Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Scooter lar max kaç bin km yapabilir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Ağustos 2021
    Merhaba merak ettiğim bir konuyu size sormak istedim.Şimdi motosiklerler bakımı düzgün yapıldığında 150 200k yapabiliyormuş yurtdışı örnekleri vs olsun.Günümüz piyasasındaki kaliteli honda,yamaha vs scooterları içinde bu geçerlimidir yoksa bu araçlar daha hızlı deforme olmaya müsaitmidir.Bakımları düzgün yapılması şartıyla.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    en cok tutulan xmax bıle maxımum ömrü 65 70 k dır sonra yağ yakmaya başlar bırde scoterların en sınır edıcı yönü aktarma kısmı zira ne zaman kayıs kopartıcağı varyatör dağıtıcağı belli olmuyor her an hersey olabılır vıteslıde bu süpriz asla olmuyor önceden haber verır motor sıze arızayı ıkı motor ızmıre gıttık arkadasın motor ıkı kez yolda kaldı pişman oldum onunla gıttiğime yepyeni xmax idi
    blueway2 bunu beğendi.

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Ne kadar yüksek cc o kadar uzun ömür..
    100 km ile gitmek için 10 bin devir cevirenle,5000 devir çeviren aynı aşınmaya uğramaz. Tabi bu devir arası iki kat gibi görünse de iki kattan çok daha uzundur.
    Misal olsun diye yazayım.
    Richter ölçeğine göre 8 büyüklüğünde olan deprem 7 büyüklüğünde olandan 7 de bir daha büyük degil belki iki katından bile daha fazladır. Onun gibi düşün.
    Yani aynı kullanimla sağlam bakımlı iki scooterden 100 km için 10 bin devir çeviren 125 cc motor 40 bin km de motor istiyorsa,100 km için 5 bin devir çeviren 650 cc motor 80 bin değil 200 binde ancak motor isteyebilir.
    Ölçüler farazi dir. Bu Ölçüler üzerinden polemiğe girmeye gerek yok..konunun özü önemli..
    espresso, blueway2 ve Blackeagletr bunu beğendiler.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar yüksek cc o kadar uzun ömür..
    100 km ile gitmek için 10 bin devir cevirenle,5000 devir çeviren aynı aşınmaya uğramaz. Tabi bu devir arası iki kat gibi görünse de iki kattan çok daha uzundur.
    Misal olsun diye yazayım.
    Richter ölçeğine göre 8 büyüklüğünde olan deprem 7 büyüklüğünde olandan 7 de bir daha büyük degil belki iki katından bile daha fazladır. Onun gibi düşün.
    Yani aynı kullanimla sağlam bakımlı iki scooterden 100 km için 10 bin devir çeviren 125 cc motor 40 bin km de motor istiyorsa,100 km için 5 bin devir çeviren 650 cc motor 80 bin değil 200 binde ancak motor isteyebilir.
    Ölçüler farazi dir. Bu Ölçüler üzerinden polemiğe girmeye gerek yok..konunun özü önemli..
    buyuk ustad Haşmet oyle demiyor ama.Yuksek devirin,aşınma,yıpranma arasında kesinlikle bir ilgisi yok diyor.Hatta yalan soylemiyorsa ki sanmıyorum wikipedia yı okumayı sever,honda civic ferrari nin bir modeli cıkaana kadar en yuksek devir ceviren arabaymış..ve civic bildiğiniz gibi uzun omurludur.

    Bende inanmıyorum buna,yalan dolan bence.Bir motorrun yuksek devir yapabilmesi başka,o yuksek devirde sureklı kullamak başka...sen hakksizzin haşema.

  5. #5
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Gökhan Eren kymco dt300 ile 100.000 km yi geçti.
    O konu göreceli bir kavram, senin motoruna nasıl baktığın, nerede kullandığın ile alakalı. Şehiriçi motor çabuk biter, uzun yolda çok daha uzun süre kullanırsınız.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    az devır cevıren motor daha uzun ömürlü derler ama ınazuma 100,000 de patladı bende halbukı 125 cc pcx 145000 gitti ondan once integra 150 bınde hala kız gıbıydı pulsarlar 65 70 bınde pert bence kalite ile alakalı bır durum devir ile alakası yok bu arada cıvıc yorumu gercek 14,is aracı 295000 km de sattım tek masraf etmeden 14 yıl kullandım dıyebılırım yağ kayış balata bujı vs saymıyorum

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Teknikten anlamam ama otomatik aracların devir / vites gecişleri manuellere göre daha sınırda oldugu için yıpranma durumunun fazla oldugunu manuellerin daha uzun süreli (düzgün kullanımda) oldugunu duymustum.

    Dogru mudur ya da motosiklete uygun bir yorum mudur emin değilim.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    50 cc sukuter var 800 cc de , sukuteri sırf şeklinden dolayı ömrü az olur diye düşünme , kullanım şekli daha kötüyse vitesli motorda çabuk arıza verir , vitesli veya sukuter olması farketmez hacim arttıkça motorun malzeme kaliteside artar daha uzun ömürlü olurlar..
    MR.BERK bunu beğendi.

  9. #9
    Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2015
    Motosikleti
    R25 (2019)
    250.000km yapan sym fiddle II biliyorum. Canlı gözle gördüm. (Şu an kaç kilometrede bir fikrim yok.)

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    az devır cevıren motor daha uzun ömürlü derler ama ınazuma 100,000 de patladı bende halbukı 125 cc pcx 145000 gitti ondan once integra 150 bınde hala kız gıbıydı pulsarlar 65 70 bınde pert bence kalite ile alakalı bır durum devir ile alakası yok bu arada cıvıc yorumu gercek 14,is aracı 295000 km de sattım tek masraf etmeden 14 yıl kullandım dıyebılırım yağ kayış balata bujı vs saymıyorum
    Hocam arada virgül filan kullanın lütfen, gözlerim kanadı

    Inazuma 100.000'de patladı derken, yağ yakmaya mı başladı?

    Pcx 145.000'e kadar hiç rektifiye edilmedi mi?

    Pulsarlar 70.000 de pert ise, 100 binde patlayan inazuma çokta kaliteli sayılmaz?

  11. #11
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    pcx rektefe siz aynen inazuma subap kesti 5500 harcadım yarım motor yapıldı krank felan giramedik üst kapak dağıldı cıkma aldık olay bu kadar şuraya bırakıyorum bırazcık seçer alırsın lazım olanları da sana zahmet (,.,.,.,,...,,,,,.,.,)
    www.erkakurye.com

  12. #12
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS
    Mahallenin itine sormuşlar, "günde ne kadar koşarsın diye" O da demiş ki "mahallenin piçine bağlı, ne kadar taşlarsa o kadar koşarım" Kişinin bakımına büyük oranda bağlı. Gerisi motorun kalitesi vs.

  13. #13
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Motosikleti
    Hunk
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mahallenin itine sormuşlar, "günde ne kadar koşarsın diye" O da demiş ki "mahallenin piçine bağlı, ne kadar taşlarsa o kadar koşarım" Kişinin bakımına büyük oranda bağlı. Gerisi motorun kalitesi vs.
    Bence konu kapanmıştır.
    Olaysız bir şekilde dağılalım

  14. #14

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknikten anlamam ama otomatik aracların devir / vites gecişleri manuellere göre daha sınırda oldugu için yıpranma durumunun fazla oldugunu manuellerin daha uzun süreli (düzgün kullanımda) oldugunu duymustum.

    Dogru mudur ya da motosiklete uygun bir yorum mudur emin değilim.
    Ancak scooterlar tam otomatik oluyor. Ani vites geçişleri hiç yok. Belki de o yönden daha uzun ömürlü olması beklenebilir.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buyuk ustad Haşmet oyle demiyor ama.Yuksek devirin,aşınma,yıpranma arasında kesinlikle bir ilgisi yok diyor.Hatta yalan soylemiyorsa ki sanmıyorum wikipedia yı okumayı sever,honda civic ferrari nin bir modeli cıkaana kadar en yuksek devir ceviren arabaymış..ve civic bildiğiniz gibi uzun omurludur.

    Bende inanmıyorum buna,yalan dolan bence.Bir motorrun yuksek devir yapabilmesi başka,o yuksek devirde sureklı kullamak başka...sen hakksizzin haşema.
    Söyle diyelim. Günümüzde 1.5 yada 1.6 dizel otomobillerin 3500 hadi 4000 devir cevirdigini ve çok üç noktaları saymazsak ortalama 250 ile 350 bin km de bittiğini biliriz. Taksici 1 milyon yapmış v.s üç noktaları da sayarsak ...
    Ama son devri 1500 devir olan otobüsler 400 bin için daha rodajda derler ve 4-5 milyon km rahat giderler..
    Ve yükleri de taksiye oranla oldukça ağırdır.. neden bir taksi 5 milyonu görmezken otobüs görebilir?
    Merak ettim şimdi..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söyle diyelim. Günümüzde 1.5 yada 1.6 dizel otomobillerin 3500 hadi 4000 devir cevirdigini ve çok üç noktaları saymazsak ortalama 250 ile 350 bin km de bittiğini biliriz. Taksici 1 milyon yapmış v.s üç noktaları da sayarsak ...
    Ama son devri 1500 devir olan otobüsler 400 bin için daha rodajda derler ve 4-5 milyon km rahat giderler..
    Ve yükleri de taksiye oranla oldukça ağırdır.. neden bir taksi 5 milyonu görmezken otobüs görebilir?
    Merak ettim şimdi..
    Asiri mantikli,
    Zaten boyle oldugunu herkes biliyoda illa giciklik yapacaklar iste neysee.

    Ama biri cikip otobusler surekli uzun yol yapiyor taksiler ise sehir ici dur kalk telef oluyor diyebilir.

    Ne diyecez simdi bu amatorlere ?

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Asiri mantikli,
    Zaten boyle oldugunu herkes biliyoda illa giciklik yapacaklar iste neysee.

    Ama biri cikip otobusler surekli uzun yol yapiyor taksiler ise sehir ici dur kalk telef oluyor diyebilir.

    Ne diyecez simdi bu amatorlere ?
    Dur kalkda zaten yuksek devir çeviremez deriz. ��
    Yok kim ne derse desin bu böyledir..
    Bırak kalite farkını hacmini v.s..
    Elinize ikiye kestiğiniz bir demir alın. İki de eğe...
    Birine dakikada 100 kere bastırıp egeleyin..
    Diğerine aynı baskı ve kuvvetle 50 kere..
    Ikiside eşit aşınır diyen olabilir mi?
    İki aynı motoru alın. Birini tapagaz sürekli 10 bin devirde kullanın..
    Diğerini 5-6 bin devirde.. ikisi de aynı sürede yağ yakar diyebilir miyiz?
    Yahu yuksek devirlinin yağı bile daha çabuk bozuluyor..
    Haa sadece şunu deriz..
    Honda civic 8000 devirli ama Fiat linea nin 6000 devir çeviren motorundan daha dayanıklı.. Ama bu örnek devirin aşınmaya etkisi olmadığını kanıtlamaz..

    Hondanin yamahanin kawasakinin ss motorlarinin limitlerinde kullanıldığı halde 100 bini göreni var mı? Yanına bile yaklasamiyorlar ama aynı markaların endurolari için bu km ler çocuk oyuncağı...
    Mr.wind bunu beğendi.

  18. #18
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Kesinlikle kullanıma ve bakıma bağlı.Sym Joymax kullanıyorum 130 binde 2015 model.
    100binde motor bakımı yapıldı sadece sekman,sibop değişti,''silindir piston'' değişmedi devam.Bu arada motor full time yolculu kullanıldı.maksimum 2000de bir yağ değiştirdim, 2 yağ değişiminde bir şanzıman yağ,hava filtresi değiştirdim.
    satoyama ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı ElPadron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba merak ettiğim bir konuyu size sormak istedim.Şimdi motosiklerler bakımı düzgün yapıldığında 150 200k yapabiliyormuş yurtdışı örnekleri vs olsun.Günümüz piyasasındaki kaliteli honda,yamaha vs scooterları içinde bu geçerlimidir yoksa bu araçlar daha hızlı deforme olmaya müsaitmidir.Bakımları düzgün yapılması şartıyla.
    scooter lar motosikletlere göre daha (istisnalar hariç) stressiz çalışırlar, ekstra bir dişli grubu şanzuman barınmaz, aktarım otomatik ve kurudur. motor kendi limitlerinde çalışır, ara gazı veremez, yanlış vitese takamazsın. bu nedenle genelde ömrünü uzatırlar.

    70bin km de aprilia sport city scooterim vardı, saat gibi çalışıyordu 1gram yağ eksiltmezdi. aynı şekilde vespa motoru barındıran diğer scooterler çok uzun ömürlüler. geçenlerde ilk versiyon honda pcx gördük 78bin de saat gibiydi.
    AzÇok bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter lar motosikletlere göre daha (istisnalar hariç) stressiz çalışırlar, ekstra bir dişli grubu şanzuman barınmaz, aktarım otomatik ve kurudur. motor kendi limitlerinde çalışır, ara gazı veremez, yanlış vitese takamazsın. bu nedenle genelde ömrünü uzatırlar.

    70bin km de aprilia sport city scooterim vardı, saat gibi çalışıyordu 1gram yağ eksiltmezdi. aynı şekilde vespa motoru barındıran diğer scooterler çok uzun ömürlüler. geçenlerde ilk versiyon honda pcx gördük 78bin de saat gibiydi.
    Bunlar sizin yorumunuz mu yoksa kesin bilgi mi? Skuterlerde motor ömrünün tamamına yakınının yüksek devirde geçmesi ve tek silindirin verdiği titreşim hali hakkında ne düşünüyorsunuz ya da bu konuda da bilginiz var mı?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)