Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

daha iyi hızlanmak için hangi devirde vites atmamız gerek?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2019
    Şehir
    aydın kuşadası
    Motosikleti
    RKS Winner 200
    başlıkta yeterince kendimi açıklayamadığımı düşünüyorum şöyle ki. benim motosikletim rks winner 200 torklu bi motor arka dişlim 55 dişli stok olarak. 10 bin devir çeviriyor ve maksimum gücünü 6 7 bin devirler arası sağlamış oluyor. zaten vites aralarım da çok kısa tahmin edebileceğinize göre. neyse sorum şudur ki ben hızlanırken her zaman maksimum gücün olduğu devirde vites atıyorum faket 2 racing motor kullanan arkadaşım vitesleri sonuna kadar kullanmanın daha iyi olduğunu düşünüyorlar yani benim kullandığımdan 4 bin devir daha fazla kullanıyorlar. hangi şekilde hızlanmam daha performanslı olur bilemiyorum çünkü ben kullanırken 6 7 bin devire kadar hızlandığını ve bu devirlerden sonra hızlanmayı bıraktığını yada daha yavaş hızlandığını hissediyorum yada alt devirlerdekinde olduğu kadar torklu da olmuyor olabilir. (ses olarakta yüksek devir sesi hoşuma gitmez gereksiz fazla bağırıdığını hissediyorum gidişine göre) yani nasıl daha performanslı hızlanabilirim açıklarsanız nedeniyle birlikte sevinirim.




    not (hız motoru olmadığını biliyorum hız yapmayı da sevmem sadece üst devirleri kullanmalı mıyım yoksa kullanmam gereksiz mi emin olmak istedim)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Motorunuz atıyorum 11000 devir çeviriyor. 6.viteste 11000 devre ulaşmaya çalışmaktansa 4. ve 5. viteslerde bu devre yakınlaşıp 6. vitese atmak son hıza daha kolay erişmenizi sağlar. Lakin sizin de tahmin ettiğiniz üzere 10 km daha hızlı gideceğim diye daha fazla yakıt tüketimi, belki yağ eksilmesi, titreşim gibi konfordan feragat, motor kilitleme riski ne derece sağlıklı olur, bilemem.
    EgeYslcmn bunu beğendi.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı EgeYslcmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlıkta yeterince kendimi açıklayamadığımı düşünüyorum şöyle ki. benim motosikletim rks winner 200 torklu bi motor arka dişlim 55 dişli stok olarak. 10 bin devir çeviriyor ve maksimum gücünü 6 7 bin devirler arası sağlamış oluyor. zaten vites aralarım da çok kısa tahmin edebileceğinize göre. neyse sorum şudur ki ben hızlanırken her zaman maksimum gücün olduğu devirde vites atıyorum faket 2 racing motor kullanan arkadaşım vitesleri sonuna kadar kullanmanın daha iyi olduğunu düşünüyorlar yani benim kullandığımdan 4 bin devir daha fazla kullanıyorlar. hangi şekilde hızlanmam daha performanslı olur bilemiyorum çünkü ben kullanırken 6 7 bin devire kadar hızlandığını ve bu devirlerden sonra hızlanmayı bıraktığını yada daha yavaş hızlandığını hissediyorum yada alt devirlerdekinde olduğu kadar torklu da olmuyor olabilir. (ses olarakta yüksek devir sesi hoşuma gitmez gereksiz fazla bağırıdığını hissediyorum gidişine göre) yani nasıl daha performanslı hızlanabilirim açıklarsanız nedeniyle birlikte sevinirim.




    not (hız motoru olmadığını biliyorum hız yapmayı da sevmem sadece üst devirleri kullanmalı mıyım yoksa kullanmam gereksiz mi emin olmak istedim)
    Racing kullanan arkadaşlarınızın gazına gelmemenizi ve ilk 2 vitesi, 5 bin devri geçmeden değiştirmenizi tavsiye ederim.

    3. vitesten sonrasını, motorun maksimum torkunu verdiği devirde değiştirmeniz sıkıntı olmayacaktır.

    Tek silindirli motorları fazla zorlamaya gerek yok, ömründen yersiniz.

    İdeal devir aralığı örnek: Kesiciye 10.000 de giriyorsa siz 1000 devir aşağısı olan 9000/2= 4500 yani 4500-9000 devir arası sağlıklı çalışma aralığı olacaktır.

    EgeYslcmn ve nick.dll bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    09 Kasım 2019
    Şehir
    aydın kuşadası
    Motosikleti
    RKS Winner 200
    teşekkürler

  5. #5
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50


    motorun fabrika verileri tam torku 6500 devirde verdiğini söylüyor.

    yani 6800 devirden sonra verdiği tork düşmeye başlayacak. 7000 devire gelmeden vitesi atarsan verimli bir hızlanma olacaktır.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Orta ve yuksek hacimli SS motorlari maksimum guclerini kesiciye cok yakin bir noktada verirler genelde. Sizin motorunuz oyle degilse zorlamayin bence.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler