Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Zincir germe üzerine

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Proust 1912 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2021
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    RS200
    Herkese selamlar;
    Motorun zinciri biraz bollaşmış gibi geldi onu gereceğim fakat motorda orta ayak yok. Yan ayakta bu işlemi yapsam bir sıkıntı olur mu? Motorun düz bir zeminde düz mü durması gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Pratik olarak olmaz belki ama "mümkünse" birini motosikletin üstüne oturt ve sürücü motosikletin üstündeyken motosiklet de düz konumdayken zinciri ger, en doğru yöntem budur ..

  3. #3

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    CBR 500R kullanım klavuzunda yan ayakta yapılması söylenir. orta sehpa olmadığından zaten başka şans yok. Keza servis de bu şekilde ayarlıyor. Yan ayaktayken gevşetiyorsun elinle hınkıra hınkıra konumunu buldurup tekrar sıkıyorsun. Gökhan kardeşim sende cbr500r kullanıyormuşsun. istersen hem servis manuelini hem kullanım klavuzunu atabilirim.
    hasmet bunu beğendi.

  4. #4
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı Barisozde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 500R kullanım klavuzunda yan ayakta yapılması söylenir. orta sehpa olmadığından zaten başka şans yok. Keza servis de bu şekilde ayarlıyor. Yan ayaktayken gevşetiyorsun elinle hınkıra hınkıra konumunu buldurup tekrar sıkıyorsun. Gökhan kardeşim sende cbr500r kullanıyormuşsun. istersen hem servis manuelini hem kullanım klavuzunu atabilirim.
    Teşekkürler dostum, düşünmen yeter. Gerekli kitapçıklara sahibim orada " 35 ila 45 mm " arası yapılması gerektiği söylenir, " yan ayağa alınız " tabiri de geçer doğru ancak BANA GÖRE zincir sürücünün ağırlığını baz alarak yapılmalı. "Ak sakallı, eski kafaları dedelerden böyle öğrendik," uyguluyoruz diyeyim. Ha acil durumlarda ben de yan ayakta ayar yaptım, bir şey oldu mu ? olmadı .. yine de ben old school bilgiye güveniyorum.
    Cyan bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  5. #5

    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM 390 ADV//CRF RALLY // CBR 500R // Pulsar 200NS
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler dostum, düşünmen yeter. Gerekli kitapçıklara sahibim orada " 35 ila 45 mm " arası yapılması gerektiği söylenir, " yan ayağa alınız " tabiri de geçer doğru ancak BANA GÖRE zincir sürücünün ağırlığını baz alarak yapılmalı. "Ak sakallı, eski kafaları dedelerden böyle öğrendik," uyguluyoruz diyeyim. Ha acil durumlarda ben de yan ayakta ayar yaptım, bir şey oldu mu ? olmadı .. yine de ben old school bilgiye güveniyorum.
    ben dedim ama ben de öyle yapıyorum bu arada :D hatta çok gergin ayarlamam ki artçısı var yükü var çukuru var falan zincir zarar görmesin. yan ayakta yapmaya ben de alışamadım. neyse ki çok ihtiyacım olmuyor. zincir değişeli 20k km oldu daha bir kere germe ihtiyacı duydum. zincir arayanlara öneririm REGINA marka. ama asıl mevzu sürekli yağlı tutmak tabii. selamlar herkese
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Orta ayak motosikletin olmazsa olmaz bir parçası. Inazuma'dan MT 25 e geçince en çok küfrettiğim şeylerden birisidir. Yani arkadaş, sele koyma motora ama orta ayak koy. O derece önemli.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Modern motosikletlerde yukun onemi yok bence. 60 kiloysaniz hizli gaz verdiginizde 100 kiloymus gibi yukluyorsunuz arka suspansiyonu. Ani fren yaptiginzda da 20 kiloymus gibi.

    Zaten arka salincak mafsali ve aktarma dislisinin geometrik iliskisi, eminim zincirin suspansiyonun tum hareketi esnasinda alacagi gerginlige gore hesaplaniyordur. Oyle olmamasi sacmalik olur.

    Ki adamakilli tum motosikletlerin kitapciginda, "motosiklet yan ayaktayken zinciri belirtilen noktadan tutup yukari (ya da asagi) gerdirdiginizde, belirtilen iki cizgi arasinda kalmalidir." seklinde bir ibare vardir.

    Simdiye kadar sahip oldugum hic bir motosikletin orta sehpasi olmadi. Cunku orta sehpanin varligi, yatma acisinin azalmasi, ya da motosikletin motorunun olmasi gerekenden yukari konumlandirilmasi demek... Bu da yol tutusuna negatif etki eder. O yuzden SS ve agresif naked motosikletlerde olmaz genelde.

  8. #8

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    YouTube da ruhi usta var bir videosunun altına yaz

  9. #9
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Birkaç tahta parçası da mı yok? Motosikleti yan ayakta iken kendine doğru biraz yatır, diğer taraftan birisi arka çatalın dibinden bir yerden bir iki tahta takoz koysun, al sana sehpa Arka teker 1mm yerden kesilse yeter.

    Ayrıca sehpada yapılması zorunluluğu yok, ama yaparken gergi turunu her iki tarafta da aynı miktarda gerip aks somununu sıkınca gerginliği tekrar kontrol etmeyi ihmal etmeyin.

  10. #10

    Üyelik
    23 Ağustos 2021
    Bu zincir harbiden bela yağlanması ayrı dert germesi ayrı dert
    nick.dll bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)