Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motor ilk fabrika çıkışı karbüratör ayarı var mı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    iyi akşamlar

    motorun fabrika çıkışı karbüratör ayarı var mı?
    bu bir oran olarak sayısal ifade ediliyor mu ?
    nasıl ulaşabilirim nasıl karbüratöre uygulayabilirim
    örn. kitapçıkta yazan 9.5:1 sıkıştırma oranı karbüratörden gelen hava yakıt karışımı ile alakalı mı ?

    Yoksa her yerde yazan sağ sola çevirme ortayı bulma işlemi ile mi yapmak gerekiyor ve ya motosiklet için sanayide cihaza bağlayıp bunu yaparlar mı

    konu açmadan önce internette araştırdım fakat istediğim sonucu bulamadım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    hmm bilmediğim bir konu bak ilgimi çekti rez alayım konuyu takip edeyim. ama sıkıştırma oranı karbüratörle değil silindirle, yanma odasıyla vs alakalı aradığın şey orada değil.

  3. #3
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Sıkıştırma oranının karbüratörle ilgisi yoktur. Sıkıştırma oranı pistonun üst ölü noktaya geldiğinde yanma odasındaki yakıt ve hava karışımını ne kadar sıkıştıracağını belirtir. Bu oran silindirin çapına, krank kolunun uzunluğuna ve piston yüzeyinin şekline göre değişir. Ayrıca karbüratörlü motosikletlerde serviste cihaz bağlayıp yapacak bi ayar yoktur. Herşey elle mekanik olarak yapılır.

  4. #4

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Bilmemekle beraber hava yakıt karışımından memnun değil misin

  5. #5

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı ahmetkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilmemekle beraber hava yakıt karışımından memnun değil misin
    Hem değilim hem merak ettim bende

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sıkıştırma oranı motorun geometrik ölçüleriyle belirlenen bir değer karbüratörün veya başka bir parçanın onu değiştirme imkanı yok , silindirin içine giren hava yakıt karışımını piston yukarı doğru hareket ederken sıkıştırmaya başlar , ne kadar sıkıştırılacağı imalat aşamasında belirlenir , siz motoru söküp müdahale etmedikçe oran değişmez.... karbüratör ayarı yada hava ayarı denilen işlem ise motorun rölanti ve alt devirlerini etkiler , ortalama 3000 devirden sonrası için karbüratörün dışında ayar mekanizması yoktur , içinde benzin ve hava karışımını ideal seviyeye getiren elemanlar vardır , yüksek devirdeki çalışma karakterini değiştirmek için bu elemanları söküp farklı ölçülerde takmalısınız ama bu işlem pek tavsiye edilmez..

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırma oranı motorun geometrik ölçüleriyle belirlenen bir değer karbüratörün veya başka bir parçanın onu değiştirme imkanı yok , silindirin içine giren hava yakıt karışımını piston yukarı doğru hareket ederken sıkıştırmaya başlar , ne kadar sıkıştırılacağı imalat aşamasında belirlenir , siz motoru söküp müdahale etmedikçe oran değişmez.... karbüratör ayarı yada hava ayarı denilen işlem ise motorun rölanti ve alt devirlerini etkiler , ortalama 3000 devirden sonrası için karbüratörün dışında ayar mekanizması yoktur , içinde benzin ve hava karışımını ideal seviyeye getiren elemanlar vardır , yüksek devirdeki çalışma karakterini değiştirmek için bu elemanları söküp farklı ölçülerde takmalısınız ama bu işlem pek tavsiye edilmez..
    Bilgi için çok teşekkür ederim bugün aldığım tavsiyeler üzerine hava ayarını yaptım gayet iyi geliyor kulağa
    Dalgalanma yok gibi 1500 devirde çalışıyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)