Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sübap ayarı rölanti ilişkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Selamlar
    Sübap eskimesi, yıpranması veya herhangi bir sebebten ötürü rölanti dalgalanması ile bir ilişkisi varmıdır 7 yıllık 36 bin km lik bir motor bu ( karbüratör vakum lastiği sağlam )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Evet ilişkisi var ama soğukken az yaparken sıcakken çok yapma veya tam tersi gibi semptomları olabilir. 36 bin km boyunca hiç subap ayarı yapılmadıysa açılıp kontrol edilebilir. Çok zor bir işlem değil. Kendiniz de yapabilirsiniz. Motorun Rtr Apache 150 olduğunu varsayarak kolay diyorum. Her motosiklette kolay değildir.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Uzun kilometreler sonunda sesli çalışan subaplar ile rölantinin sabit duramamasının pek ilgisi yok , eğer subaplar kötü yakıt veya ateşleme arızaları nedeniyle yüksek ısıya maruz kalmışsa yahut yanlış subap değerleri uygulanıp aşırı sıkı ayarlanmış ise dalgalanmaya sebep olur..rölantiyi etkileyen ve en sık görülen arıza silindire manifolttan hava emilmesidir..

  4. #4
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ayni sorun benim motorda da vardı.

    Km.ler aynı sayılır benimki 38 bin.
    Lâkin 15 yaşında ihtiyar bir Ybr ve hiç subap ayarı yapılmadı. Gerek görmedim ses v.s. yok

    Rölanti dengesizliği sorununu karbüratörü iyice temizleyip hava ayarı yaparak çözdüm.

    Hava ayarı denen şey de tam bi illet. Çok hassas bisey.

    Şimdi rolanti stabil.
    Yalniz hep jiglesiz çalışan motor artık ilk çalışmada jigle istiyor.

  5. #5
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni sorun benim motorda da vardı.

    Km.ler aynı sayılır benimki 38 bin.
    Lâkin 15 yaşında ihtiyar bir Ybr ve hiç subap ayarı yapılmadı. Gerek görmedim ses v.s. yok

    Rölanti dengesizliği sorununu karbüratörü iyice temizleyip hava ayarı yaparak çözdüm.

    Hava ayarı denen şey de tam bi illet. Çok hassas bisey.

    Şimdi rolanti stabil.
    Yalniz hep jiglesiz çalışan motor artık ilk çalışmada jigle istiyor.
    YBR ÖYLE DEĞİŞİK Bİ MOTOR YAZ KIŞ JİKLE İSTERDİ 2 sene kullandım açmadan çalışmıyor
    bu arada sübab ayarı yapılması lazım yoksa düzgün rolentide çalışmaz 20 km yapsan bile motor soğuk gibi stop eder
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  6. #6

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Teşekkür ederim arkadaşlar

    Ustam subabların yenilenmesi veya değişmesi gerekebilir dedi

    Dediğim dalgalanma ise ilk çalıştırmada sıkıntı yokken ısındıkça ışıklarda durduğumda stop etme yada 2 bin devir civarinda çalışması ( bu durum değişken oluyor yada bazen olmuyor)
    Ve sonrasında gaz verdikçe rölantide iken 3 2 bin devir arasında nazlanarak inmesinden ibaret

    Karbüratör temizlenip kontrol edildi
    Daha öncesinde silindir sekman değişirken subablar kontrol edilmişti

    Motor ile yola gidiyorum sıkıntı yok ama işte bu kararsızlık mevzusu beni rahatsız ediyor

    Tuzlu bir işlem çıkacak başıma anlaşılan

  7. #7

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim arkadaşlar

    Ustam subabların yenilenmesi veya değişmesi gerekebilir dedi

    Dediğim dalgalanma ise ilk çalıştırmada sıkıntı yokken ısındıkça ışıklarda durduğumda stop etme yada 2 bin devir civarinda çalışması ( bu durum değişken oluyor yada bazen olmuyor)
    Ve sonrasında gaz verdikçe rölantide iken 3 2 bin devir arasında nazlanarak inmesinden ibaret

    Karbüratör temizlenip kontrol edildi
    Daha öncesinde silindir sekman değişirken subablar kontrol edilmişti

    Motor ile yola gidiyorum sıkıntı yok ama işte bu kararsızlık mevzusu beni rahatsız ediyor

    Tuzlu bir işlem çıkacak başıma anlaşılan
    Hava ayar vidasını 2.5 veya 3 tur açık ayarla. Yarım saat sürdükten sonra rölanti de 1500 olacak şekilde ayarla . Fazla ise düşür, düşük ise yükselt.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayar vidasını 2.5 veya 3 tur açık ayarla. Yarım saat sürdükten sonra rölanti de 1500 olacak şekilde ayarla . Fazla ise düşür, düşük ise yükselt.
    Rolantiyi rölanti ayar vidasından ayarla.
    Karışım vidasını 2.5 veya 3 tur aç.

  8. #8

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayar vidasını 2.5 veya 3 tur açık ayarla. Yarım saat sürdükten sonra rölanti de 1500 olacak şekilde ayarla . Fazla ise düşür, düşük ise yükselt.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------



    Rolantiyi rölanti ayar vidasından ayarla.
    Karışım vidasını 2.5 veya 3 tur aç.
    Teşekkür ederim

    Dediklerinizin aynısını daha önce denedim bu sefer egzoz da patlama yapıyor

  9. #9

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı Vahdebaht adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim

    Dediklerinizin aynısını daha önce denedim bu sefer egzoz da patlama yapıyor
    Egzos patlaması subap ayarından yapıyordur.
    Subapların servis ölçüsü 0.06 0.08 ancak bu şekilde hafif ses yapıyor.
    Ben 0.05 0.07 yapıyorum ses yok.
    Zor çalışmaya neden olmuyor yani çok sıkı değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:41 ----------

    Egzos patlaması normal sıkıntı olacağını sanmam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

    Motor sıcak iken rolantiyi 3000 devire yükselt.
    Ardından karışım vidasını stop etmeye yakın konuma kadar sıkmaya başla , 1 tur veya yarım turda zaten teklemeye başlar.
    Ardından çeyrek tur çeyrek tur arttır. Rölanti yükselmeye başlayacak. 3000 devir veya biraz daha yüksek yere kadar bu şekilde devam et .
    Sonra tekrar rölanti vidasından 1500 devire düşür.

  10. #10

    Üyelik
    10 Temmuz 2021
    Motosikleti
    Tvs Apache rtr 150
    Deneyip yazıcam hocam teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)