur.

    Peki hangi motor? Hepsi çekiktir mi demeli, Japonları mı kayırmalı? Çin'e dönüp bakmalı mı, Hintli alıp basmalı mı? Ne yapmalı, ne etmeli? Aydınlatın beni ey ahali. Kaç gündür bak bak, bir sonuca varamadım.

    küçük dipnot: İlla cg olmalı diye bir şartım yok. Yalnızca bahsettiğim standartlara o yakın geldiği için söylüyorum. Elbette gerekli şartları sağladığında başka motosikletler de olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Merhaba, aşağıda link bıraktığım konu başlığını incelemenizi tavsiye ederim. Geçmişte bir arkadaşımız Mondial Kt 125'ten çok başarılı bir örnek ortaya çıkarmıştı. Bu işlerde benim gördüğüm kadarıyla yuvarlak far ve sele işin en büyük kısmı, bir şekilde donör motorunuza adapte edildiğinde Cafe Racer'a benzemeye başlıyor. Projeye başladığınızda resim çekip paylaşırsanız biz de takip ederiz durumu.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...e-projesi.html

  3. #3
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, aşağıda link bıraktığım konu başlığını incelemenizi tavsiye ederim. Geçmişte bir arkadaşımız Mondial Kt 125'ten çok başarılı bir örnek ortaya çıkarmıştı. Bu işlerde benim gördüğüm kadarıyla yuvarlak far ve sele işin en büyük kısmı, bir şekilde donör motorunuza adapte edildiğinde Cafe Racer'a benzemeye başlıyor. Projeye başladığınızda resim çekip paylaşırsanız biz de takip ederiz durumu.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...e-projesi.html
    Oo hocam çok güzel iş çıkarmışlar. Sele dediniz de aklıma geldi... Merak ediyorum da, şasiyi kestiğimizde muayeneden geçebiliyor muyuz? Prosedürler ne kadar müsaade ediyor acaba?

    Projeyi elbette paylaşacağım. Hatta çizimini yapmadan önce, kabaca yazayım. Hem bana da not olarak durmuş olur.

    *Sarı camlı ya da filmli büyük (16" civarı düşünüyorum) far
    *Çapraz, sık çizgili siyah far ızgarası
    *Tercihen T ya da M gidon
    *Gidon aynaları
    *Taba ya da kahverengi elcikler.
    *Taba ya da kahverengi, asgari -böbrek taşı düşürmeyecek- incelikte sele.
    *Krem/bej/beyaz depo. Rengi elcik ve seleye göre belirlenecek.
    *Amortisör körüğü
    *Tercihe göre stop lambası değişimi
    *İki gidonun ortasına bağlanmış, farın 10 cm kadar altında kahverengi sosis çanta
    *Arka çamurluk çıkacak, ön çamurluk kesilecek
    *Şasinin bittiği yere bükme demir boru yaptırılacak, oraya eklenecek küçük bir metal parçaya "/" şeklinde plaka koyulacak.

    ---------------------------------------

    Tartışmalı kısımlar ve sebepleri şunlar;
    *Muayene durumuna göre şasi kısaltılacak.
    *Güvenlik durumu iyice araştırılıp 72 tel jant takılacak.

    Durum bu. Çok bir masrafım varmış gibi hissetmiyorum açıkçası. Altından kalkılmayacak şey değil. Kozmetik anlamda kötü ama mekaniği sağlam bir makine ucuza bulunursa kâra bile geçiyor olabilirim.
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  4. #4
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    CBR125R veya CBR250R ile güzel sonuçlar el de edebilirsiniz.

    Daha ekonomik olsun derseniz CB125E, CB125ACE, CBF150, CBF250, YBR125, YBR250...

    Sıkıştığınız yerde belirli modellerde kargo ile de yardımcı olabilirim. Mesela bir kafa demiri yapımı, sele tabanı ölçüleri verilirse komple bir sele... Zaman gösterecek, müsaitlik durumuna ve projenize bağlı

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007

  6. #6

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    Bajaj boxerı da tavsiye edebilirim. Her anlamda ucuz, motoru çok sağlam ve diğer alternatiflerden farklı olarak çoğu kullanıcıları cafe racer yapmaya çalışıyor.
    Sahibinden ilanlarına bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.

  7. #7
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı ananasboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bajaj boxerı da tavsiye edebilirim. Her anlamda ucuz, motoru çok sağlam ve diğer alternatiflerden farklı olarak çoğu kullanıcıları cafe racer yapmaya çalışıyor.
    Sahibinden ilanlarına bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.
    Hadi şu başlığı bir diriltelim. Bajaj Boxer ilk baktığım motordu, harika duruyor gerçekten. Balansör de var hem. Bir de sizlerin KT125 hakkında fikrinizi öğrenmek istiyorum. Ne dersiniz? Scrambler, Cafe Racer tarzlarına uygun mudur? Yapılır mı? Bana oldukça müsait geldi, bir de çift egzoz oluşu naked bir görüntüde daha hoş durur gibi geliyor. Evet titreşim makinesi, orası ayrı.
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  8. #8

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    aslında caferacer yapmak için birçok parça aliexpresste mevcut, eskiden rahatça getiriyordum fakat son zamanlarda gelmiyor ya gümrüktekiler cukkalıyor ya da gelince fahiş vergi istiyorlar

    TR de caferacer sele, gösterge, far ve muhafazası, led stop için arka demir, gidon vb bulmak zor, bulsanız da sadece seleye 350-400tl istiyorlar.

    zamanınız, atolyeniz, alet edevatınız ve bilginiz varsa siz de Kural(Z) abim gibi güzel işler çıkartırsınız.

    Bajaj boxer ve mondial kt 150 gibi motorlar şaside işlem ister kesme biçme gibi. CG tipi motorlarda şaside işlem yapmadan halledersiniz.

    Yaklaşık 2-3 sene kadar da ben uğraştım bu caferacer scrambler tarzı motorlar ile.

    Jantlar ve lastikler: Tel jantlar olmazsa olmaz, lastikler bu tarz motorlarda en önemli unsur. Ne kadar kalın lastik takarsanız o kadar güzel gözüküyor göze. Çelik jant olmuyor sırıtıyor. Cg ye en büyük 90-90-17/18 lastik takabiliyorsunuz. Kt150 veya boxera daha geniş ebatta lastik takabilirsiniz.

    Far: Far en uygun traktör farı oluyor. Traktör malzemeleri satan yerden bulabilirsiniz. Ekstradan far muhafaza bulursanız çok daha hoş durur. Ben radyatör muhafaza ızgarasından kesip kaşık çatal üreten atolyelere kaynak yaptırıyordum.
    https://urun.n11.com/halojen-far/siy...far-P451271933

    Gidon: Yarasa gidon dediğimiz M gidon alabilirsiniz veya direk amortisor borusuna monte edilen ayarlanabilir gidonlar var. TR den bulamadım ayarlı gidonları.
    https://tr.aliexpress.com/item/4000518838298.html

    Sele: Hazırda alabilirsiniz, kendinizde yapabilirsiniz. Kendiniz yaparsanız cam elyaf, reçine, wax, streç film gibi malzemeler kullanmanız gerekecek. Ayrıca sünger traşlama ve deri kaplama ister. Hazır almak daha zahmetsiz.
    https://www.doganmotor.net/cafe-racer-sele-

    Çamurluk: Elinizden geldiğince çamurlukları kısaltırsanız iyi görünüm elde edersiniz. Fazla kısaltığınızda üstünüz başınız çamur oluyor. Ben spiralle keserek kısaltıyordum orjinal çamurlukları. Bazı sürücüler komple çamurlukları söküp çamurluksuz kullanıyor.

    Gösterge: Ben bugüne kadar hep cross göstergesi kullandım. Mondial xtreme 150 veya ut150 göstergesi sade duruyor.
    https://urun.n11.com/yedek-parca/mon...orj-P492664501

    Bunlar haricinde amortisörlere körük takma, hava filtresini tamamen sökme, yan kapakları çıkarma, açık hava filtresi takma size kalmış.
    tommygun bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2021
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha yzf r25
    Senin ilacın Bajaj Boxer. Cg türevleri gibi küçücük kalmaz altında yaptığın masraf, emeğin üzerine yakışır hiç olmazsa kendini gösterir. Facebook'ta cafe racer Türkiye grubu var oraya mutlaka üye olup fikir almanı tavsiye ederim

  10. #10
    ModernKovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Denizli
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında caferacer yapmak için birçok parça aliexpresste mevcut, eskiden rahatça getiriyordum fakat son zamanlarda gelmiyor ya gümrüktekiler cukkalıyor ya da gelince fahiş vergi istiyorlar

    TR de caferacer sele, gösterge, far ve muhafazası, led stop için arka demir, gidon vb bulmak zor, bulsanız da sadece seleye 350-400tl istiyorlar.

    zamanınız, atolyeniz, alet edevatınız ve bilginiz varsa siz de Kural(Z) abim gibi güzel işler çıkartırsınız.

    Bajaj boxer ve mondial kt 150 gibi motorlar şaside işlem ister kesme biçme gibi. CG tipi motorlarda şaside işlem yapmadan halledersiniz.

    Yaklaşık 2-3 sene kadar da ben uğraştım bu caferacer scrambler tarzı motorlar ile.

    Jantlar ve lastikler: Tel jantlar olmazsa olmaz, lastikler bu tarz motorlarda en önemli unsur. Ne kadar kalın lastik takarsanız o kadar güzel gözüküyor göze. Çelik jant olmuyor sırıtıyor. Cg ye en büyük 90-90-17/18 lastik takabiliyorsunuz. Kt150 veya boxera daha geniş ebatta lastik takabilirsiniz.

    Far: Far en uygun traktör farı oluyor. Traktör malzemeleri satan yerden bulabilirsiniz. Ekstradan far muhafaza bulursanız çok daha hoş durur. Ben radyatör muhafaza ızgarasından kesip kaşık çatal üreten atolyelere kaynak yaptırıyordum.
    https://urun.n11.com/halojen-far/siy...far-P451271933

    Gidon: Yarasa gidon dediğimiz M gidon alabilirsiniz veya direk amortisor borusuna monte edilen ayarlanabilir gidonlar var. TR den bulamadım ayarlı gidonları.
    https://tr.aliexpress.com/item/4000518838298.html

    Sele: Hazırda alabilirsiniz, kendinizde yapabilirsiniz. Kendiniz yaparsanız cam elyaf, reçine, wax, streç film gibi malzemeler kullanmanız gerekecek. Ayrıca sünger traşlama ve deri kaplama ister. Hazır almak daha zahmetsiz.
    https://www.doganmotor.net/cafe-racer-sele-

    Çamurluk: Elinizden geldiğince çamurlukları kısaltırsanız iyi görünüm elde edersiniz. Fazla kısaltığınızda üstünüz başınız çamur oluyor. Ben spiralle keserek kısaltıyordum orjinal çamurlukları. Bazı sürücüler komple çamurlukları söküp çamurluksuz kullanıyor.

    Gösterge: Ben bugüne kadar hep cross göstergesi kullandım. Mondial xtreme 150 veya ut150 göstergesi sade duruyor.
    https://urun.n11.com/yedek-parca/mon...orj-P492664501

    Bunlar haricinde amortisörlere körük takma, hava filtresini tamamen sökme, yan kapakları çıkarma, açık hava filtresi takma size kalmış.
    Hocam özelden de rahatsız ettim sizi, tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Daha sonrasında konuyu görecek arkadaşlara da epey faydalı olacaktır.

    Alıntı saatsizbomba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin ilacın Bajaj Boxer. Cg türevleri gibi küçücük kalmaz altında yaptığın masraf, emeğin üzerine yakışır hiç olmazsa kendini gösterir. Facebook'ta cafe racer Türkiye grubu var oraya mutlaka üye olup fikir almanı tavsiye ederim
    O cafe racer grubunda varım, neredeyse ölü diyebilirim. Bajaj Boxer Scrambler projelerine daha uygun bir motor. Bütçeme göre bulamıyorum, bulduğum da 50.000 km civarı oluyor.
    Motorcu olmak; hapşıran bir diğer motorcu arkadaşına "Çok sür." demektir.

  11. #11

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Bütçeni bilmiyorum fakat bajaj v15 alıp ön farı yuvarlak yapıp kullan deriö bende de bajaj boxer Cafe racer var yaptık ettik vs ama sorun motorda ön fren yok İstanbul için konuşursak çok sıkıntı çekersin fren konusunda mesajla ulaşırsan fotoğrafları gönderebilirim
    Chopper gidon
    4inç yuvarlak far
    Cafe racer sele
    Açık filtre
    Egzoz vs yaptım en büyük sorun usta sorunu yaptım ettim vs diyor fakat yaptığı iş düzgün değil( her usta aynı değil!!)

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı ModernKovboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadi şu başlığı bir diriltelim. Bajaj Boxer ilk baktığım motordu, harika duruyor gerçekten. Balansör de var hem. Bir de sizlerin KT125 hakkında fikrinizi öğrenmek istiyorum. Ne dersiniz? Scrambler, Cafe Racer tarzlarına uygun mudur? Yapılır mı? Bana oldukça müsait geldi, bir de çift egzoz oluşu naked bir görüntüde daha hoş durur gibi geliyor. Evet titreşim makinesi, orası ayrı.
    Kt 125 gerçi artık eskidi, en yenisi 2012 model. Kt 150 daha güncel bir model. Bunlar Suzuki'nin eski Gn 125-250 modellerine benziyor. Muhtemelen Gn 125'i cafe racer yapanlardan fikir alınabilir. Buarada yanlış hatırlamıyorsam Kt 150'nin şanzımanı bir değişik, sürekli aşağı basarak çalışıyordu, normal motosiklet vitesinden farklıydı.

  13. #13

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    1-) Hocam boxer eşşek gibi motordur, katır gibi ne yüklerseniz çeker bana mısın demez ama artık bajaj parça fiyatları uçtu. Boxer en son 2015 de çıkmış bir motor. Ön freni de hiç yeterli değil. Yarın öbür gün parça bulamazsanız veya yüksek fiyat olursa parçalar üzer sizi. şuan bile bajaj boxer orjinal silindir piston seti 804TL. Piston silindir sekman bir motorda en çok değişen parçadır, böyle sarf bir parçanın yüksek fiyat olması resmen dolandırıcılık.

    2-) şaside kesme tüvtürk muayenede sorun oluşturmaz. Tüvtürk genel işleyişe bakar. Motor lastikleri iyi mi? Stop, sinyaller çalışıyor mu? Gösterge de sıkıntı var mı? Fren tutuyor mu? vs

    3-) jant ve lastikler ufak detaylar şasi ve alt motor çok daha önemli. Şasi yamulmuş motor hiçbir şekilde düzen tutmaz. Alt motoru sorunlu olan ise büyük masraf açar.

    4-) Çıkma parça kullanmak bütçeni rahatlatabilirsin ama temin etmesi uzun sürer.

    bak ben sana 2 tane ilan atayım onlara bak (ilanlar benim değil adamlar ufak değişiklikler yapmışlar)

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...47091208/detay

    ilk ilan honda cd70 klonu aynı zamanda kuba dragon 50, kuba rx9, rks x-power 50 ve kuba x-boss 50 ile aynı şasi, kanuni bs100

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...52992993/detay

    ikinci ilan ise bildiğin cg.

    Motor seçimini iyi yap, mondial kt150 ve bajaj boxer 150 çok uğraştırır kesme biçme ister, sele yaptırma ister.

    Cg, kuba rx9 hatta bulabilirsen arora avangarde 180 çok daha güzel seçenekler az uğraşırsın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)