motor ilk fabrika çıkışı karbüratör ayarı var mı
-
iyi akşamlar
motorun fabrika çıkışı karbüratör ayarı var mı?
bu bir oran olarak sayısal ifade ediliyor mu ?
nasıl ulaşabilirim nasıl karbüratöre uygulayabilirim
örn. kitapçıkta yazan 9.5:1 sıkıştırma oranı karbüratörden gelen hava yakıt karışımı ile alakalı mı ?
Yoksa her yerde yazan sağ sola çevirme ortayı bulma işlemi ile mi yapmak gerekiyor ve ya motosiklet için sanayide cihaza bağlayıp bunu yaparlar mı
konu açmadan önce internette araştırdım fakat istediğim sonucu bulamadım
Reklamlar
-
hmm bilmediğim bir konu bak ilgimi çekti rez alayım konuyu takip edeyim. ama sıkıştırma oranı karbüratörle değil silindirle, yanma odasıyla vs alakalı aradığın şey orada değil.
-
Sıkıştırma oranının karbüratörle ilgisi yoktur. Sıkıştırma oranı pistonun üst ölü noktaya geldiğinde yanma odasındaki yakıt ve hava karışımını ne kadar sıkıştıracağını belirtir. Bu oran silindirin çapına, krank kolunun uzunluğuna ve piston yüzeyinin şekline göre değişir. Ayrıca karbüratörlü motosikletlerde serviste cihaz bağlayıp yapacak bi ayar yoktur. Herşey elle mekanik olarak yapılır.
-
Bilmemekle beraber hava yakıt karışımından memnun değil misin
-
ahmetkaya adlı üyeden alıntı
Bilmemekle beraber hava yakıt karışımından memnun değil misin
Hem değilim hem merak ettim bende
-
Sıkıştırma oranı motorun geometrik ölçüleriyle belirlenen bir değer karbüratörün veya başka bir parçanın onu değiştirme imkanı yok , silindirin içine giren hava yakıt karışımını piston yukarı doğru hareket ederken sıkıştırmaya başlar , ne kadar sıkıştırılacağı imalat aşamasında belirlenir , siz motoru söküp müdahale etmedikçe oran değişmez.... karbüratör ayarı yada hava ayarı denilen işlem ise motorun rölanti ve alt devirlerini etkiler , ortalama 3000 devirden sonrası için karbüratörün dışında ayar mekanizması yoktur , içinde benzin ve hava karışımını ideal seviyeye getiren elemanlar vardır , yüksek devirdeki çalışma karakterini değiştirmek için bu elemanları söküp farklı ölçülerde takmalısınız ama bu işlem pek tavsiye edilmez..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sıkıştırma oranı motorun geometrik ölçüleriyle belirlenen bir değer karbüratörün veya başka bir parçanın onu değiştirme imkanı yok , silindirin içine giren hava yakıt karışımını piston yukarı doğru hareket ederken sıkıştırmaya başlar , ne kadar sıkıştırılacağı imalat aşamasında belirlenir , siz motoru söküp müdahale etmedikçe oran değişmez.... karbüratör ayarı yada hava ayarı denilen işlem ise motorun rölanti ve alt devirlerini etkiler , ortalama 3000 devirden sonrası için karbüratörün dışında ayar mekanizması yoktur , içinde benzin ve hava karışımını ideal seviyeye getiren elemanlar vardır , yüksek devirdeki çalışma karakterini değiştirmek için bu elemanları söküp farklı ölçülerde takmalısınız ama bu işlem pek tavsiye edilmez..
Bilgi için çok teşekkür ederim bugün aldığım tavsiyeler üzerine hava ayarını yaptım gayet iyi geliyor kulağa
Dalgalanma yok gibi 1500 devirde çalışıyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)