Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motosiklet kaç bin devir kullanıyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Arkadaşlar ortalama kullanma devriniz ve motorunuz nedir?
    Şehir içi seyir halinde diyelim :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    3000 4500 arası, genellikle en ideal seyir hızı motorun çevirdiği devir limitinin yarısıdir.

    Örnek veriyorum benim motorum 7 bin devir de limitöre giriyor, ideal ve konforlu seyir deviri 3500.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    1-2-3. viteslerde 3000 devirin altına, 4-5-6. viteslerde 4000 devirin altına inmem, motor boğuluyor tek silindir olduğundan. ha seyir devri de genelde 4000-5000 arası; maksimum devrin yarısı

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    seyir hızı 5000 7000 arası r25 ile seyrediyorum.arabaları geçmek istersem 9000ne çıkmak yeterli oluyor.14000 çeviriceksemde direk zaten kapışma modu oluyor zaten mesela dün c200 ile ışıklarda drag yaptım kazandım

  5. #5
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Genelde 7000 devir altına inmiyorum hız 100 110 motor cbf 150. Rampalarda falan 6000 devire mecbur iniyorum.
    HONDA

    #BZ3082

  6. #6

    Üyelik
    02 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Şu an yok..
    6000 devirden yukarısı pek ihtiyacım olmuyor.
    3500 , 5.500 arası genel olarak.

  7. #7
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    motorum tvs apache, 9 bin devirin yukarısı redline. seyir hızım 100 km ve o sırada devir 7600 falan.

    konforlu yolculuk için 5500 devir iyi fakat o devirde hız 70 km oluyor ve az geliyor ama bazen rahat rahat gitmek istiyorum dediğim zaman 5 bin devirde yol alıyorum.

    5. vites 9 bin devirde 119 km hız yapıyor motorum.

    1. vites 9 bin devir 38 km hız yapıyor.

    maximum tork 6 bin devir yazıyor kitapçıkta ama ben hissiyatıma göre max tork 5500 ile 6000 arası bir noktada ve 5500 devire daha yakın.

    2. vites 9 bin devir 59 km hız.

  8. #8

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Ne kadar doğru bilmiyorumda yüksek vites ve çok düşük devirde krank kırma ihtimali var diyorlar ani gazlamada sizce doğru mu?
    Mesela 5. vites 2500-3000 devirdesiniz cart açtınız gazı krank kırma ihtimali var mı sizce bunda?
    Ben genelde yüksek vites düşük devir kullanıyorum.

  9. #9
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    7000 8500 arası gidip gelir

  10. #10
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ne kadar doğru bilmiyorumda yüksek vites ve çok düşük devirde krank kırma ihtimali var diyorlar ani gazlamada sizce doğru mu?
    Mesela 5. vites 2500-3000 devirdesiniz cart açtınız gazı krank kırma ihtimali var mı sizce bunda?
    Ben genelde yüksek vites düşük devir kullanıyorum.
    Bu sorunun cevabini ben de hep merak etmisimdir. Bir de bunun tersini merak ediyorum, motor bos vitesteyken gaz vermek ve ust devirlere cikmak motora zararli diye okumustum, bunun nedeni nedir?

  11. #11
    neobirzenci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul/Silivri
    Motosikleti
    Pulsar ns 200
    12 bin devir ceviren bir makinayi ele alirsak, en ideal devir 6000-7000 devir arasidir. 3000-4000 yazanlari takmaminizi tavsiyr ederim.

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    12 bin devir çevirio ama 3-4 binde kullanıyorum. 4 binden sonra çok bağırmaya başlıyor açık egzoz

  13. #13
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Bu krank kırmaya sebep olacak kadar zarar veren bir şey mi gerçekten erken vites yükseltmek?

  14. #14
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    yamaha fz8 +bajaj pulsar 200+ discover 125 st +
    ideal vites değiştirme en yüksek tork alınan devir dedir, normalde 10.000 devir ise bir motor 3/2 devir hızı ile seyahat iyidir ,yol şartlarına göre az veya çok devir aralıkları belirlenir, ben genelde 6.7000 devir arası kullanıyorum vites değişimlerini de 5.500 gibi yaparım, tabi dediğim gibi inişler veya çıkışlar da fark gösterir
    bajaj pulsar ile 7000 devir civarı iyidir, düz yolda seyahat için, krank kırma diye birşey yok ,yalnız uzun süre yüksek vites ,düşük devirde kullanınca yataklarda boşluk olma ihtimali artar, yataklar bozulur ,debriyaj sıyırma veya debriyaj hasarı oluşabilir, boşta gaz vermede aynı şey olmasa da zararlıdır, hem motor daha fazla ısınır, hemde aynı şekil yüksüz olduğundan yataklar aşınabilir
    gaz verince titreşim oluyorsa, hızlanma olmuyorsa veya yavaş hızlanma gerçekleşiyorsa, yanlış vites te ilerlemeye çalışılıyordur, daha küçük viteste ilerlemekte şanzıman a ve motora gereksiz yük bindirir
    fatih.met bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Anı yaşıyorum, zaten devir saatim yok.

  16. #16
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    yüksek viteste düşük devirdeyken ani gaz açmak krank kırmaya sebep değildir. Motor zaten yüksek vites düşük devirde ise gazı hemen yemez boğulur.

    Boştayken yüksek devire çıkarmak,

    Yüksek vites yüksek devirden vites düşürmek krank kırmaya sebep olur.
    fatih.met bunu beğendi.

  17. #17
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Şehir içi vites değiştirmiyorum
    roadpeople, Pilot90 ve frankestayn1 bunu beğendiler.

  18. #18
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    beşten direkt üçe atarsanız krank, piston, sekman, şanzımanı bir poşet içinde elinize verirler.

  19. #19

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    8 9 Bin arası vites atıyorum

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı thedarkfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar doğru bilmiyorumda yüksek vites ve çok düşük devirde krank kırma ihtimali var diyorlar ani gazlamada sizce doğru mu?
    Mesela 5. vites 2500-3000 devirdesiniz cart açtınız gazı krank kırma ihtimali var mı sizce bunda?
    Ben genelde yüksek vites düşük devir kullanıyorum.
    doğru(krank kırma sebebi değil ama zararlıdır), blok vidası gevşek bir motor kullanıyorum şu an ve yüksek vites + düşük devirdeyim ve gaza yüklenince "tak tak" sesi geliyor(blok ikiye ayrılmak istiyor patlama kuvveti sonucunda) ve yüksek devirde gaza yüklenince bu ses gelmiyor.

    bu ses şiddetli patlama ile motor bloğunu ikiye ayırmaya çalışmanın sesidir ve max tork değerinin olduğu devir ve yukarısında bu ses gelmez. maximum tork devrinin altında motora birden gaz vermek zararlıdır.

    yani yüksek vites düşük devirde gaza yüklenir iseniz gırank ve biyel kolunu üzersiniz ve aynı zamanda silindir gömleği ağlamaya başlar.

    bu yüzden diyoruz ki ilk 2 vites dışında 3-4 ve 5. viteslerde mümkün mertebe motorun max tork değerinin altına inmeyelim. inmek durumunda vites düşürelim lütfen.
    frankestayn1 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)