Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

V-Power zararlı mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    batuhanaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Dio
    Arkadaşlar gunaydin herkese. Oncelikle ben hep v power alırım shellden dün pompaci dedi ki motoruna almayın abicim v power zararlı dedi. Kafam karisti acelem vardi bastim ciktim. Düsük cc motosikletleri mi kastetti acaba. Bilgisi olan var mı sürekli vpower kullanmak zararlı mı?


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Pompacı bilir. VPower'dan zarar gören tüm motorları onlar tamir ediyor.
    sey_47 ve murattatoğlu bunu beğendiler.

  3. #3
    batuhanaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda Dio
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pompacı bilir. VPower'dan zarar gören tüm motorları onlar tamir ediyor.
    İcimden sen ne bilcen a... Dedim pompaciya ��

  4. #4
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Kola mı bu :D

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Ben olsam ağzı olan konuşuyo derdim.

  6. #6

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Bu motorlar 95 oktan benzine göre tasarlanıyorlar. 95 oktan benzin alın geçin. vpower dedikleri 97 oktan oluyor sanırım. fazla oktan'ın hiç farkı olmaz çünkü bu oktan sayısı benzinin yüksek basınçta patlama derecesini belirliyor, yani benzin silindirde sıkıştırıldığında daha bujiler ateşleme yapmadan kendi kendine patlamasın diye yüksek oktan kullanılır ama sıradan motorların sıkıştırma oranlrı 95 oktan benzine göredir zaten. Çok yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda falan farkedebilir ama sıradan motorlarda fark olmaz, hatta yanması daha zor olduğu için performan düşer yani daha çok yakıt harcarsınız cebinize yazık.

    vpower gibi yakıtlara ek katkı koyuyorlardır belki bu katkılar bir miktar temizleme falan da yapıyordur, içinizi rahatlatmak için 4-5 ayda bir bir depo doldurun, normal zamanda 95 oktana devam edersiniz.

    Shell'in 95 oktan fuel-save benzini benim xmax'a iyi geliyor, gidişi hızlanıyor, güya tasarruflu yakıt ama opet'den aldığım 95 oktan benzin daha çok yok yaptırıyor. yine de ara sıra shell'den de benzin alıyorum.

  7. #7
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    150 MH DRİFT
    V Power benim drifte yaramamıştı. Ben genelde fuelsave alıyorum.

  8. #8
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Allah Allah! Allah Allah ! Memleketin düştüğü hale bak! Yüksek makina ve kimya ve metalürji ve turizm ve gıda ve nakliyat mühendisini pompacı diye çalıştırıyorlar ayıp ayıp !
    espresso bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Motosikleti
    street triple 2013
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorlar 95 oktan benzine göre tasarlanıyorlar. 95 oktan benzin alın geçin. vpower dedikleri 97 oktan oluyor sanırım. fazla oktan'ın hiç farkı olmaz çünkü bu oktan sayısı benzinin yüksek basınçta patlama derecesini belirliyor, yani benzin silindirde sıkıştırıldığında daha bujiler ateşleme yapmadan kendi kendine patlamasın diye yüksek oktan kullanılır ama sıradan motorların sıkıştırma oranlrı 95 oktan benzine göredir zaten. Çok yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda falan farkedebilir ama sıradan motorlarda fark olmaz, hatta yanması daha zor olduğu için performan düşer yani daha çok yakıt harcarsınız cebinize yazık.

    vpower gibi yakıtlara ek katkı koyuyorlardır belki bu katkılar bir miktar temizleme falan da yapıyordur, içinizi rahatlatmak için 4-5 ayda bir bir depo doldurun, normal zamanda 95 oktana devam edersiniz.

    Shell'in 95 oktan fuel-save benzini benim xmax'a iyi geliyor, gidişi hızlanıyor, güya tasarruflu yakıt ama opet'den aldığım 95 oktan benzin daha çok yok yaptırıyor. yine de ara sıra shell'den de benzin alıyorum.
    vpower da 95 oktan. sadece katkı fazla diğer yakıtlara göre. şu an trde 95 üstü benzin yok.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    20 Aralık 2020
    Benim ihtiyar thunderace'e vpowerdan başkasını içirmiyorum o seviyor memnun.

  11. #11
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Muğladan Ankaraya gidiş dönüşte her 150 km de bir durup benzin almıştım depo aşure kazanı gibi olmuştu :D Şimdide böyle konuları görünce gülüyorum :D
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Etanol oranı yüksekse dediği doğrudur.

  13. #13
    Alikenan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2011
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Aprilia RSV4 Factory
    yanlış bilinen bir çok bilgiden dolayı zararlı derler ama alakası yok.
    En başta v-power'da 95 oktan zaten, 97 değil. farklı katkıya sahip 95.
    ama 97 olsa da herhangi bir zararı yok. "bu motorlar 95 oktana göre yapılıyor" değil..
    "Minimum" 95 oktana göre yapılıyor, standart yakıtlar da 95ten altını kullanmayın demek istiyor üretici.
    Lakin kullanma kılavuzların orijinalinde bu şekilde belirtilirken bazı markaların Türkçe'ye çevrilmiş kitapçıkların da bu "minimum" detayı atlanıp "95 oktan kullanın" olarak tercümesi yapılıyor.
    Sıkıştırma oranı düşük olan motorlar da veya performanslı kullanılmayan motorlar da 97'nin bir artısını da görmezsiniz, ama eksisini de görmezsiniz.
    Sıkıştırma oranı yüksek olan, çok devir çeviren motorlarda ise 97 oktan daha sağlıklıdır, özellikle uzun kullanımda.
    Etanol oranı da tr'de belirli regulasyonlarla sabittir, yani nereden hangi yakıtı alırsanız alın değişen birşey olmaz
    killingroad, espresso ve selimonurr bunu beğendiler.
    instagram.com/ak.kucukcaglayan

  14. #14
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Katkılı katkısız tüm benzinler 95 oktan ve e5. Bunun dışında ürüne yıllardır denk gelmedim.

    Shell

    Shell Fuelsave Kurşunsuz’a göre 3 kat daha fazla oranda temizleyici ve sürtünme azaltıcı molekül içerir.

    Shell V-Power önceden oluşmuş tortuları temizlemeye yardımcı özelliğiyle motor temizliğinde bugüne kadarki en etkili sonuçları veren yakıtımızdır.
    Kontağı çevirdiğiniz andan itibaren aracınızın motorunu her kilometrede korunmasına yardımcı olur. Gerek otoyolda seyir halindeyken gerekse trafikte sıkışmış durumdayken, yakıtı otomobilinize doldurduğunuz andan itibaren motorunuzdaki sürtünmenin azaltılmasına yardımcı olan DYNAFLEX teknolojisine sahiptir.
    murattatoğlu bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı batuhanaslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İcimden sen ne bilcen a... Dedim pompaciya ��
    Şu "sürtünme azaltıcı molekül" debriyajda kaçırma yapmıyorsa aynısını ben de diyebilir miyim?

    Shell V-Power Kurşunsuz

    En gelişmiş ve verimli performans yakıtımız Shell V-Power Kurşunsuz, güçlendirilmiş temizleme teknolojisi, motorunuzun performansını desteklerken yakıttan da maksimum enerji almanıza yardımcı olur. Yenilenen formülasyonu ile farklılaştırılmış yakıtımız olan Shell FuelSave Kurşunsuz'a göre 3 kat daha fazla oranda temizleyici ve sürtünme azaltıcı molekül içerir.
    Ben onların yalancısıyım.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Çalışanların da kendi malını kötüleme huyu bitmedi gitti. Cem Yılmaz'ın restoran skecindeki "Abime onu vermeyeyim" muhabbeti gibi.

  17. #17

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW G 310 R (2017)
    Memlekette herkes kendini ucundan tuttuğu işin uzmanı sanıyor. Pompacısı benzin uzmanı, futbol spikeri teknik direktör, bilmem kaç yıldır motor süren adam içten yanmalı motoru mühendisten iyi bildiğini sanar, uydu antencisi kendini elektronik mühendisi zanneder, eli birazcık anahtar tutup yağını kendi değiştiren adam makinanın tüm teknik detaylarına hakimdir vs. Bunlar hep geçmişten beri bir ustanın yanına verilip onu izleyerek çıraklık yapılması olayına gereğinden fazla önem verilmesinden kaynaklanıyor. Halbuki birini bir işi yaparken izleyerek öğrenmek dünyanın en kolay işidir ve ortalama zekada her insan bunu yapabilir.

    Üniversitede okurken bir gün bir arkadaş aracını Tofaş servisine götürdü, üç kşi gittik. Beklerken tamircinin biri ile sohbet ediyoruz. Adam bizim makina mühendisliğinde okuduğumuzu duyunca durduk yere başladı sidik yarıştırmaya. Bana diyor "ben bu şanzımanı iki saate indirip toplarım, sen yapabilir misin ?". Ben de dedim ki "Ben onu yapamam ama yapmasını bir ayda öğrenirim, sen benim okulda öğrendiklerimi 4 senede öğrenebilir misin ?"

    Hani arada bizim kendi motosiklet markamız neden yok diye soranlar oluyor ya işte bundan yok. İşin teorisini bilmeden ve buna gerekli önemi göstermeden sadece pratik bilgiyle (parça isimlerini ve nereye takıldıklarını vs. bilerek) karmaşık makinalar (motor, cep telefonu, işlemci vs) tasarlayamazsın, ancak üretirsin. Şunu unutmayalım ki herhangi bir bilgiye internetteki kısa bir araştırmayla ulaşabiliyor ve fazla kafa yormadan biraz okuyunca kavrayabiliyorsan, o bilgi o kadar da önemli değildir.
    cıbılduck, espresso ve Osm@n bunu beğendiler.

  18. #18
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Akaryakıt firmalarının katkılı benzin satmasının öncelikli amacı
    sizin motor sağlığınız değil

    sattığı benzin miktarından tasarruf etmektir.
    (Daha fazla kâr)
    Sütçü ve su ilişkisi gibi 😘
    Buda size -ilk etapta- çekişin düşmesi olarak geri döner.

    Aracınızın klavuzunda yazmayan akaryakıtı almayın.

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    türkiyedeki motorlarda cok poncik.

    250 km zincir yağlamasan havaya ucuyor, vpower kullanınca motor bitiyor.

    kıyamam.
    Blackeagletr bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660
    Maalesef V-Power da 95 oktan.
    Ayrıca deposunda 95 Oktan yazan bir içten yanmalı motorda 97-98 oktan kullanılmaz diye bir şey yok, o verilen minimum değerdir. Yunan'a çıkınca falan 100 oktan alıyorum arabanın çok hoşuna gidiyor.

    V-Power'in içinde özel katkılar var, çok çok nadiren de olsa bir motorun bu katkılardan birini sevmemesi mümkün tabii, ama ben rastlamadım şimdiye kadar.


    ANES MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)